Philippe,philippe_d schreef: [*]Je kan ook instellen dat SIP calls vanuit je eigen netwerk geblokkeerd worden (Telephony > Line Settings > Prevent use of internet telephony from the home network). Hiermee voorkom je dat bijvoorbeeld schadelijke software vanuit jouw PC een SIP verbinding maakt.
Toestellen die je zelf ingesteld hebt als "Telephony Devices" worden natuurlijk niet geblokkeerd.
[*]Tenslotte kan je ook instellen dat de FritzBox toegang tot buitenlandse bestemmingen blokkeert, van zodra een "abnormaal" aantal buitenlandse gesprekken vastgesteld worden (Telephony > Line Settings > Limit the number of calls to foreign numbers).
Je krijgt hiervan een mail vanuit de FritzBox, waarna je de blokkering manueel terug moet annuleren.[/list]
op 7490: Ik kan het niet meer reproduceren, maar ik had de indruk dat 'by default' onderaan deze pagina de optie 'Use additional connection for Internet telephony via DSL (PVC)' aangevinkt is, maar geen correcte waarden bevat. Zodra je iets wil wijzigen en opslaan op deze pagina maakt de FB inderdaad van zijn neus dat er nog een usernaam dient ingevuld te worden. Even de boel afvinken (de extra in te vullen opties verdwijnen dan) en dan lukt het perfect.
De tweede optie zie ik niet op mijn 7490, ik vermoed dan ook dat dit een feature is die op een toekomstige firmware versie staat?