Bedankt voor de link.MaT schreef:De link komt dan wel van een motowebsite, de quote komt wel degelijk van transport london.
U vraagt, ik draai: https://tfl.gov.uk/modes/driving/red-ro ... -bus-lanes
Motowebsite:
Transport for London“Doordat motorrijders de busbanen mogen gebruiken daalde hun reistijd, verbeterde de doorstroming van de rest van het verkeer en is de uitstoot van emissies kleiner. De verkeersveiligheid van andere kwetsbare weggebruikers blijft bewaard”.
Het voordeel van verminderde reistijd is dus enkel voor motards, in tegenstelling tot wat de motowebsite beweerde.Benefits include reduced journey times for motorcyclists and fewer carbon dioxide emissions.
Ook eens nuttig om de kaarten te bekijken: waar zijn er busbanen en waar mogen moto's die busbanen ook effectief gebruiken.
Zo ff uit de losse pols gok ik dat ze maar 30% ofzo open stellen voor moto's (zie PDF kaarten op de website). Laten we dus vooral niet overdrijven: zelfs in London vinden ze het zelden nuttig om moto's op busbanen te laten rijden.