Prijs/ kwaliteit kan dit voor sommigen toch interessant zijn. Wel out of the box denkend
7 euro per maand heb je bij OVH Office 365. Daar zit 60 min Skype naar vaste lijnen inbegrepen. Ook bij aankoop van pakket Ofice 365, 5 Pc's ( familie, vrienden, ....) heb je minstens 1 maar dacht 1 per account is die je maakt.
thx iceke, da's wel erg spijtig. localphone it will be...
edit:
reactie van Localphone support:
Hi,
Thank you for your clarification. With regards to that, I am sorry to say that you may need to have different SIP ID for every CLI you wish which is more complex when setting it on your asterisk. Apologies.
Thank you.
Best Regards,
xx
Technical Support
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Ik heb het nog niemand hier zien vermelden maar ik heb wel al een hele tijd geleden opgemerkt dat sommige VOIPs die in $ adverteren soms toch nog een verbindingskost aanrekenen (staat meestal subtiel bovenaan dezelfde pagina met Rates, bv http://www.cheapvoipcall.com/rates/calling-rates) wat ik bij die in € nog niet eerder heb zien voorkomen.
Unfortunately we had to raise the rate for Belgium drastically, due to a decision of the Belgian Telecom companies.
We will keep our rates as low as possible, but we could not prevent this rate change.
Hoe komt het trouwens dat de "Belgian Telecom Companies" ineens hun prijzen zo sterk verhogen?
Hoe komt het dat buitenlandse telecom bedrijven dat niet doen?
Waren Telenet/Proximus dan nog niet duur genoeg?
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Unfortunately we had to raise the rate for Belgium drastically, due to a decision of the Belgian Telecom companies.
We will keep our rates as low as possible, but we could not prevent this rate change.
Hoe komt het trouwens dat de "Belgian Telecom Companies" ineens hun prijzen zo sterk verhogen?
Hoe komt het dat buitenlandse telecom bedrijven dat niet doen?
Waren Telenet/Proximus dan nog niet duur genoeg?
'a decision' betekent niet noodzakelijk naakte prijsverhoging.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
@Nob : Ik denk dat er nog wel landen gaan volgen. Heel veel mensen hebben wereldwijd Voip ontdekt en dat beginnen de telecomoperatoren te voelen. Dat België al aan de beurt is, is niet te verwonderen want wat dat betreft, zijn onze telefoonproviders wél heel creatief.
silencer schreef:Welke Betamax cloon is het meest interessant als je vaak naar vaste lijnen belt (en naar gsm's) (en als OVH of Weepee geen optie is) ?
Eens de ganse topic doorlezen? Die vraag werd hierboven al beantwoord ...
alle Betamax clonen hebben hun tarieven verhoogd naar 0.05€ per minuut voor vaste lijnen
naar GSM zijn de goedkoopste onder andere:
CosmoVoip (0.001€ per minuut + 0.039€ connection fee)
Rebvoice (0.005€ per minuut)
Freevoipdeal (0.010€ per minuut)
raadpleeg de vergelijkingssites!
JoskeVermeulen schreef:Ik heb het nog niemand hier zien vermelden maar ik heb wel al een hele tijd geleden opgemerkt dat sommige VOIPs die in $ adverteren soms toch nog een verbindingskost aanrekenen (staat meestal subtiel bovenaan dezelfde pagina met Rates, bv http://www.cheapvoipcall.com/rates/calling-rates) wat ik bij die in € nog niet eerder heb zien voorkomen.
Bij Rebvoice is het ook aangepast (Freedays heb je er nooit maar als de tarieven laag zijn boeit me dat ook niet zo). Je kan dus 10 x goedkoper bellen naar een mobiel als naar een landline. Weer een reden om je vaste aansluiting weg te doen (goed bezig).
Nob schreef:
Unfortunately we had to raise the rate for Belgium drastically, due to a decision of the Belgian Telecom companies.
We will keep our rates as low as possible, but we could not prevent this rate change.
Hoe komt het trouwens dat de "Belgian Telecom Companies" ineens hun prijzen zo sterk verhogen?
Hoe komt het dat buitenlandse telecom bedrijven dat niet doen?
Waren Telenet/Proximus dan nog niet duur genoeg?
Ik gok om goedkope voipproviders uit de markt te prijzen. Maar als je voor een halve cent per minuut naar mobiel kunt bellen gaat dat denk ik niet lukken.
Lijkt op een Betamax clone, maar is het volgens mij niet.
- andere IP adressen (sip1.voipfibre.com = 178.255.40.72)
- hoofdzetel in Qatar
- servers in Indië?
- concentreren zich op MENA (Middle East en Noord Africa), Indië ...
Voordeel: leverancier buiten Europe, geen BTW?
Geen idee over de kwaliteit (latentie zou een probleem kunnen zijn, als de calls vanuit Indië komen?
[EDIT] 178.255.40.72 lijkt een Pools IP adres te zijn.
Servers staan inderdaad in Polen, maar zijn geregistreerd op een adres in de UK onder naam van Mike Ottie. Dit verwijst dus naar voipswitch, het bedrijf dat de voip software en hardware aanbiedt aan voipfibre.
Wat voipfibre zelf betreft, het adres in India komt uit in een sloppenwijk, waarschijnlijk enkel om diensten te mogen aanbieden in India, de markt waar ze op mikken.
Edit : De site van sippycal zit zo brak in elkaar... Aan een ieder van ons om uit te maken of ze daarmee in zee willen gaan en hun kredietkaart gegevens mee willen delen.
Wie een vaste lijn heeft bij Proximus kan gebruik maken van http://www.callcheap.be.
Deze Dellmont-site heeft zijn oude prijzen behouden.
Ik weet niet of ze de caller-id meesturen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102 Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360 TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
En is voippro.com (Dellmont) een alternatief? 0,01 euro/min naar vaste lijnen in België, GSM-gesprekken zijn gelijkaardig. Je moet hiervoor wel een ondernemingsnummer hebben in de Kruispuntbank voor Ondernemingen. Reeds 4 jaar ervaring mee (vooral voor GSM gesprekken, vaste lijngesprekken gaan via Edpnet) en uitstekende gesprekskwaliteit. Je kan ook zoals altijd je DID meesturen. Op een voippro account kan je ook meerdere gesprekken tegelijk voeren in tegenstelling tot de gewone Betamax klonen.
Deze morgen heb ik op 't werk overgeschakeld van Freevoipdeal naar Voiptiger.
Ik was eigenlijk nog maar een week of 4 overgeschakeld van Proximus naar Freevoipdeal voor de uitgaande gesprekken. En ik maar verkondigen dat we voor €10 3 maanden gratis naar vaste nummers bellen.
Ben eigenlijk ook wel eens benieuwd wat die fameuze beslissing van de Belgische telecom operatoren is waardoor die prijzen zo hard de hoogte in moeten. Van gratis naar 5 cent per minuut is wel fors. Belkrediet verdwijnt als sneeuw voor de zon!
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Wat ik in deze hele discussie mis, is dat er over de reden van de absurde prijsstijging weinig of niets gezegd wordt.Er wordt naarstig naar alternatieven gezocht ,hetgeen natuurlijk best positief is ,maar ik zou er eigenlijk vanuit een ander standpunt naar willen zien.
Is Betamax / Dellmont echt de boosdoener in dit verhaal ,of factureren zij gewoon door wat Belgacom / Telenet aanrekenen voor terminatie?
Uiteraard is de ganse operatie van Betamax / Dellmont zeer weinig transparant en op zijn minst mysterieus ,maar aan de andere kant kan ik mij niet aan de idee onttrekken dat de belgische fixed lijn operators hier de boosdoener zijn ,en dat al het gezoek naar alternatieven zinloos is ,omdat die zeer binnenkort ook hun prijzen zullen optrekken. Dellmont heeft zo'n lage marges dat ze zich niet kunnen veroorloven om onder de prijs te werken ,zij moeten zeer alert zijn op alle terminatie-tarieven. Ik denk dat operatoren die meer marge hebben gewoon wat later wakker worden , en misschien zelfs nog steeds winst maken maar gewoon minder.
Ik kan mij eveneens niet aan de indruk onttrekken dat het wel zeer toevallig is dat deze prijsstijging 6 dagen na het afschaffen van de GSM roaming tarieven in Europa is gekomen -> men probeert het verlies te compenseren. Zowel Belgacom als Telenet zijn operator voor vast en mobiel. Dit stinkt naar kartelvorming.
Ik heb hiervoor geen bewijzen natuurlijk, maar er zijn wel leden van dit forum die meer inzicht kunnen verschaffen in de tariefering op wholesale niveau.
Of van de andere kant bekeken : Is Betamax / Dellmont bezig met een proefballonnetje op te laten en begint met een forse tariefverhoging van een klein land als Belgie om te zien wat de reacties zijn?
Die topup van 100 euro is niet nodig, met minder lukt het ook. Het klopt inderdaad dat het de prijs is voor de grey route, ik gebruik de standaard en steeds uitstekende kwaliteit. Ik ben dan ook meer op zoek naar goede kwaliteit ipv de laagste prijs. Voor vaste lijnen bel ik trouwens met de plus pack van Edpnet (2000min voor 5 euro).
zo ongelofelijk vind ik dat eigenlijk niet, het ligt niet in de lijn der verwachtingen, maar het is een voip operator, die komt sowieso van een 'vreemd' netwerk zowel voor vast als voor mobiel.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
gimic schreef:Net account aangemaakt bij Voipfibre, je kan met Paypal betalen, dus geen gevaar...
¨
Ik heb ook even een testaccountje aangemaakt bij voipfibre. Lijkt goed te werken, enkel wat problemen met CLIP: naar GSM nummers wordt het nummer correct meegestuurd, maar naar fixed nummers komt +91xxxxx ipv mijn nummer om een of andere reden...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+ - INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30 - ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version - TEL: OVH - MOBILE: Proximus
Ze bieden ook een call back aan: even kort bellen naar een NL of UK nummer (zonder kosten, want er wordt niet opgenomen), en je wordt teruggebeld, waarna je het nummer van de bestemming kan intoetsen.
Belgium 0.0105
Belgium Mobile 0.0210
Belgium Mobile Base 0.0126
Belgium Mobile Mobistar 0.0125
Belgium Mobile Proximus 0.0134
Belgium Mobile Telenet 0.0127
Belgium Universal Access Number 0.0085
Roygenz schreef:[
Ik heb ook even een testaccountje aangemaakt bij voipfibre. Lijkt goed te werken, enkel wat problemen met CLIP: naar GSM nummers wordt het nummer correct meegestuurd, maar naar fixed nummers komt +91xxxxx ipv mijn nummer om een of andere reden...
Heb hetzelfde fenomeen, nummer geregistreerd op website maar altijd het +91 nummer als clip. Ik heb vrijdag avond een support ticket geopend, dus hoop ik tegen het einde van de week een antwoord te hebben...
Ze bieden ook een call back aan: even kort bellen naar een NL of UK nummer (zonder kosten, want er wordt niet opgenomen), en je wordt teruggebeld, waarna je het nummer van de bestemming kan intoetsen.
Aan die prijzen kan je ook kiezen voor voiptiger...
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)