Winkels mogen klanten niet bespioneren via wifisignalen

Nieuws omtrent telecom
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

thomasv schreef:
Ofloo schreef:maar wat is het probleem het is toch niet dat aan je mac een id vast hangt
Wel, je MAC address is een id, gezien deze uniek is (zonder spoofing).
En oke, daar hangt geen identiteit aan vast. Maar: van zodra er bergen data is te vinden over jou MAC address, dan valt wel te achterhalen met een grote zekerheid wie je bent.

Doet me wat denken aan het onderzoek over de anonimiteit van het Tor netwerk. Op zich ben je inderdaad ook anoniem, maar bij de analyse van toetsaanslagen (frequentie, fout percentage, woordgebruik) konden onderzoekers tóch gebruikers onderscheiden.
Maar dat heeft niks met scannen te maken, dat heeft te maken wat jij met die info doet, het is niet omdat jij een wapen hebt, dat jij dan ook moordt.

Kijken waar meeste mensen zich begeven, heeft niks met privacy te maken, als men geïnteresseerd is waar jij je begeeft dan wel.

Maar dat zien ze al op camera's en klantenkaart, ik denk dat ze de winkels gewoon aan het afzetten zijn. Deze info hebben ze zelf al, nu hebben ze er een gadget voor, god weet hoeveel ze hiervoor betaald hebben.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ofloo schreef:Maar dat zien ze al op camera's en klantenkaart, ik denk dat ze de winkels gewoon aan het afzetten zijn. Deze info hebben ze zelf al, nu hebben ze er een gadget voor, god weet hoeveel ze hiervoor betaald hebben.
Dit heb ik ook reeds eerder geschreven... makers van dergelijke tools hypen deze en trachten ze gewoon te verkopen aan winkels.

Of je hier echt inzicht mee krijgt... ik heb er sterke twijfels over. In dezelfde winkel zal ik zelden dezelfde weg volgen omdat ik ook steeds andere dingen nodig heb, vaak soms iets vergeet en dan via een andere weg weer even terug ga, ... veel geluk dus om uit dergelijke random patronen zinnige data uit te halen. Zolang je niet weet wat de klant denkt en dus waarom hij een weg volgt zijn dergelijke tools gewoon nutteloos.

Bedrijven zouden beter luisteren naar hun klanten... in plaats van trachten te denken voor hun klanten.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”