Ik heb deze morgen telenet gebeld. Ik kreeg een ZEER onbeleefde persoon aan de lijn... Echt afschuwelijk hoe ik daar behandeld werd. Het leek alsof ik zijn tijd verspilde vanaf de eerste seconde dat hij opnam. Dit had ik absoluut niet verwacht. Zeer vijandelijke houding...
Het komt er dus op neer dat hij mij helemaal geen informatie kan bieden, geen fluctuaties in RX en TX signalen, niets. Hij merkt geen enkel probleem met mijn modem, zelfs wanneer de verbinding volledig wegvalt. Ik heb de modem getest met veel verschillende kabels en laptops/pc's, allemaal ondervinden ze hetzelfde probleem. Ook komt het probleem ENKEL voor tijdens de drukke periodes... Wat een sterk vermoeden geeft dat de fout bij telenet ligt.
Daarnaast ondervind ik ook packet loss, wat hij ook ontkende... Zelfs TIJDENS het telefoongesprek had ik zeer veel packet loss over mijn verbinding.
Daarnaast ontkent hij ook dat er een paar maanden geleden technische problemen waren in onze straat, waardoor iedereen een zeer slechte verbinding had... De hele straat had zeer slecht internet, totdat een technieker het eindelijk had opgelost. Om een of andere reden ontkent hij dit...
Heeft iemand een ander idee? Kan ik hiervoor een klacht indienen ofzo? Want ik blijf hier braafjes mijn factuur betalen, terwijl telenet mij geen dienst en geen hulp verleent... Ik kan zelfs deze post niet versturen, ookal is dit de enige PC die aangesloten is. (rechtstreeks met kabel, geen wifi toestellen aangesloten)
Ik ben business-klant, dus ik kan mij geen slechte internetverbinding veroorloven.
Telenet valt periodiek weg
-
- Premium Member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
- Locatie: Poperinge
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 66 keer
Als je business-klant bent, heb je toch een speciaal nummer om naartoe te bellen? Ik zou zeker terugbellen
BUSINESS Klant
Particulier
015 66 66 66
BUSINESS Klant
Code: Selecteer alles
Heeft u een technische vraag?
Wil u zelf het televisie-, internet- of vaste telefonieprobleem oplossen?
Beluister het antwoord op de meest voorkomende vragen op 0800 66 016
24u per dag beschikbaar, zonder wachttijden
Of bel ons op 015 33 22 66, en kies in het keuzemenu
voor telefonie
voor internet
voor televisie
Openingsuren
- maandag tot vrijdag:8u tot 22u- zaterdag, zon- en feestdagen:9u tot 22u
http://smb.telenet.be/nl/contact/telefonisch
015 66 66 66
-
- Pro Member
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
- Locatie: Aarschot
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 34 keer
Sinds ik verhuisd ben heb ik een modem + wifi in het bezit en eveneens hetzelfde probleem. Korte onderbrekingen op alle apparaten (iPad's, iPhone en laptop). Dan maar eens mijn oude router achter de modem gezet, na het een week liggen testen is het probleem blijkbaar van de baan. Jammer dat mijn N router (Dlink 655) niet verder geraakt dan 54 mbps ipv van de beschreven 300 mbps. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen en het maximale uit mijn router kan halen? Ik zou graag mijn eigen router blijven gebruiken, mijn vertrouwen in de Telenet apparatuur heeft een lichte deuk gekregen
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
-
- Premium Member
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 26 keer
Ik heb ook een soortgelijk probleem. Ik ben begonnen met telenet basic internet 30 Mb/s. Alles werkte perfect. Sinds begin deze week overgeschakeld naar telenet bussiness 120. Ik heb geen disconnects maar af en toe wordt precies mijn bandbreedte "dichtgeknepen". Dus ik ondervind zo van die "hickups" in de connectie. Als ik ga kijken naar mijn torrents dan zitten die te downloaden aan 2-8 MB/s en tijdens zo'n hickup vallen die terug op 20 - 50 KB/s.
Ik voel het telkens als ik aan het surfen ben dat mijn browser blijft hangen. Als ik check met een ping die loopt zie ik geen problemen. Af en toe een verhoging maar constant stabiel eigenlijk.
Het is precies dat iets of iemand voor een korte tijd mijn bandbreedte komt stelen .
Buiten mijn laptop heb ik gewoon nog een kleine computer met openelec die af en toe iets afspeelt.
Ik voel het telkens als ik aan het surfen ben dat mijn browser blijft hangen. Als ik check met een ping die loopt zie ik geen problemen. Af en toe een verhoging maar constant stabiel eigenlijk.
Het is precies dat iets of iemand voor een korte tijd mijn bandbreedte komt stelen .
Buiten mijn laptop heb ik gewoon nog een kleine computer met openelec die af en toe iets afspeelt.
-
- Pro Member
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
- Locatie: Aarschot
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 34 keer
Hier heb ik een CH6643E, eveneens Basic Internet + DTV.
Een week mijn oude DLink getest, sinds gisteren terug overgegaan op Telenet wifi.
Voorlopig mag ik niet klagen, geen uitval of disconnectie te merken.
[ Post made via mobile device ]
Een week mijn oude DLink getest, sinds gisteren terug overgegaan op Telenet wifi.
Voorlopig mag ik niet klagen, geen uitval of disconnectie te merken.
[ Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
- Loeri
- Premium Member
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 04 sep 2011, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
- Bedankt: 26 keer
Hier heb ik nu ook de laatste tijd last van time-outs random op de dag, support van telenet ziet niks van storingen op de lijn.
Edit: Als we times out hebben is het juist hetzelfde bij de buren.
Edit: Als we times out hebben is het juist hetzelfde bij de buren.
Ik weet dat dit een oud topic is maar aangezien ik nergens anders iets kan vinden post ik het hier.
Ik heb namelijk hetzelfde probleem zoals velen hierboven. Ik heb nog geen oplossing gevonden maar het enige wat ik wel weet is dat het niet internet gerelateerd is.
Ik wou namelijk een film streamen van mijn netwerkschijf naar mijn laptop om de film op mijn tv te kijken en tijdens de film viel de verbinding 2 x weg.
Eerste keer na CA 10 minuten en 2e keer na CA 15 minuten en erna niks meer. Dus het is echt wel op willekeurige momenten maar lijkt aan intern netwerk te liggen.
Iemand ideeën?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem zoals velen hierboven. Ik heb nog geen oplossing gevonden maar het enige wat ik wel weet is dat het niet internet gerelateerd is.
Ik wou namelijk een film streamen van mijn netwerkschijf naar mijn laptop om de film op mijn tv te kijken en tijdens de film viel de verbinding 2 x weg.
Eerste keer na CA 10 minuten en 2e keer na CA 15 minuten en erna niks meer. Dus het is echt wel op willekeurige momenten maar lijkt aan intern netwerk te liggen.
Iemand ideeën?
-
- Plus Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 11 keer
Misschien wel een schot in het donkeren, maar ik wil het toch graag meegeven.
Let gewoon heel goed op met het plaatsen van een extra router.
Je wil geen accesspoint gaan kopen, je hebt al een router, je kan die router hiervoor perfect gebruiken, mee eens.
Ik begrijp de bedoeling wel, om het draadloos bereik te vergroten.
Maar let vooral op dat de router niet net hetzelfde ip adres heeft als de telenet HGW.
Je krijgt dan een IP conflict, zo iets is soms moeilijk te troubleshooten, men denkt daar vrees ik te weinig aan.
De gevolgen zijn ook zeer uiteenlopend en soms opmerkelijk raar.
=> ik vermoed dat de probleemstelling hier sterk gelijkt met een ip conflict probleem welke ik al heb meegemaakt in het verleden
Dit scenario kan wanneer die extra router via de LAN poort is verbonden met de HGW, de WAN poort is niet bezet, en de extra router heeft hetzelfde IP als de HGW.
--- edit
Blijkbaar is dit een heel oud topic, waarschijnlijk heeft TS er niets meer aan
Let gewoon heel goed op met het plaatsen van een extra router.
Je wil geen accesspoint gaan kopen, je hebt al een router, je kan die router hiervoor perfect gebruiken, mee eens.
Ik begrijp de bedoeling wel, om het draadloos bereik te vergroten.
Maar let vooral op dat de router niet net hetzelfde ip adres heeft als de telenet HGW.
Je krijgt dan een IP conflict, zo iets is soms moeilijk te troubleshooten, men denkt daar vrees ik te weinig aan.
De gevolgen zijn ook zeer uiteenlopend en soms opmerkelijk raar.
=> ik vermoed dat de probleemstelling hier sterk gelijkt met een ip conflict probleem welke ik al heb meegemaakt in het verleden
Dit scenario kan wanneer die extra router via de LAN poort is verbonden met de HGW, de WAN poort is niet bezet, en de extra router heeft hetzelfde IP als de HGW.
--- edit
Blijkbaar is dit een heel oud topic, waarschijnlijk heeft TS er niets meer aan
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Geen idee waarop je reageert maar wil je je wireless bereik vergroten dan plaats je net WEL een access point (en zeker geen router).driesp schreef:Je wil geen accesspoint gaan kopen, je hebt al een router, je kan die router hiervoor perfect gebruiken, mee eens.
Ik begrijp de bedoeling wel, om het draadloos bereik te vergroten.
Je kan natuurlijk altijd een router zo instellen dat hij zich gedraagt als een AP.
-
- Plus Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 11 keer
Ik bedoel dat er velen zijn dat hun wireless bereik willen vergroten,
geen accesspoint willen gaan kopen omdat ze reeds in het bezit zijn van een wireless router.
Ze vergeten in vele gevallen de wireless router in te stellen als accesspoint, of denken er niet aan dat die router (mogelijk) net hetzelfde IP adres gebruikt dan de telenet HGW.
Je hebt dan een IP conflict.
geen accesspoint willen gaan kopen omdat ze reeds in het bezit zijn van een wireless router.
Ze vergeten in vele gevallen de wireless router in te stellen als accesspoint, of denken er niet aan dat die router (mogelijk) net hetzelfde IP adres gebruikt dan de telenet HGW.
Je hebt dan een IP conflict.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Ik heb dit probleem ook gehad. Internetverbinding onstabiel, bij momenten zeer langzaam, modem die plots opnieuw begint op te starten waardoor alles wegvalt. Dit gebeurde zelfs tijdens een gesprek met de klantendienst van Telenet (de medewerkster was gelukkig zo vriendelijk om terug te bellen op mijn gsm)!
Er is dan een technieker langs geweest die de modem preventief heeft vervangen, maar hij stelde ook vast dat de dropkabel (= de kabel tussen de tap in de technische ruimte en de netwerkverdeler (NIU) waarop de modem is aangesloten) niet aan de normen voldeed. Deze had een stalen kern en enkelvoudige afscherming (aluminium vlechtwerk). Hij heeft deze kabel dan uitgemeten met een speciaal toestel en de grafiek zag er ook niet uit zoals het moest. Ik heb dan vervolgens zelf een nieuwe kabel getrokken (PVC6, Telenet-Interkabel goedgekeurd, massieve koperen kern, koperfolie en koperen vlechtwerk) en een technieker van Telenet is deze volledig gratis komen aansluiten.
Die laatste technieker zei overigens wel dat Telenet in Gent-centrum last heeft van instraling op het netwerk, wat kan leiden tot storingen op tv, lagere internetsnelheden, e.d. Ik heb na het vervangen van modem en dropkabel echter geen enkel probleem meer gehad.
Er is dan een technieker langs geweest die de modem preventief heeft vervangen, maar hij stelde ook vast dat de dropkabel (= de kabel tussen de tap in de technische ruimte en de netwerkverdeler (NIU) waarop de modem is aangesloten) niet aan de normen voldeed. Deze had een stalen kern en enkelvoudige afscherming (aluminium vlechtwerk). Hij heeft deze kabel dan uitgemeten met een speciaal toestel en de grafiek zag er ook niet uit zoals het moest. Ik heb dan vervolgens zelf een nieuwe kabel getrokken (PVC6, Telenet-Interkabel goedgekeurd, massieve koperen kern, koperfolie en koperen vlechtwerk) en een technieker van Telenet is deze volledig gratis komen aansluiten.
Die laatste technieker zei overigens wel dat Telenet in Gent-centrum last heeft van instraling op het netwerk, wat kan leiden tot storingen op tv, lagere internetsnelheden, e.d. Ik heb na het vervangen van modem en dropkabel echter geen enkel probleem meer gehad.
-
- Member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 16 nov 2015, 19:34
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 3 keer
Ik merk vooral als er P2P connecties zijn dat de HGW van Telenet er geen zin meer in heeft als dat langer dan een paar minuten duurt. Bijvoorbeeld het spel Ultra Street Fighter IV gebruikt op PC voor multiplayer P2P. Na een minuut of 10 beginnen dan andere connecties (Facebook Messenger, IRC, laden van www) te reconnecten/herinitialiseren. Eens je de game afsluit is het probleem dan ook van de baan. Ik heb dit al gemeld bij Telenet maar uiteraard is er niks aan de hand en ziet alles er ok uit...
Ik heb heel lang gesukkeld met dit probleem.
Om het uur (soms om het half uur) viel mijn verbinding met het internet even weg. Dit zowel op mijn wifi toestellen als op mijn toestellen die met een kabel verbonden zijn.
Mijn oplossing is : telenet wifi uitschakelen en Uninfi accespoint installeren.
Resultaat is verbluffend. Geen onderbrekingen meer, veel betere dekking in mijn huis (tot zelfs in mijn tuin.), internet snelheid sterk verhoogd.
Ik had het gevoel dat mijn telenet router zichzelf even resette omdat mijn wifi niet altijd goed werkte of misschien interfereerde met iets anders. Hierdoor de onderbrekingen op het internet. Even voor de duidelijkheid, ik ben alles behalve een specialist.
Bon,ik ben super blij dat dit heuvel eindelijk van de baan is. Ik kan ongestoord terug online PS4'en, confcall'en enz.
Om het uur (soms om het half uur) viel mijn verbinding met het internet even weg. Dit zowel op mijn wifi toestellen als op mijn toestellen die met een kabel verbonden zijn.
Mijn oplossing is : telenet wifi uitschakelen en Uninfi accespoint installeren.
Resultaat is verbluffend. Geen onderbrekingen meer, veel betere dekking in mijn huis (tot zelfs in mijn tuin.), internet snelheid sterk verhoogd.
Ik had het gevoel dat mijn telenet router zichzelf even resette omdat mijn wifi niet altijd goed werkte of misschien interfereerde met iets anders. Hierdoor de onderbrekingen op het internet. Even voor de duidelijkheid, ik ben alles behalve een specialist.
Bon,ik ben super blij dat dit heuvel eindelijk van de baan is. Ik kan ongestoord terug online PS4'en, confcall'en enz.
-
- Pro Member
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 22 keer
Idem hier, teveel wifi toestellen deden de witte modem van Telenet regelmatig crashen. Soms uren niks, soms meermaals op halfuur tijd. Sinds enkele weken een Google Wifi aan gehangen en alle wifi uitgezet van de Telenet modem, probleem lijkt opgelost!Urky schreef:Ik heb heel lang gesukkeld met dit probleem.
Om het uur (soms om het half uur) viel mijn verbinding met het internet even weg. Dit zowel op mijn wifi toestellen als op mijn toestellen die met een kabel verbonden zijn.
Mijn oplossing is : telenet wifi uitschakelen en Uninfi accespoint installeren.
Resultaat is verbluffend. Geen onderbrekingen meer, veel betere dekking in mijn huis (tot zelfs in mijn tuin.), internet snelheid sterk verhoogd.
Ik had het gevoel dat mijn telenet router zichzelf even resette omdat mijn wifi niet altijd goed werkte of misschien interfereerde met iets anders. Hierdoor de onderbrekingen op het internet. Even voor de duidelijkheid, ik ben alles behalve een specialist.
Bon,ik ben super blij dat dit heuvel eindelijk van de baan is. Ik kan ongestoord terug online PS4'en, confcall'en enz.
-
- Member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 16 nov 2015, 19:34
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 3 keer
Ik heb nog zo'n zwarte HGW. Moet ik het volledige wireless signaal uitzetten? Dan heb ik ook geen Homespot toegang meer en zou ik telkens ik dat nodig heb weer moeten aanzetten Of enkel het private SSID?
-
- Pro Member
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 22 keer
Ik heb alles uitstaan, maar je kan altijd proberen.OUSooner schreef:Ik heb nog zo'n zwarte HGW. Moet ik het volledige wireless signaal uitzetten? Dan heb ik ook geen Homespot toegang meer en zou ik telkens ik dat nodig heb weer moeten aanzetten Of enkel het private SSID?
Zie niet in wat ik op de Telenet homespot zou moeten doen, vroeger heel sporadisch eens gebruikt maar data is intussen al lang betaalbaar en wifi-netwerken zijn er ook voldoende indien nodig.