Medion doet in feite niets anders dan alles in bulk aankopen. Grote aantallen van alles en dat drukt de prijs altijd een beetje. Met de hardware is niets mis, anders zouden ze geen 3 jaar garantie kunnen geven.

Lol, laat dit nu net de manier zijn waarop hun marketingafdeling werkt. Ze zetten in die bladjes in het groot de merknamen die iedereen kent, maar drukken de belangrijkste specs dan zo klein mogelijk af omdat het toevallig de goedkoopste/traagste/crappy onderdelen zijn die ze van die merken afnemen. Ze zetten de grootte van de HDD bijvoorbeeld altijd in zo'n grote ster, bijvoorbeeld "1TB is goed voor x HD-films", maar drukken dan in het klein dat ze op 5400rpm draait (lees: dé bottleneck waardoor het nooit vooruit zal gaan). Met het scherm doen ze dit ook door bijvoorbeeld te vermelden dat deze maar liefst 16 miljoen kleuren kan weergeven, om dan in het klein te vermelden dat de resolutie een belachelijke 1366x768 pixels bedraagt voor een 15 inch scherm. Zelfs een smartphone heeft tegenwoordig een grotere resolutie.Slafes schreef:Intel HD graphics, Nvidia Geforce, TSST DVD speler (Toshiba Samsung Storage Technology), Intel core i3 CPU, Samsung HD...
Ik zie inderdaad zeer veel low cost onderdelen staan... Vooral.
ge moet ne keer proberen uw recht op garantie te doen gelden bij den AldiSlafes schreef:De laatste tijd stoppen ze vooral heel low budget cpu's in de laptops... Deze lijken in totaliteit dan goedkoop, maar die zijn ook minderwaardig aan een A-merk met een betere processor of gpu die dan toch al snel iets meer kost.
Medion doet in feite niets anders dan alles in bulk aankopen. Grote aantallen van alles en dat drukt de prijs altijd een beetje. Met de hardware is niets mis, anders zouden ze geen 3 jaar garantie kunnen geven.In het verleden waren de acties inderdaad een stuk beter in vergelijking met andere aanbieders in de markt.
Das dan ook weer bullshit.apestaart schreef:Voila, dat is ook mijn mening, ik zou NOOIT een TV of computer kopen in de Aldi of Lidl, zulke dingen moet je in een serieuse winkel kopen hetzij bij een zelfstandige winkel hetzij in een ketenwinkel zoals Mediamarkt/Saturn, Fnac, Vandenborre, Krefel, ...enz.
Medion wordt bij mijn weten enkel in België enkel in de Aldi verkocht, in andere landen vind je ze gewoon in de grote gevestigde ketens.apestaart schreef:Voila, dat is ook mijn mening, ik zou NOOIT een TV of computer kopen in de Aldi of Lidl, zulke dingen moet je in een serieuse winkel kopen hetzij bij een zelfstandige winkel hetzij in een ketenwinkel zoals Mediamarkt/Saturn, Fnac, Vandenborre, Krefel, ...enz.
Inderdaad, Ik denk dat velen niet weten waar medion gemaakt wordt en van wie het isSilence schreef:En anderzijds enkele jaren terug kocht ik een DVD writer van het (toen nog) B-merk liteon als die identiek hetzelfde binnenwerk had dan de duurdere plextor. Veel van die dingen lopen gewoon van dezelfde band. Ik dacht zelf dat veel van de medion dingen ook door foxconn werden geproduceerd zoals eigenlijk bij veel merken de dag van vandaag het geval is
Je eigen overtuiging of heb je toch écht zelf gezien dat er aan de samenstelling gesleuteld wordt? Vooruit, ik geef een paar voorbeelden mee.Dima_2005 schreef:Jullie blijven dat geloven.
Tuurlijk kan dat van dezelfde band rollen, maar de ingridiënten zijn verschillend, of ten misnte de verhoudingen.
Het probleem is dat het vaak MEER suiker, MEER zout, ... is dat erin zit (vaak om het gebrek van goede ingredienten te maskeren) !Slafes schreef:maar de samenstelling is licht anders. (meer kruiden, minder suiker,...) In smaaktesten scoorde deze van Aldi trouwens het beste, zelfs beter dan het origineel.
I call BS, de enige gelijkenis is dat de Cola bij geen van die huismerken te drinken is, maar er zit wel degelijk een smaakverschil in. Smaakverschillen krijg je niet als je voor alles dezelfde mix gebruikt. De ingrediënten kunnen wel hetzelfde zijn, maar het ene merk bevat wat meer van dit, het andere bevat dan weer wat meer van iets anders.Jack Daniels schreef:De frisdranken (cola, limonade...) worden geproduceerd door Refresco (vroegere naam Sunco), een bedrijf uit Ninove. Mijn vorige buurman werkte daar en die wist mij te vertellen dat de huismerken van Colruyt (Everyday), Carrefour, Delhaize... identiek zijn aan de frisdranken te koop bij Aldi. Hoezo verschillende ingrediënten of andere verhoudingen? Moet je nog wat voorbeelden hebben? Het is natuurlijk veel makkelijker om je eigen "overtuiging" voor waarheid aan te nemen dan wat opzoekwerk te verrichten.
Misschien best dat je eens de pakjes vergelijkt... Bovenstaande is zeker al niet waar. Verkondig aub geen leugens.r2504 schreef:Het probleem is dat het vaak MEER suiker, MEER zout, ... is dat erin zit (vaak om het gebrek van goede ingredienten te maskeren) !Slafes schreef:maar de samenstelling is licht anders. (meer kruiden, minder suiker,...) In smaaktesten scoorde deze van Aldi trouwens het beste, zelfs beter dan het origineel.
Voor de smaak kan het misschien wel beter zijn maar gezonder is het zeker niet.
dat ligt niet aan het merk maar aan de winkel en ik vind 14 dagen net iets te lang.Slafes schreef:Lees eens alles? Ik heb al op de Medion garantie moeten terugvallen, laptop aan huis opgehaald, en teruggebracht, 14 dagen kwijt. Heel tevreden van. Denk je dat je bij A-merken sneller gediend bent? Geloof het maar niet..
Dat wil ik wel eens zien... vandaag de dag moeten defecte toestellen steeds terug naar de fabrikant... de tijd dan een electronica zaak zelf nog iets kon repareren is al lang voorbij (in het beste geval zal men nu een ganse print vervangen).1207 schreef:mijn electronicazaak komt gewoon aan huis en herstelt ter plaatse.
Blijkbaar krijgen die van de Makro een speciaal nr/serienr of wat dan ook.. Want als je die ERGENS binnen doet bij een technieker, dan vragen ze altijd: "Van de Makro?"r2504 schreef:Makro is een ander speciaal geval... vroeger ook vanalles gekocht gaande van electrische keukenspullen tot electronica... allemaal A-merken en toch kregen ze allemaal problemen na 1 a 2 jaar ?
Helemaal correct.Dafke schreef:Blijkbaar krijgen die van de Makro een speciaal nr/serienr of wat dan ook.. Want als je die ERGENS binnen doet bij een technieker, dan vragen ze altijd: "Van de Makro?"
Dan wil ik wel eens weten wat voor merk dat was en welk type en vooral, wat er stuk was, want van die platte tv's valt echt bijna niets meer te herstellen door een technieker. CRT's nog wel, en zelfs dan nog...1207 schreef:slafes
1,5j geleden moest er een technieker komen voor mijn tv'tje. half uurtje en 50 euro ipv een nieuwe tv en ik was die geen halve maand kwijt.
zou jij het aanvaardbaar vinden moest de garagist je wagen 14 dagen binnenhouden voor een (kleine) herstelling? ik niet.
Wel wel, ik wil die productielijn wel eens zien. Daar worden dus af en toe eens totaal afwijkende serienrs. op gedruktJack Daniels schreef:Helemaal correct.Dafke schreef:Blijkbaar krijgen die van de Makro een speciaal nr/serienr of wat dan ook.. Want als je die ERGENS binnen doet bij een technieker, dan vragen ze altijd: "Van de Makro?"
Dat is absoluut en zeker een feit. Grote ketens hebben bij tal van merken/toestellen wel degelijk hun eigen specifieke modellen. Google dan eens op het model-nummer en je vindt er nagenoeg niets terug erover. In sommige gevallen gaat het dan nog om toestellen die zelfs identiek zijn aan 'officiële' modellen. Heb ook al horen zeggen dat dat o.a. een truuk is om prijsgarantie te leveren: omdat je dus krek hetzelfde toestel (i.e. zelfde typenummer) gewoon nergens anders vindt, en dus al zeker niet goedkoper. Al lijkt dat me wel een brug te ver.fredo66 schreef:Wel wel, ik wil die productielijn wel eens zien. Daar worden dus af en toe eens totaal afwijkende serienrs. op gedrukt![]()
Geen idee... misschien toestellen die niet door de (strengste) kwaliteitscontroles komen... al zie ik niet in waarom een merk deze alsnog zou verkopen (is een beetje in je eigen voet schieten) maar het blijft een feit dat sommige verdelers zoals Makro wel degelijk "speciale" series verkopen (soms een iets ander typenummer, vaak een ander serienummer).fredo66 schreef:Ok, in theorie kan dat natuurlijk perfect maar wat zijn dan de meetcriteria om zo'n ander nr. erop te drukken ... ?
Precies ja, daarom geloof ik het ook niet. Ik kan best geloven dat er speciale modelnrs op de markt komen voor grootwarenhuizen.r2504 schreef:al zie ik niet in waarom een merk deze alsnog zou verkopen (is een beetje in je eigen voet schieten) ).fredo66 schreef:Ok, in theorie kan dat natuurlijk perfect maar wat zijn dan de meetcriteria om zo'n ander nr. erop te drukken ... ?
Moest het niet onder de normale merknaam zijn vereist dit een nieuwe behuizing en een compleet nieuwe branding... wat ook kosten met zich meebrengt. Langs de andere kant geloof ik ook niet dat merken zomaar toestellen naar de prullebak verwijzen als de kwaliteitseisen niet voeldoen.fredo66 schreef:Dat toestellen met grotere kans op defect alsnog verkocht worden zou me ook niet verbazen, maar in het legale circuit dan toch niet onder de originele merknaam ... ?