zal telenet volgen ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Tegen 50 Mbps continue (of zelfs 70 Mbps met Mikrotik) downloaden met mijn VDSL2 "lijntje" wanneer ik wil, overdag, 's morgens, 's avonds, 's nachts, zonder kleuren, zonder gevaar op smalband en verstook ik dus gemakkellijk 540 GByte per dag (oh ja, eerst een paar gratis Terrabytes besteld met scriptje).

Maar das off-topic zeker ?
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

met 120 Mbit is 35 GByte op een uurtje zo gebeurd. :roll: Praktijkervaring :wink:
vuurvos schreef:downloaden met mijn VDSL2 "lijntje" wanneer ik wil, overdag, 's morgens, 's avonds, 's nachts, zonder kleuren, zonder gevaar op smalband en verstook ik dus gemakkellijk 540 GByte per dag
Geen TV kijken dan he
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Toch wel, ik sync op 70 en de berekening is met 50 Mbps. Pech hé ?
bosduif
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 maa 2013, 21:47
Bedankt: 2 keer

Snel 'n rekensommetje.
1 week duurt 168 uren.
Waarvan met Fibernetxl 128 groene uren aan volle snelheid kan gedownload worden.Zie Schema onder.
De 40 rode uren tel ik niet eens mee.
128 x40GB per uur met Fibernetxl=5120GB op 7 dagen
Op 31 dagen is dat 22674GB of te wel 22.67Terabyte.

Kom er maar eens achter vuurvos met jou 50 of 70Mbps
En ja ik weet perfect hoe het werkt bij Telenet.
Bijlagen
Smalband shema Van het oude Turbo 30Mbps geld nu 120Mbps voor Fibernetxl.jpg
(38.83 KiB) 467 keer gedownload
Laatst gewijzigd door bosduif 04 apr 2013, 21:36, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

vuurvos schreef:Toch wel, ik sync op 70 en de berekening is met 50 Mbps. Pech hé ?
ALs ik je redenering volg, dan kom ik met 120 Mbit uit op meer dan 1 TByte per dag. Uiteraard ook met TV kijken.
Maar dus ook onbeperkt internet bij VDSL is beperkt tot 540 Mbyte per dag. :beerchug:
bosduif
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 maa 2013, 21:47
Bedankt: 2 keer

Wedde dat ik een ban krijg.Intereseert me geen moer.Daar boven staat de waarheid zwart op wit.
Owe' ze kunnen niet tegen de waarheid die vdsl2 ers
Maak maar snel 'n copy (screenshot)van die meter

Metteen een min duimpje :banana:

Zal niet helpen Telenet wordt binnenkort nog sneller


http://www.speedtest.net/result/2619809276.png
Laatst gewijzigd door bosduif 04 apr 2013, 21:47, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Kunnen we terug on-topic gaan?
Deze post ging over de Telenet snelheden, en of Telenet de recente verhogingen van Belgacom zou volgen ...

Maar jammer genoeg terug uitgemond in de zoveelste welles-nietes discussie over vrij downloaden, wat hier volledig off-topic is.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bosduif
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 maa 2013, 21:47
Bedankt: 2 keer

Philippe_d jij bent er nog de beste en eerlijkste uit.
Een + voor jou,ook al wordt ik geband.
Spijtig dat de andere de waarheid niet onder ogen willen zien.
Laatst gewijzigd door bosduif 04 apr 2013, 21:49, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Martijnvdc en bosduif het is overduidelijk dat het niet onbeperkt is.
Als een van hun eigen sites niet opengaat wegens te traag zegt dit genoeg zeker ?
Bij belgacom kan je echt onbeperkt downloaden zullen niks zeggen, in al die jaren is er nog geen enkel melding geweest van mindere snelheden.
Bij telenet hoor je dit veel.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Alles gaat erom hoe je je internet gebruikt. Voor sommige is kabel een betere oplossing (ligging), voor andere VDSL omwille van de FUP. Niet meer, niet minder.

Mocht telenet zijn ding aanpassen, dan hoop ik niet op een snelheidsverhoging van de DL, maar eentje van de upload. Wat aan de prijs doen, lijkt me ook wel leuk.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Inderdaad volgens mij zal telenet wel volgen met hun snelheden, alhoewel ik hun reclame nooit meer hoor over dat ze de rapste zijn.
Was toch hun stokpaardje
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
bosduif
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 maa 2013, 21:47
Bedankt: 2 keer

proximusboyke schreef:Martijnvdc en bosduif het is overduidelijk dat het niet onbeperkt is.
Als een van hun eigen sites niet opengaat wegens te traag zegt dit genoeg zeker ?
Bij belgacom kan je echt onbeperkt downloaden zullen niks zeggen, in al die jaren is er nog geen enkel melding geweest van mindere snelheden.
Bij telenet hoor je dit veel.
Graag de bron.
Elke side gaat open zelfs tegen 0.1Mbps
Laatst gewijzigd door bosduif 04 apr 2013, 21:51, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Goztow schreef:Terug on topic ajb.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

proximusboyke schreef: Bij belgacom kan je echt onbeperkt downloaden zullen niks zeggen, in al die jaren is er nog geen enkel melding geweest van mindere snelheden.
Bij telenet hoor je dit veel.
Dat klopt niet volledig. Veel mensen komen bij VDSL vaak op een repairprofiel, of stellen zich vragen bij de DLM functie.

Het komt dus bij beide leveranciers aan het bod.
Martijnvdc
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2010, 22:16
Bedankt: 2 keer

Martijnvdc en bosduif het is overduidelijk dat het niet onbeperkt is.
Excuseer?? Ik had helemaal niet beweerd dat telenet onbeperkt is. Waar haal je dit vandaan? Ik heb zelfs letterlijk vewezen naar wat Telenet er officieel over zegt, en daarbij heb ik ook nog gezegd dat hun bewering van "werkelijk onbeperkt" niet zou mogen...
Lees je eigenlijk wel deze thread?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

@ Mailracer

Ik zie de link niet tussen enerzijds onbeperkt downloaden en anderzijds een repairprofiel of DLM

Of beweer je dat BGC grootverbruikers met opzet op een lager profiel zet ?
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

mailracer schreef:
vuurvos schreef:Toch wel, ik sync op 70 en de berekening is met 50 Mbps. Pech hé ?
ALs ik je redenering volg, dan kom ik met 120 Mbit uit op meer dan 1 TByte per dag. Uiteraard ook met TV kijken.
Maar dus ook onbeperkt internet bij VDSL is beperkt tot 540 Mbyte per dag. :beerchug:
Eerst en vooral is het 540 GIGAbyte per dag. Jij claimt 1 TByte per dag, maar ben je daar met de kleurtjes en de FUP wel zeker van ? Na hoeveel tijd wordt je als grootverbruiker gebrandmerkt ? Na hoeveel tijd wordt je op smalband gezet ? Daar heb ik van jou geen antwoord op.
bosduif schreef:Op 31 dagen is dat 22674GB of te wel 22.67Terabyte. Kom er maar eens achter vuurvos met jou 50 of 70Mbps
Tof voor jou. Je hebt gewonnen. En wat moet dat kosten ? Ik heb nooit beweerd dat mijn 50 of 70 Mbps sneller is dan het snelste consumenten abbo van Telenet, nl. het Fibernet XL 120. Of denk je dat ik niet begrijp dat 50 of 70 kleiner is dan 120 ?

Edit: tegen de tijd dat ik mijn post af had, blijkbaar een heuse storm ontstaan. Met troll gedoe, geroep van "het zal trouwens nog sneller worden", ban mij maar, de naakte cijfers zijn wat ze zijn, off-topic. Meteen de allerlaatste post hier.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Uzzi schreef:@ Mailracer

Ik zie de link niet tussen enerzijds onbeperkt downloaden en anderzijds een repairprofiel of DLM

Of beweer je dat BGC grootverbruikers met opzet op een lager profiel zet ?
dat beweren doe ik niet, daar ben ik veel te nuchter in. :nono:
Maar ook Belgacom klanten klagen al eens over hun snelheid omdat ze plots op een ander profiel staan. Eigenlijk ging het hem over het klagen van de snelheid.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

On topic: Ja, Telenet zal zijn snelheden ook verhogen en minstens op dezelfde waarden zetten als die van BGC. Iedereen content nu ?

PS: en dat ze dan gelijk hun eigen nieuwe waarden aanpassen alsook die van Belgacom op hun site, vermits nog steeds niet correct.
Laatst gewijzigd door vuurvos 04 apr 2013, 22:16, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

vuurvos schreef:Jij claimt 1 TByte per dag, .... Na hoeveel tijd wordt je op smalband gezet ? Daar heb ik van jou geen antwoord op.
Dat is na 1 dag, op voorwaarde dat je om 23 uur begint. Om je vraag te beantwoorden. :| Maar nu on topic graag.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ze hebben beide hun technologie, en elk zal zijn technologie zo ver mogelijk rekken tot het echt niet verder kan. Dus ik zie ze beide nog mooi snelheden halen in de toekomst.
Op het moment denk ik niet dat telenet alles gaat gelijk trekken als ondergrens. Te veel werk/kosten om al de oudere modems te vervangen. Al is er een zeer grote groep die nog op zeer oude abonnementen zitten ;)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Martijnvdc
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2010, 22:16
Bedankt: 2 keer

Ik veronderstel dat telenet zal volgen... Want inderdaad, hun hele marketing draait rond het feit dat ze de snelste zijn.
De vraag is eigenlijk of het technisch wel goed haalbaar is voor telenet om dit te doen.
Weet iemand hoeveel bandbreedte vrijgekomen is nadat ze die analoge zenders weghaalden? Of werd deze bandbreedte uitsluitend vrijgemaakt voor digitale TV?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Zouden we ons eerst niet de vraag stellen of het Belgacom netwerk die upgrades wel aan kan ? Want als ik maar niet vergis ligt er nog maar steeds tot in iedere rop een 1GBit connectie actief...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

telenet zal zeker analoge kanalen willen afschaffen om bandbreedte vrij te maken. Dat hoort bij hun plan. Hoeveel er vrij komt per kanaal weet ik niet. Wel doen ze aan overboeking, en zal het mogelijk in hun nadeel vallen om meer snelheid toe te laten.

Dat veel mensen nog een oude modem hebben is niet zo erg. Er zijn ook veel klanten die nog zweren bij de oude telenetformules. Mensen worden niet aangemoedigd om zich aan te passen aan de nieuwe formules, ze moeten er zelf achter komen. Enkel de die-hard gebruikers worden bij een snelheidsverhoging op hun wenken bediend. Volgens mij een beperkte groep
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

TiTanium schreef:Op het moment denk ik niet dat telenet alles gaat gelijk trekken als ondergrens. Te veel werk/kosten om al de oudere modems te vervangen. Al is er een zeer grote groep die nog op zeer oude abonnementen zitten ;)
Oops, net nu ik overtuigd was dat het voor Telenet een fluitje van een cent zou zijn om op te waarderen naar het niveau van Belgacom, kom jij hier toch geen roet in het eten strooien zeker ... (volledig on-topic blijvend, zou niet meer anders durven)
VOiD schreef:Zouden we ons eerst niet de vraag stellen of het Belgacom netwerk die upgrades wel aan kan ? Want als ik maar niet vergis ligt er nog maar steeds tot in iedere rop een 1GBit connectie actief...
Ongelooflijk ! Ten eerste weer compleet off-topic. Ten tweede: elke provider werkt met overboeking. Ten derde: in een stertopologie is alles veel gemakkellijker up te graden. Ten vierde: Ja, met 1 Gbps voor 48 klanten en met overboeking is het PERFECT mogelijk om de upgrade te doen :bang:
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

inderdaad off topic. Je hoeft maar een ander kaartje bij te steken in de rop, en je heb zo 10 Gbit/s of meer over dat vezeltje verzonden. Hoort bij de upgrade dus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Martijnvdc schreef:Ik veronderstel dat telenet zal volgen... Want inderdaad, hun hele marketing draait rond het feit dat ze de snelste zijn.
De vraag is eigenlijk of het technisch wel goed haalbaar is voor telenet om dit te doen.
Als Telenet zijn marketing claim over "de snelste" wil handhaven, moeten ze alleen hun laagste abbo (Basic Internet) verhogen van 30 mbps naar 50 mbps.
Hun mainstream abbo (FiberNet 60/4) is al hoger dan Belgacom, en hun hoogste consumenten abbo (XL 120/5) natuurlijk ook.

Het verschil tussen Basic en FiberNet zou dan wel kleiner worden (50 versus 60), maar ze onderscheiden zich nog altijd op gebied van upload (2.5 vs 4) en volume (100GB versus "FUP").

Of dat technisch haalbaar is? Waarschijnlijk wel, de meerderheid van de klanten hebben intussen wel een nieuwe modem denk ik ...
Martijnvdc schreef:Weet iemand hoeveel bandbreedte vrijgekomen is nadat ze die analoge zenders weghaalden? Of werd deze bandbreedte uitsluitend vrijgemaakt voor digitale TV?
Bandbreedte heeft niet zozeer te maken met de individuele max. snelheden, maar met capaciteit en overboeking. Zoals vuurvos zei, iedere provider werkt met een bepaalde vorm van overboeking (anders zou het absoluut niet betaalbaar zijn).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

TiTanium schreef:Op het moment denk ik niet dat telenet alles gaat gelijk trekken als ondergrens. Te veel werk/kosten om al de oudere modems te vervangen. Al is er een zeer grote groep die nog op zeer oude abonnementen zitten ;)
Philippe, je overruled dus alles wat TiTanium stelt ? Heb je daar een bron van ?

Volgens jou moeten ze alleen hun laagste abbo (Basic Internet) verhogen van 30 mbps naar 50 mbps. Heb je daar concrete gegevens over ? En wat de haalbaarheid betreft stel je "Waarschijnlijk wel, de meerderheid van de klanten hebben intussen wel een nieuwe modem denk ik ...

Mijn logische vraag is dan dus ook: Wat weet jij (of denk jij meer te weten) dan Titanium ? Of is het is zoals gewoonlijk natte vinger werk ?

PS: Ik blijf on-topic hoor !!
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

vuurvos schreef:
VOiD schreef:Zouden we ons eerst niet de vraag stellen of het Belgacom netwerk die upgrades wel aan kan ? Want als ik maar niet vergis ligt er nog maar steeds tot in iedere rop een 1GBit connectie actief...
Ongelooflijk ! Ten eerste weer compleet off-topic.

Kom van je paard af Vuurvos, een beetje kritisch tov. Belgacom kan geen kwaad hé ;)

Off-topic ? Tja, provider A past zijn snelheden aan en dan discussieren we of provider B technisch wel kan volgen ?
vuurvos schreef:Ten tweede: elke provider werkt met overboeking.
Ja, maar je kan niet ontkennen dat door de 'upgrade' van de abonnementen deze overboeking plots serieus gestegen is hé. Iedere klant heeft gegarandeerd ongeveer 20Mbit (1GBit/48 - laten we nu even niet mierenneuken en de TV streams even buiten beschouwing laten) op de ROP. Vroeger was dit 2/3 van de beloofde snelheid (30MBit). Vandaag is dit nog slechts 2/5. En is overboeking nu net niet het probleem waardoor Telenet met z'n rode uren moet werken ?
vuurvos schreef:Ten derde: in een stertopologie is alles veel gemakkellijker up te graden.
Ja, maar het is niet omdat het kan dat men het onmiddelijk doet hé, investeringen moeten renderen. Trouwens Telenet hoeft maar een paar analoge zenders te schrappen om hun bandbreedte op een node te verdubbelen.
vuurvos schreef:Ten vierde: Ja, met 1 Gbps voor 48 klanten en met overboeking is het PERFECT mogelijk om de upgrade te doen :bang:
Waar zit dan de limiet volgens jou ?
mailracer schreef:Je hoeft maar een ander kaartje bij te steken in de rop, en je heb zo 10 Gbit/s of meer over dat vezeltje verzonden.
Hoeveel tienduizenden kaartjes heb je dan nodig denk je ? Dit gaat over een miljoeneninvestering dus je moet niet denken dat ze dit direct overal gaan doen.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

vuurvos schreef: Philippe, je overruled dus alles wat TiTanium stelt ? Heb je daar een bron van ?
Dit is een discussie forum, waar het toegelaten is om verschillende meningen te hebben?
vuurvos schreef: Volgens jou moeten ze alleen hun laagste abbo (Basic Internet) verhogen van 30 mbps naar 50 mbps. Heb je daar concrete gegevens over ?
Concrete gegevens? Telenet heeft 3 consumer abbo's: http://userbase.be/providers/subscriptions
  • Basic Internet: 30mbps/2.5 mbps + 100GB
    FiberNet: 60mbps/4mbps + vrij dwonloaden
    FiberNet XL: 120mbps/5mbps + vrij downloaden
Als ze Belgacom willen volgen kwa downloadsnelheid (50mbps), moeten ze toch alléén hun laagste abbo verhogen van 30 mbps naar 50 mbps?
vuurvos schreef: En wat de haalbaarheid betreft stel je "Waarschijnlijk wel, de meerderheid van de klanten hebben intussen wel een nieuwe modem denk ik ...
Mijn logische vraag is dan dus ook: Wat weet jij (of denk jij meer te weten) dan Titanium ? Of is het is zoals gewoonlijk natte vinger werk ?
Ik heb mij voorzichtig uitgedrukt als ik zeg "de meerderheid", wat volgens het woordenboek wil zeggen: de helft + 1
Wat overeenkomt met Titanium's statement dat er nog een "grote groep" op oude abonnementen (of oude modems) zit.

Maar waarom zou dat een probleem zijn?
  • klanten die op oude abonnementen zitten kiezen daar zelf voor. Op eenvoudige vraag kunnen ze upgraden, daarvoor moet Telenet niet laten om de snelheden van Basic te verhogen.
  • Zelfs als 50% van de klanten daar niet kunnen van profiteren (oude modems), dan kunnen de andere 50% daar toch wel van profiteren ?
  • Als je vergelijkt met Belgacom, daar kan vermoedelijk 50% van de DSL klanten ook niet profiteren van de verhoging naar 50mbps. Dat weerhoudt Belgacom niet van hogere snelheden aan te bieden voor de 50% die wel een hoge modem sync hebben.
PS
Voorzichtigheidshalve gebruik ik de woorden "waarschijnlijk", "ik denk", "volgens mij", "vermoedelijk" ... dat is inderdaad natte vinger werk :)
Moet ik mij hier nu telkens voor iedere uitspraak gaan verdedigen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

philippe_d schreef:Als Telenet zijn marketing claim over "de snelste" wil handhaven, moeten ze alleen hun laagste abbo (Basic Internet) verhogen van 30 mbps naar 50 mbps.
De marketingclaims van Telenet kunnen gehandhaafd blijven dankzij hun Fibernet120-product. Want hun slogan "altijd het snelste internet" hebben ze al een tijdje laten varen, namelijk sinds de introductie van hun traffic shaping netwerktesten. Ondertussen is EDPnet 50 Mbps ook al een dik jaar sneller dan Telenet Basic Internet en zijn "telemeter', "verlaagde snelheid" en "100% volumeverbruik" een totaal onbekend gegeven bij het gros van de VDSL2-klanten.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

philippe_d schreef:Voorzichtigheidshalve gebruik ik de woorden "waarschijnlijk", "ik denk", "volgens mij", "vermoedelijk" ... dat is inderdaad natte vinger werk :)
Moet ik mij hier nu telkens voor iedere uitspraak gaan verdedigen?
In de gevallen dat je niet uit eigen ervaring spreekt zou ik idd. willen dat je op zijn minst een beetje let op wat je schrijft en ruimte inbouwt om niet over te komen als zijnde de persoon die er alles over weet. Met deductie, informatie van het internet, andere bekomen informatie, oplettentheid en alertheid heb je al ontelbaar keren de kop op de nagel geslagen. Maar over zaken die je niet zélf kent en de tegenpartij wél zou ik je willen vragen iets meer respect te tonen, je weet heel goed wat ik bedoel. Ik ben helemaal niet rancuneus, ik help graag mensen, ik kom hier graag en zal dat hopelijk blijven doen. Maar er zijn er hier al vertrokken door hanengedrag van sommigen. Laat dat maar eens goed bezinken.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

vuurvos schreef: ontelbaar keren de kop op de nagel geslagen. .

Met deze uitspraak sla je deze keer toch ook niet de nagel op de kop :-D :angel:
thiebapa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 02 dec 2008, 15:15
Locatie: Diest
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Hanengedrag ... Wie het schoentje past ... Trekke het aan ... (Oud chinees spreekwoord....)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Afbeelding
-> speedtest was done with wireless-connection<-
Proximus/
Tuttimus
PC: Macbook Air i7/8Gb/256GB SSD, 13" , Apple iPad Pro 256 GB-3G/ GSM : iPhone6S-128GB + Mobilus M
profiel : 100/40
cougare
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 nov 2007, 13:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

@vuurvos : lighten up man !

Alles in deze thread is gebaseerd op assumpties, waarom zou niet iedereen zijn/haar idee mogen geven of wat de toekomst ons nog kan brengen ?

Tenzij jij ergens informatie hebt liggen over de volledige breedband toekomst van vlaanderen, maar omdat je onder NDA staat dit niet mag posten op dit forum ...
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

lucdec schreef:
vuurvos schreef: ontelbaar keren de kop op de nagel geslagen. .
Met deze uitspraak sla je deze keer toch ook niet de nagel op de kop :-D :angel:
De discussie tussen Philippe en mezelf is niet in deze thread maar wel in deze.
Ik kan het ook niet helpen dat dit nu hier zwaar off-topic staat. Dus had ik gewoon nog graag de reactie van Philippe gekregen. Het is het laatste wat ik hier nu off-topic zet.
lucdec schreef:Tenzij jij ergens informatie hebt liggen over de volledige breedband toekomst van vlaanderen
Mijn praktische kennis heb ik van de providers met DSL techniek, niet van de kabel. Let wel, er worden regelmatig cursussen gegeven met de voor en nadelen van de 2 of van de gebruikte netwerktopologie. Daardoor ken ik toch redelijk goed hoe een kabelprovider wrerkt.
Cougare schreef:omdat je onder NDA staat dit niet mag posten op dit forum ...
Bingo :!: Nagel op de kop :wink:
Janic
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jan 2011, 19:16
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Mijn Telenet is niet beschikbaar maandag 15/04 van 1u tot 6u wegens verbeteringswerken. Onze excuses voor het ongemak.

Wie weet toch een snelheidsupdate of gewoon een aanpassing aan het systeem.
browndwarfus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 27 jun 2011, 10:51
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

och,
zo'n aankondigingen zetten ze quasi elke maand, meestal weinig "verbeterd" achteraf...

grtz,
b.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”