Identiteitskaart opnieuw 3 euro duurder

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

De zwakke schakel er van tussen halen dus ;)
philippe_d schreef:
Zorba schreef:Bij de aanmaak van een NMBS abonnement heb je ook geen pasfoto's meer nodig, ze nemen gewoon de foto van je eID. De NMBS is zowat de enige instantie die actief en efficiënt gebruik maakt van de eID.
Er zijn ook onderwijsinstellingen die de foto kopiëren voor de studentenkaart (Ugnet bijvoorbeeld). Grappig dat je voor je rijbewijs nog pasfoto's nodig hebt :-( .
Deden ze dat bij mij op de hogeschool maar, ik loop al jaren rond met ee studentenkaart met de foto van iemand anders, meermaals melding van gemaakt maar een foto veranderen is teveel moeite blijkbaar. Gevolg, ik kijg regelmatig mijn studentenkortingen niet, soms wel als ik mijn pas toon, maar lang niet altijd.

Nu ik er aan denk, als ik bloed ga geven lezen ze ook mijn paspoort uit bi het Rode Kruis, en de huisdokter en tandarts koppelen het dossier aan mijn pas, maar wederom allemaal dingen die met het oude paspoort ook konden, het is maar uitlezen dat ze doen.

Sent from my Lumia 900 using Board Express
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

In verband met de foto's: een tijdje geleden trok ik naar het gemeentehuis voor een nieuwe internationaal paspoort (op zich al niet evident voor een werkende mens: er is maar één avond in de week dat ze open zijn), ik had er zelfs aan gedacht van een pasfoto mee te nemen die ik nog had liggen! Maar ze hebben me terug naar huis gestuurd omdat ze TWEE pasfoto's moesten hebben. De ambtenaar van dienst zal ook wel aan m'n gezicht gezien hebben dat ik niet echt kon lachen met die melding... Dus ben ik nog speciaal foto's kunnen gaan laten maken om dan een week later tijdens de avond-opening terug te gaan...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”