Waarom haal ik de 30 Mbps niet ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Gent32m schreef: Als ik het goed begrijp, heb ik een kabel met langs de ene kant een RJ45 kop (om in de VDSL ingang van de Fritzbox te steken) en langs de andere kant een RJ11 kop (om in de telefoon ingang, waar het VDSL signaal zit, te steken)
Dat is een mogelijkheid. Je kan ook de bestaande RJ11 kabel gebruiken, die gaat ook in de RJ45 bus van de Fritz (niet ideaal).
Zo'n kabel wordt niet meegeleverd (gemakkelijk zelf te maken), maar wel de nodige adapters
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Bedankt Philippe_d,

Er zit inderdaad een "RJ45-RJ11 adapter" in de box. Zodat ik een telefoonkabel (2x RJ11) kan aanschakelen (via de adapter) op de RJ45 van de Fritzbox.

Andere optie is de Fritzbox 7360 aan te schaffen (die heeft geen ISN - gewone RJ11 socket op de VDSL ingang, 2x Gigabit Ethernet poorten minder, en 1x analoge telefoonuitgang ipv 2). Waarmee ik ook voldoende heb.

Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Tomsworld schreef:Op http://www.momilc.com/en/ kan je hem kopen voor 189 euro verzending inbegrepen, volgens http://forum.adsl-bc.org snelle afhandeling.
Tomsworld, heb jij al besteld via deze site ?

Loop je geen risico aan de douane extra invoerrechten te moeten betalen.
Of geldt dit hier niet (doordat het een verzending binnen Europa is).

Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

shop heeft vestiging in frankrijk dus van douane kosten zal geen sprake zijn. prijzen zijn blijkbaar wel excl. btw
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Gent32m schreef:Er zit inderdaad een "RJ45-RJ11 adapter" in de box. Zodat ik een telefoonkabel (2x RJ11) kan aanschakelen (via de adapter) op de RJ45 van de Fritzbox.
Andere optie is de Fritzbox 7360 aan te schaffen (die heeft geen ISN - gewone RJ11 socket op de VDSL ingang, 2x Gigabit Ethernet poorten minder, en 1x analoge telefoonuitgang ipv 2). Waarmee ik ook voldoende heb.
Geen idee waarom je hier voortdurend zit te speculeren, of je zorgen te maken, hoe die Box moet aangesloten worden. Maak je keuze, en als die geleverd is zal je wel zien, en kan je het nog altijd vragen als het niet duidelijk is. Je tracht al een oplossing te zoeken nog voordat je een probleem hebt :-( .

Wat je hierboven zegt is trouwens niet juist:
- Het verschil tussen de 7360 en de 7390 is inderdaad géén ISDN.
- Maar dat heeft niets met de aansluiting te maken: in beide gevallen is het een RJ45 poort, met de combinatie DSL + TEL.
Bij de 7390 is het DSL (4+5), ISDN (1-2-7-8) en analoog (3+4), bij de 7360 is het alleen DSL (4+5) en analoog (wsl ook 3+4).
- De adaptor is niet om een RJ11 kabeltje om te vormen naar RJ45, maar omgekeerd: om een RJ45 kabel om te vormen naar een RJ11 stekker (die op de splitter past).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Dag philippe_d,

Ik ben een lastige klant voor jé hé :wink: (zo nieuwsgierig en vooruitziend op zijn problemen).

Op de website van AVM, zag ik een foto van de 7360 staan, waar de VDSL ingang er precies als een RJ11 aansluiting uitzag. Die aansluiting zag er alvast anders uit, dan de foto van de 7390. Maar blijkbaar gebruiken beide modellen (7390 en 7360) een RJ45 ingang (op de VDSL aansluiting). Bedankt voor de verduidelijking. Ik heb daar verkeerde conclusies getrokken.

Het aansluiten van de Fritzbox zal ik met een netwerk kabel doen. Het ene uiteinde (RJ45) steek ik op de VDSL ingang van de Fritzbox. Het andere uiteinde (RJ45 -> RJ11 via de adapter) steek ik in mijn telefooncontactpunt (waar nu een gewone telefoonkabel RJ11 zit).

Dit weekend ga ik nog eens een extra snelheids test doen (rechtstreeks op de BBOX2, met de stroomadapter - bureau). De analoge telefoon (die momenteel op de Siemens via VOIP is aangesloten) klinkt niet zo zuiver. De Tiptel VOIP (rechtstreeks op het internet) klinkt veel beter. Misschien dat die Fritzbox dit beter oplost.

Ik ben er nog niet uit. Langs de ene kant heb ik best wel zin om eens met zo een Fritzbox wat te spelen (experimenteren). Bv die DLNA (Media) Nas server, of die night modus, de web interface, etc... Langs de andere kant twijfel ik nog wat. Misschien wacht ik beter nog wat af (tot bv Belgacom zijn snelheid boven de 30 Mpbs optrekt of die BBOX3 of een nieuwe VDSL2 Fritzbox model eraan komt). Ik weet het nog niet...

Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Ik ga me de Fritzbox 7390 aanschaffen.

Welke firmware flash ik best op het toestel ?
84.05.06 (productie) ?

P.S. Morgen doe ik nog een paar testen (met de Devolo stroomadapters). Als die te licht uitvallen, schaf ik me eens de 500 Mbps adapters aan (ipv huidige 200 Mbps).

Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Drielander
Plus Member
Plus Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 28 apr 2011, 16:18
Locatie: Oostbelgie
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 17 keer

Zul je niet eerst te wachten welke firmware is geïnstalleerd op de FB 7390? ;) Je hebt de doos nog niet.
Hardware: FRITZ!Box Fon WLAN 7360 International @ Fritz!OS 06.31 (111.06.31) / FRITZ!Box Fon WLAN 7340 International @ Fritz!OS 06.06 (99.06.06)
Provider: Proximus Internet Start (70Mbps/13Mbps)
Telefone: T-Concept CPA 710 + CM 700
DECT: 4x Speedphone 300 (T-Com aka AVM)
VoIP-Provider: Sipgate.de - sipgate plus + Euro-Flat
GSM: Samsung S2 @LineageOS 14.1 (7.1.2)
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

De doos (en alles erin) is onderweg ;-)
Bestelling deze namiddag geplaatst.

Ik ben ondertussen Devolo 500 Mbps adapters gaan halen. Deze hebben mijn snelheid al veel verbeterd. Er zit wel nog wat spyware op mijn XP pc, die mijn metingen onstabiel maakt (ik moet een partitie van dat operating system met Acronis True Image nog eens terugzetten en dan opnieuw testen). De testen op de laptop (via de nieuwe stroomadapters) verliepen wel ok (stabiel rond de 28 Mbps).

Nu nog de Fritzbox om:
1 .Mijn VOIP mee te verbeteren (storingen op mijn FON uitgang)
2. DHCP terug aan te kunnen zetten (bug op die Siemens onder Windows 7)
3. Media server met DLNA ondersteuning (die kan streamen naar mijn WD TV Live player)
4. Alles in 1 toestel (ipv 2: BBOX2 + Siemens nu)
5. IPV6 ondersteuning (Kun je met Belgacom internet ondertussen hier al op ?) Voor Windows XP (met IPV6 is een patch nodig)
6. Gigabit Ethernet
7. PowerSave functie (minder stroomverbruik 's nachts)

Mijn snelheden zal ik kunnen behouden.
Hopelijk lukt die telefooncentrale ook (iets wat ik nu hard gebruik in die Siemens).

Ik heb er lang van gedroomd. Zo een Fritzbox, maar straks heb ik hem, in mijn armen :wink:
Hopelijk verloopt de bevalling (van de instellingen) wat vlot.

Ben benieuwd.
In geval van problemen, hoor je me hier wel.

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Bij de start van de laatste snelheidsverhoging naar 30 Mbps download haalde ik steeds zo'n 27-28 Mbs en 1.4 up. Dat was zo voor weken, steeds dezelfde waarden.
Nu merkte ik gisterenavond dat die snelheid nu naar 20 Mbps download is terug gebracht :?

Aan mijn configuratie/hardware is niets gewijzigd en de snelheden gaan over de LAN verbinding, niet wlan ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Sync je nog steeds op 30 Mbps (in de BBOX2) ? (je kan deze waarden uitlezen via de VDSL tool). Terwijl je maar 20 Mbps haalt (via speedtest.net). Test alvast op verschillende servers (bv Mechelen, Brussels, etc)
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Het is mss via wifi dat je de speedtest uitvoert en dat je daarom maar 20 behaalt zelf al staat je profiel op 30
je kan gemakkelijk via http://192.168.1.1
je downstream line rate aflezen in je bbox2 interface
mvg
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”