Telenet en Belgacom moeten netwerk delen.

Nieuws omtrent telecom
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

Kunnen daar ajb bronnen bij geplaatst worden? Een beetje respect voor de auteur is ook op zijn plaats...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer
Provider

Heeft iemand enig idee welke providers op de Belgische Telenet kabel zouden willen gaan??
Ik denk vooral aan zeelandnet,uit Nederland,ik ken iemand die vlak op de grens woont,en die heeft Zeelandnet.Die persoon is wel zwaar invalide,ik weet niet of er dit iets me te maken heeft.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer
Provider

bij mijn weten ken er geen buitenlands provider worden aangesloten in belgie en andersom
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer
Provider

Proximusboyke,
dan moet vooral de vraag worden gesteld: waarom kan dit niet?

Stel je hebt telenet, bijvoorbeeld Leaseweb - en grote hostingprovider met ernstige peeringcapaciteit en meerdere datacenters in Europa (en recentelijk ook eentje in de USA)...
Waarom zouden leaseweb en telenet het bijvoorbeeld niet op een deal kunnen gooien?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Hostingprovider != provider

Trouwens voor hostingproviders is het perfect mogelijk peering aan te gaan met Telenet (al zullen er wel centen aan te pas komen). Providers darentegen kunnen vandaag de dag geen overeenkomst sluiten met Telenet (omdat het dan puur over resellen gaat).
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer
Provider

Dat weet ik ook, maar Leaseweb heeft (in het verleden althans - nu zie ik het percies niet meer op hun site) ook ADSL aangeboden.

Hun netwerk is serieus uitgebouwd en ze hebben zelf ook een aantal datacenters ... (en in een aantal andere hebben ze presence)
http://www.leaseweb.com/nl/over-ons/netwerk

Dit was trouwens eerder bedoeld als voorbeeld, ik dacht bijvoorbeeld ook aan Nederlandse providers (zoals ziggo bijvoorbeeld).

Zolang ook telenet niet verplicht wordt haar last mile ter beschikking te stellen aan andere providers zal er in dit apenland niet veel veranderen, en persoonlijk vind ik dat als BGC het moet zij het eigenlijk ook zouden moeten.

Nu: dan zal telenet wel haar netwerk moeten upgraden, want ze zijn nu al overbelast op heel wat nodes en ze hebben ook niet de beste peerings ;)

Mvg,

David
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Stormlord schreef:Nu: dan zal telenet wel haar netwerk moeten upgraden, want ze zijn nu al overbelast op heel wat nodes en ze hebben ook niet de beste peerings ;)
Wat upgrades betreft heb je gelijk... wat peerings betreft, dit wordt dan de verantwoordelijkheid van de reseller veronderstel ik (tenzij ze ook hun internet access afnemen van TN).
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”