Scarlet knijpt de lijn toe 's avonds (?)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Chrischros schreef:webgui??
Een harde reboot heb ik ook al geprobeerd. Ik denk dat scarlet me gewoon een traag profiel heeft gegeven en dat ik alleen maar kan smeken dat ze dat veranderen.
Je hebt toch vdsl hé?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Chrischros
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 feb 2010, 19:34

ja, dat zei de medewerker van scarlet toch, En hij zei dat ik minstens 6 MiB moest hebben en daarna zei hij dat hij zag wat het probleem was en dat ze mee een bepaald profiel of zo haddne gegeven maar dat ging enkele dagen duren om dat op te lossen maar het blijft maar duren; Veel blabla bij scarlet maar nooit een deftige oplossing.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Chrischros schreef:ja, dat zei de medewerker van scarlet toch, En hij zei dat ik minstens 6 MiB moest hebben en daarna zei hij dat hij zag wat het probleem was en dat ze mee een bepaald profiel of zo haddne gegeven maar dat ging enkele dagen duren om dat op te lossen maar het blijft maar duren; Veel blabla bij scarlet maar nooit een deftige oplossing.
Uit ervaring kan ik je al zeggen dat dit laatste geheel NIET klopt...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Chrischros
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 feb 2010, 19:34

krisken schreef:
Chrischros schreef:ja, dat zei de medewerker van scarlet toch, En hij zei dat ik minstens 6 MiB moest hebben en daarna zei hij dat hij zag wat het probleem was en dat ze mee een bepaald profiel of zo haddne gegeven maar dat ging enkele dagen duren om dat op te lossen maar het blijft maar duren; Veel blabla bij scarlet maar nooit een deftige oplossing.
Uit ervaring kan ik je al zeggen dat dit laatste geheel NIET klopt...
Kan je iets duidelijker zijn?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Chrischros schreef:
krisken schreef:
Chrischros schreef:ja, dat zei de medewerker van scarlet toch, En hij zei dat ik minstens 6 MiB moest hebben en daarna zei hij dat hij zag wat het probleem was en dat ze mee een bepaald profiel of zo haddne gegeven maar dat ging enkele dagen duren om dat op te lossen maar het blijft maar duren; Veel blabla bij scarlet maar nooit een deftige oplossing.
Uit ervaring kan ik je al zeggen dat dit laatste geheel NIET klopt...
Kan je iets duidelijker zijn?
Uiteraard. Ikzelf heb begin november een belgacom ONE aangevraagd. Eerste afspraak eind december ging niet door wegens organisatorische redenen. Tweede afspraak kwam de technieker, maar bleek de tv geen goed signaal te geven, derde keer hebben ze de las moeten vervangen, doch geen goed resultaat, vierde keer alles uitgemeten en op een nieuw paar geprobeerd, eveneens met slecht resultaat. Zo bleef het maar aflopen. Daar ik hier ook nogal kwaad over werd (moest telkens verlof nemen) stelde men mij zelfs voor om s avonds te komen. Een technieker van Scarlet heeft zich de moeite genomen om de oorzaak van de problemen (de decoder) te vervangen en hup het werkt super. Na wat heen en weer gemail met de ombudsdienst is er een goede regeling getroffen qua compensatie van mijn dagen verlof.

OK, het heeft een tijd geduurd (2 maand!) maar tenslotte neem ik mijn petje af voor de techniker die om 7u s avonds nog de moeite neemt om het euvel te bekijken... Dus problemen ja, maar die zijn er overal, maar ze geven ZEKER een deftige oplossing. Natuurlijk moet je wel voor reden vatbaar zijn...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Chrischros schreef:ja, dat zei de medewerker van scarlet toch, En hij zei dat ik minstens 6 MiB moest hebben en daarna zei hij dat hij zag wat het probleem was en dat ze mee een bepaald profiel of zo haddne gegeven maar dat ging enkele dagen duren om dat op te lossen maar het blijft maar duren; Veel blabla bij scarlet maar nooit een deftige oplossing.
Hij zal gezegd hebben: minstens 6 Mbps, en geen 6 MiB (zo idioot die mibibytes, gebruik toch MB :D).
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:
Chrischros schreef:ja, dat zei de medewerker van scarlet toch, En hij zei dat ik minstens 6 MiB moest hebben en daarna zei hij dat hij zag wat het probleem was en dat ze mee een bepaald profiel of zo haddne gegeven maar dat ging enkele dagen duren om dat op te lossen maar het blijft maar duren; Veel blabla bij scarlet maar nooit een deftige oplossing.
Hij zal gezegd hebben: minstens 6 Mbps, en geen 6 MiB (zo idioot die mibibytes, gebruik toch MB :D).
:thumbs:

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Chrischros
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 feb 2010, 19:34

ik heb op dit moment de hd van scarlet aan de lijn.
Hij zegt: inderdaad, je hebt gelijk, het klopt wat mijn collega zei, ze hebben u op een verkeerd profiel gezet, een adsl-profiel. Ik zie dat het vandaag wordt behandeld of behandeld is door onze interne diensten. Een klein ogenblikje, ik ga ze nu eens contacteren. En ik luister nu naar een mooi liedje.

hij komt terug en zegt: ja maar uw internet was vroeger ook maar even snel. Nu hebt u ook 2,2 Mbps.

Ik antwoordde : heel kort en cru: ,neenneen, ik downloadde toen twee a drie films op 100 min tijd en 1 film op 40 min en nu kan ik zelf niet meer op yioutube. Er is trouwens een verschil tussen je theoretische cijfertjes en de praktijk.

Toen had hij door dat hij me niet zou kunnen afwimpelen.

Ok, zegt hij, ik zie dat de interne dienst er mee bezig is en dat zou dan hopelijk zo snel mogelijk in orde moeten komen.

Ik zeg hem: wat u zegt zei uw collega me ook 7 dagen geleden;

Hij zegt: ja maar ik zie dat hij het eerst naar de ticketline had gestuurd maar dat was verkeerd en nu is de aanvraag in behandeling bij de juiste dienst. Dus nu zou het hopelijk snel moeten verdwijnen, dat verkeerd profiel (de rem).

Ik bedankte hem en dat was het. Hij kon er geen termijn op plakken. Dus wanneer bel ik terug?
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Profiel veranderen, een 10-tal werkdagen... Belgacom moet dat doen dusja...

BC behoud zulke instellingen, zo kunnen ze hun eigen klanten veel betere service geven en benadelen ze andere ADSL providers volgens mij.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Chrischros
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 feb 2010, 19:34

honda4life schreef:Profiel veranderen, een 10-tal werkdagen... Belgacom moet dat doen dusja...

BC behoud zulke instellingen, zo kunnen ze hun eigen klanten veel betere service geven en benadelen ze andere ADSL providers volgens mij.
Tja, de ene hd medewerker zegt drie dagen, de andere 5 dagen, de andere zegt dat hij het niet weet. En dan alleen die medewerkers die wisten dat dat het probleem was; De andere tja, wat kan ik dar over zeggen? Bewust incompetent?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

honda4life schreef:Profiel veranderen, een 10-tal werkdagen... Belgacom moet dat doen dusja...

BC behoud zulke instellingen, zo kunnen ze hun eigen klanten veel betere service geven en benadelen ze andere ADSL providers volgens mij.
En wat als ik je zeg dat Scarlet etc samen werkt met JFS die eigen techniekers hebben die alles zelf doen?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Chrischros
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 feb 2010, 19:34

mijn snelheid is stabiel, de hele dag door, ongeacht of de decoder aanstaat of niet.
Afbeelding
(regio brussel)
hey69
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 mei 2006, 13:44
Bedankt: 5 keer

een profiel veranderen duurt maar 10 seconden zene... maja wie het doet en via wie en waar das nog iets anders
tooslow
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 dec 2007, 19:24

De laatste paar weken ook hier problemen met de snelheid .... het lijkt vooral op bepaalde uren te zijn en daarna is het weer "ok".

Dit vind ik persoonlijk niet kunnen .... van BGC die nu eigenaar is en die geld genoeg heeft verwacht je gewoon beter. Ik denk dat ze hard bezig zijn om klanten weg te pesten bij scarlet.

Scarlet is sinds de overname zeker niet verbeterd !!!

Ik zou op dit moment niemand aanraden om over te stapen naar Scarlet ... .
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”