Nu is dit nog een stapje verder, en of het overwaaid is nog maar de vraag, het model van geen beveiliging wordt ook meer uitgeprobeerd, en los daarvan is de hele discussie natuurlijk loos.
Vroeger had je cassetebandjes toen hoorde je ze ook niet over fictieve miljoenenbedragen die ze mis zouden lopen, dat klopt ook want als je iets niet verkocht hebt kun je er ook geen inkomsten van mislopen, tenzij het gestolen wordt. en je dus een inkoopprijs moet compenseren.
Muziek dat gedownload wordt wordt niet gestolen, want het is niet het orgineel het is een kopie.
Of de rechthebbenden recht hebben op een vergoeding is nog maar de vraag, want als ik een orginele cd heb liggen heb ik die rechten al betaald.
Een vergoeding zoals dit zal in het begin of uiteindelijk gebaseerd worden op cijfers, cijfers die geen onderscheid kunnen maken tussen muziek die al betaald is en muziek die nog betaald moet worden.
en dus hoord de Burger vrijuit te gaan en geen vergoeding te betalen.
Als ik immers verdacht wordt van een moord moeten er ook directe bewijzen zijn, geen gegevens die zouden kunnen kloppen of cijfers waaruit blijkt dat ik veel wapens koop.
Onschuldig tot bewezen schuldig is het uitgangspunt van ons rechtssyteem, dat moet het ook blijven, op internet, op straat, overal