Is er verband tussen Profiel en Noise Margin?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Belsat
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 mei 2007, 09:42
Locatie: Vielsalm

Ik zal de overbodige weerstand en condensator weghalen. Iedere db telt als je wat verder van de centrale woont, zoals ik :-)

Iedereen hartelijk dank voor de bijdragen..

Henk
dieterpa
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2007, 20:23

In het ideale geval is de impedantie van de modem, centrale(LEX) en de lijn hetzelfde. Dan heb je maximum vermogens overdracht en geen reflectie. Ideaal kan je het natuurlijk nooit krijgen maar je kan er wel naar streven.

Ik heb eigenlijk geen verstand van DSL zelf, maar dit zijn basis principes uit de elektronica die volgens mij van toepassing zijn.

Ik had hier thuis ook sync problemen. Ik zit op ongeveer op 5.7Km aan 3.3Mbit nu zonder problemen. Ik heb mijn sync problemen kunnen oplossen door alle oude bekabeling af te koppelen en de modem (scarletbox) rechtstreeks op de binnekomende lijn(zonder aftakkingen naar andere toestellen) aan te koppelen. Dit is natuurlijk geen optie als je geen scarlet one bent en nog via BGC belt, maar in elk geval zou ik de niet gebruikte aftakkingen zo dicht mogelijk bij de binnekomede lijn afkoppelen. Filters zou ik ook zoveel mogelijk vermijden, ze nemen vermogen op(hoe weinig dan ook)en ze kunnen voor reflectie zorgen.

In mijn ogen, hoe minder brol op uw lijn hoe beter.

Ik hoop juist dat ik hiet niet te veel zever verteld heb, maar voor mij heeft het allesinds geholpen.

Groeten
Belsat
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 mei 2007, 09:42
Locatie: Vielsalm

Ik zit inmiddels een paar weken bij Skynet. Dat ging prima, tegen de 3, tot het onweer van afgelopen Zaterdag.

Nieuw modem, Adsl loopt op halve snelheid, telefoon soms... Heb mijn hele leidingsysteem gecontroleerd en vereenvoudigd. Belgacom werkt er aan... zeggen ze.

Wel vreemd, alleen Adsl maar geen telefoon (Vaste lijn).

Ciao, Henk
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”