Man neergestoken voor gsm in Ukkel

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Korte bezinning !

Na al het geweld wat wij dagelijks op TV, Radio, Gazetten en het Internet te verwerken hebben stel ik me toch de vraag, is dit wel goed voor de mens?
Misschien zou het wel beter zijn er eens grondig over na te denken en er ook naar te handelen.

Ooit was er iemand die zei, "hier komt geen televisie in huis" om zijn gezin te beschermen tegen het brutale en zinloos geweld.

Nu, dat zal een utopie blijven denk ik en de nieuwsposter wil Userbase trouw blijven.

Het zou te mooi zijn zeker, indien alle misdadigers en terroristen uit deze wereld verbannen waren.
(zucht...)
:wink:
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

absolute justice is attained through the suppression of all contradiction. It therefore destroys freedom
Albert Camus
Beetje het kip en het ei he Blue, al apprecieer ik het sentiment dat er bij jou achter zit. Waarom staat er zoveel slecht en beangstigend nieuws in de krant, of op het nieuws? Omdat dat verkoopt, en goed nieuws zelden, en in ieder geval veel minder!

de sensatiezucht van de mens, blijkbaar houden we er van om als samenleving, of misschien wel de hele soort, om onszelf bang te maken voor vanalles en nog wat. Typisch schuiven de schuld dan ook nog is graag op iets buiten onszelf: "die allochtonen", "die autochtonen die ons discrimineren", die amerikanen, islamieten,irakezen,chinezen,.... , de goden, de duivel, de wrede natuur, etc.

mja . . als goede liberaal (filosofisch, niet politiek) denk ik dan dat wie rechten wil ook zijn plichten moet vervullen, ma ja . . .
Doet me trouwens steeds denken aan deze quote:
"Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." - Ben Franklin

Men steekt beter zijn energie in het zoeken naar constructieve oplossingen dan ze te verprutsen aan jezelf bang en onzeker te maken. Als iedereen dat zou doen zou de wereld der al veel beter uit zien, ma ja het hoofd in het zand steken of lekker jezelf verdrinken in zelfbeklag, andere de schuld geven of bevestiging zoeken in nog meer slecht nieuws is makkelijker he.
en het is nog mode ook . .
:roll:
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Draco888 schreef:absolute justice is attained through the suppression of all contradiction. It therefore destroys freedom
Albert Camus
Draco888 schreef:"Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." - Ben Franklin
Daar kan'k mij perfect bij aansluiten.
Draco888 schreef:Men steekt beter zijn energie in het zoeken naar constructieve oplossingen dan ze te verprutsen aan jezelf bang en onzeker te maken. Als iedereen dat zou doen zou de wereld der al veel beter uit zien, ma ja het hoofd in het zand steken of lekker jezelf verdrinken in zelfbeklag, andere de schuld geven of bevestiging zoeken in nog meer slecht nieuws is makkelijker he. en het is nog mode ook . . :roll:
De weg van de minste moeite eh.
The Road To Hell Is Paved With Good Intentions.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Als ik naar de Amerikanen en hun War On Terror kijk herhalen vooral die woorden van Ben Franklin zich steeds weer opnieuw, en luid . .
Welke vrijheden die opgegeven hebben en nog aant opgeven zijn . . . en dat voor het land "of the free" . . :cry:
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member

@ blue sky:

De mens is inderdaad quasi imuum geworden voor geweld. De drempel komt steeds hoger te liggen. Probeer nu nog maar eens iemand te shockeren met beelden van een burgeroorlog oid.
Uiteraard kan dit niet goed zijn, maar het is quasi onmogelijk af te schermen heden ten dage. Wereldwijde en supersnelle communicatiemiddelen zorgen daar voor (internet, tv, radio). Anderzijds blijft het wel eigenaardig (en dit is bij mij ook het geval) dat de meesten meteen op het paard springen bij beelden van koeien die worden geslagen terwijl we gewoon verder kijken en nog ff een kokje eten tijdens het zien van beelden van burgeroorlogen ed.

Dit is net zoiets als de invloed van films en games. De invloed op de psyche is er inderdaad, maar een gezond mens met beide voeten op de grond zal dit relativeren en afdoen als fictie. Mensen die de grens tussen realiteit en fictie niet meer weten te leggen zinken hierdoor inherroepelijk weg en kunnen inderdaad wel eens een "overtreding" begaan.

En Robbe heeft gelijk. Ik doelde inderdaad op de reden van falen van het communisme met die 2de zin.

(Wat een post btw om nog om dit uur te schrijven :p)
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Draco888 schreef:Als ik naar de Amerikanen en hun War On Terror kijk herhalen vooral die woorden van Ben Franklin zich steeds weer opnieuw, en luid . .
Welke vrijheden die opgegeven hebben en nog aant opgeven zijn . . . en dat voor het land "of the free" . . :cry:
Laat ons zeggen dat de War On Terror vooral een War For Oil is. Het zijn toevallig de bedrijven die een link hebben met Dick Cheney die het meest hebben geprofiteerd van Irak plus de republikeinen verzekeren zich met hun enorme defensie uitgaven van de steun van het leger en alle toeleveranciers.

En dan zijn mensen verbaasd dat het Midden-Oosten de USA en het Westen niet graag zijn omdat wij er zo gebrand op zijn onze vorm van "democratie" aan hen op te leggen. Ik denk dat die mensen ook vrij willen zijn, maar vooral vrij van het gemoei van het Westen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”