Na al dit gebash te hebben gelezen over Telenet, al dan niet terecht - ik vel geen oordeel, noch vorm ik een mening op dit moment, ben ik toch een tikje nieuwsgierig naar wat dan wel een goede ISP is in België.
Ik ben zelf ook al 3 maal gewisseld van provider maar is er iemand die kan vertellen welke wel goed is? Welke ISP wel goede service levert? Welke ISP wel mooie snelheid oplevert voor een fatsoenlijke prijs?
Meer klachten over 'Mijn Telenet'
Normaal gesproken heb ik nog nooit mogen klagen over telenet. Tot de laatste keer (dec tot en met februari) . Buiten hebben ze 2 kabels moeten vervangen + binnen zat er iets los aan de modem (slecht bevestigd door hen) . Na mijn heel boos gesprek is nu gelukkig weer alles in orde en kan ik met plezier internetten. Ik betaal € 45,00 per maand voor een duo aansluiting.
Papagali schreef:Na al dit gebash te hebben gelezen over Telenet, al dan niet terecht - ik vel geen oordeel, noch vorm ik een mening op dit moment, ben ik toch een tikje nieuwsgierig naar wat dan wel een goede ISP is in België.
Ik ben zelf ook al 3 maal gewisseld van provider maar is er iemand die kan vertellen welke wel goed is? Welke ISP wel goede service levert? Welke ISP wel mooie snelheid oplevert voor een fatsoenlijke prijs?
Een adres: Dommel . . wel, EDPnet is ook niet slecht naart schijnt.
Sinds januari bij Dommel en ben meer dan tevreden over hun service, en het netconnect abo met boostpack . . . zalig . . ik zou zeggen, lees hun voorwaarden is goed en oordeel zelf.
Uit persoonlijke ondervinding: de mediumband (als ge over uw limiet zit en geen extra bijkoopt) is de zalige slagroom op de taart
Kijk maar eens:
http://ispmonitor.be/en/subscriptions/compare/11/8/1/
download in mediumband is gratis (wel soort fup, maar nog niemand gehoord die de limiet is tegengekomen ), en de upload word zowiezo al niet meegerekend.
Telenet heeft 30 dagen nodig om je opzegbrief te lezen....
Enfin ik zit sedert begin deze maand op Scarlet/adsl.
24 € en een sjiek, voor 30gig, voor de eerste 6 maanden.
Terwijl Telenet mijnen brief zit te lezen, kan ik de rest van mijn 10Gb opsouperen.
Enfin ik zit sedert begin deze maand op Scarlet/adsl.
24 € en een sjiek, voor 30gig, voor de eerste 6 maanden.
Terwijl Telenet mijnen brief zit te lezen, kan ik de rest van mijn 10Gb opsouperen.
Laatst gewijzigd door lsmisch 10 apr 2007, 00:10, in totaal 1 gewijzigd.
lsmisch schreef:Telenet heeft 30 dagen nodig om je opzegbrief te lezen....
Enfin ik zit sedert begind deze maand op Scarlet/adsl.
24 € en een sjiek, voor 30gig, voor de eerste 6 maanden.
Terwijl Telenet mijnen brief zit te lezen, kan ik de rest van mijn 10Gb opsouperen.
Sommige ISPs zelfs 45 dagen ! !
Maar Scarlet . . . ik kom zelf van daar he, overgenomen van PI. Scarlet is inderdaad goed . . . zolang ge hun helpdesk niet nodig hebt!
De helpdesk van Scarlet was, en naar ik hoor nog steeds vaak een deathdesk dan een echte help.
T'is zoals ik net ergens anders hier heb getypt he: Van provider veranderen in Belgie is steeds een beetje op de loterij spelen, ge kunt alleen maar hopen dat ge een goed lot getrokken hebt. Bij Scarlet is het een beetje anders, daar is het eerder Russische Roulette: geweldig zolang ge gelukt hebt, maar als ge pech hebt . . .
lsmisch schreef:Enfin Telenet trekt op niks want ik kreeg daarnet weer een prive mail die niet voor mij bedoeld was, met behoorlijk wat persoonlijke info in.
Blijkbaar is de mailserver niet in staat om de mailaliassen uit elkaar te houden, ik bedoel het adres klopt, maar het is duidelijk niet voor mij bedoeld.Ik heb dat adres aan het begin van mijn telenet periode gekozen, maar blijkbaar is er nog iemand die dezelfde initialen heeft.
Ik heb van die man al:
-Een berekening van overuren of andere prestatie's
-Een melding van Telenet dat hij overgegaan is naar Expressnet, Telenet stuurt dus zelf aan het verkeerde adres.
-En vandaag ontving ik een reactie op een reactie die de betrokkene deed op speurdersnet.nl
Telenet gebruikers let op als je iets via mail verstuurd, het is niet zeker dat het in de juiste mailbox terecht komt!!!!!!
LOL, een vriend van mij had net hetzelfde probleem, die kreeg altijd mails die voor iemand anders bedoeld waren. Hij heeft dit verschillende keren bij de helpdesk aangekaart maar Telenet heeft er nooit iets aan gedaan, uiteindelijk heeft hij met die persoon afgesproken om een ander e-mail adres te nemen.
Wat een professioneel bedrijf Dat knipoogje wijst inderdaad op hun fantastische competentie
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
ZMD schreef:Miriam schreef: Ik betaal € 45,00 per maand voor een duo aansluiting.
Is expressnet niet evengoed, maar goedkoper?
Duo bestaat gewoon niet meer ... Expressnet is net hetzelfde, alleen goedkoper ... ( best overschakelen dus )
ditCh schreef:ZMD schreef:Miriam schreef: Ik betaal € 45,00 per maand voor een duo aansluiting.
Is expressnet niet evengoed, maar goedkoper?
Duo bestaat gewoon niet meer ... Expressnet is net hetzelfde, alleen goedkoper ... ( best overschakelen dus )
Het product Duo wordt niet meer verkocht maar de klanten die het nog hebben zullen het blijven hebben totdat men zelf overschakeld naar exp net formule. Telenet kan dit niet zelf doen, de klant moet de stap zelf zetten.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Zambo schreef:Het product Duo wordt niet meer verkocht maar de klanten die het nog hebben zullen het blijven hebben totdat men zelf overschakeld naar exp net formule. Telenet kan dit niet zelf doen, de klant moet de stap zelf zetten.
TN wil dit niet doen omdat ze er nu 3 euro/maand extra aan verdienen.
Hoeveel klanten zijn hiervan nog niet op de hoogte... da's een leuk bedrag in totaal hoor. Net zoals ze constant foldertjes in je bus proppen kan men de klanten hier ook correct informeren (en zelfs overschakelen).
- deej
- Elite Poster
- Berichten: 3322
- Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
- Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
r2504 schreef:TN wil dit niet doen omdat ze er nu 3 euro/maand extra aan verdienen.
Hoeveel klanten zijn hiervan nog niet op de hoogte... da's een leuk bedrag in totaal hoor. Net zoals ze constant foldertjes in je bus proppen kan men de klanten hier ook correct informeren (en zelfs overschakelen).
Tja maar zelf kosten gaan maken om minder te verdienen? Dat gaan we toch niet doen zeker, wat gaan onze aandeelhouders daar van zeggen ? En voor je het weet verlaagt Belgacom zijn tarieven ook en hebben we concurrentie . Nee nee, daar beginnen we niet mee.
- localhost
- Elite Poster
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
- Twitter: amedee
- Locatie: Sint-Niklaas
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
lsmisch schreef:Enfin Telenet trekt op niks want ik kreeg daarnet weer een prive mail die niet voor mij bedoeld was, met behoorlijk wat persoonlijke info in.
Blijkbaar is de mailserver niet in staat om de mailaliassen uit elkaar te houden, ik bedoel het adres klopt, maar het is duidelijk niet voor mij bedoeld.Ik heb dat adres aan het begin van mijn telenet periode gekozen, maar blijkbaar is er nog iemand die dezelfde initialen heeft.
Ik heb van die man al:
-Een berekening van overuren of andere prestatie's
-Een melding van Telenet dat hij overgegaan is naar Expressnet, Telenet stuurt dus zelf aan het verkeerde adres.
-En vandaag ontving ik een reactie op een reactie die de betrokkene deed op speurdersnet.nl
Telenet gebruikers let op als je iets via mail verstuurd, het is niet zeker dat het in de juiste mailbox terecht komt!!!!!!
Dat is niet jouw fout of de fout van Telenet, maar de fout van die persoon zelf. Sommige mensen zijn echt zo dom!!!
Zie ook http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?p=78482#78482
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Miriam schreef:stomme vraag misschien , maar wat is expressne .? en welk verschil is er dan ? En wat moet ik ervoor doen ?
De verklaring van ExpressNet kan je vinden op http://www.telenet.be/nl/thuis/internet ... expressnet
Kortweg, het is de nieuwe naam van wat vroeger de formules Mono, Duo en Quatro waren (deze worden niet meer verkocht), echter de huidige ExpressNet heeft standaard twee IP-adressen (vermoedelijk de reden waarom je koos voor de Duo). Tevens heeft ExpressNet 10 Mbit/s, terwijl een duo een beperking heeft van 6 Mbit/s.
Wat moet je doen... gewoon naar hun 0800 nummer bellen en vragen om je abonnement over te zetten naar een ExpressNet (is gratis en zal je 3 euro/maand besparen). Als je tevens telefonie hebt bij TN kijk je ook best eens naar de packs... dan betaal je slechts 50 euro voor zowel je internet als telefonie !
localhost schreef:lsmisch schreef:Enfin Telenet trekt op niks want ik kreeg daarnet weer een prive mail die niet voor mij bedoeld was, met behoorlijk wat persoonlijke info in.
Blijkbaar is de mailserver niet in staat om de mailaliassen uit elkaar te houden, ik bedoel het adres klopt, maar het is duidelijk niet voor mij bedoeld.Ik heb dat adres aan het begin van mijn telenet periode gekozen, maar blijkbaar is er nog iemand die dezelfde initialen heeft.
Ik heb van die man al:
-Een berekening van overuren of andere prestatie's
-Een melding van Telenet dat hij overgegaan is naar Expressnet, Telenet stuurt dus zelf aan het verkeerde adres.
-En vandaag ontving ik een reactie op een reactie die de betrokkene deed op speurdersnet.nl
Telenet gebruikers let op als je iets via mail verstuurd, het is niet zeker dat het in de juiste mailbox terecht komt!!!!!!
Dat is niet jouw fout of de fout van Telenet, maar de fout van die persoon zelf. Sommige mensen zijn echt zo dom!!!
Zie ook http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?p=78482#78482
Niet akkoord.
Ik ben klant Txxxxxx bij telenet en heb de alias naamvds ermee verbonden.Dan moet de mailserver van Telenet de mail toch naar de goeie adressen sturen??
r2504 schreef:Miriam schreef:stomme vraag misschien , maar wat is expressne .? en welk verschil is er dan ? En wat moet ik ervoor doen ?
De verklaring van ExpressNet kan je vinden op http://www.telenet.be/nl/thuis/internet ... expressnet
Kortweg, het is de nieuwe naam van wat vroeger de formules Mono, Duo en Quatro waren (deze worden niet meer verkocht), echter de huidige ExpressNet heeft standaard twee IP-adressen (vermoedelijk de reden waarom je koos voor de Duo). Tevens heeft ExpressNet 10 Mbit/s, terwijl een duo een beperking heeft van 6 Mbit/s.
Wat moet je doen... gewoon naar hun 0800 nummer bellen en vragen om je abonnement over te zetten naar een ExpressNet (is gratis en zal je 3 euro/maand besparen). Als je tevens telefonie hebt bij TN kijk je ook best eens naar de packs... dan betaal je slechts 50 euro voor zowel je internet als telefonie !
De grote vraag waar ik toch mee blijf zitten is:
Zit ge dan niet weer voor x maanden vast aan dat contract en telenet?!?!
Zoals met Scarlet hun geweldige offer van een week of zo terug.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Draco888 schreef:De grote vraag waar ik toch mee blijf zitten is:
Zit ge dan niet weer voor x maanden vast aan dat contract en telenet?!?!
Voor zover ik mij kan herinneren niet... anders moet je maar eens zoeken op de PUB website (www.tik.be) waar deze vraag reeds eerder aan bod is gekomen.