Slachtoffer van softwarevervalsing

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Absurd ? Absoluut. Maar make no mistake about it : IN BEIDE GEVALLEN IS HET DIEFSTAL.


Je slaat hier de bal compleet mis.
Auto stelen = diefstal
Windows Copiëren = copyright schending

Dat zijn 2 compleet verschillende zaken!!

En daarenboven volgt nog, dat als er constructiefouten in een auto zitten en jij daardoor een ongeval hebt, dat die autoconstructeur kan verantwoordelijk gesteld worden.

Ik wil nog wel is zien dat MS verantwoordelijk wordt gesteld voor de bugs die in MS software zitten.

Appels niet met peren vergelijk dus.

greetz,

Nob
vanidian
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 23 jul 2006, 23:22

Ik heb 3 officiële Win XP home edities, waarvan de eerste (Medion) niet kon of nog steeds niet kan upgedated worden... Zelfs door een officiële WinXP van een andere PC op die PC te zetten ben je in overtreding!!! Of versta ik de tekst die met die officiële XPs meekomt verkeerd?? Wat moet ik er dan opzetten: Windows 98, 95 of 3.11???? :eek:
sChutt
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 mei 2006, 13:49
Locatie: There's no place like 127.0.0.1

Ahem...

Ikzelf heb (voor uiteindelijk professioneel IT-er te worden) menig gedownloade/gecopïeerde Windows versie (al dan niet beta) op m'n bakjes geïnstalleerd. Als puber weet je waarschijnlijk niet beter en m'n ouders vonden het al raar dat dat pijltje bewoog als je aan dat 'dat ding' kwam dus. Windows95, 98, NT u name it...

MAAR; op dit moment draai ik een VLK WinXP op m'n Punditje. Waarom? Omdat ik mag van m'n werkgever om zo ook van thuis uit te werken. Hoe kan ik anders van thuis uit werken zonder de middelen omdat te doen right? ;) Office? Idem. Voor m'n servertjes en eigen prutsbakjes? Simpel, Debian of Ubuntu. Office app's (voor zover ik ze daarop gebruik), OOo.

Maak de switch naar Linux als je dan toch echt NIKS wil betalen. Als je je ouwe programma's niet kan missen, tja, dan moet er een prijs betaald worden, simpel. Wil je niet betalen, wederom simpel, maak de switch naar opensource.... Die twee laatste zinnen zijn het zowat voor mij. Punt.

NEXT!

- sChutt
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Heb zelf ook een Medion P4.

Na aankoop van Office XP voor leerlingen, studenten en docenten (versie 2002)
Diende ik na het maken van een fout, de Office versie terug te laten activeren via MS Brussel.
Wel wat werk, maar het functioneert perfect.

Als men die zelf wou activeren, kwam de melding: Deze is al in gebruik, enz....

Nu kan ik dus zonder problemen alle updates bekomen, eenmaal in orde daarmee blijft het ook in orde.
evian
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 sep 2006, 01:07
Locatie: aalst

Ze willen alles gratis dat is het.De pc mag veel kosten,dan kunnen ze er mee stoefen,maar de software,aah nee dat mag niks kosten Stop met zagen en betaal u software of zoek alternativen die gratis zijn.Idereen moet leven.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”