r2504 schreef:Arqentus schreef:De mensen lopen sneller tegen de limieten aan, dan dat ze tegen een download speed probleem aanlopen. Zeg nu zelf, hoeveel is genoeg? Wat als je 100Mbits zou hebben. Leuk & wel. Behalve dat je bij de meeste providers je download limiet op een dag al erdoor kan jagen, met als gevolg, smallbreete. *wieeee*.
Hier maak je de foute conclusie dat wanneer je sneller kan downloaden je ook MEER MOET downloaden. Ik kom perfect toe met mijn limiet, heb niet altijd even veel tijd... en als ik dan iets groot moet downloaden apprecieer ik ten zeerste dat het veel sneller gaat dan vroeger.
Zal ik dus plotseling dubbel zoveel downloaden als ik vanaf april plotseling 10 Mbit ipv. 5 Mbit heb bij TN... nee, ik denk het niet. Voor sommige leechers (wie voelt zich aangesproken ?) is dit anders... die downloaden toch maar voor de kick, dus meer is daar inderdaad de boodschap.
Edit: Verkeerde quote
Eventjes op antwoorden
Ok, stel, je bent een *kuch* stoute persoon & je download een film van het internet. Je hebt 4Mbits bij EDPnet, en deze film duurt een uur om binnen te halen ( we gaan er vanuit dat je de snelheid van 400kb haalt, wat op een 700mb movie, betekend ongeveer een uur ).
Je bent bezig met downloaden ... zodus, je hebt je download scherm voor je ogen open, en je blijft wachten & wachten ... O wacht ... Nee, dat doe je niet. Intussen check je je mails, je zit op het net te surfen, en voor je het weet is de film binnen.
De theorie dat de verhoogde snelheid een enorm effect heeft, is niet altijd zo. Met 20Mbits doe je er mechien 12 min om. Leuk, maar behalven het "waw" effect de eerste paar keren, ga je in praktijk tijdens die 12 min ook niet blijven staren naar je scherm, en toekijken hoe de bitjes binnenstreamen. Nee, je zal je mail checken, surfen etc. En voor je het weet, is die film al een half uur geleden volledig binnengekomen, maar je was druk bezig met ander zaken.
Hoge snelheid is een opschep ding geweest & is het nog altijd. Ik herinder me de tijden van TN met 6Mbits & BC met 1Mbits. In die tijden als je zat te downloaden aan je max snelheid bij 1Mbits, kon je vergeten om nog iets te doen op je PC dat ping gevoelig is. Dat is gedaan met 3.3Mbits & hoger. Je moet snelheid bezien als een curve die langzaam stabilisteerd. Op 1 Mbits was een sprong naar 3.3Mbits enorm merkbaar. Van 3.3Mbits is de sprong al bijna niet meer merkbaar. Denk je dat de sprong van 3.3Mbits naar 20Mbits zo enorm merkbaar gaat zijn voor de meeste mensen? Nee. Het gekende wow factor de eerste paar keer, en daar blijft het bij.
Vergeet niet, je haalt uit naar de "leechers", maar de meest mensen zijn niet zoals u. Zij zijn er niet op gebrand dat die film of whatever ze downloaden binnenkomt tegen bliksemsnelheid. Deze mensen zijn al tevreden dat het werkt, dat ze kunnen surfen & mailen. En die 20Mbits, daar gaan ze bijna niets van merken, zeker wanneer ze 95% van de tijd, niet meer nodig hebben dan 0.1Mbits.
Zoals je zelf merkt, er zijn veel verschillende eisen die iedereen heeft. De ene wilt max speed, de ander max limiet ( die men ofcourse kan opgebruiken ), de ene wilt enkel surfen & mailen etc. Ik val in de leecher categorie, snelheid is minder van belang ( eenmaal men 3.3Mbits heeft ), maar limiet wel. Want wat ben je met snelheid, als je snel op "smallbreete"

terecht komt. Maar de hoeveelheid mensen die max speed willen, zijn net als de leechers, een minderheid.
De Max speed dat men toepast bij TN, is een marketing argument. O kijk, 20Mbits, die zijn beter, die moeten we hebben. Het is zoals een 3000+ cpu uitgeruste PC te kopen, waar je een hd van 10GB instopt. *jikes*.
En dan ofcourse, het meest belangrijke argument:
Leuk dat je 20Mbits wilt, maar daarom zijn de servers op het net niet uitgerust om je de max speed te kunnen geven. Zodus, je hebt 20Mbits, maar je film komt maar binnen tegen 600KB omdat het de max is van de server dat je afhaalt. Ok ... M.a.w, 3/4 van je verbinding is ongebruikt. Dit vergeet men vaak. Die 20Mbits is intressant juist ALS je een leecher bent, en je multi downloads tegelijk doet. Dan kan je je downstream 100% benutten. Ik heb maar weinig single downloads gezien die men 4Mbits kunnen verzadigen. En als "leecher" van Anime, zit ik vaak op snelle bronnen bezig, en zelf deze hebben vaak caps van 100, 150 kb.
Het is geven & nemen van de argumenten, maar mijn persoonlijk mening is dat men beter af is met meer limiet, dan meer speed ( zeker met TN, Skynet etc ). Want hou het goed in het oog. Dat limiet beperkt mensen, en omdat ze beperkt worden door het limiet, gaan velen weinig zaken doen die juist veel limiet nodig hebben, en waar meer snelheid dan juist nuttig is.
Limiet = Weinig download = Weinig noodzaak aan snelheid.
Groot limiet = Meer downloads = Meer noodzaak aan hogere speeds.
Ik merk het verschil met enkel van die huisvader & moeders in men vrienden kring. Ze maakten kennis met film op het net & het downloaden ervan. En vlam, ze liepen tegen hun limiet aan. Ze kloegen niet over de snelheid, maar wel over het feit dat ze om "smallbreete"

terecht kwamen.