Trouwens, blijkbaar is het grootste probleem dat het niet is roze komt
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
[youtube]2BQd0yfK0fc[/youtube]
De meeste die ik ken voorzien zelf hun backups (of maken er geen, die zijn er helaas ook nog steeds). Toegegeven, geen van hen zit 100% in het Apple ecosysteem (als in, de vrouw gebruikt Windows, of ze draaien een Linux server, Android phone, ...). Dat kan het verschil maken.road rebel schreef:Een MacBook pro kopen en op zijn minst geen time machine dat lijkt mij trouwens weinig waarschijnlijk, ze zullen in de winkel wel alles doen om die erbij te verkopen
ik, in jouw wereldbeeld een volgeling van deze sekte, wist niet eens dat er zo'n boek bestond?nickz schreef: Nu hebben ze zelfs al hun eigen 'heilig boek' waar hun volgelingen met plezier $300 voor neertellen![]()
Aangezien OSX enkel op mac draait gaan het weldegelijk om verschillende producten die je niet 1op1 kunt vergelijken.nickz schreef:
Om even op de titel van dit topic terug te komen: "aanschaf Macbook Pro verstandig?" De beslissing om Apple-producten aan te kopen en dus dubbel zo veel te betalen als een gelijkwaardig of zelfs superieur product van de concurrentie is al lang niet meer op verstand gebaseerd
Dat hangt toch puur van de klant af...selder schreef:Ok, laat die voorwaarde dan eventueel weg.
Wat stel je voor als alternatief?
Om 2 voorbeelden te geven, de Acer Swift en de Asus zenbookroad rebel schreef:
Een dunne lichte notebook, niet
In plastiek die een werkdag lang meegaat op accu met een kwalitatief scherm; voor de helft van een MacBook.
Heb je een link naar het exacte model met de specificaties die dan "beter" of "gelijkaardig" zijn aan een Macbook Pro?iceke schreef:Om 2 voorbeelden te geven, de Acer Swift en de Asus zenbook
Maar dan vergelijk je het topmodel van die toestellen met het instapmodel van Apple... mag perfect hoor van mij..road rebel schreef:
De hierboven vermelde alternatieven (mooie machines trouwens)
De asus swift 7 13" aan 1299€ en de acer zenbook 13" aan 1399€; een MacBook pro 13" zie ik bij mij voor 1597,20€.
Alsof de support van Apple te vertrouwen isroad rebel schreef: Ja voor 200€ haal je een xiaomi 13" full HD in aluminium uit China met win10; dat wil nog niet zeggen dat ik die zou vertrouwen voor mijn werk. Zelfde geldt overigens voor de consumer support van asus en HP.
Mooi voor u, spijtig genoeg moet ik even veel rommel opkuisen op de gemiddelde student zijn Macbook als op een vergelijkbaar Windows toestel.. de tijd van "ik koop en Mac voor de veiligheid" is al lang gedaan.road rebel schreef: Mijn persoonlijke ervaring is dat de restwaarde van de grmiddeldd mac enkele honderden euro's hoger ligt en voor mij is OSX ook iets waard boven win10:
Ik geniet van de gemakzucht van timemachine, photos, iCloud en iMessage Out of the box, alsook het ontbreken van antivirus en driver issues. Ik ben dan ook een luiaard wat betreft mijn werklaptop: deze moet overal werken en altijd.
Helemaal niet, het plakkertje fanboy wordt enkel uit de kast gehaald als de argumenten op zijn en m'n niet meer kan winnenroad rebel schreef: Het is geen wetenschappelijk onderzoek ofzo, maar na 11 laptops zelf te hebben gehad in de voorbije 18jaar vind ik mij het meest terug in die van Apple.
Maakt mij dat een Apple fanboy?
Blind volgen, niet voor rede vatbaar zijn zijn betere beschrijvingen (al smijten sommigen wel snel met dat woordjeiceke schreef:Helemaal niet, het plakkertje fanboy wordt enkel uit de kast gehaald als de argumenten op zijn en m'n niet meer kan winnen