welke belkin? Zou je er anders niet beter een deftige router achter zetten ipv zo'n belkin (op lange termijn vliegt hij er wss toch uit)? (bvb pfsense, cisco)gun28 schreef:Mijn connectie valt om het half uur weg, resetten van de sagem modem helpt niet. Ik moet de belkin router resetten. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Een collega zegt dat de sagem en belkin niet samenwerken, maar waarom dan wel voor een half uur en na het resetten weer enz ...
Wat betekent "in bridge" zetten eigenlijk? Alvast bedankt.
Zet uw belkin in dmz.gun28 schreef:Mijn connectie valt om het half uur weg, resetten van de sagem modem helpt niet. Ik moet de belkin router resetten. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Een collega zegt dat de sagem en belkin niet samenwerken, maar waarom dan wel voor een half uur en na het resetten weer enz ...
Wat betekent "in bridge" zetten eigenlijk? Alvast bedankt.
Een oplossing zou zijn een losse switch + een losse WiFi access point aansluiten. Ik heb dat ook een hele tijd gebruikt vroeger omdat ik maar een gewone ADSL modem had met 1 UTP poort en zonder WiFi. Pas met deze nieuwe Sagem heb ik dat WiFi access point uit mijn keten kunnen halen. De switchen heb ik nog wel omdat ik teveel UTP connecties (meer dan acht) nodig heb.gun28 schreef:Ondertussen heb ik de tweede router (de belkin) er tussenuit gehaald en werkt alles naar behoren, heel af en toe verlies ik nog eens connectie en moet ik de sagem resetten. Ik gebruik geen splitter, blauwe draad rechtstreeks de muur in ...
Het probleem is dat een deel van mijn bedraad netwerk nu niet meer bestaat. De sagem heeft maar 1 lan poort en die gebruik ik nu voor mijn Tivx mediaplayer. Mijn XBox 360 probeer ik nu draadloos te verbinden maar dat lukt absoluut niet. De XBox "ziet" de sagem wel maar kan geen connectie maken. Na wat zoekwerk op google blijkt dit een bekend probleem te zijn waar niemand echt een oplossing voor heeft, althans de aangeboden oplossingen op google werken niet.
Iemand hier hetzelfde probleem en/of een oplossing?
Mijn zoon zou jullie heel dankbaar zijn.![]()
Beste groeten
Nja, ik ben al blij dat ik geen Franstalige versie aankrijgZambo schreef:Dommel kent dus duidelijk nog altijd niet de taalwetgeving in dit land.ctgilles schreef:The installation/migration/adaptation of your vdsl2 connection is planned on 20090805
Ik zou niet tevreden zijn met die downloadsnelheid, ik haalde op adsl1 al een pak meer.ctgilles schreef:09u00: Taxipost brengt de Sagem langs (wat een lelijk beest)
2 pistolets, 2 spiegeleieren, 3 tassen koffie, 1 krant en 2 sigaretten later: Modem aangesloten op RJ11 BGC ADSL1 splitter (!) en loopt als een droom!
Dank u Dommel!
Astraweb EU SSL via ISPMonitor: 1486kb/s down
Dat kan niet he, adsl1 gaat niet boven de 8Mbsilencer schreef:Ik zou niet tevreden zijn met die downloadsnelheid, ik haalde op adsl1 al een pak meer.
1486kb/s is gewoon erg weinig, zelf haal ik een 1430kB/sPatje schreef:Dat kan niet he, adsl1 gaat niet boven de 8Mbsilencer schreef:Ik zou niet tevreden zijn met die downloadsnelheid, ik haalde op adsl1 al een pak meer.![]()
hij haalt wel 11Mbps op zijn speedtest !
Internet Connection FirewallKan er me iemand hiermee helpen en ook hoe ik de firewall zou kunnen uitschakelen:
via network interfaces;
Dit is niet mogelijk, Join the BGC shit (ik heb er een fritzbox achter hangen als switch).Ik geraak echter maar met 2 pc's online (er zou nog een 3de online moeten)
Ik heb hier gelezen dat men bij de optie routing --> route dit kon veranderen door dit
uit te vinken, echter ik vind dit daar niet terug en ik wil geen router of swith kopen hiervoor.
2 eenheden door mekaar, waarbij ene 8 keer zo groot is als andere.1486kb/s is gewoon erg weinig, zelf haal ik een 1430kB/s
en uw punt is? Der wordt hier gegoocheld met mbit en Mbit en kb en kB, zo moeilijk is het toch niet om ze juist te gebruiken.liger schreef:silencer toch.
moest je in een labo zitten zou je nog zijn snelheid op adsl1 niet kunnen evenaaren
dan gebruik je in uw andere post2 eenheden door mekaar, waarbij ene 8 keer zo groot is als andere.1486kb/s is gewoon erg weinig, zelf haal ik een 1430kB/s
ctgilles schreef:
Een router heb je niet nodig (de Sagem is een router) maar een simpele switch kost toch bijna niks meer. Waarom dan geen switch ? (een 12 euro voor een 5 poort 100Mbit of een 25 euro voor een gigabit switch)DarX-S0ul schreef:Ik heb speedconnect plus met de modem die dommel heeft opgestuurd.
Ik geraak echter maar met 2 pc's online (er zou nog een 3de online moeten)
Ik heb hier gelezen dat men bij de optie routing --> route dit kon veranderen door dit
uit te vinken, echter ik vind dit daar niet terug en ik wil geen router of swith kopen hiervoor.
Bedankt bij voorbaat.
D@rX-S0ul
technieker schreef:
Dan heeft die technieker u verkeerd ingelicht. Hij moest waarschinlijk bij u binnen zijn om van paar te veranderen aan de intro. vdsl2 moet op het rechtsreekse paar komen vanaf de kvd (kabelverdeler in de straat). Op de kvd wordt het vdsl eropgezet en op een ander verspreidingspaar gezet. Hij komt ook zien met zijn testmodem of dat ge online komt.
Hetzelfde "probleem" had ik hier ook. Je staat op het "repair profiel" van 9 Mbit (zie oudere berichten in deze thread). Waarschijnlijk is uw binnenhuisinstallatie nog niet geschikt voor VDSL.SiX schreef:Sinds giss speedconnect plus, maar nu keek ik op de adsl modem voor de snelheid, staat er volgende:
Downstream line rate : 11312 kbps
Upstream line rate : 896 kbps
Downstream Training Margin : 30.8 dB
Bearer1 Downstream payload rate : 9056 kbps
Bearer1 Upstream payload rate : 576 kbp
Ik zou toch 18 mbit moeten hebben en 1.25 up?
Mvg
Hier ook voorgehad! Ik ben naar een belgacom winkel gegaan en heb daar zo een TF2007 gevraagd en die gratis meegekregen, hierbij dan ook een fullrate splitter gekocht aan 12 euro. Deze op de de inkomende lijn geplaatst (als eerste voor al derest!) en van daaruit alles vertakt naar de andere contacten.point7 schreef:Hetzelfde "probleem" had ik hier ook. Je staat op het "repair profiel" van 9 Mbit (zie oudere berichten in deze thread). Waarschijnlijk is uw binnenhuisinstallatie nog niet geschikt voor VDSL.SiX schreef:Sinds giss speedconnect plus, maar nu keek ik op de adsl modem voor de snelheid, staat er volgende:
Downstream line rate : 11312 kbps
Upstream line rate : 896 kbps
Downstream Training Margin : 30.8 dB
Bearer1 Downstream payload rate : 9056 kbps
Bearer1 Upstream payload rate : 576 kbp
Ik zou toch 18 mbit moeten hebben en 1.25 up?
Mvg
Wij hebben hier een Belgacom discovery line waarop we verschillende aftakkingen hadden gemaakt voor vaste telefoon. Dit is dus niet goed voor VDSL. Ik heb een ticket bij Dommel aangemaakt en zij hebben iemand van Belgacom laten komen die een VDSL splitter heeft geplaatst en ik heb alle overbodige aftakkingen laten afkoppelen (is nu vervangen door draadloze telefoons). Het VDSL signaal gaat nu rechtstreeks vanaf de splitter naar mijn VDSL modem. De technieker heeft dan een telefoontje gedaan naar een collega en ik stond direkt op het 20Mbit profiel.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Software schreef:Voor bestaande (net, homeconnect) klanten die nu overschakelen is er maar 25 euro overschakel kost.
Staat op het crm, heb daarom ook gisteren vdsl2 besteld bij dommel.
ik zie het anders nergens staan... laatste bericht bij mij is van 1 mei (heb homeconnect)Software schreef:Voor bestaande (net, homeconnect) klanten die nu overschakelen is er maar 25 euro overschakel kost.
Staat op het crm, heb daarom ook gisteren vdsl2 besteld bij dommel.