Telenet rolt modems met snellere wifi uit (nieuwe modem)
- fieldoxide
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
In mijn geval is dit de situatie. Heb de zwarte HGW ( laatst uitgeven model), ondertussen bestaat de nieuwe witte HGW met Ac functie.
Hier is een Apple airport extreme mee verbonden. Ik gebruik deze omdat al mijn apparaten hier in huis van Apple zijn.
Ik wou nu indien dit mogelijk was de nieuwe witte Telenet HGW aanschaffen (laten omruilen) en dan mijn Apple airport extreme verwijderen. Deze airport extreme is met een korte utp kabel verbonden aan de Telenet HGW. Aangezien de airport extreme hoger staat opgesteld heb ik een veel betere en stabielere snelheid dan de oude zwarte HGW van Telenet. Dus samengevat 2 toestellen vervangen door 1 nieuw toestel. Heb dit eveneens uitgelegd aan de mensen van Telenet. En het is aan hun om de witte nieuwe HGW te verdelen onder hun klanten en niet de klanten op de kosten jagen door 85 euro te laten betalen voor een swap.
Hier is een Apple airport extreme mee verbonden. Ik gebruik deze omdat al mijn apparaten hier in huis van Apple zijn.
Ik wou nu indien dit mogelijk was de nieuwe witte Telenet HGW aanschaffen (laten omruilen) en dan mijn Apple airport extreme verwijderen. Deze airport extreme is met een korte utp kabel verbonden aan de Telenet HGW. Aangezien de airport extreme hoger staat opgesteld heb ik een veel betere en stabielere snelheid dan de oude zwarte HGW van Telenet. Dus samengevat 2 toestellen vervangen door 1 nieuw toestel. Heb dit eveneens uitgelegd aan de mensen van Telenet. En het is aan hun om de witte nieuwe HGW te verdelen onder hun klanten en niet de klanten op de kosten jagen door 85 euro te laten betalen voor een swap.
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Die mensen zijn niet dezelfde natuurlijk.r2504 schreef:Langs de ene kant zitten mensen hier te ijveren voor vrije keuze van hardware (zodat je het zelf moet kopen), langs de andere kant wil men geen cent uitgeven voor de allernieuwste HGW (al begrijp ik ook wel dat je dan misschien niet echt hebt wat je zelf wil) ?
De ene wil best wat geld uitgeven om een installatie uit te bouwen die volledig naar zijn wensen en noden is, de andere is tevreden met wat de provider aanbied en wil daar liefst ook zo weinig mogelijk aan uit geven. Het ene geval hoeft het andere niet uit te sluiten trouwens.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Vraag is wat je met die AC bent?
AC werkt alleen maar op 5GHz, en de 80/160Mhz bandbreedte zorgt ervoor dat de 5GHz band zo strop komt te zitten als de 2.4GHz nu, met maar 3 kanalen die niet overlappen (waarvan eentje dan nog middenin de weerradar frequenties).
AC werkt alleen maar op 5GHz, en de 80/160Mhz bandbreedte zorgt ervoor dat de 5GHz band zo strop komt te zitten als de 2.4GHz nu, met maar 3 kanalen die niet overlappen (waarvan eentje dan nog middenin de weerradar frequenties).
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
5 GHz heeft standaard 23 niet overlappende kanalen... in combinatie met de beperktere reikwijdte zal je dus minder snel een overbevolkte 5 GHz band hebben.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Eigenlijk is het nog anders.r2504 schreef:Langs de ene kant zitten mensen hier te ijveren voor vrije keuze van hardware (zodat je het zelf moet kopen), langs de andere kant wil men geen cent uitgeven voor de allernieuwste HGW (al begrijp ik ook wel dat je dan misschien niet echt hebt wat je zelf wil) ?
We willen de modem aan telenet teruggeven en met onze eigen modem werken en telenet moet ons dan 85 euro teruggeven.
Het is raar dat het nu ineens logisch is en dat men nu ineens snapt dat het minder kost voor de provider als men eigen hardware gebruikt.
- Garpenlov
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 50 keer
Vergeten bij te zeggen, die 85€ is "voor de technieker"duizend schreef:Eigenlijk is het nog anders.r2504 schreef:Langs de ene kant zitten mensen hier te ijveren voor vrije keuze van hardware (zodat je het zelf moet kopen), langs de andere kant wil men geen cent uitgeven voor de allernieuwste HGW (al begrijp ik ook wel dat je dan misschien niet echt hebt wat je zelf wil) ?
We willen de modem aan telenet teruggeven en met onze eigen modem werken en telenet moet ons dan 85 euro teruggeven.
Het is raar dat het nu ineens logisch is en dat men nu ineens snapt dat het minder kost voor de provider als men eigen hardware gebruikt.
Aangezien ze geen doe het zelf opties meer bieden.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
- LighScan
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 5 keer
Duur techniekertje, aangezien die bij een vervanging gewoon maar enkele kabeltjes moet uit- en inpluggen... Op nog geen minuutje gedaan! Dit zouden ze toch echt wel via DIY moeten laten doen!
-
- Elite Poster
Eh, enkel als je de bandbreedte op 20MHz houdt.r2504 schreef:5 GHz heeft standaard 23 niet overlappende kanalen... in combinatie met de beperktere reikwijdte zal je dus minder snel een overbevolkte 5 GHz band hebben.
Werk je met bandbreedtes van 40MHz is het al minder; met de AC mogelijkheden van bandbreedtes tot 80 en 160MHz hou je er veel minder over.
Bij 80MHz hou je maar 4 channels over, bij 160 MHz 2.
source: http://www.smallnetbuilder.com/wireless ... wi-fi-band
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Beste allemaal,
Ik heb bericht gekregen dat ik als whoppa-klant mijn modem mag 'swappen' in een telenet center. Heb nu volgend type 'Wireless modem 3.0 (DOCSIS)' die vervangen wordt door een model met wifi ac standaard.
De aansluitingen zijn dezelfde als op de huidige modem. Riskeer ik technische problemen als ik alles opnieuw aankoppel op dezelfde manier en is dit haalbaar voor iemand met een eerder beperkte technische bagage (doe-het-zelver ?).
Tx voor jullie reacties
Ik heb bericht gekregen dat ik als whoppa-klant mijn modem mag 'swappen' in een telenet center. Heb nu volgend type 'Wireless modem 3.0 (DOCSIS)' die vervangen wordt door een model met wifi ac standaard.
De aansluitingen zijn dezelfde als op de huidige modem. Riskeer ik technische problemen als ik alles opnieuw aankoppel op dezelfde manier en is dit haalbaar voor iemand met een eerder beperkte technische bagage (doe-het-zelver ?).
Tx voor jullie reacties
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Wie zei er hier weer dat er verplicht een technieker aan de deur moest komen? Blijkt toch echt wel weer niet het geval te zijn...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Zou ik mogen vragen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen?koenraaddeconinck schreef:Beste allemaal,
Zonder extra kosten?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb bericht gekregen voor het gratis huisbezoekje van telenet en volgens een medewerker op de telenet facebook chat pagina kan je bij dit bezoek gratis van modem wisselen, maar er is altijd een maar, dan moet de huisarts deze nieuwe modem wel bijhebben
-
- Elite Poster
Bij mij hetzelfde. Er komt een huisbezoek om mijn volledige installatie en gebruik eens 'te optimaliseren' en de mogelijkheid tot gratis vervanging van de modem werd eveneens besproken.booker schreef:Ik heb bericht gekregen voor het gratis huisbezoekje van telenet en volgens een medewerker op de telenet facebook chat pagina kan je bij dit bezoek gratis van modem wisselen, maar er is altijd een maar, dan moet de huisarts deze nieuwe modem wel bijhebben
N.a.v. het bericht van 'booker' wel eens naar TN gebeld en een andere medewerker gaf aan dat de vraag naar deze modems met AC standaard zeer, zeer groot is en dat alles ook afhangt van de voorraad / beschikbaar. Dat woord 'gratis' werd ook onmiddellijk gerelativeerd. Gratis vervanging impliceert een andere modem van hetzelfde type indien tijdens het bezoek zou blijken dat de huidige modem niet meer optimaal presteert.
Indien ik tijdens dit huisbezoek echt 100% zeker wil zijn van 'een swap' door het nieuwste model, dan kan dit tegen de prijs van 75€. Omdat mijn laptop en deze van de zonen 'ac' ondersteunen - alsook onze tablet - heb ik toegehapt. Ik dacht aan de aankoop van een extra router om in te stellen als AP en dan kom ik met 75€ niet rond.
Natuurlijk zal ik een met de brave man in kwestie spreken over het feit dat we bij TN klant zijn voor én mobiele telefonie (4 abo's) én vaste telefoon én digitale TV ...
I'll keep you posted !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
heb 2 weken terug nieuwe installatie telefonisch aangevraagd (whoppa) voor ex. daags nadien via FB gevraagd of er ook nieuwe AC modem kon geplaatst worden. En ja, er staat een witte ac modem.
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 68 keer
Zijn er merkbare verbeteringen bij die doccis 3.1 of niet echt verschillen op?
Buiten AC wifi enz gerekend
1) Beter bereik wifi?
2) Betere doorgang: down/up?
3 ) Meer opties in je settings?
Alvast bedankt op voorhand voor de moeite
Mvg
Buiten AC wifi enz gerekend
1) Beter bereik wifi?
2) Betere doorgang: down/up?
3 ) Meer opties in je settings?
Alvast bedankt op voorhand voor de moeite
Mvg
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 94 keer
- Contacteer:
bij 80 en 160 mhz zul je nog veel minder channels overhouden, tussen 5600 en 5650 zitten ook de weerradars en modems detecteren dit dus en blijven van deze frequenties af.ITnetadmin schreef:Eh, enkel als je de bandbreedte op 20MHz houdt.r2504 schreef:5 GHz heeft standaard 23 niet overlappende kanalen... in combinatie met de beperktere reikwijdte zal je dus minder snel een overbevolkte 5 GHz band hebben.
Werk je met bandbreedtes van 40MHz is het al minder; met de AC mogelijkheden van bandbreedtes tot 80 en 160MHz hou je er veel minder over.
Bij 80MHz hou je maar 4 channels over, bij 160 MHz 2.
source: http://www.smallnetbuilder.com/wireless ... wi-fi-band
-
- Deel van't meubilair
Ik betwijfel of je modem dat binnen in huis nog zal detecteren... tenzij je vlakbij zo'n weerradar woont.petzl schreef:bij 80 en 160 mhz zul je nog veel minder channels overhouden, tussen 5600 en 5650 zitten ook de weerradars en modems detecteren dit dus en blijven van deze frequenties af.
-
- Elite Poster
Ze blijven er over t algemeen niet af, maar worden wel uitgeschakeld wanneer ze een actieve weerradar opvangen.
Maar idd, je verliest nog zeker 1 160MHz kanaal, en 1 80MHz kanaal. Maar t is zo al erg genoeg, dus k wou het er niet over hebben, enkel over het feit dat de nieuwe AC standaard de 5GHz frequentie al zwaar overbelast.
Maar idd, je verliest nog zeker 1 160MHz kanaal, en 1 80MHz kanaal. Maar t is zo al erg genoeg, dus k wou het er niet over hebben, enkel over het feit dat de nieuwe AC standaard de 5GHz frequentie al zwaar overbelast.
- fieldoxide
- Elite Poster
Na veel klagen en zagen toch mijn oude Telenet modem mogen omruilen en de nieuwe gaan afhalen in een Telenet center.
Mijn eerste bevindingen:
- Als ik puur naar snelheid kijk ( na een aantal speedtests) merk ik geen tot weinig verschil met mijn Apple airport extreme.
- De bedieningsmogelijkheden in 'mijn Telenet' zijn ook hetzelfde gebleven als bij het vorige model.
- Wat mij wel opvalt , en dat is iets dat ik nooit bij mijn airport express voorhad is dat de snelheid soms op het einde van de dag terugvalt naar soms maar 50 a 60 Mbps tijdens de speedtest. Als ik de modem dan reset geeft hij terug een normale snelheid weer tijdens de speedtest. Ik heb dit opgemerkt aangezien soms de webpagina's van al onze toestellen veel trager laden ( zowel op de iPad, iPhone, iMac als macbook van mijn dochter). Dit is wel zeer vervelend. Ik heb het draadloos kanaal al eens bekeken en vergeleken met de kanalen van de netwerken uit mijn buurt maar daar is geen overlapping. Hoe het komt dat deze snelheid soms trager is weet ik niet.
Mijn eerste bevindingen:
- Als ik puur naar snelheid kijk ( na een aantal speedtests) merk ik geen tot weinig verschil met mijn Apple airport extreme.
- De bedieningsmogelijkheden in 'mijn Telenet' zijn ook hetzelfde gebleven als bij het vorige model.
- Wat mij wel opvalt , en dat is iets dat ik nooit bij mijn airport express voorhad is dat de snelheid soms op het einde van de dag terugvalt naar soms maar 50 a 60 Mbps tijdens de speedtest. Als ik de modem dan reset geeft hij terug een normale snelheid weer tijdens de speedtest. Ik heb dit opgemerkt aangezien soms de webpagina's van al onze toestellen veel trager laden ( zowel op de iPad, iPhone, iMac als macbook van mijn dochter). Dit is wel zeer vervelend. Ik heb het draadloos kanaal al eens bekeken en vergeleken met de kanalen van de netwerken uit mijn buurt maar daar is geen overlapping. Hoe het komt dat deze snelheid soms trager is weet ik niet.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Bij een klant het probleem gehad dat poort 1 op die nieuwe witte modem-router niet correct werkte. Er was plots geen IP connectiviteit mogelijk.
Geprobeerd met een laptop & DVR, niks.
Net na een herstart werkt die wel kort goed, dan plots weer niks meer. Telenet is deze komen vervangen, en sindsdien geen probleem meer.
Geprobeerd met een laptop & DVR, niks.
Net na een herstart werkt die wel kort goed, dan plots weer niks meer. Telenet is deze komen vervangen, en sindsdien geen probleem meer.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- fieldoxide
- Elite Poster
Iemand enig idee hoe het komt dat sinds de installatie van de nieuwe modem sommige webpagina's trager laden?
-
- Deel van't meubilair
Kan je dat zomaar zeggen... dan lijkt me dat toch opmerkelijk trager ?
Wat is het resultaat van een speedtest ?
Zijn het soms IPv6 websites ?
Wat is het resultaat van een speedtest ?
Zijn het soms IPv6 websites ?
- fieldoxide
- Elite Poster
Hoe kan ik zien of het IPV6 websites zijn?
Bij een normale speedtest haal ik 190 up en ongeveer 10 down.
Bij een normale speedtest haal ik 190 up en ongeveer 10 down.
-
- Deel van't meubilair
Command window open doen en "ping www.yourwebsite.com" ingeven... zie je meteen of je een IPv4 of IPv6 adres krijgt.
Je upstream is prima... dus denk wel dat je aansluiting in orde is... maar wou ook je ping tijd weten.
Je upstream is prima... dus denk wel dat je aansluiting in orde is... maar wou ook je ping tijd weten.
- fieldoxide
- Elite Poster
Bedankt voor de info. Ik post straks de pingtijd. Zit nu nog op mijn werk.
-
- Elite Poster
Ik ondervind met de nieuwe modem hetzelfde probleem: bij draadloze verbinding, laden webpagina's merkelijk trager en op bepaalde momenten - niet op vaste tijdstippen - krijg ik bij speedtests soms rare resultaten 5 à 6 Mbps down en 4 à 5 up. Op andere momenten haal ik draadloos geregeld tot 192 Mbps.
Ping varieert bij mij tussen de 10 en 16 ms bij tests op speedtest.net.
Kan dit fenomeen niet kaderen ...
Ping varieert bij mij tussen de 10 en 16 ms bij tests op speedtest.net.
Kan dit fenomeen niet kaderen ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 129 keer
Idem hier. Een speedtest geeft de correcte snelheid weer, maar het initieel laden van pagina's duurt opmerkelijk langer.
Een reboot van de modem (geheel uitschakelen, niet herstarten) lijkt het dan weer -tijdelijk- op te lossen.
Bij anderen dezelfde ervaring ?
Een reboot van de modem (geheel uitschakelen, niet herstarten) lijkt het dan weer -tijdelijk- op te lossen.
Bij anderen dezelfde ervaring ?
- fieldoxide
- Elite Poster
-
- Deel van't meubilair
33 ms is niet echt goed... op zich niet de verklaring van het trage laden maar meestal dat er wel "iets" aan de hand is. Dat het soms zakt tot amper enkele megabits geeft ook aan dat er "iets" fout is... en gezien jullie voordien vermoedelijk dergelijke problemen niet hadden is er veel kans dat het een specifiek modem issue is... rapporteren aan TN dus !
Aangezien jullie spreken over initieel laden kan je ook altijd eens proberen met een andere DNS (bv. 8.8.8. te gebruiken... al gaat dat nooit ping of dergelijke snelheidsdrops oplossen.
Aangezien jullie spreken over initieel laden kan je ook altijd eens proberen met een andere DNS (bv. 8.8.8. te gebruiken... al gaat dat nooit ping of dergelijke snelheidsdrops oplossen.
- fieldoxide
- Elite Poster
Net even met de helpdesk van Telenet gebeld en mijn probleem uitgelegd. Ze hebben een test uitgevoerd op mijn lijn maar alles is volgens hun in orde.
Ik moest terugbellen als het probleem zich nog zou voordoen. Ik begrijp niet goed hoe het komt dat de latency zo slecht is en de down en uploadsnelheid wel ok zijn? Heeft de latency invloed op het traag laden van wegpagina's?
Ik moest terugbellen als het probleem zich nog zou voordoen. Ik begrijp niet goed hoe het komt dat de latency zo slecht is en de down en uploadsnelheid wel ok zijn? Heeft de latency invloed op het traag laden van wegpagina's?
-
- Deel van't meubilair
Latency staat totaal los van de download snelheid... latency is gewoon de reactie snelheid (die kan traag zijn itt de download snelheid).
En een latency van 15 of 30 ms ga jij ook niet merken... dat je eerste pagina 15ms sneller is kan geen mens zien.
Om zoiets zichtbaar te maken waar de precieze delays zitten kan je tools als Fiddler (Timeline) gebruiken.
En een latency van 15 of 30 ms ga jij ook niet merken... dat je eerste pagina 15ms sneller is kan geen mens zien.
Om zoiets zichtbaar te maken waar de precieze delays zitten kan je tools als Fiddler (Timeline) gebruiken.
-
- Elite Poster
Krijg nu op 'speedtest.net' al de hele tijd 'socket - download91 - title' als melding, gevolgd door 'try again' en dit na het meten van de download snelheid ...
- fieldoxide
- Elite Poster
Zonet naar het Telenet centrum in Leuven geweest. Ik heb daar mijn situatie uitgelegd.
De persoon van Telenet heeft mij een nieuwe modem meegegeven. Zonet een nieuwe speedtest uitgevoerd en alles zit er al heel wat beter uit.
Dan misschien toch een defect aan de vorige modem?
Nog een laatste test vanavond.
De persoon van Telenet heeft mij een nieuwe modem meegegeven. Zonet een nieuwe speedtest uitgevoerd en alles zit er al heel wat beter uit.
Dan misschien toch een defect aan de vorige modem?
Nog een laatste test vanavond.
-
- Elite Poster
Het probleem is bij mij ook gedeeltelijkopgelost, althans wat de nieuwste TN router betreft. Met deze was er geen probleem. De combinatie met een asus rt-ac68u 2° router (dus eveneens ac compatibel) gaf problemen.
Net voor plaatsing van de AC- compatibele modem van TN, een maand geleden, had ik nog eerder vermelde ASUS router aangekocht om het signaal te versterken. Ik heb deze gisterenavond afgekoppeld en ik kreeg terug normale draadloze ! snelheden (192 Mbps down en 11.4 up) met ook verdwijning van het fenomeen dat websites traag laden.
Ben verder op zoek gegaan en uiteindelijk stelde ik vast dat de problemen zich voordeden wanneer de asus-router, zowel in access point als router modus, een vast IP- adres kreeg, nl. 192.168.0.2 (ipv 192.168.1.1). Als ik het IP- adres ogemoeid laat, haal ik ook met deze ASUS ac compatibele router dergelijke snelheden (zelfs met DHCP en NAT ingeschakeld, hetgeen natuurlijk niet aangewezen is).
Ik doe de router niet graag weg o.m. omdat hij uiteraard ook het 2.4 en 5 Ghz signaal van de TN router versterkt in huis, alleen zie ik graag al mijn apparaten in hetzelfde netwerk en dit is niet het geval met 192.168.1.1 als IP- adres. Los daarvan is het een zeer degelijk toestel.
Iemand een oplossing ?
Fysiek is de verbininding als volgt: TN nieuwste AC modem in garage > switch in living > van switch aansluiting naar WAN poort op asus router.
Ik geef veder als IP adres voor de router, dus 192.168.0.2, netmask: 255.255.255.0, primaire gateway 192.168.0.1 en DNS server 1 en 2: hier geraak ik niet wijs uit.
Kunnen het ip- adres van de router - ....168.0.2 als te dicht bij .... .0.1 het IP-adres van de TN modem of de gegevens mbt de DNS server, voor problemen zorgen in de veronderstelling dat de fysieke aansluiting zoals hoger beschreven op zich al OK is ? Of dult de nieuwe TN modem tout court geen router of access point ?
Tx voor jullie reacties.
Net voor plaatsing van de AC- compatibele modem van TN, een maand geleden, had ik nog eerder vermelde ASUS router aangekocht om het signaal te versterken. Ik heb deze gisterenavond afgekoppeld en ik kreeg terug normale draadloze ! snelheden (192 Mbps down en 11.4 up) met ook verdwijning van het fenomeen dat websites traag laden.
Ben verder op zoek gegaan en uiteindelijk stelde ik vast dat de problemen zich voordeden wanneer de asus-router, zowel in access point als router modus, een vast IP- adres kreeg, nl. 192.168.0.2 (ipv 192.168.1.1). Als ik het IP- adres ogemoeid laat, haal ik ook met deze ASUS ac compatibele router dergelijke snelheden (zelfs met DHCP en NAT ingeschakeld, hetgeen natuurlijk niet aangewezen is).
Ik doe de router niet graag weg o.m. omdat hij uiteraard ook het 2.4 en 5 Ghz signaal van de TN router versterkt in huis, alleen zie ik graag al mijn apparaten in hetzelfde netwerk en dit is niet het geval met 192.168.1.1 als IP- adres. Los daarvan is het een zeer degelijk toestel.
Iemand een oplossing ?
Fysiek is de verbininding als volgt: TN nieuwste AC modem in garage > switch in living > van switch aansluiting naar WAN poort op asus router.
Ik geef veder als IP adres voor de router, dus 192.168.0.2, netmask: 255.255.255.0, primaire gateway 192.168.0.1 en DNS server 1 en 2: hier geraak ik niet wijs uit.
Kunnen het ip- adres van de router - ....168.0.2 als te dicht bij .... .0.1 het IP-adres van de TN modem of de gegevens mbt de DNS server, voor problemen zorgen in de veronderstelling dat de fysieke aansluiting zoals hoger beschreven op zich al OK is ? Of dult de nieuwe TN modem tout court geen router of access point ?
Tx voor jullie reacties.
-
- Elite Poster
"te dicht bij" bestaat niet, dat kan het dus niet zijn.
Gebruik je je router als AP zonder de WAN poort te gebruiken, of gebruik je wel de WAN poort en zet je hem in bridge modus?
Gebruik je je router als AP zonder de WAN poort te gebruiken, of gebruik je wel de WAN poort en zet je hem in bridge modus?
- fieldoxide
- Elite Poster
Mijn probleem is dus nog steeds niet opgelost. Sinds vanmorgen weer traag laden van wegpagina's.
Down en upload snelheid zijn ok.
Ik gebruik op mijn Safari browser enkel een ad block plus extensie, deze zal er toch niets mee te maken hebben zeker?
Misschien een defecte versterker of distributiekabel?
Down en upload snelheid zijn ok.
Ik gebruik op mijn Safari browser enkel een ad block plus extensie, deze zal er toch niets mee te maken hebben zeker?
Misschien een defecte versterker of distributiekabel?
- fieldoxide
- Elite Poster