Vrij downloaden: de top 25

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Lord Utopia schreef:Gij moet een oneindige lange adem hebben.

(Gebruik wat interpunctie in uw tekst, hij is anders bijna-onmogelijk te lezen.)
Bijna? Gewoon onleesbaar, het is imho zelfs geen Nederlands :nono:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Pulse schreef:Nu dat belgacom dezelfde snelheden als fibernet 100 kan aanbieden aan bijna de helft van de prijs (ok dan moet je wel dicht bij de centrale wonen) dan zal er wel nog iets grondig moeten veranderen bij telenet voor 2011

Ze kunnen misschien hun upload optrekken enkel voor mensen met docsis 3.0 modems ? Ik zie niet in waarom je dat voor iedereen zou doen, de concurrentie is dat ook niet van plan ;-)

Serieus, ik ga m'n abbo niet opzeggen nu, maar die hogere uploadsnelheden zijn interessanter dan die hogere downloadsnelheden.
Thorsbox
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2010, 18:00

iceke schreef:
Pulse schreef:Nu dat belgacom dezelfde snelheden als fibernet 100 kan aanbieden aan bijna de helft van de prijs (ok dan moet je wel dicht bij de centrale wonen) dan zal er wel nog iets grondig moeten veranderen bij telenet voor 2011

Ze kunnen misschien hun upload optrekken enkel voor mensen met docsis 3.0 modems ? Ik zie niet in waarom je dat voor iedereen zou doen, de concurrentie is dat ook niet van plan ;-)

Serieus, ik ga m'n abbo niet opzeggen nu, maar die hogere uploadsnelheden zijn interessanter dan die hogere downloadsnelheden.

Daar heb je gelijk in! Download is momenteel snel genoeg maar dag kan je niet zeggen van de upload snelheden. Van mij mogen ze momenteel iets doen aan hun "vrij downloaden" en hun upload snelheid. Ik zou daar meer tevreden mee zijn dan dat ze die download snelheid weer omhoog halen. Telenet zijn slogan "Altijd het snelste internet, welke formule je ook kiest" klopt niet echt meer vooral niet als je kijkt naar de upload snelheden die Belgacom nu aanbiedt!
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 jul 2010, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

Upload is een probleem op die Coax-fiber netwerken.
Die bands kunnen veel minder aan.
Ik denk dat telenet wel 10mbit upload kan geven zoals bv de dochter in Nederland doet.
Maar 20 mbit of meer lijkt me moeilijk.
Nee, voor echt lekkere upload snelheden is het wachten op glasvezel.
De eerste briljante provider die daar mee begint wint het spelleke.
In dat opzicht lopen we 10 jaar of verder achter op nederland.
Over 10 jaar hebben ze in Nederland allemaal 1000 gbig verbindingen en zitten Belgacom en Telenet tegen de absolute grens van coax en telefoonkabel aan.
Zeker Belgacom ... hoeveel kan zo'n lijn theoretisch. 100 mbit ? 250 mbit volgens sommige nieuwe technologieën.
Maar ik denk niet dat een telefoonkabel ooit 1000 mbit aan kan in full duplex.
Coax ook niet volgens mij.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Ik heb zelf niet genoeg kennis om te oordelen of je uitleg ivm de upload bij coax netwerken een probleem is, maar zou je die uitleg anders hier willen doen? ;-)

Wat je verder zegt over FTTH is zeker zo, daar gaat zowel coax als telefoonlijn nooit mee kunnen concurreren. De bandbreedte bij glasvezel is zo goed als onbeperkt met nu al snelheden van 100 gigabit per seconde.

Was het daarom net niet dat Belgacom nu al zo fel met zijn VDSL2 uitrol bezig is, om zo enkel nog "the last mile to the customer" te moeten verglazen in de toekomst? Want voor zover ik weet is er vanaf de ROP tot aan de wijkcentrale al glasvezel?
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Inderdaad, helaas is de kost enorm voor verdere uitrol (om nog maar niet te spreken van de apparatuur)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”