Fluppeke schreef:De meningen zijn hier nogal scherp
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Het probleem is dat een aantal mensen hier puur emotioneel reageren (vandaar het komen wenen)... hulp, mijn internet ligt er de volle twee dagen uit... terwijl de realiteit totaal anders. Een bedrijf run je ook niet met emoties maar met rationeel denken en een backup plan (niet alleen voor je internet) is daar een essentieel onderdeel van.
Fluppeke schreef:Feit is dat mensen onwetend zijn over wat ze in huis halen. Verder kijken dan het duopoly (px-telenet) doen ze niet en ze betalen veel en nemen dus maar aan dat het altijd werkt.
Als je als bedrijf niet beschikt over de nodige kennis dan raadpleeg je een onafhankelijk consultant... en stap je niet zelf de eerste de beste TN winkel binnen voor een consumenten aansluiting. Op zich heeft dit dus niets te maken met het duopolie, maar alles met je correct te laten adviseren. Hetzelfde geldt trouwens voor alle aparatuur die zelfstandigen gebruiken... wil je een deftige boormachine dan stap je ook niet zomaar de eerste de beste DHZ zaak binnen of wel ?
Fluppeke schreef:handelaars zouden inderdaad beter moeten weten.
Inderdaad... maar om één of andere reden mag IT nooit geld kosten (maar geven ze wel enorm veel geld uit aan winkelinrichting ed.)
Fluppeke schreef:hetzelfde als dat de brandweer geld zouden vragen voor waterzakjes als de watermaatschappij lang aan het werken is (bijv bij lek, en spoelen enz).
Nee, de maatschappij mag het dan betalen !
Fluppeke schreef:Ze voelen zich in mechelen machtig genoeg dat ze dit kunnen permiteren.
Dit heeft niets met machtig te maken of niet maar met de realiteit dat 100% uptime gewoon niet bestaat... geen enkele andere provider zal je die bieden. Als je dus graag naar een andere provider wil lopen (vanwege wederom je emoties) dan moet je dat zeker doen maar de realiteit is dat je vroeg of laat ook daar downtime zal hebben.
Fluppeke schreef:Sommige denken echt de kwaliteit (in dit geval snelheid) zal vergroten, deels zal telenet hiermee misschien willen uitpakken tegen een eventueel hogere prijs (en hiermee deels de kosten betalen) .
Er is een verschil tussen marketing en technologie... de Grote Netwerf is er in eerste instantie om meer bandbreedte te krijgen op de kabel (het gebruik blijft ieder jaar stijgen door oa. streaming en 4K) met als voordeel dat Docsis ook toelaat de snelheid op te krikken wat je met xDSL niet kan (een koperpaar bundelen is daar een fysieke ingreep). Het is dan vanuit marketing standpunt niet meer dan logisch dat men dit gebruikt als "verkoopsargument".