Joe de Mannen schreef:Dat is ook zo, meer stroom zorgt niet voor meer slijtage, het is niet dat de electronen eruit vallen als er stroom doorgaat hoor.
Je leest wederom m'n opmerkingen niet en blijft alles in het belachelijke trekken... een net uitbouwen en onderhouden is heel wat meer dan louter een stukje koperdraad in de grond steken.
Jack Daniels schreef:Ik gooi de handdoek in de ring in heel deze discussie. De commentaren, leugens in vele gevallen, van tegenstanders raken kant noch wal. Ze weten niet waar ze over spreken maar willen het toch beter weten. Voor de afwezigen som ik nog even een klein overzicht op:
- mensen met zonnepanelen hebben allemaal een nulverbruik en betalen geen netvergoeding voor wat ze van het net halen
Als je zonnepanelen plaatst streef je naar een nulverbruik... of waarom vraagt iedere installateur wat je huidig verbruik is ? Of iedereen uiteindelijk ook het nulverbruik realiseerd is een andere vraag, maar het neemt niet weg dat je netto downstream véél lager is dan je bruto downstream en je dus niet moet betalen voor een groot deel van je transport.
Jack Daniels schreef:- een opwaartse netvergoeding bestaat sinds de introductie van zonnepanelen
We hebben het over de distributiekost welke voor een normale particulier op basis is van z'n verbruik... downstream dus, niet opwaarts !
Jack Daniels schreef:- wie geen zonnepanelen heeft moet bijbetalen voor wie er wel heeft
Iets terug staat hier zelfs een link naar een artikel van Freya waarin ze aangeeft dat dit inderdaad zo is... of waar dacht je dat de centen voor de GSC's vandaan komen ?
Jack Daniels schreef:- wij houden er een graaicultuur op na
Als je reeds een ruime vergoeding krijgt in de vorm van GSC's (wat ik jou niet kan verwijten, da's een stommiteit van de regering) en dan nog staat te roepen dat een faire (bv. op je bruto downstream) bijdrage voor het gebruik van het net pure schande is dan kan ik dit alléén maar onderbrengen onder "graaicultuur".
Ik betreur het dat je oogkleppen op hebt en enkel jezelf hoort praten en totaal niet open staat voor een ernstige discussie. Waar ik best begrip had voor het feit dat een injectie vergoeding niet helemaal fair was kan het mij ondertussen allemaal niet meer schelen en mag men je stevig "belasten" voor je zonnepanelen... je hebt toch geen begrip voor het probleem en blijft geloven in Sinterklaas.