Poll duimpjes

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.

Wat vinden jullie van het duimpjes systeem hier

Heel leuk (houden zoals het is)
34
38%
Mooi, maar er zijn verbeteringen nodig
12
13%
Neutraal (geen mening)
4
4%
Het interesseert me niet (ik negeer ze)
16
18%
Ik zie ze liever verdwijnen (storend)
23
26%
 
Totaal aantal stemmen: 89
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

krisken schreef:Een beetje userbaser kijkt niet alleen naar jou negatieve duimpjes hoor. Ikzelf kijk naar 3 dingen : hoeveel posts, hoeveel negatieve duimpjes en hoeveel positieve duimpjes.


Zo doe ik het ook, maar wat kan je daar dan uit afleiden ? Volgens mij niks
ttz, iemand met 5000 posts en 200-2 is betrouwbaarder dan iemand met 100 posts en 2-200. maar kan je dat ook niet zeggen wanneer je de duimpjes wegdoet ?
Iemand met 5000 posts is betrouwbaarder dan iemand met 200 posts en troll achter zijn naam.
Uiteindelijk is 99% van de users betrouwbaar, waarom dan op iedereen een onbetrouwbaar(want om verschillende redenen gegeven) getal plakken ?
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik vind die duimpjes eigenlijk niks qua meerwaarde en ik negeer ze dan ook.
Kijk bv. naar laatst uitgedeelde duimpjes:
75% komt voor in "Poll duimpjes"
Of hier:
viewtopic.php?f=58&t=34610&p=440805#p440805
9 duimpjes is wel wat veel, is algemeen gekend, al bijna 2 jaar lang...

Duimpjes worden te vaak gebruikt als "ik ben ook van deze mening" of "ik ben niet akkoord daarmee" of "haha, die is grappig"

Enfin, bij deze ik vind het niks speciaals die duimpjes, het is leuk speelgoed, maar vind het onterecht om dat bij users te zetten.
Ik vind wel goed dat veel negatieve duimpjes verborgen worden, da's een soort zelf-moderatie.

Daarbij, mijn negatieve duimpjes heb ik bv. verdient door N-VA en Aldi te "bashen", het was niet dat ik iemand lastigviel, maar door gewoon in een politiek topic te reageren en door mijn mening te geven over Aldi-electronica, tjah, ieder zijn mening he.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Gebruikers op dit forum: KleinDuimpje, VOiD en 0 gasten

Onze rickyrocker is nog altijd niet gestopt?
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Nog iets:

Het topic (zie quote van krisken) van r2504 heeft nu al 9 +'jes gewoon omdat als je op de link van krisken klikt er automatisch een + bijkomt.
Er is geen "ik trek mijn duimpje in" functie dus nu heb ik een plus gegeven terwijl ik dat helemaal niet wou. Het enige wat ik kan doen is mijn stem naar min veranderen maar dat wil ik nog minder zie dat ik r2504 beledig? :)

krisken schreef:PS : viewtopic.php?action=karma&postid=440805&posneg=1&p=440805#p440805
Zo iemand geef ik een plus duimpje. Hoewel wij zelf ook nieuwsposters hebben, kunnen wij niet eisen van hen dat ze 24 op 24 het web afschuimen op zoek naar "nieuws". Als een gebruiker ons "helpt" met relevant nieuws voor dit forum, moet dit beloond worden.


Conclusie er is duidelijk werk aan het systeem, wat er moet gebeuren zal in consensus met de (actieve) userbase leden moeten bekomen worden.

PS: Het resultaat van de pol is ook duidelijk.
PPS: Die post van Jan was héél ongepast (+'jes voor die post begrijp ik niet)
PPPS: Velen zitten/zaten op gent32m's kap (veel -'tjes) maar er is duidelijk een probleem nietwaar?
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Je moet alles bekijken in zijn context.

200 posts - 100 positieve - 20 negatieve komt heel anders over dan 200 posts - 20 positieve - 100 negatieve.
Het mag voor jullie overkomen als etiketten plakken op mensen, maar voor nieuwkomers is het een vrij nauwkeurige basis om te beoordelen of de post die een bepaald persoon heeft gedaan de moeite waard is of niet.

Het is inderdaad duidelijk dat ik een link heb gepost waarbij men automatisch een plusje uitrijkt. Ik zal deze duimpjes verwijderen en de link opnieuw zetten. Mijn excuses, was geheel buiten mijn wil om.

Een probleem? Er is geen probleem. Nog geen 0.10% van de hele forumgroep meent dat er een probleem is. Een handvol gebruikers op iets van een 12000 leden. Dat het systeem voor aanpassingen vatbaar is klopt. Nogmaals : niks is perfect. Of deze aanpassingen zullen doorgevoerd worden hangt dan weer af van diverse factoren, waar niemand invloed op heeft...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Kunnen we niet gewoon een systeem a la tweakers.net gebruiken?

Afbeelding

Ik vind hun karma systeem nog wel redelijk goed bedacht. In plaats van duimpje up en duimpje down, kunnen we in gradaties werken:

- +3 'spotlight'
- +2 'informatief'
- +1 'on-topic'
- 0 'off-topic / irrelevant'
- -1 'ongewenst'

En op basis van de stemmen die UB'ers op een post geven bereken je de bijdrage in kwestie (gemiddelde) en het karma van de gebruiker ?

Bedoeling is en blijft dan ook om posts te keuren en daar karma vanuit de berekenen. Maw de UB'ers helpen de mods en signaleren issues of 'kwaliteit' :)

just my 2 cents
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Genoteerd!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Voor deze post geef ik duidelijk een min duimpje.

krisken schreef:Je moet alles bekijken in zijn context.

200 posts - 100 positieve - 20 negatieve komt heel anders over dan 200 posts - 20 positieve - 100 negatieve.
Het mag voor jullie overkomen als etiketten plakken op mensen, maar voor nieuwkomers is het een vrij nauwkeurige basis om te beoordelen of de post die een bepaald persoon heeft gedaan de moeite waard is of niet.

Dat is helemaal niet waar, 95% procent heeft hier gewoon een + ratio = onnuttig & onnauwkeurig


krisken schreef:Het is inderdaad duidelijk dat ik een link heb gepost waarbij men automatisch een plusje uitrijkt. Ik zal deze duimpjes verwijderen en de link opnieuw zetten. Mijn excuses, was geheel buiten mijn wil om.

Alleen al de mogelijkheid dat dit kan geeft aan dat het een rot systeem is.

krisken schreef:Een probleem? Er is geen probleem. Nog geen 0.10% van de hele forumgroep meent dat er een probleem is. Een handvol gebruikers op iets van een 12000 leden. Dat het systeem voor aanpassingen vatbaar is klopt. Nogmaals : niks is perfect. Of deze aanpassingen zullen doorgevoerd worden hangt dan weer af van diverse factoren, waar niemand invloed op heeft...

Het ledenaantal speelt helemaal geen rol en is te feiten verdraaien.. wanneer er 100 stemmen zijn, zijn dit de stemmen van 100 users die inzitten met ub, regelmatig posten of regelmatig meelezen. Die 11900 andere doen er helemaal niet toe.

Deze poll is uiteindelijk maar voor 1 ding goed he, 75% van de stemmers interesseert het niet of vindt het storend, het is aan jullie om uit te maken of die 75 procent gebruikers zijn die jullie waarderen. Ik veronderstel dat je kan zien wie wat gestemd heeft ? Met het aantal post/duimpjes van een gebruiker kan je perfect uitmaken of zijn stem relevant of irrelevant is ,-)

Ik bedoel maar cijferkes zeggen niks, wie wat gestemd heeft is mi veel belangrijker.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

FunkStar schreef:PS: Het resultaat van de pol is ook duidelijk.
Optie 5 heeft werkelijk 15 stemmen, ik moet 'm nog eens laten recalculaten.
iceke schreef:Deze poll is uiteindelijk maar voor 1 ding goed he, 75% van de stemmers interesseert het niet of vindt het storend, het is aan jullie om uit te maken of die 75 procent gebruikers zijn die jullie waarderen. Ik veronderstel dat je kan zien wie wat gestemd heeft ? Met het aantal post/duimpjes van een gebruiker kan je perfect uitmaken of zijn stem relevant of irrelevant is ,-)

Ik bedoel maar cijferkes zeggen niks, wie wat gestemd heeft is mi veel belangrijker.


Bij deze heb ik de pollresultaten bewust om zeep geholpen ('t is snel gecorrigeerd hoor) zodat we even terug over inhoud kunnen spreken ipv over die pollresultaten.

Daarnaast ben ik ook wel te vinden met Tweakers hun systeem: naast een score geef je ook een reden waarom je die score geeft: Behulpzaam, Relevant, Off-topic, Niet-mee-eens, Trolling, ...
Ik denk niet dat we dan van +3 tot -1 moeten gaan of zo, maar wel dat we een nuance kunnen brengen in de stem en dat duidelijker wordt om welke reden dat iemand + of - krijgt op een post.

Ik betrap me d'er namelijk ook wel soms op dat ik een duimpje uitdeel voor een andere reden waarvoor het bedoeld was: omdat ik het er mee eens ben bijvoorbeeld (de Like van Facebook of +1 van Google-waarde eigenlijk). Net zoals tweakers zou je dan een breakdown kunnen krijgen per scoremotivatie zodat de bezoeker of berichtplaatser de score zelf beter kan plaatsen...

En totale score bij een user misschien enkel nog zichtbaar houden op het profiel en niet onder de naam rechtstreeks?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Zolang je dan niet alles bij elkaar gaat optellen is dat een prima systeem, het maakt het in ieder geval veel duidelijker waarvoor je slechte of goeie punten gekregen hebt. Laat de score er dus af en vermeld in het profiel van een gebruiker(en dus niet onder zijn naam) desnoods het aantal (nuttig,offtopic,trolling enzz.)posts.

Nu zit ik ook soms te worstelen met het al dan niet duimje geven, met zo'n systeem ga je dat veel minder hebben, je kan gewoon altijd voten.

In ieder geval, ik ga het duimpjes systeem vanaf nu gewoon niet meer gebruiken, die van Krisken was de laatste die ik gegeven heb.
Kom ik een post tegen die erover is gebruik ik terug gewoon de meldknop, de rest kan je verbaal wel uitvechten...
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Het doet me plezier zoveel waardevolle en volwassen reacties te lezen.
Een duim "up" voor jullie allemaal :beerchug:

Het merendeel (trolls uitgezonderd) van de leden hier zijn heel fijne mensen. Zo ken ik Userbase, als een heel fijne community. Laten we dan ook zeker geen systeem in leven laten, dat dit dreigt te veranderen (of allerlei onzichtbare 'frustraties achter de schermen bij de mensen kan oproepen).

Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Er zitten hier en daar soms nog wat rare bugs in deze user interface. Mijn vorig comment (hierboven) kon ik niet meer aanpassen. Daar staat en heeft nooit een wijzig knop op gestaan. Op deze (en andere comments) staat deze dan weer wel. Strange.

Nog zoiets is de verwijder knop (een verzoek van me). Wel, die knop zie ik hier soms al staan ! Hoe kan dat ? Meestal op mijn / het laatste comment (in een topic). Misschien een bug in jullie configuratie ? (gezien ik zo een knop feitelijk niet mag zien, het verwijderen hier niet is toegelaten).

Gent32m
Laatst gewijzigd door Gent32m op 29 jun 2012, 14:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

De conclusies zijn werk voor de Staff, hé, anders concludeert iedereen dat z'n eigen suggesties het beste waren :angel:

Op Tweakers heb je zo'n kleurbalkje ipv rauwe nummerkes -- we moeten ze uiteraard niet nadoen maar misschien is dat een relatief makkelijk te implementeren verzachting van de pijn? Een kleine versie van Telenet z'n vrij-downloaden-meter maken? :twisted:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Gent32m schreef:Tot welke conclusies zijn we al gekomen.
Kunnen we ons hieraan wagen ? ...

Neen ....
Hoewel jij de topic starter bent, heb je een uitgesproken mening (niets verkeerd mee), maar ben je dus volledig subjectief.
Laat deze (interessante) discussie nog maar eventjes voortlopen (maar laat de anderen ook eens aan het woord met enkele creatieve ideeën, jouw standpunt hebben we nu al 30 keer gehoord :-( )

Nadien gaan we alle verbeteringsvoorstellen analyseren, en kijken wat er technisch mogelijk is....
Zonder er een datum op te plakken, maar 't zal niet voor het einde van de grote vakantie zijn :)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

cptKangaroo schreef:Op Tweakers heb je zo'n kleurbalkje ipv rauwe nummerkes


Op Tweakers kan je ook geen enkele deftige discussie voeren... zelfs als je duidelijke gefundeerde opmerking niet in hun kraam past ben je meteen iemand die anti is. Persoonlijk heb ik op Userbase véél beteringen ervaringen met discussies... los van het feit of er duimpjes zijn of niet.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

laat ons ook niet de reden vergeten waarom gent32M deze discussie heeft gestart. Was het niet dat hij dit vergeleek met een quotering op een spelsite. En hij hierdoor de conclusie stelde niet in de groep te passen omdat hij te veel won. Misschien kunnen we daar eens gaan zien wat Gent32M daar eigenlijk uitspookte. Mogelijk kon men daar ook niet tegen de uitgesproken mening van Gent32M. Hier is het alvast duidelijk dat het een gemotiveerd persoon is die zelfs zijn nachtrust uitstelt en mogelijk ook voeger opstaat om deze discussie op de voet te volgen. Het beïnvloed zelfs zijn normaal werkschema. Mijn hypothese. :-o

Stel voor jezelf de vraag of het duimpjes syteem voor de leden nut hebben. Voor mij niet dus. Of iemand nu veel negatieve duimpjes heeft, maakt voor mij niets uit. Ik wil die persoon zijn mening best wel horen. Of ik het daar mee eens ben, daar beslis ik later zelf wel over. Ik kan ook niet oordelen dat deze voor anderen wel of geen nut hebben dus ga ik de duimpjes in dit geval niet toepassen, tenzij het aanstootgevend gedrag is (spam, links naar malware, misbruik van ....) Gewoon de zaken die niet met de forumregels overeenkomen. Ik beslis liever voor mezelf of een persoon mijn respect verdient. Ik vertel dat liever de persoon in levende lijve, dan enkel te oordelen op wat hij neerschrijft met het toekennen van een duimpje.

Ik ben voorstander om dergelijk systeem te gebruiken om slecht gedrag te melden aan de moderators. Zij doen er dan mee wat ze willen. Zij kennen hun bord en IP adressen beter dan de gewone gebruikers. Het zou niet mogen dienen om een sticker te plakken op een gebruiker. Wel om iemand voor slecht gedrag uit de groep te kieperen.

Wil je dit systeem verder willen gebruiken, laat dan alleen de positieve duimpjes staan. In de trend van facebook of de +1 bij google.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Ik stel gewoon vast dat deze thread er niet had gekomen als Gent32m niet dubbel gepost zou hebben en daarom negatieve duimpjes kreeg. Tot dan was er blijkbaar geen enkel probleem met de duimpjes.

Op ogenblikken dat de resultaten van de poll herberekend worden lijkt een meerderheid het een goed systeem te vinden of goed waar aan verbeterd kan worden. Een minderheid is tegen de duimpjes.

OK.. en dan nu democratie :twisted:

BTW, wie hiervoor een - wil geven doet maar, graag eens eerlijk zijn en mij (via PM) laten weten waarom. Ik ben steeds bereid om mijn + of - beoordeling bekend te maken MET redenvermelding.

Doet mij er aan denken: Moet het mogelijk zijn te zien van wie je een + of - kreeg?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

dubbele post heeft enkel negatieve reakties uitgelokt. Maar de oorsprong ( van de poll) was een andere site, waar hij volgens hem onterecht negatief beoordeeld werd, omdat hij goed is in spelletjes spelen. PS ik heb je een plus gegeven.


on4bam schreef:Doet mij er aan denken: Moet het mogelijk zijn te zien van wie je een + of - kreeg?


Je kan in je forum instellingen wel zien bij karma waarop je beoordeeld werd. Als je merkt waarvoor mijn negatieve duimpjes er zijn gekomen, dan stel ik me de vraag bij degene die zo oordeelt.
Laatst gewijzigd door mailracer op 29 jun 2012, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

philippe_d schreef:Neen ....
Hoewel jij de topic starter bent, heb je een uitgesproken mening (niets verkeerd mee), maar ben je dus volledig subjectief.
Laat deze (interessante) discussie nog maar eventjes voortlopen (maar laat de anderen ook eens aan het woord met enkele creatieve ideeën, jouw standpunt hebben we nu al 30 keer gehoor :-( )


Correct.

Deze uitspraak (jouw uitspraak) zou ik een duimpje 'up' of 'andere' aanduiding kunnen geven. Ik vind jouw uitspraak relevant (hierbij de klemtoon leggend op het woordje UITSPRAAK, niet het woordje JOUW). Geen koppeling persoon - uitspraak. De uitspraak wordt beoordeeld. De persoon niet. Dat laatste mag nooit de bedoeling zijn of (-onrechtstreeks- via duimpjes gedrag) ertoe aanleiding geven.

Niemand hier VERDIENT (naast zijn naam) negatieve/positieve duimpjes te zien staan, waarmee hij/zij ooit beloond/afgestraft geweest is voor 'een' gegeven mening / uitspraak. De klemtoon kan nooit op het straffen/belonen van personen liggen (of blijven liggen). Wel op het 'waarderen' van een bijdrage.

Mijn verontschuldigingen als ik (via deze comment) hier nog in eens in herhaling val. Maar dit alles (debat) is ook een interessant zoekproces voor mezelf. Ik vind het een interessant thema om uit te diepen. En naargelang ik er hier over schrijf (nadenk) evolueer veranderen mijn gedachten er ook verder over.

Gent32m

Edit: Ik zie hier 2 negatieve duimpjes staan. Weet niet wat die betekenen ? (door wie gegeven, interesseert me niet). Komen die uit Rancune ? Of omdat men het niet eens is met mijn mening ? Misschien heb ik Ik mijn standpunt niet 'juist' genoeg verwoord. Zodoende, een kleine edit (correctie) van mijn woorden. Straks ga ik die duimpjes nog nuttig beginnen vinden :wink: Al reageer ik wel totaal blind (als een mol) op hun feedback natuurlijk. Ik weet totaal niet 'waarom' ze gegeven zijn.
Laatst gewijzigd door Gent32m op 29 jun 2012, 14:10, 9 keer totaal gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

meon schreef:
FunkStar schreef:PS: Het resultaat van de pol is ook duidelijk.
Optie 5 heeft werkelijk 15 stemmen, ik moet 'm nog eens laten recalculaten.

Bij deze heb ik de pollresultaten bewust om zeep geholpen ('t is snel gecorrigeerd hoor) zodat we even terug over inhoud kunnen spreken ipv over die pollresultaten.


Meon, spijtig dat je de poll resultaten bewust om zeep helpt. Het verband tussen het poll resultaat en inhoud is me niet helemaal duidelijk.
Zoals ik het bekijk beïnvloed je het resultaat wel degelijk.
Momenteel is het alsof 3000+ plus mensen reeds een stem hebben uitgebracht en het resultaat voor iedere pol gemiddeld is wat misschien andere gebruikers niet doet stemmen en/of het deelnemen aan het topic.

En om even in te pikken waarom de discussie begonnen is: dit doet er niet aan toe toch? Je kan nu suggereren dat het door de dubbele post, of een ander topic was maar het kan toch even goed zijn dat dit systeem al een tijdje op bepaalde personen hun lever lag en dit de laatste druppel was voor Gent32m.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

In het kort: we nemen de verschillende meningen en suggesties mee en zullen er eens goed over nadenken, in functie van wat wij opportuun vinden en wat technisch haalbaar zou kunnen zijn. Maar het is zeker niet zo dat er meer belang zal gehecht worden aan diegenen die hun mening 20 keer herhaald hebben dan aan diegenen die slechts één keer gepost hebben.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Deze thread is er inderdaad om de foute redenen gekomen.
Los daarvan hebben de mods natuurlijk wel gekozen om er een gespreksonderwerp van te maken (nieuwe thread + speciaal aangemaakte poll)
Nu omdat er 1 iemand zit te roepen (die al lang in m'n negeerlijst staat) hoef je niks aan't passen natuurlijk, maar je kan wel ff polsen of er animo is om het te herzien.
Er is in mijn ogen altijd al een probleem geweest met de duimpjes, nl. het doel ervan. Aangezien de mods het zelf niet weten is het als gebruiker misschien nog moeilijker om daar een lijn in te trekken.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Mijn verontschuldigingen als ik (via deze comment) hier nog in eens in herhaling val. Maar dit alles (debat) is ook een interessant zoekproces voor mezelf. Ik vind het een interessant thema om uit te diepen. En naargelang ik er hier over schrijf (nadenk) evolueer veranderen mijn gedachten erover ook.


Mag ik oordelen dat er een onderliggend probleem is aangezien je in een zoekproces zit. Klink emotioneel,terwijl het hier eigenlijk een forum is om telecommunicatiemiddelen te verhelpen of te bespreken. Om dergelijk zoektochten te voeren kan je beter een blog starten waarop je je persoonlijke zoektocht kan starten door middel van je denkproces tijdens het schrijven.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

mailracer schreef:laat ons ook niet de reden vergeten waarom gent32M deze discussie heeft gestart. Was het niet dat hij dit vergeleek met een quotering op een spelsite. En hij hierdoor de conclusie stelde niet in de groep te passen omdat hij te veel won. Misschien kunnen we daar eens gaan zien wat Gent32M daar eigenlijk uitspookte. Mogelijk kon men daar ook niet tegen de uitgesproken mening van Gent32M. Hier is het alvast duidelijk dat het een gemotiveerd persoon is die zelfs zijn nachtrust uitstelt en mogelijk ook voeger opstaat om deze discussie op de voet te volgen. Het beïnvloed zelfs zijn normaal werkschema. Mijn hypothese. :-o


Lol :-D

Mailracer, ik zal je met een paar antwoorden alvast uit je lijden (onwetendheid) verlossen :wink: Ik ben momenteel in verlof en heb niet zoveel te doen. Daarnaast ben ik ook wat geïntrigeerd geraakt door dit "thema". Het boeit me.

Waarom de mensen op die spelletjes site me soms negatief (als speler) beoordelen ? Geen idee, maar volgens mij, is dit omdat ze soms verliezen van je (denk ik). Want veel gepraat wordt er daar niet (enkel een spel gespeeld). De conversaties daar (op die spelsite, verlopen meestal zo): 'hello, have fun (in het begin) en good game' op het einde. Veel meer dan dat, zeg ik daar eigenlijk niet. Misschien moeilijk voor u om te te geloven, maar bon. :wink: En ik zeg het er dan ook nog meestal afgekort. Dus zoiets als 'hello, hf, gg'. Het kan misschien nog korter :wink:
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

mailracer schreef:Je kan in je forum instellingen wel zien bij karma waarop je beoordeeld werd. Als je merkt waarvoor mijn negatieve duimpjes er zijn gekomen, dan stel ik me de vraag bij degene die zo oordeelt.


Klopt dat je de posts kan zien die beoordeeld werden. Het zou prettig zijn te weten waarom (bij + is het meestal duidelijk, bij - niet).

Misschien is het interessant om beoordeling van posts niet meer toe te laten na x dagen. Dat lost ook op dat iemand (banned member comes to mind) oude posts gaat ge(mis)bruiken om negatieve scores uit te delen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

on4bam schreef:OK.. en dan nu democratie :twisted:

BTW, wie hiervoor een - wil geven doet maar, graag eens eerlijk zijn en mij (via PM) laten weten waarom. Ik ben steeds bereid om mijn + of - beoordeling bekend te maken MET redenvermelding.

Doet mij er aan denken: Moet het mogelijk zijn te zien van wie je een + of - kreeg?


u vraagt, wij draaien....

Ben wel nog fair geweest het u te laten weten.... alhoewel ik twijfelde (dat lees je in de mail). Mijn reply mag dus ook openlijk.

ik heb een min gegeven, om u te laten zien dat dat systeem voor geen fluit werkt....

Ook vind ik uw sarcasme over 'democratie' ongepast, want in een democratie is iedereen gelijk, en krijg je geen nazister op u geplakt (hier dan met duimpjes).

Eigenlijk wou ik zelf u niet laten weten dat ik u een min heb gegeven, gewoon omdat dit ondemocratisch systeem dit toelaat :twisted:

Voor de rest : even goede vrienden :beerchug: tschijnt dat je die minnetjes moet kunnen relativeren. Ik heb daar geen probleem mee, jij?
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

mailracer schreef:
Mijn verontschuldigingen als ik (via deze comment) hier nog in eens in herhaling val. Maar dit alles (debat) is ook een interessant zoekproces voor mezelf. Ik vind het een interessant thema om uit te diepen. En naargelang ik er hier over schrijf (nadenk) evolueer veranderen mijn gedachten erover ook.


Mag ik oordelen dat er een onderliggend probleem is aangezien je in een zoekproces zit. Klink emotioneel,terwijl het hier eigenlijk een forum is om telecommunicatiemiddelen te verhelpen of te bespreken. Om dergelijk zoektochten te voeren kan je beter een blog starten waarop je je persoonlijke zoektocht kan starten door middel van je denkproces tijdens het schrijven.


Daar heb je me. :-D Ik twijfelde nog over dit woord, toen ik het tikte. 'zoekproces'. Gaat dit duidelijk overkomen ? Gaat men daar geen 'verkeerde' (anders bedoelde) conclusies uit trekken. Met zoekproces, bedoel ik, dat het een proces is. Schrijven is een proces, debatteren is een proces. En gezien ik hier zelf nu deelnaam aan dit "debat", deel ik dus ook mee aan dit proces. Dus is dit debat voor een stukje een proces (bezigheid) van mezelf geworden. Ik ben hier nu. Ik heb even tijd. Tijd, zolang ik tijd en zin heb nog natuurlijk.

Maar ik vind het leuk hier tussen jullie allen. Echter, ik mag de aandacht niet teveel op mezelf gaan trekken. Dat is niet de bedoeling. Goh, 't is allemaal zo moeilijk hé. Spreek en ge zijt (misschien) verdoemd. Zwijgt en ge blijft voor altijd zaligmakend :wink:

Amen ;-)

Edit: Gelieve over mezelf (als persoon) het niet teveel te hebben. Dit schaadt het debat. Als mensen (over mij als persoon) verder wensen te discussieren, ok. Geen probleem. Maar dan misschien beter een berichtje privé.
Laatst gewijzigd door Gent32m op 30 jun 2012, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

FunkStar schreef:
Meon, spijtig dat je de poll resultaten bewust om zeep helpt. Het verband tussen het poll resultaat en inhoud is me niet helemaal duidelijk.
Zoals ik het bekijk beïnvloed je het resultaat wel degelijk.

Dat heb je altijd he, als je de resultaten "eerst" toont heb je altijd meelopers..
Als je een poll opstelt heb je altijd mensen die gaan klagen dat de poll verkeerd is geformuleerd
en als de poll is afgelopen heb je altijd mensen die gaan betwisten of wel de juiste mensen gestemd hebben

FunkStar schreef:En om even in te pikken waarom de discussie begonnen is: dit doet er niet aan toe toch? Je kan nu suggereren dat het door de dubbele post, of een ander topic was maar het kan toch even goed zijn dat dit systeem al een tijdje op bepaalde personen hun lever lag en dit de laatste druppel was voor Gent32m.


Dat is inderdaad zo, en eigenlijk heeft dat weinig te maken met de duimpjes die je krijgt, maar meer met de duimpjes die jezelf uitdeelt.
om nog maar eens het vb. van Raf1 aan te halen : iedereen zijn mening mag verschillen, daarvoor geef ik dus geen duimpjes.. als je die mening constant verkondigd, moet je dan wel duimpjes gaan geven ?
Nu is het een slappe koord waar je moet op balanceren, enerzijds probeer je zoveel mogelijk neutraal te zijn in duimpjes geven (je eigen menig doet er niet toe) anderzijds zie je aan je eigen duimpjes dat zowel de +/- vooral gegeven zijn op reacties waarin je ongezouten je menig geeft.
Laatst gewijzigd door iceke op 29 jun 2012, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Mods kunnen wel zien wie + en - gegeven heeft. De reden waarom dit niet publiek is, is om "vergeldingsacties" te vermijden (die zien we nu ook al soms). Reden waarom er vandaag geen limiet is om terug te gaan in de tijd is omdat soms enkele maanden oude topics terug naar boven kunnen. Je kan dit dan wel beperken tot bijvoorbeeld 6 maanden, maar je kan even goed serieus abusen op posts gedurende die 6 maanden dan op 3 jaar oude posts.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Moesten de duimpjes er alleen maar zijn om de users te laten modereren bij gebrek aan moderators, dan kunnen die gewoon af na 24h me dunkt
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Gent32m schreef:
mailracer schreef:laat ons ook niet de reden vergeten waarom gent32M deze discussie heeft gestart. Was het niet dat hij dit vergeleek met een quotering op een spelsite. En hij hierdoor de conclusie stelde niet in de groep te passen omdat hij te veel won. Misschien kunnen we daar eens gaan zien wat Gent32M daar eigenlijk uitspookte. Mogelijk kon men daar ook niet tegen de uitgesproken mening van Gent32M. Hier is het alvast duidelijk dat het een gemotiveerd persoon is die zelfs zijn nachtrust uitstelt en mogelijk ook voeger opstaat om deze discussie op de voet te volgen. Het beïnvloed zelfs zijn normaal werkschema. Mijn hypothese. :-o


Lol :-D

Mailracer, ik zal je met een paar antwoorden alvast uit je lijden (onwetendheid) verlossen :wink: Ik ben momenteel in verlof en heb niet zoveel te doen. Daarnaast ben ik ook wat geïntrigeerd geraakt door dit "thema". Het boeit me.

Waarom de mensen op die spelletjes site me soms negatief (als speler) beoordelen ? Geen idee, maar volgens mij, is dit omdat ze soms verliezen van je (denk ik). Want veel gepraat wordt er daar niet (enkel een spel gespeeld). De conversaties daar (op die spelsite, verlopen meestal zo): 'hello, have fun (in het begin) en good game' op het einde. Veel meer dan dat, zeg ik daar eigenlijk niet. Misschien moeilijk voor u om te te geloven, maar bon. :wink: En ik zeg het er dan ook nog meestal afgekort. Dus zoiets als 'hello, hf, gg'. Het kan misschien nog korter :wink:


Je bent gestart met een positief imago. Later in dit topic maak je de vergelijking met een spelsite waar je negatief beoordeeld word. Je word daar beoordeeld op je spelgedrag. Hier over een totaal andere item. De conversaties hier zijn beter onderbouwd. De vergelijking gaat dus niet op. Je hebt alvast een discussie op gang gebracht die nog dagen zal doorgaan, en menig moderator zijn oren doet kronkelen. Maar geniet van je verlof alvast. :wink:
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

bambipower schreef:Ben wel nog fair geweest het u te laten weten.... alhoewel ik twijfelde (dat lees je in de mail). Mijn reply mag dus ook openlijk.

ik heb een min gegeven, om u te laten zien dat dat systeem voor geen fluit werkt....

Ook vind ik uw sarcasme over 'democratie' ongepast, want in een democratie is iedereen gelijk, en krijg je geen nazister op u geplakt (hier dan met duimpjes).

Eigenlijk wou ik zelf u niet laten weten dat ik u een min heb gegeven, gewoon omdat dit ondemocratisch systeem dit toelaat :twisted:

Voor de rest : even goede vrienden :beerchug: tschijnt dat je die minnetjes moet kunnen relativeren. Ik heb daar geen probleem mee, jij?


OK, die - is niet van mij maar ik begrijp het wel waarom je die kreeg.

Ik zal mijn antwoord dan ook maar (voor 1 keer) publiek zetten

Nee, ze kunnen mij geen reet schelen.
Als iemand een vraag heeft en ik kan helpen dan doe ik dat, heb ik er zelf een stel ik ze hier in de hoop hulp te krijgen, daar dient UB voor.

Ik vind de hele thread over de duimpjes trouwens overrated.


Voila..
Bye, Maurice
https://on4bam.com
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Je word daar beoordeeld op je spelgedrag. Hier over een totaal andere item.


omdat je ook hier beoordeeld wordt op een mening....
Zo zijn de meeste minnetjes bij mij gekomen op een tread over 'duimpjes' en over 'bushaltes'. Een mening die de kudde niet volgt.

Nochtans is het hier een telecomforum, en zijn treads over duimpjes, bushaltes bijkomstigheden. Totaal niet relevant tot dit forum (alhoewel die duimpjes nu wel). En totaal niet gepast om daarop mensen te gaan beoordelen.

Het is zelfs zo dat iemand die hier veel op forum komt, maar totaal niets bijdraagt.... zelfs beter kan scoren dan iemand die wel bijdraagt, maar soms een andere mening heeft dan de massa.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

ik heb de poll nog eens bijgewerkt naar de werkelijke waarden:
26/7/2/16/16 .
De poll an sich heeft natuurlijk zélf hetzelfde probleem als de duimpje: een bolletje aanduiden zegt niet voldoende en mist nuancering en verduidelijking.

Ondertussen is hier al zoveel gezegd en suggesties gegeven dat ik het overzicht kwijt ben :-). Ik ben het met jullie eens dat die duimpjes een probleem kennen wat betreft nuancering en technische uitwerking, maar ze volledig laten verdwijnen gaat volgens mij niet gebeuren.

Zo'n waardeingssysteem kom je op vrijwel elke sociale site tegenwoordig tegen (met reden), bij de ene al wat meer uitgewerkt dan bij de andere.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Ik was de TS van de "beruchte" thread waarop Gent32M off topic reageerde. Volgens Gent32M's voorstel zou ik dus de enige mogen zijn om hem duimpjes te geven en ik heb Gent32M GEEN negatief duimpje gegeven.

Mijn subjectieve criteria voor positieve duimpjes zijn:
- items die me direct aanbelangen met een antwoord op een door mij gestelde vraag
- items waar ik iets van opsteek
- items die me onverwachts een smile bezorgen, niet direct jokes maar eerder een pittige opmerking,...

Negateve duimpjes geef ik enkel aan recidiviste trollen zodat de crew een mogelijkheid heeft om in te grijpen.

Omdat iedereen andere subjectieve criteria heeft kijk ik niet naar mijn of andermans negatieve duimpjes want veel mensen krijgen inderdaad negatieve duimpjes gewoon omdat ze een "andere" mening hebben.

Daarom heb ik in de poll gestemd met "ik negeer ze" in de zin van een negatieve score doet er niet toe, maar ik wil wel mensen positief "belonen" voor hun bijdrage als appreciatie. Voor mij moet er dus niets veranderen maar ik versta dat sommigen dit vervelend vinden.

Mischien zou het daarom beter zijn dat enkel de crew de negatieve duimpjes ziet (om in te grijpen als ...) en dat de negatieve duimpjes niet direct onder de gebruikersnaam staan. Wat mij betreft mag ook de gebruiker zijn eigen "score" zien in het gebruikerspanel.

Hierbij wil ik ook de crew eens bedanken voor jullie inzet. Jullie weten ook wel dat het nooit goed zal zijn voor iedereen maar ... Bedankt!
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Er bestaat zoiets als net-neutraliteit (die dient vrijwaard te blijven).
Wel waarom dan ook niet zoiets invoeren als duimpjes-neutraliteit ?
(waarbij de mensen -als persoon- gevrijwaard blijven).

Wat is het de doel van een beoordeling ?
Wat wil je evalueren ? De persoon of de uitspraak ?

Welke rechten spelen er bij een evaluatie ?
- Ieder heeft het recht (de mogelijkheid) een evaluatie al dan niet te geven (niemand is verplicht iets op userbase te beoordelen, er is geen stemplicht). Je kan weigeren (aan de duimpjes) deel te nemen.
- Een recht (niet beoordeeld te willen worden of door wie je beoordeeld zou willen worden) is er niet. Iedereen (niet enkel de mods) kunnen nu oordelen. Het is snelrecht, volksrecht geworden. Iets wat gemakkelijk kan leiden tot volksgenocide :wink:

Wie mag wie beoordelen ?
Wie mag er bv mij beoordelen ?

Een evaluatie bv in deze volgorde:
1. In eerste aanleg: De TS (die kan oordelen, over hoe goed ik hem geholpen heb in zijn topic, met zijn vraag).
2. In tweede instantie (alias het hof van beroep): De leden van de modcrew.

bambipower schreef:Het is zelfs zo dat iemand die hier veel op forum komt, maar totaal niets bijdraagt.... zelfs beter kan scoren dan iemand die wel bijdraagt, maar soms een andere mening heeft dan de massa.


Volledig met je eens.
En er zijn nog vele andere van zulke 'foutieve' conclusies te trekken.

johan.devos schreef:Mijn subjectieve criteria voor positieve duimpjes zijn:
- items die me direct aanbelangen met een antwoord op een door mij gestelde vraag
- items waar ik iets van opsteek
- items die me onverwachts een smile bezorgen, niet direct jokes maar eerder een pittige opmerking,...


Duimpjes worden gegeven voor allerlei redenen (deed me lachen, ik ben geholpen, ik ben het met je eens, ongepast gedrag, etc). De enigst 'nuttige' reden daarin lijkt me te zijn 'ik werd geholpen' (enkel te beoordelen door TS) of 'hoe relevant is deze comment (bekeken binnen de subjectiviteit van onze userbase leden).

Al de overige "redenen" waarom duimpjes 'kunnen' worden toegekend (zoals uit frustratie, ik deel je mening of niet, ik ga je eens straffen/belonen met mijn vinger hier, etc) moeten eruit. Die hebben niet veel meer met relevante userbase informatie te maken. Of straks moeten de mensen hier ook je schoenmaat nog weten. Of zich gaan uitspreken over de 'stijl' waarin je iets schrijft (hé, jij schrijft veel DT fouten. Zoiets kan niet. Daar krijg je telkens een negatief duimpje van me voor).

Het is echt zo een schools-systeem (vind ik).
Zijn we zoiets op onze leeftijd al lang niet ontgroeid ?
Of willen we dit 'bewust' blijven stimuleren.

Gent32m
Laatst gewijzigd door Gent32m op 30 jun 2012, 00:53, 3 keer totaal gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Als ik eventjes een stoute :evil: gedachte hier mag posten. Je kan dit duimpjes systeem FERM gaan misbruiken. Zo kun je bv iets posten (een bepaalde tekst) waar massaal via duimpjes op gereageerd wordt. Neem nu bv dat die tekst +10 duimpjes oplevert. Daarna wijzig je de tekst. En zet er iets heel anders in. Ik zou er dan bv een megalomane zin als dit kunnen in neerschrijven: Gent32m is een geweldig toffe kerel.

Awel, dan heb ik +10 duimpjes hiervoor gehad.
Leuk toch :-)

Als "speelgoed".
Maar zeker niet correct.

Gent32m

Edit: Het is me opgevallen dat Titanium 's mijn posts soms samenvoegt (terecht). Maar wat gebeurt er dan met die duimpjes ? Misschien gebeurt zulke vervalsing nu al. Ik heb daarnet even dit topic verwijderd en wou het samenvoegen met mijn vorige (via de wijzig knop). Echter heeft ondertussen iemand reeds een stem daarop uitgebracht. Dus blijf ik er beter vanaf. Ik heb het 'recht' niet die ander zijn uitgebrachte stem te gaan misbruiken/vervalsen.
Laatst gewijzigd door Gent32m op 30 jun 2012, 00:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

We kunnen ook bepaalde termen verbieden, we kunnen ook maken dat je je bericht niet meer kan aanpassen. We kunnen ook beslissen dat hier geen meningen geuit mogen worden. We kunnen de "ongewenste duim"-limiet op 1 zetten om een bericht te verbergen wegens ongewenst. We kunnen misschien zodanig veel technische en procedurele regels instellen zodat de site onbruikbaar wordt en niemand hier nog komt. Misschien.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Volledig mee akkoord meon.
Maar dit kan zeker niet de bedoeling zijn.

Gent32m
Laatst gewijzigd door Gent32m op 30 jun 2012, 00:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Als ik u posten samenvoeg of van iemand anders voeg ik alles samen waar de duimpjes staan. Er gaat geen duim verloren, daar mag je gerust over zijn.
ik vond het Ok dat je deze discussie wou starten en heeft deze eventuele pijnpunten bloot gelegd. Echter ben ik als mens (niet in functie als moderator) teleurgesteld dat je een bepaalde grens aan het overschrijden bent en dat je stilletjes aan deze discussie naar de botten helpt. Userbase is heel tolerant en de gebruikers houden er van, het duurt wel even vooraleer wij iemand een straf op leggen. Maar als je over de grens blijft gaan, gaan de medegebruikers u niet langer geloofwaardig vinden en als mensen zich alleen naar aan u gaan ergeren heb je deze discussie echt verbrot.
Dus gent32m ik zou het niet nog erger gaan maken ;) geen dreigement maar een wijze tip.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gesloten

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”