Het grote Homeconnect topic deel 2
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Heb even de handleiding gelezen en de Gigaset SX762 reageert als een gewone TCP/IP printserver. Dus zoals ik al zei, gewoon toevoegen als lokale printer op een TCP Printerport.
Microsoft uitleg: http://support.microsoft.com/default.as ... -US;814586 (is voor Windows 2000, maar is quasi zelfde voor XP & Vista)
Nederlandse uitleg: http://www.online-tech-tips.com/windows ... etwork/nl/ (vanaf stap3)
Als IP adres neem je het IP adres van de Siemens box (192.168.2.1 dus)
Grtz,
Sasuke
Microsoft uitleg: http://support.microsoft.com/default.as ... -US;814586 (is voor Windows 2000, maar is quasi zelfde voor XP & Vista)
Nederlandse uitleg: http://www.online-tech-tips.com/windows ... etwork/nl/ (vanaf stap3)
Als IP adres neem je het IP adres van de Siemens box (192.168.2.1 dus)
Grtz,
Sasuke
En zo is dit week voorbij en geen activatie brief . Dat is dus exact 4 weken al sinds contract werd gemaild en ik al op crm kon. Komaan dommel jullie kunnen het, verzend die brief al die daar grijs is van de stof.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Je hebt gelijk, die brief mocht eigenlijk al aangekomen zijn. Nu vraag ik mij af, waarom hebben sommige mensen hun brief na een paar dagen al en anderen niet, zelfs in meestal dezelfde situaties.broli schreef:Nu ook niet overdrijven hé. Op welk manier probeer je hier dommel te rechtvaardige want ik zie het niet. Remember, 4 weeks not 4 days.
Ik heb een Gigaset AS140 en die bolt perfect, samen met een siemens Gigaset 200 (echt heel basis-toestellen) en die geven nummers weer.Yogi schreef:vraagske, weet er iemand welke telefoon geschikt is met de Siemens router voor nummerweergave?? want op onze belgacom telefoons gaat dat blijkbaar niet
De as140 geeft zelfs met een flikkerend envelopje een lijstje weer van gemiste oproepen.
Wat ik wel niet krijg is (wat je bij telenet wel hebt, althans ik zag het op mijn werk als jobstudent in PC winkel, en dat was gewoon een optie), de naamweergave, ik krijg alleenmaar een nummer, geen naam...
-
- Pro Member
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 32 keer
Ik rechtvaardig niemand ik probeer u te helpen. 4 weken of 4 dagen maakt dat dan uit als uw brief verloren is gegaan bij de Post?broli schreef:Nu ook niet overdrijven hé. Op welk manier probeer je hier dommel te rechtvaardige want ik zie het niet. Remember, 4 weeks not 4 days.
ja men belgacom telefoons displayen rare nummers (zo soms goed, soms een - enz ertussen), ook geen namen meer.hyperbart schreef:Ik heb een Gigaset AS140 en die bolt perfect, samen met een siemens Gigaset 200 (echt heel basis-toestellen) en die geven nummers weer.Yogi schreef:vraagske, weet er iemand welke telefoon geschikt is met de Siemens router voor nummerweergave?? want op onze belgacom telefoons gaat dat blijkbaar niet
De as140 geeft zelfs met een flikkerend envelopje een lijstje weer van gemiste oproepen.
Wat ik wel niet krijg is (wat je bij telenet wel hebt, althans ik zag het op mijn werk als jobstudent in PC winkel, en dat was gewoon een optie), de naamweergave, ik krijg alleenmaar een nummer, geen naam...
Daarom wil ik nu een (siemens) telefoon die wel VOLLEDIG de SX762 ondersteunt en juist de nummers met namen, weergeeft!
Ik zag op de site de Gigaset E450 , die zou compatible zijn met Skype en VOIP routers... zou deze dan iets zijn?
ik heb 2 belgacom telefoons.
op de ene "TWIST 316" (al zeker 5-6 jaar oud) heb ik wel nummer- en naamweergave
op de andere "MAESTRO 2060" niet, enkele "OPROEP" (die is nog geen 2 jaar oud) bij Belgacom werkte wel alles op dit toestel (kon er zelfs SMS mee ontvangen)
ik denk wel, voor naamweergave,dat je in je register, de namen moet koppelen aan de nieuwe nummers, er wordt nam een nummer doorgestuurd die begint met 32xxxxxxxx en de meeste mensen hebben in hun register enkel de nummers ingevoerd beginnend met het zonenummer 09xxxx of zoiets.(ik heb die toch allemaal moeten veranderen)
zou het misschien geen goed idee zijn om eens een nieuw topic te starten waarin men kan aangeven welk telefoontoestel wel nummer- en naamweergave doet.
op de ene "TWIST 316" (al zeker 5-6 jaar oud) heb ik wel nummer- en naamweergave
op de andere "MAESTRO 2060" niet, enkele "OPROEP" (die is nog geen 2 jaar oud) bij Belgacom werkte wel alles op dit toestel (kon er zelfs SMS mee ontvangen)
ik denk wel, voor naamweergave,dat je in je register, de namen moet koppelen aan de nieuwe nummers, er wordt nam een nummer doorgestuurd die begint met 32xxxxxxxx en de meeste mensen hebben in hun register enkel de nummers ingevoerd beginnend met het zonenummer 09xxxx of zoiets.(ik heb die toch allemaal moeten veranderen)
zou het misschien geen goed idee zijn om eens een nieuw topic te starten waarin men kan aangeven welk telefoontoestel wel nummer- en naamweergave doet.
Thx voor de tip, voor mijn gsm werkt het alvast ^^kawe schreef:ik heb 2 belgacom telefoons.
op de ene "TWIST 316" (al zeker 5-6 jaar oud) heb ik wel nummer- en naamweergave
op de andere "MAESTRO 2060" niet, enkele "OPROEP" (die is nog geen 2 jaar oud) bij Belgacom werkte wel alles op dit toestel (kon er zelfs SMS mee ontvangen)
ik denk wel, voor naamweergave,dat je in je register, de namen moet koppelen aan de nieuwe nummers, er wordt nam een nummer doorgestuurd die begint met 32xxxxxxxx en de meeste mensen hebben in hun register enkel de nummers ingevoerd beginnend met het zonenummer 09xxxx of zoiets.(ik heb die toch allemaal moeten veranderen)
zou het misschien geen goed idee zijn om eens een nieuw topic te starten waarin men kan aangeven welk telefoontoestel wel nummer- en naamweergave doet.
Ondertussen heb ik dus twee proformas eentje voor Netconnect voor 15/09-15/10 en eentje voor Homeconnect 08/09-08/10. Ik zei nog een week geleden (wat een maand op voorhand is) aan de telefoon dat dit men laatse netconnect periode zou zijn. "Ja ja dat komt automatisch in orde, maar als er toch een factuur komt bel dan even." Waarom heb ik een vermoeden dat ze dit gaan forceren als opzeg kosten voor een maand die ik niet zal gebruiken ( dat is als ik de activatie brief binnen de 3 weken zal krijgen )
Eindelijk wat nieuws over de support.
Geachte,
Hartelijk dank voor uw e-mail! We wensen ons hierbij te verontschuldigen voor het uitblijven van een tijdige reply. Omwille van de toenemende aanvragen via e-mail en telefoon, waren we jammer genoeg niet in de mogelijkheid onze klanten en correspondenten de respons te bezorgen die zij verdienen. We wensen te benadrukken dat de nodige acties zijn ondernomen om de achterstand bij te werken en dat er actief aan een hoger service level wordt gewerkt. We danken u alvast voor uw vertrouwen en begrip hiervoor!
Een snelheidscheck kan u bij ons telefonisch aanvragen tijdens kantooruren op het nummer 070 224 305.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Waarschijnlijk hoeveel je zou kunnen halen op een afstand x.Zuttasoxx schreef:ow een veronschuldiging :d.. Wel beter laat dan nooit zeker?..
Wat bedoelen ze met de snelheidscheck?
Ja er stonden een maand geleden 2 snelheidscheks op. De ene zei dat ik max 12 mbs ging halen en de andere 4 mbs.Zuttasoxx schreef:ow een veronschuldiging :d.. Wel beter laat dan nooit zeker?..
Wat bedoelen ze met de snelheidscheck?
Idd, gisteren ook mail aangekregen ivm het overnemen van men telenetnummer. Ze zijn eindelijk precies een inhaalbeweging aan het maken.Tommyboy3 schreef:Eindelijk wat nieuws over de support.
Geachte,
Hartelijk dank voor uw e-mail! We wensen ons hierbij te verontschuldigen voor het uitblijven van een tijdige reply. Omwille van de toenemende aanvragen via e-mail en telefoon, waren we jammer genoeg niet in de mogelijkheid onze klanten en correspondenten de respons te bezorgen die zij verdienen. We wensen te benadrukken dat de nodige acties zijn ondernomen om de achterstand bij te werken en dat er actief aan een hoger service level wordt gewerkt. We danken u alvast voor uw vertrouwen en begrip hiervoor!
Een snelheidscheck kan u bij ons telefonisch aanvragen tijdens kantooruren op het nummer 070 224 305.
Hopelijk doen ze dit ook voor de mensen die van netconnect naar homeconnect willen gaan want tot op heden (1maand) nog altijd geen activatie en de helpdesk zegt dat ze volop bezig zijn met alles manueel om te zetten.
Hoi allemaal
Mijn eerste post omdat ik toch ergens mijn zegje wilde doen.
En dat doe je het beste bij lotgenoten
Ik heb dus ook sinds 2 weken homeconnect, maar zoals zo vele geen telefonie.
Wat in onze situatie wel erg vervelend is (ben 4 dagen geleden papa geworden).
En dus hebben we talloze geboortekaartjes de deur uit gedaan met daarop ons telefoonnummer van thuis....
En bellen/emailen reageren ze ook simpel weg niet op ....een standaard e-mail over de progressie van de reparatie is toch niet teveel gevraagt dacht ik.
NEE!!! dacht Dommel wat we wel sturen is alvast de rekening!!!
Ik ga erdan ook maar vanuit dat dat een rekening is voor de volgende maand, aangezien de eerste maand + aansluitkosten betaald zijn samen met de gigaset.
Ik heb ze dus laten weten dat ze die rekening ergens in mogen duwen(op een iets nettere manier natuurlijk)
Weet iemand hier wat er precie fout is bij dommel en wat de vorderingen zijn??
alvast bedankt voor de feedback.
Mijn eerste post omdat ik toch ergens mijn zegje wilde doen.
En dat doe je het beste bij lotgenoten
Ik heb dus ook sinds 2 weken homeconnect, maar zoals zo vele geen telefonie.
Wat in onze situatie wel erg vervelend is (ben 4 dagen geleden papa geworden).
En dus hebben we talloze geboortekaartjes de deur uit gedaan met daarop ons telefoonnummer van thuis....
En bellen/emailen reageren ze ook simpel weg niet op ....een standaard e-mail over de progressie van de reparatie is toch niet teveel gevraagt dacht ik.
NEE!!! dacht Dommel wat we wel sturen is alvast de rekening!!!
Ik ga erdan ook maar vanuit dat dat een rekening is voor de volgende maand, aangezien de eerste maand + aansluitkosten betaald zijn samen met de gigaset.
Ik heb ze dus laten weten dat ze die rekening ergens in mogen duwen(op een iets nettere manier natuurlijk)
Weet iemand hier wat er precie fout is bij dommel en wat de vorderingen zijn??
alvast bedankt voor de feedback.
Het probleem is dat ze onderbemand zijn maar zoals vorige posts aantonen zijn ze een inhaalbeweging aan het maken.
Btw kan je meer specifieker zijn met je probleem. Heb je een temp adsl account of een originele?
Btw kan je meer specifieker zijn met je probleem. Heb je een temp adsl account of een originele?
geen idee wat het verschil is tussen temp of originele.
Maar ik heb het gigaset aangeschaft en een jaar contract ondertekend.
Ik ga er dan vanuit dat ik het originele heb aangeschaft.
Alles werkt maar mijn telefoon ligt er al vanaf 6 augustus uit....
En ik heb niet het idee dat ze dat iets interesseert
Maar ik heb het gigaset aangeschaft en een jaar contract ondertekend.
Ik ga er dan vanuit dat ik het originele heb aangeschaft.
Alles werkt maar mijn telefoon ligt er al vanaf 6 augustus uit....
En ik heb niet het idee dat ze dat iets interesseert
bij mij uit de muur komt trouwens een gewone RJ11 stekker , de standaard telefoon connector met 4 draden.
om hem om te vormen naar een RJ45 heb ik een verlengstukje op de ene kant gezet, en in de andere gaat dan de meegeleverde kabel met de RJ11 aan de ene kant en de RJ45 aan de andere kant.
Ik hoop dat dat geen invloed heeft op de verbinding.
Ik zou liever de RJ11 vervangen voor de RJ45 zodat hij er rechtstreeks op kan, maar ik weet de volgorde van de draden niet.
Het gaat om de kleuren : wit , paars , lichtblauw , donkerblauw
om hem om te vormen naar een RJ45 heb ik een verlengstukje op de ene kant gezet, en in de andere gaat dan de meegeleverde kabel met de RJ11 aan de ene kant en de RJ45 aan de andere kant.
Ik hoop dat dat geen invloed heeft op de verbinding.
Ik zou liever de RJ11 vervangen voor de RJ45 zodat hij er rechtstreeks op kan, maar ik weet de volgorde van de draden niet.
Het gaat om de kleuren : wit , paars , lichtblauw , donkerblauw
Mag ik vragen waarom deze omgevormd moet worden naar een RJ45 ? Heeft die gigaset enkel RJ45 input-aansluiting dan voor hoofdkabel ?
/EDIT
HIER (in de gebruiksaanwijzing) staat op pagina 20/21 een overzicht van de aansluitingen achteraan, ik lees dat er een ADSL aansluiting is voor de DSL-aansluiting van de splitter een een analoge ingang voor het aansluiten van de telefoonaansluiting op de splitter , wil dit zeggen dat er toch een splitter nodig is??
Deze vraag toch even vermelden vermits ik binnenkort ook overstap op Dommel Homeconnect en van een Telenet internetlijn kom in combinatie met eenn Belgacom Classic Telefoonlijn ... splitter nodig of niet ?
/EDIT
HIER (in de gebruiksaanwijzing) staat op pagina 20/21 een overzicht van de aansluitingen achteraan, ik lees dat er een ADSL aansluiting is voor de DSL-aansluiting van de splitter een een analoge ingang voor het aansluiten van de telefoonaansluiting op de splitter , wil dit zeggen dat er toch een splitter nodig is??
Deze vraag toch even vermelden vermits ik binnenkort ook overstap op Dommel Homeconnect en van een Telenet internetlijn kom in combinatie met eenn Belgacom Classic Telefoonlijn ... splitter nodig of niet ?
MStichel schreef:Mag ik vragen waarom deze omgevormd moet worden naar een RJ45 ? Heeft die gigaset enkel RJ45 input-aansluiting dan voor hoofdkabel ?
/EDIT
HIER (in de gebruiksaanwijzing) staat op pagina 20/21 een overzicht van de aansluitingen achteraan, ik lees dat er een ADSL aansluiting is voor de DSL-aansluiting van de splitter een een analoge ingang voor het aansluiten van de telefoonaansluiting op de splitter , wil dit zeggen dat er toch een splitter nodig is??
Deze vraag toch even vermelden vermits ik binnenkort ook overstap op Dommel Homeconnect en van een Telenet internetlijn kom in combinatie met eenn Belgacom Classic Telefoonlijn ... splitter nodig of niet ?
naar mijn idee is dat een adsl uitgang en geen ingang....
broli schreef:Je kan dit zien denk ik door in je modem in te loggen. Als het account "temp" bevat dan verander je het liefst zelf met de gegevens die je zijn opgestuurd. Mss zullen ze daarna VOIP ook activeren.
Ik kan nergens "TEMP" vinden in geen één menu.....
Duidelijk niet want in de handleiding (zie bovenstaande post) tonen ze duidelijk hoe je de beide kabels die uit de splitter komen (en dus onrechtstreeks 'uit de muur' komen) in deze twee poorten moet steken en zodus zijn het Ingangen !!! (correct me if i'm wrong :o )Tomola schreef:MStichel schreef:Mag ik vragen waarom deze omgevormd moet worden naar een RJ45 ? Heeft die gigaset enkel RJ45 input-aansluiting dan voor hoofdkabel ?
/EDIT
HIER (in de gebruiksaanwijzing) staat op pagina 20/21 een overzicht van de aansluitingen achteraan, ik lees dat er een ADSL aansluiting is voor de DSL-aansluiting van de splitter een een analoge ingang voor het aansluiten van de telefoonaansluiting op de splitter , wil dit zeggen dat er toch een splitter nodig is??
Deze vraag toch even vermelden vermits ik binnenkort ook overstap op Dommel Homeconnect en van een Telenet internetlijn kom in combinatie met eenn Belgacom Classic Telefoonlijn ... splitter nodig of niet ?
naar mijn idee is dat een adsl uitgang en geen ingang....
Ik persoonlijk vind het nogal nutteloos om te discussiëren dat het nu een uit-/ingang is, het is een ADSL-aansluiting. (het is alleszins niet vergelijkbaar met een analoge audio in/out, waar er wel degelijk een verschil is tussen uit-/ingang)MStichel schreef:Duidelijk niet want in de handleiding (zie bovenstaande post) tonen ze duidelijk hoe je de beide kabels die uit de splitter komen (en dus onrechtstreeks 'uit de muur' komen) in deze twee poorten moet steken en zodus zijn het Ingangen !!! (correct me if i'm wrong :o )Tomola schreef:MStichel schreef:Mag ik vragen waarom deze omgevormd moet worden naar een RJ45 ? Heeft die gigaset enkel RJ45 input-aansluiting dan voor hoofdkabel ?
/EDIT
HIER (in de gebruiksaanwijzing) staat op pagina 20/21 een overzicht van de aansluitingen achteraan, ik lees dat er een ADSL aansluiting is voor de DSL-aansluiting van de splitter een een analoge ingang voor het aansluiten van de telefoonaansluiting op de splitter , wil dit zeggen dat er toch een splitter nodig is??
Deze vraag toch even vermelden vermits ik binnenkort ook overstap op Dommel Homeconnect en van een Telenet internetlijn kom in combinatie met eenn Belgacom Classic Telefoonlijn ... splitter nodig of niet ?
naar mijn idee is dat een adsl uitgang en geen ingang....
Om terug te komen op de uiteindelijke vraag (als ik mij niet vergis):
Voor homeconnect is er geen splitter nodig (als je telefonie van homeconnect neemt). Een splitter is alleen nodig als er ook nog een telefoon actief is op de lijn. (M.a.w. een telefoon die rechtstreeks op het aansluitpunt wordt aangesloten en niet via de router)
...
ok bedankt meer hoefde ik eigenlijk niet te wetenBBB schreef:Ik persoonlijk vind het nogal nutteloos om te discussiëren dat het nu een uit-/ingang is, het is een ADSL-aansluiting. (het is alleszins niet vergelijkbaar met een analoge audio in/out, waar er wel degelijk een verschil is tussen uit-/ingang)
Om terug te komen op de uiteindelijke vraag (als ik mij niet vergis):
Voor homeconnect is er geen splitter nodig (als je telefonie van homeconnect neemt). Een splitter is alleen nodig als er ook nog een telefoon actief is op de lijn. (M.a.w. een telefoon die rechtstreeks op het aansluitpunt wordt aangesloten en niet via de router)
MStichel schreef:Duidelijk niet want in de handleiding (zie bovenstaande post) tonen ze duidelijk hoe je de beide kabels die uit de splitter komen (en dus onrechtstreeks 'uit de muur' komen) in deze twee poorten moet steken en zodus zijn het Ingangen !!! (correct me if i'm wrong :o )Tomola schreef:MStichel schreef:Mag ik vragen waarom deze omgevormd moet worden naar een RJ45 ? Heeft die gigaset enkel RJ45 input-aansluiting dan voor hoofdkabel ?
/EDIT
HIER (in de gebruiksaanwijzing) staat op pagina 20/21 een overzicht van de aansluitingen achteraan, ik lees dat er een ADSL aansluiting is voor de DSL-aansluiting van de splitter een een analoge ingang voor het aansluiten van de telefoonaansluiting op de splitter , wil dit zeggen dat er toch een splitter nodig is??
Deze vraag toch even vermelden vermits ik binnenkort ook overstap op Dommel Homeconnect en van een Telenet internetlijn kom in combinatie met eenn Belgacom Classic Telefoonlijn ... splitter nodig of niet ?
naar mijn idee is dat een adsl uitgang en geen ingang....
De adsl in/uitgang die erop zit is trouwens RJ45 alleen de 2 uitgangen om een telefoon op aan te sluiten zijn RJ11...
dus, ja de kabel in de meterkast moet of een RJ45 connector heben of hij moet omgevormdt worden.
-
- Premium Member
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
Tomola,
Wat meer info graag
Kan je uitgaande oproepen maken?
Is het lampje voip actief?
Zoja probeer eens een telefoon rechtstreeks op je gigaset te hangen als test.
Zoneen heeft dommel het voip gedeelte nog niet geconfigureerd. Kijk eens na of je nog temp gegevens in je modem hebt zitten. Als volgt:
Je gaat naar tablad geavanceerde instellingen (kan ook via wizard wrs maar dat kan ik niet goed uitleggen). Je klikt links internet -> internetverbinding. Bij gebruikersnaam zou je je 'news login gevolgd door @schedom' meoten zien zoals op je activatiebrief .. en geen gebruikersnaam die 'temp' bevat
Je kan je gegevens manueel invoeren (heb ik gedaan aangezien de homeconnect software mijn modem weigerde te configureren)
Internet-provider: Anders
Protocol: PPPoE
Gebruikersnaam: staat op je dommel activatiebrief onder de naam 'news login' . En moet worden ingevoerd als volgt dslxxxxx@SCHEDOM (waarbij je xxxxx moet vervangen door je eigen login natuurlijk)
Passwoord: overnemen van de activatiebrief van dommel 'news paswoord'
Lijnmodus: automatic
Encapsulation: LCC
QoS class: UBR
VPI / VCI 8/35
Je kan met 'testinsellingen' kijken of je online kan. Wanneer je met je definitieve gebruikersnaam online gaat zou dommel je voip moeten configureren binnen de 4 uur. Zoniet zal je hen weer eens moeten contacteren vrees ik.
Proficiat trouwens met het vaderschap
Wat meer info graag
Kan je uitgaande oproepen maken?
Is het lampje voip actief?
Zoja probeer eens een telefoon rechtstreeks op je gigaset te hangen als test.
Zoneen heeft dommel het voip gedeelte nog niet geconfigureerd. Kijk eens na of je nog temp gegevens in je modem hebt zitten. Als volgt:
Je gaat naar tablad geavanceerde instellingen (kan ook via wizard wrs maar dat kan ik niet goed uitleggen). Je klikt links internet -> internetverbinding. Bij gebruikersnaam zou je je 'news login gevolgd door @schedom' meoten zien zoals op je activatiebrief .. en geen gebruikersnaam die 'temp' bevat
Je kan je gegevens manueel invoeren (heb ik gedaan aangezien de homeconnect software mijn modem weigerde te configureren)
Internet-provider: Anders
Protocol: PPPoE
Gebruikersnaam: staat op je dommel activatiebrief onder de naam 'news login' . En moet worden ingevoerd als volgt dslxxxxx@SCHEDOM (waarbij je xxxxx moet vervangen door je eigen login natuurlijk)
Passwoord: overnemen van de activatiebrief van dommel 'news paswoord'
Lijnmodus: automatic
Encapsulation: LCC
QoS class: UBR
VPI / VCI 8/35
Je kan met 'testinsellingen' kijken of je online kan. Wanneer je met je definitieve gebruikersnaam online gaat zou dommel je voip moeten configureren binnen de 4 uur. Zoniet zal je hen weer eens moeten contacteren vrees ik.
Proficiat trouwens met het vaderschap
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Dank je Fluppeke, vandaar de late responds iedere keer, 'k heb er druk meeFluppeke schreef:Tomola,
Wat meer info graag
Kan je uitgaande oproepen maken?
Is het lampje voip actief?
Zoja probeer eens een telefoon rechtstreeks op je gigaset te hangen als test.
Zoneen heeft dommel het voip gedeelte nog niet geconfigureerd. Kijk eens na of je nog temp gegevens in je modem hebt zitten. Als volgt:
Je gaat naar tablad geavanceerde instellingen (kan ook via wizard wrs maar dat kan ik niet goed uitleggen). Je klikt links internet -> internetverbinding. Bij gebruikersnaam zou je je 'news login gevolgd door @schedom' meoten zien zoals op je activatiebrief .. en geen gebruikersnaam die 'temp' bevat
Je kan je gegevens manueel invoeren (heb ik gedaan aangezien de homeconnect software mijn modem weigerde te configureren)
Internet-provider: Anders
Protocol: PPPoE
Gebruikersnaam: staat op je dommel activatiebrief onder de naam 'news login' . En moet worden ingevoerd als volgt dslxxxxx@SCHEDOM (waarbij je xxxxx moet vervangen door je eigen login natuurlijk)
Passwoord: overnemen van de activatiebrief van dommel 'news paswoord'
Lijnmodus: automatic
Encapsulation: LCC
QoS class: UBR
VPI / VCI 8/35
Je kan met 'testinsellingen' kijken of je online kan. Wanneer je met je definitieve gebruikersnaam online gaat zou dommel je voip moeten configureren binnen de 4 uur. Zoniet zal je hen weer eens moeten contacteren vrees ik.
Proficiat trouwens met het vaderschap
En ook bedankt voor de reply, dat geldt voor iedereen ;p
ik heb gedaan wat je hebt gezegd maar ik heb wel internet.
Ik heb ook geen temp, ik heb als gebruikersnaam ingevuld wat ze me toehebben gestuurd.
Ik heb totaal geen telofonie, nie uitgaat of inkomend
Ook brandt het voip lampje niet.
En er hangt een telefoon rechstreeks aan m'n modem, en die werkt dus niet.
er is nog niks geconfigureerd bij voip...
Moet ik uberhaupt iets configureren bij Voip?
alvast bedankt
-
- Premium Member
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
Het is de bedoeling dat dommel dat vanop afstand doet. Maar blijkbaar loopt het daar soms mis. Er zal niets anders opzitten dan dommel helpdesk in te lichten en om een oplossing vragen.
Ik weet namelijk niet hoe dommel hiervoor eigenlijk te werk gaat.
Je kan misschien eens proberen om je homeconnectsoftware te herinnstalleren zodat je weer je activatiecode moet ingeven.
Ik weet namelijk niet hoe dommel hiervoor eigenlijk te werk gaat.
Je kan misschien eens proberen om je homeconnectsoftware te herinnstalleren zodat je weer je activatiecode moet ingeven.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Yep mss het heleboel opnieuw instellen. Verwijder homelink software installeer nieuwste versie HIER. Trek alles uit je modem behalve net snoer en houd knopje op onderkant 10s ingedrukt. En probeer dan de homelink wizard weer te draaien.
broli schreef:Yep mss het heleboel opnieuw instellen. Verwijder homelink software installeer nieuwste versie HIER. Trek alles uit je modem behalve net snoer en houd knopje op onderkant 10s ingedrukt. En probeer dan de homelink wizard weer te draaien.
heb ik gedaan, maar als ik de software verwijder en opnieuw installeer en ik start het op dan kan ik niet opnieuw activeren.
Ik word meteen doorverwezen naar mijn accountinstellingen, door mijn inloggegevens in te vullen....
Maar goed ik heb alles gereset alles staat nu standaard ik heb alleen mijn login en wachtwaaord in gevuldt bij voip settings..
ik wacht nu wel af..
hmm ff nog snel een vraagje, ook hadden ze 12Mbps belooft.. en het hoogste wat ik haal is 3.8Mbps...
gaat dat nog ooit naar de 12 en voor het einde van het jaar naar 24Mbps?
of zit ik gewoon 600KM van de centrale?
Bedankt voor jullie hulp tot zover