Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

proximusboyke schreef:inderdaad maar voor zover ik weet zou het nog altijd mogelijk zijn een box te hebben met hdd.
He kan ook veranderen, zijn nog geen maandag
Hm, lees ik dan ook 200GB opnemen in de cloud in sd wtf. Maar allee, really haha. Is dan toch beter mee schijf nog toch? Hm.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ja met hdd kan je veel meer opnemen.
Maar je mag donder op zeggen dat er een dag komt dat die 200gb cloud bassis is en dat je zal kunnen/moeten bijbetalen.
Misschien is die dag maandag al
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

proximusboyke schreef:ja met hdd kan je veel meer opnemen.
Maar je mag donder op zeggen dat er een dag komt dat die 200gb cloud bassis is en dat je zal kunnen/moeten bijbetalen.
Misschien is die dag maandag al
Ja, mss in de cloud is het in sd kwaliteit, wrm heb ik dan in godsnaam nen oled tv gekocht e, om steeds dan in sd te zitten kijken, full hd is toch echt de minimum. Ben het nog eens aant nachecken. Zou jammer zijn datte.
De all-internet formule wordt idd aangepast ook naar 3TB.
Gadver, nu doen ze me nog meer twijfelen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

proximusboyke schreef:antwoord is hier al paar keer gezegd ook door mij :-D
ja zou ook 3tb zijn
Eerst zien en dan geloven. Trouwens, ik zie hier in de thread maar enkel PeterD die hier iets expliciet over gezegd heeft.
Zou me eerlijk gezegd zwaar verbazen. Ik geloof nooit dat ze de kans zouden laten liggen om mensen op een Wigo, Whoppa, etc... richting One te duwen door enkel op One een veel hogere limiet te zetten.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Men heeft van in het begin het idee gehad om in the cloud op te nemen. Ik weet dat omdat ik nog tester was bij Proximus voor de TV-dienst gelanceerd werd. De cloudopnames werk(t)en echter zodanig slecht dat men gelukkig nog altijd op HDD kan opnemen.

Het is belachelijk dat we anno 2021 nog altijd niet beter kunnen opnemen dan met een videorecorder uit 1980 :bang:
Programmeren is gekoppeld aan tv-gids die niet bijgewerkt is. Opnames beginnen als het programma al bezig is of stoppen voor het gedaan is en je dus 2u30 naar iets gekeken hebt zonder het einde te zien :bang: Sommige opnames starten niet maar nemen wel plaats in. De beschrijving van de opname valt weg. Artefacten tijdens opnames waardoor het niet te bekijken is. Als je een reeks programmeert is je slimme box zo dwaas om elke heruitzending ook op te nemen en uw schijf vol te zetten met 2 of 3 keer hetzelfde :bang:

En daar willen ze u dan nog voor doen betalen want de gewone opname door de klant moet eruit en HDD-recorders hebben ze handig geweerd. Ik zou veel liever zelf opnemen op een eigen HDD en dan bepaal ik zelf hoe groot die HDD is of hoeveel ik er gebruik. Maar daar kunnen ze geen geld op verdienen. Met de cloud zijt ge gekloot.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Tomby schreef:
proximusboyke schreef:antwoord is hier al paar keer gezegd ook door mij :-D
ja zou ook 3tb zijn
Eerst zien en dan geloven. Trouwens, ik zie hier in de thread maar enkel PeterD die hier iets expliciet over gezegd heeft.
Zou me eerlijk gezegd zwaar verbazen. Ik geloof nooit dat ze de kans zouden laten liggen om mensen op een Wigo, Whoppa, etc... richting One te duwen door enkel op One een veel hogere limiet te zetten.
All-internet + Telenet TV kan je inderdaad verkrijgen aan 82,43 euro per maand. Dit is het nettobedrag. Vanaf maandag wordt hier ook de fair use policy aangepast van 750GB naar 3TB. Zo heb je zeker ook voldoende volume voor tijdens de piekuren.

Dat zei een telenet medewerker.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Unicorn1 schreef:All-internet + Telenet TV kan je inderdaad verkrijgen aan 82,43 euro per maand. Dit is het nettobedrag. Vanaf maandag wordt hier ook de fair use policy aangepast van 750GB naar 3TB. Zo heb je zeker ook voldoende volume voor tijdens de piekuren.
Dat zei een telenet medewerker.
Was dat op een persconferentie ?
Zelf dan benieuwd of het enkel All-Internet zal zijn, of ook de oude formules, zoals mijne Whoppa.
Want ik vermoed dat All-Internet ook nog altijd een bestaande formule blijft naast One. Maar All-Internet dateert ook van de Wigo periode, dus dan mogelijk Wigo wel, maar bvb een Whoppa niet.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Tomby schreef:
Unicorn1 schreef:All-internet + Telenet TV kan je inderdaad verkrijgen aan 82,43 euro per maand. Dit is het nettobedrag. Vanaf maandag wordt hier ook de fair use policy aangepast van 750GB naar 3TB. Zo heb je zeker ook voldoende volume voor tijdens de piekuren.
Dat zei een telenet medewerker.
Was dat op een persconferentie ?
Zelf dan benieuwd of het enkel All-Internet zal zijn, of ook de oude formules, zoals mijne Whoppa.
Want ik vermoed dat All-Internet ook nog altijd een bestaande formule blijft naast One. Maar All-Internet dateert ook van de Wigo periode, dus dan mogelijk Wigo wel, maar bvb een Whoppa niet.
Half uurtjen geleden gevraagd via telenet messenger.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Ik weet niet of er nieuwigheden voor de business op komst zijn?

Maar dit viel mij op de bij de opties:
Internet Back-up

https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/alles-over-internet-back-up/

Is gratis, maar kost wel 150 EUR excl BTW installatie verplicht door technicus :bang:
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Wel spijtig dat men na Corona koppig terug wil naar piekuren tussen 12h00 en 00h00.
Jammer en belachelijk. Het zou een mooie geste zijn van Telenet want het is bewezen dat het netwerk zeer stabiel blijft, zelfs in lockdown met alle kinderen thuis en ouders thuiswerk via internet.
Tevens is men in veel bedrijven -door de ervaring van het laatste jaar met thuiswerk- van plan om dit voor de toekomst te gaan promoten en verder uit te bouwen.
Maar Telenet moet weer zo nodig flauw doen.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Net antwoord gebruiken gekregen se ivm cloud opnames; als cloud opnames van HD uitzending komen ist ook gewoon in HD te bekijken.
Zo ziede maar, je vind soms artikels opt internet maar staan dan soms wa foutjes in. Dus das ook goe nieuws dan.

Mja, nu nog eens bekijken wat ik ga nemen se. Kgaan overschakelen, die 750GB is en blijft vort ook al zit je der niet iedere maand aan maar tis zoals Sylvestre zegt, binnen x tal tijd de piekuren die terug als vanouds zijn dan kom ik vaker niet toe.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Sylvester schreef:Wel spijtig dat men na Corona koppig terug wil naar piekuren tussen 12h00 en 00h00.
Jammer en belachelijk. Het zou een mooie geste zijn van Telenet want het is bewezen dat het netwerk zeer stabiel blijft, zelfs in lockdown met alle kinderen thuis en ouders thuiswerk via internet.
Ik had net dezelfde reflex. Dit is toch een enorme gemiste kans van Telenet, en illustreert gewoon hoe halsstarrig ze vasthouden aan het verleden. Net nu met One hadden ze een ideale kans om piekuren definitief op 17-0u te zetten, en dan desnoods met 1.5TB volume of zo.

't Is ook daarmee dat ik nooit geloof dat alle formules met onbeperkt, de upgrade naar 3TB gaan krijgen. Dit zou gewoon zeer on-Telenetiaans zijn :). Volgende week zullen we het wel zien, vermoed ik.
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer

Men kan toch niet het woord onbeperkt gebruiken en dan verschillende limieten zetten voor je op smalband gaat.

Maar als ze het gaan doen zal het BIPT er wel niets aan doen. :bang:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

waaom niet ? er staat toch nergen onbeperkt aan volle snelheid.
na u 3tb kan je nog altijd op internet.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ik vraag me eigenlijk af hoe die 'could opnames' juist werken achter de schermen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat wanneer 1 miljoen klanten stel nu Familie opnemen ze dat daadwerkelijk 1 miljoen keer opslaan in een cloud. Is het niet gewoon een soort link naar het uitgesteld kijken bestand of iets dergelijks?
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

proximusboyke schreef:...er staat toch nergen onbeperkt aan volle snelheid...
De snelheid wordt wel met opzet ingeperkt na x aantal volume, dus het is niet helemaal "onbeperkt"...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Die discussie over onbeperkt is ook op tweakers heel ja tegen nee....

Vind het jammer want ik snap niet dat wij dat nog verdedigen ook :bang:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

maar het is nu zo en dat wil niet zeggen dat ik voorstander ben !!! boonpwnz.
Ik wil enkel zeggen puur theoretisch en wettelijk hebben ze gelijk.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer

@proximusboy

Er staat inderdaad nergens onbeperkt op volle snelheid en in theorie hebben ze gelijk.
Maar het is gewoon te belachelijk voor woorden.

Stel je voor dat je een rode auto koopt en na 100 km kan je niet sneller dan 30km/u rijden maar je buur met juist dezelfde auto in een andere kleur kan 500km rijden en dan kan hij verder rijden aan 70km/u
Luc Watrin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 271
Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 121 keer

Ik ben er niet van overtuigd dat throttled data wettelijk onbeperkt kan genoemd worden. Meer en meer landen in Europa en elders beoordelen telco operatoren erover. Unlimited means unlimited. Daarom is het echt tijd om die datalimieten te schrappen.
Belgen betalen al meer dan genoeg voor hun vast internet en voor mobiele telefonie.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Ik ben ook absoluut tegen die term 'onbeperkt' en tegen onbeperkt internet als dusdanig. Dat is de grootste onzin.
Maar het zal wettelijk wel kloppen. Onbeperkte TOEGANG tot internet was beter geweest.
Men geeft de klant onbeperkte TOEGANG.
Wij maken er zelf onbeperkte bandbreedte van maar dat is het niet.
Zelfs een continu internet van 200 Mbps is beperkt door de bandbreedte. Je krijgt niet meer dan 200 Mbps bandbreedte.
M.a.w. er is ALTIJD één of andere beperking.
De éne beperking zal wel onaangenamer zijn dan de andere.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Hoeveel discussies en topics hebben we hier al volgepend over de term "onbeperkt" :-( ?

Kunnen we ons in deze topic a.u.b. "beperken" tot de nieuwe Telenet bundels a.u.b. ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Acemath
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 feb 2010, 14:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Echt he, die discussie over beperkt of onbeperkt... Ik download regelmatig games ( tegenwoordig is een game dik 100GB) de occasionele serie en film maar ben sinds die 750GB maar 2x op " smallband" gegooid. Dus 3TB?? Daar geraak je gewoon niet aan, of je download echt gewoon alles wat er dagelijks te vinden is?
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Aangaande de EU roaming vragen:

Bij een abonnement van 20 euro zul je minimaal 13,3 GB in roaming moeten kunnen / mogen gebruiken volgens onderstaande EU regels in 2021:

https://europa.eu/youreurope/citizens/c ... dex_nl.htm

Bij “onbeperkte” bundels:
Prijs mobiel abonnement x2 en dan delen door 3 = aantal GB dat je sowieso mag verbruiken in EU roaming:
(2 × (pijs : 3) = EU datavolume).
Ik heb een bundel met een onbeperkt datavolume

Heeft u een contract waarbij u voor een vast bedrag per maand ook mobiel mag surfen zonder datalimiet, dan moet uw telecombedrijf u bij roaming een groot datavolume aanbieden. Het exacte volume hangt af van de prijs die u betaalt voor uw mobiele bundel. Het moet ten minste het dubbele zijn van het volume dat wordt verkregen door de prijs van uw mobiele bundel (excl. btw) te delen door de maximale groothandelsprijs (3 euro per GB in 2021).

Uw provider moet u vertellen hoeveel dat is. Als u bij het roamen over die grens heen gaat, moet u bijbetalen. Maar u hoeft nooit méér bij te betalen dan de maximale groothandelsprijs voor dataroaming: 3 euro per GB (exclusief btw) in 2021.

Voorbeeld

Bundel zonder datalimiet – roamingtoeslag

Paulina uit Luxemburg betaalt 40 euro (exclusief btw) per maand voor onbeperkt mobiel bellen, sms'en en internetten. Wanneer ze op vakantie naar een ander EU-land gaat, heeft ze recht op onbeperkt bellen en sms'en, en minstens 26,6 GB aan data (2 × (40 : 3) = 26,6).
Bij een vast volume zou je dat volledig in de EU moeten mogen / kunnen gebruiken:
Ik heb een bundel met een beperkt datavolume

Heeft u een mobiel abonnement met een beperkt datavolume, dan mag u dat ook in een ander EU-land gebruiken zonder dat u daarvoor extra moet betalen. Het datategoed van uw bundel is dan ook de limiet voor roaming.

Maar betaalt u erg weinig voor mobiele data (minder dan 1,50 euro per gigabyte in 2021), dan mag uw provider bij dataroaming een limiet voor "redelijk gebruik" vaststellen. Die ligt meestal lager dan uw binnenlandse datalimiet.

Hoe hoog die limiet is, hangt af van het maandbedrag dat u voor uw bundel betaalt. Uw provider moet u van tevoren informeren over deze limiet en u waarschuwen als u de limiet bereikt. U kunt dan blijven internetten, maar u zal dan wel moeten bijbetalen. Maar u hoeft nooit méér bij te betalen dan de maximale groothandelsprijs voor dataroaming: 3 euro per GB (exclusief btw) in 2021.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

Yargo schreef:Ik vraag me eigenlijk af hoe die 'could opnames' juist werken achter de schermen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat wanneer 1 miljoen klanten stel nu Familie opnemen ze dat daadwerkelijk 1 miljoen keer opslaan in een cloud. Is het niet gewoon een soort link naar het uitgesteld kijken bestand of iets dergelijks?
Ik vraag me dit ook af
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Acemath schreef:Echt he, die discussie over beperkt of onbeperkt... Ik download regelmatig games ( tegenwoordig is een game dik 100GB) de occasionele serie en film maar ben sinds die 750GB maar 2x op " smallband" gegooid. Dus 3TB?? Daar geraak je gewoon niet aan, of je download echt gewoon alles wat er dagelijks te vinden is?
Ik zit door rugproblemen thuis voor de moment.
Ik ben een echte film/serie kijker en ook nog een gamer.
Stel u voor dat ik Netflix neem aan 7GB per uur.
Ik kan afhankelijk van dag tot dag natuurlijk makkelijk 8u per dag kijken. Uiteraard zijn er ook kortere dagen maar soms ook nog langere. Voor netflix alleen zou ik al snel 1.7TB kwijt zijn. Dan reken ik mijn surfen er nog niet bij, mijn online gaming ook al valt dat verbruik best mee, ook apps op de smartphone en tablet en noem maar op updaten en eens een nieuwe game downloaden kan ook altijd eens gebeuren al gebeurt dit uiteraard niet iedere dag/week. Ook nog eens livestream gebeurt soms ook nog en ik zal wel nog het ene en ander vergeten zijn.
Juust; ik kijk bij vlagen ook redelijk veel youtube.

750GB zijn peanuts ;). En ik zit echt niet te wachten ook van oei nu mag ik niet of moet ik minder kijken want tgoh zeg die piekuren, echt niet zeg.


Soit: een dame poste niet zo lang geleden het ergens op een forum: mee 5-6 tal thuis: man & vrouw en 3-4 kinderen dacht ik. De dag van vandaag is dat zo dat ieder zijn ding heeft, elk hun laptop en netflix en allen gamers ook enz... dus enorm veel streamen. Die dame zei ook: wat kan ik doen, we zitten hier altijd op smalband?

Dus die 3TB is echt wel nodig.

Providers komen altijd met die uitleg af vd meesten komen toe en dat geloof ik maar ze vergeten dat velen zich wel inhouden omdat ze anders er niet geraken + het wil niet zeggen dat er een minderheid is dat die in de steek moeten gelaten worden.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Je kan dat toch onmogelijk als ‘normaal verbruik’ bestempelen.
Zo heeft een internationaal vertegenwoordiger ook nood aan een andere wagen dan een thuisverpleger.
Ik heb edpnet en geen klassieke tv. Toch raak ik niet voorbij de 200GB...
Als je echt excesief verbruik wenst is het toch niet eigenzardug dat dit een ander tarief heeft?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

cadsite schreef:Je kan dat toch onmogelijk als ‘normaal verbruik’ bestempelen.
Wat een BS. Jouw 200GB is ook niet representatief.
Hier een gezin van 4. Er wordt dagelijks gezamenlijk toch een uur of 4 gestreamd op Netflix of Disney+. Kinderen zitten ook vrij veel op YouTube. Maar ik noem dat zeker geen abnormaal gebruik, laat staan ‘excessief’. Wel, er gaat geen maand voorbij zonder dat we over de 750GB in piek gaan.

Dat gezegd zijnde, merkt normaal niemand er iets van als we op smalband zitten. Enige uitzondering is de zoon als hij wil streamen of uploaden naar YouTube, want aan 2Mbps is dat niet te doen.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik zeg ook niet dat mijn verbruik ‘de norm’ is. Ik zeg gewoon dat ik daarmee toekom, ondanks dat tv hier ook via internet gaat.
Mij gaat het over de 3TB, als je daar niet mee toekomt durf ik dat inderdaad excessief te noemen.
Cecemel
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 5 keer

Ik vind het vooral jammer dat telenet one geen 300Mbps krijgt ipv 150Mbps.

Momenteel heb ik nog de oude Whoppa met 200Mbps. Ik ben nooit overgeschakeld naar de nieuwe paketten omdat het mij duurder uit komt. Ik hoef ook geen SIM-kaart want mijn mobiel is via Orange en daar ben ik uiterst tevreden over.

Als ik wil overschakelen naar het nieuwe pakket moet in de One UP nemen om een een betere snelheid te hebben (dus minstens gelijkaardig) maar dan zit ik met mijn tv iconic, wat ik sowieso wil behouden, serieus over de prijs. Zeker als Streamz nog extra zou zijn (al is dat momenteel nog niet duidelijk of dit er nog in zit).

Als ik nu overschakel naar de One dan ben ik een mogelijks goedkoper uit (afhankelijk van Streamz) of kom ik misschien net op dezelfde prijs uit voor een lagere snelheid maar wel een hogere datalimiet. Ik bots nooit tegen de datalimiet aan momenteel maar ik heb wel altijd een goedkoper pakket gewild maar enkel als de datalimieten daar ook onbeperkt worden aan een goede snelheid. Moest One dus minstens 200 en liefst 300Mbps hebben en ook streamz inclusief tv iconic zou zitten twijfel ik geen seconde om over te schakelen. Die SIM-kaart leg ik dan wel ergens in een schuif en gebruik ik niet.

Ik zou ook voor All-in-internet + TV los kunnen gaan, maar daar zit dan onze vaste lijn niet in welke we ook willen behouden... Als ze echt willen werken met keuzepaketten moeten ze ook de klant laten kiezen om bijvoorbeeld One en One UP zonder een simkaart te nemen en dan zou het pas echt interessant kunnen worden.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Als ik het goed begrijp kan je bij zowel de One als de One Up formule tot 5 mobiele nummers toevoegen.
Dit is hopelijk dan toch zonder meerkost?
levi1700
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 okt 2013, 09:20
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 5 keer

fieldoxide schreef:Als ik het goed begrijp kan je bij zowel de One als de One Up formule tot 5 mobiele nummers toevoegen.
Dit is hopelijk dan toch zonder meerkost?
Nee, staat hierboven al ergens vermeld.
Ik als gebruiker van een wigo met 9GB (komen we mee toe) en 2 simkaarten komt het zeker niet voordeliger uit...
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Het enige voordeel als je van Wigo 9Gb ( deze heb ik voor de moment) zou overstappen naar een One Plus formule is de hogere up en downloadsnelheid en als je de iconic tv formule eveneens zou nemen krijg je de terugkijk tv van 7 dagen.
Dit is voor mij misschien wel een reden om over te stappen.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

cadsite schreef:Je kan dat toch onmogelijk als ‘normaal verbruik’ bestempelen.
Zo heeft een internationaal vertegenwoordiger ook nood aan een andere wagen dan een thuisverpleger.
Ik heb edpnet en geen klassieke tv. Toch raak ik niet voorbij de 200GB...
Als je echt excesief verbruik wenst is het toch niet eigenzardug dat dit een ander tarief heeft?
Wat voor u normaal in uw ogen is is dat niet voor een ander. Deze maand ben ik toegekomen omdat ik thuis zat en dat de piekuren maar vanaf 17u beginnen.
Maar ga ik werken dan ben ik maar rond 17u thuis, telkens als de piekuren begint en dan moet je zoveel mogelijk doen voor je gaat slapen. Toch had ik maar 90GB over vd 750GB. Ik had nog meer dan 400GB verbruik in de daluren. Ik zat dus vorige maand weer over de 1TB. Ik zou me met 3TB gewoon geruster zijn. Ik moet nu tussendoor eens naar dien meter kijken hoever ik ervan zit, bij 3TB hoef ik niet te kijken.

:).
levi1700
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 okt 2013, 09:20
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 5 keer

fieldoxide schreef:Het enige voordeel als je van Wigo 9Gb ( deze heb ik voor de moment) zou overstappen naar een One Plus formule is de hogere up en downloadsnelheid en als je de iconic tv formule eveneens zou nemen krijg je de terugkijk tv van 7 dagen.
Dit is voor mij misschien wel een reden om over te stappen.
Voorlopig absoluut niet nodig hier.
Misschien naar de toekomst toe indien we meer zullen 4K streamen ik combinatie met andere dingen, maar daar zal de huidige snelheid van 300 mbps ook wel voor volstaan.
Ik denk, in functie van ons verbruik, een One zelfs gaat volstaat met als optie tv en extra simkaart.
Maar dan moet ik de afweging maken om van 300 naar 150 mbps te stappen, maar hiervoor krijg ik wel onbeperkte data in de plaats.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 60 keer

Cecemel schreef:Momenteel heb ik nog de oude Whoppa met 200Mbps. Ik ben nooit overgeschakeld naar de nieuwe paketten omdat het mij duurder uit komt. Ik hoef ook geen SIM-kaart want mijn mobiel is via Orange en daar ben ik uiterst tevreden over.
...
Ik zou ook voor All-in-internet + TV los kunnen gaan, maar daar zit dan onze vaste lijn niet in welke we ook willen behouden... Als ze echt willen werken met keuzepaketten moeten ze ook de klant laten kiezen om bijvoorbeeld One en One UP zonder een simkaart te nemen en dan zou het pas echt interessant kunnen worden.
Ik zit een beetje in dezelfde situatie, het is afwachten tot maandag alles bekend is, maar ik vrees dat er een geen interessante pakketten zullen zijn zonder inbegrepen mobiel abonnement. Mensen die bijvoorbeeld een gsm-abonnement hebben van de werkgever zullen dan wel uit de boot vallen en vaak ook vaste telefonie moeten schrappen om het een beetje betaalbaar te houden.

Een bijkomende reden om het voor mij bij Whoppa te houden is omdat dit het laatste abonnement is waarbij je geen huur van een decoder hoeft te betalen.
Mijn huidige tarief is nu €74,10 voor 200/20 Mbps met FUP + Freephone Europe + TV (met 2 gekochte decoders).
Indien er geen triple play bundel zou komen zou dit willen zeggen dat je nu minimum aan 86 euro zou zitten, met iets trager internet, vervallen tot mogelijkheid van gratis internationaal te bellen en mijn huidige decoders die voor mij onbruikbaar zouden zijn als ik tot een huurmodel gedwongen word.
Nu, alles is nog wat voorbarig zolang niet alles uit de doeken gedaan is, maar ik betwijfel of er een interessante deal zal zijn onder de 80 euro per maand.
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Ben aan het twijfelen, ik geraak er maar niet aan uit. Het blijft toch ook bizar dat die nieuwe one pack iets duurder is en veel lagere snelheid heeft. Zo bizar toch.

https://www2.telenet.be/nl/producten/wi ... wigo-home/

https://www2.telenet.be/nl/producten/in ... elenet-tv/

Tussen beide nieveel verschil.
En de one pack is toch minder interessant als deze 2?
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Een rug probleem en 8u of langer TV kijken nog surfen en gamen die je vermoedelijk niet al rechtstaand en lijkt me tegenstrijdig
cadsite schreef:Ik zeg ook niet dat mijn verbruik ‘de norm’ is. Ik zeg gewoon dat ik daarmee toekom, ondanks dat tv hier ook via internet gaat.
Mij gaat het over de 3TB, als je daar niet mee toekomt durf ik dat inderdaad excessief te noemen.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

bruma schreef:Een rug probleem en 8u of langer TV kijken nog surfen en gamen die je vermoedelijk niet al rechtstaand en lijkt me tegenstrijdig
cadsite schreef:Ik zeg ook niet dat mijn verbruik ‘de norm’ is. Ik zeg gewoon dat ik daarmee toekom, ondanks dat tv hier ook via internet gaat.
Mij gaat het over de 3TB, als je daar niet mee toekomt durf ik dat inderdaad excessief te noemen.
Ik wandel met de hond meermaals per dag en wat oefeningetjes doen, binnenkort cortisone en rugschool en als de fitness open is mss terug gaan fitnessen enz... Kmoet genoeg doen. Niet dat het uw zaken zijn. Ik poste dat gewoon wrm ik zoveel tijd heb.
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

Unicorn1 schreef:Het blijft toch ook bizar dat die nieuwe one pack iets duurder is en veel lagere snelheid heeft. Zo bizar toch.
Zou het kunnen dat Telenet door heeft dat niet iedereen per se sneller wil downloaden (wat nochthans hun marketing slogan was en waar hun inversteringen zaten de laatste 10 jaar) maar eerder meer wil downloaden (waar ze bij hoog en laag bleven beweren dat 750GB genoeg was) :wink:
Je zou het haast zeggen ... 8)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”