Verhoging download snelheid bij Scarlet en Belgacom ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

jackho schreef:dat weet ik nog niet zo zeker, alles evolueert zeer snel, want als je beseft dat ze er nu al in geslaagd zijn om dataoverdracht via fiber aan 99,7% van de lichtsnelheid te laten verlopen, dan moet je van niks meer verschieten.
Zag dat ook, maar is achterhaald. Telenet bied al een hele tijd internet tegen lichtsnelheid en vrij downloaden.

Zit nu ook op 50Mbit download op 50Mbit sync, nu nog 70Mbit syn.
Ben benieuwd naar de details.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Abusimbal schreef:Zag dat ook, maar is achterhaald. Telenet bied al een hele tijd internet tegen lichtsnelheid en vrij downloaden.
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit sarcastisch bedoeld is :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer

Ik vrees van niet :-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Voor de mensen die het artikel ivm surfen aan lichtsnelheid willen lezen: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/sur ... r-RNBDAGKN
Laatst gewijzigd door TiTanium 30 maa 2013, 16:36, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Lijkt me beter dat we de "orginele link" gebruiken.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Al diegenen die hier zo bezig zitten om steeds maar hogere snelheid te hebben en ook de fans van telenet doe eens een proef met speedtest naar een land buiten Europa bvb Argentina en je zal snel merken welke snelheid men maar haalt
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

surfen aan lichtsnelheid
bwa, ik denk toch dat ik al een jaar of twintig data binnenkrijg tegen lichtsnelheid (wat grof afgerond). Wel duurde het per bit zo'n milliseconde lang. En nu zijn er dat enkele tienduizenden per milliseconde. Maar binnenkomen doen ze nog altijd even snel als toen...
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Het gaat wel over snelheid over glasvezel, maar de rest die er aanhangt zal natuurlijk nog niet kunnen volgen dat is dan weer andere toekomst muziek !
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Abusimbal schreef:
jackho schreef:dat weet ik nog niet zo zeker, alles evolueert zeer snel, want als je beseft dat ze er nu al in geslaagd zijn om dataoverdracht via fiber aan 99,7% van de lichtsnelheid te laten verlopen, dan moet je van niks meer verschieten.
Zag dat ook, maar is achterhaald. Telenet bied al een hele tijd internet tegen lichtsnelheid en vrij downloaden.
Oh boy :roll: als het niet sarcastisch is dan raad ik u aan hier op het forum even te zoeken op overboeking, afknijpen van verkeer en valse reclame :roll:

Net eens gecontroleerd bij de schoonouders, zij zitten nu nog op ADSL 10Mbps maar blijkbaar (volgens lijntest) kunnen ze nu ook VDSL nemen met 50/6. Als ze terug zijn van hun weekendje weg eens laten weten :) daar waren ze al een tijdje op aan het wachten. Raar dat Scarlet hen niet zelf iets laten weten heeft, ze betalen namelijk voor VDSL en niet ADSL (Scarlet One)
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

jackho schreef:Het gaat wel over snelheid over glasvezel
De topicdrift ging wel over 'lichtsnelheid' over coax :lol: . Maar glasvezel, koper, atmosfeer, speelt allemaal geen rol, de elektronen, of elektromagnetische golf gaan er allemaal snel genoeg door qua transportsnelheid. De schakelsnelheid om er de digitale informatie op te zetten, da's belangrijk samen met natuurlijk het verlies, storing, demping, interferentie,.... Dus lichtsnelheid in de fiber hoger krijgen, 'k lig er niet wakker van. Vectoring op het koperpaar darentegen....:-D
En dat allemaal in een topic dat niks met 'technische' snelheid te maken heeft :bang:
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

lion51 schreef:doe eens een proef met speedtest naar een land buiten Europa bvb Argentina en je zal snel merken welke snelheid men maar haalt
Natuurlijk, dat is toch algemeen geweten bij de gemiddelde bezoeker, maar dat is in mijn ogen gedeeltelijk irrelevant. Het meeste internetverkeer vanuit België blijft binnen Europa of gaat naar de Verenigde Staten. Naar de VS haal ik trouwens meer dan 35 Mbps (afhankelijk van server/locatie).

Ik kan je wel gelijk geven dat veel mensen 50 Mbps niet nodig hebben, ondanks Telenet met hun reclame het tegendeel probeert te beweren. Persoonlijk vind ik 10 à 20 Mbps voldoende om (individueel) te internetten, tenzij je snel specifieke taken (bv backup, etc) moet uitvoeren. Maar de investering in verhoging van snelheid heeft toch ook z'n nut. Bijvoorbeeld
  • HD Video-on-demand (Youtube, etc) of live tv-kijken (Weepee, Stievie, etc)
  • Meerdere gebruikers/computers op één internetverbinding
  • Bestanden worden groter (vgl bv eens een digitale foto van 10 jaar geleden)
  • Etc
Als ik veel kan besparen met een snelheidsverlaging (bv. 20 Mbps) zou ik dat wel overwegen. Een minuut langer wachten op een bestand vind ik persoonlijk ook geen probleem.


PS: Veel niet-technisch onderbouwde mensen surfen draadloos en zullen dus, zonder dat ze het beseffen, maximaal 20 à 30 Mbps kunnen halen, omdat de bbox2 enkel de draadloze G-technologie aan boord heeft.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Doe eens een speedtest naar Madrid (Alastar server) -- ik vind het redelijk straf dat de ping dan nog steeds maar 10ms is:

Afbeelding
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Ik heb wel een hoge ping, aan wat kan dit liggen ?

Madrid:

Afbeelding

Mechelen:

Afbeelding
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dibo,

ik lig zelf niet wakker van de lichtsnemlheid en ook niet van DSM en zelf niet van DLM,
want zoals ik al gepost heb, heb ik nu al overschot aan download capapaciteit, die ik nog nooit nodig gehad of benut heb :P

maar ik bewonder wel de mensen die dit verwezelijkt hebben van de datadoorvoersnelheid 1000 keer hoger te krijgen dan dat nu het geval is over de huidige glasvezel.
(De golf voorplantingssnelheid heeft altijd al bijna aan lichtsnelheid geweest maar daar heb ik het niet over natuurlijk)
Laatst gewijzigd door jackho 30 maa 2013, 17:28, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

cptKangaroo schreef:Doe eens een speedtest naar Madrid (Alastar server) -- ik vind het redelijk straf dat de ping dan nog steeds maar 10ms is:
Zelfs maar 2ms vanaf een TN BI lijntje.
Daar lijkt me toch iets verkeerd te zijn.

Afbeelding
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

krisken schreef:
Abusimbal schreef:Zag dat ook, maar is achterhaald. Telenet bied al een hele tijd internet tegen lichtsnelheid en vrij downloaden.
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit sarcastisch bedoeld is :-)
Tuurlijk is het sarcastisch, mijn bedoeling was nog eens aan te geven waarmee (providers) bedrijven allemaal weg komen tegenwoordig.
Ik bedoel, klanten gewoon misleiden.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

^ Hetzelfde klaag ik ool al geruime tijd aan.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

eternum schreef:
cptKangaroo schreef:Doe eens een speedtest naar Madrid (Alastar server) -- ik vind het redelijk straf dat de ping dan nog steeds maar 10ms is:
Zelfs maar 2ms vanaf een TN BI lijntje.
Daar lijkt me toch iets verkeerd te zijn.
Ja, 't zal dan toch ergens niet kloppen. Misschien is die ping dan naar een lokale server en de test zelf naar Madrid -- maar een tracert geeft me ~26ms voor de laatste hop wat me ook nog vrij weinig lijkt.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Hoeveel reclame zou er bestaan waar er niet geprobeerd wordt om de consument op één of ander manier min of meer iets wijs te maken, niet veel denk ik.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

jackho schreef:maar ik bewonder wel de mensen die dit verwezelijkt hebben van de datadoorvoersnelheid 1000 keer hoger te krijgen dan dat nu het geval is over de huidige glasvezel.
dat zou ik ook bewonderen moest dat het geval zijn, maar niets is minder waar. In plaats van de 2/3 lichtsnelheid die ze halen in de fiber (in vgl. met daarbuiten), halen ze nu bijna 100%. Bravo, da's de helft meer dan nu (maar waar we momenteel toch niet veel mee kunnen doen). De 'datadoorvoersnelheid 1000 keer hoger', da's een journalistieke vrijheid en da's in de eerste plaats het domain van de optical switch bouwers en niet van de 'glasvezelblazers'. MAAR, wat ze er 'vergeten' bij te vertellen is dat de holle-vacuüm fiber een 10x grotere attenuation heeft...."This new hollow fiber optic cable reduces data loss to a manageable 3.5dB/km, making it suitable for use in supercomputer and data center applications.".... Ok BGC & TN, ze de schuppen maar terug opzij, er moet voorlopig geen nieuwe fiber in de grond.

Waar ik meer van opkijk zijn resultaten zoals deze. Die kerels mogen gerust een FTTH proefprojectje komen doen bij mij :lol:
En euh, gevonden op internet...jammer dat het er nog kouder is dan hier "Here in Latvia 200Mbps optical connection(whitout TV or home phone) and with guaranteed minimal download 30Mbps and upload 20Mbps costs 28.01USD" :bang:
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

dan heb je mijn bemerking van ik zie ze nog niet direct alle fiber door holle fiber vervangen niet goed begrepen of toch te letterlijk genomen :banana:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Hier ook mooie resultaten.
Upload zou normaal iets hoger mogen (Maxi 50/4).

Afbeelding
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Jammer dat ik het nog steeds met 20/2 moet doen :-(
shagohodds
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2013, 10:42

hmmm heb net als iedereen de snelheidsverhoging gehad. maar zaterdagnacht heeft m'n bbox het begeven, heb nu een neiuwe en alles werkt weer maar nu is de snelheidsverhoging weer weg.. van 46+ naar 26Mb/sec. iemand enig idee hoe dat komt? of wat ik er aan kan doen?
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

wachten...
je provisioneringsprofiel is 30/6 en dit wordt door DLM geleidelijk verhoogd, kan enkele weken duren. Je kan dit op geen enkele manier versnellen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Inderdaad en zeker geen automatisch lijntesten uitvoeren of je bbox regelmatig disconnecteren.
shagohodds
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2013, 10:42

argh.. das weer typisch dat m'n moden moest sterven net na die snelheidsupdate.. maar goed, bedankt voor de reply's
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

wat een systeem : Leven we in 2013 ?

Het zou toch niet meer mogen zijn dat indien de stroom er even af moet om bv een lamp aan het plafond te moeten hangen,
de snelheid na de heropstart van uw modem slechts op +/- de helft terugvalt en je max 13 weken moet wachten om op de oude
snelheid terug geplaatst te worden.

Dit doet me denken aan "Ik wil wel maar ik kan niet".
Voor de werknemers op de klantendienst bij Belgacom moet dit bijzonder leuk zijn. (respect voor hen)
Hoeveel Klanten zouden ze nu al aan de telefoon gekregen hebben met de melding : De snelheid van mijn lijn .....
Deze moeten dan antwoorden : "Wij kunnen dat zelf niet veranderen dat is allemaal automatisch" (binnen de 13 weken)
(toegegeven dat veel mensen hier zelfs niets van merken. Misschien 25% van hun klanten.)

Voor mij is dit systeem om problemen vragen en maakt het de klant zeker niet gelukkig !
Onder druk van telenet hun snelheid bieden ze dit voor slechts een gedeelte van hun internet klanten.
Hadden ze niet beter gewacht op Vectoring om alle klanten samen gelukkig te maken.

Het is maar een idee.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ik hoor het je graag zeggen.
ik heb het hier al aangehaald dat ik mij niet kan inbeelden dat het DLM sysyteem zo'n dom systeem zou zijn,
dat het niet kan uitmaken of je modem op of af staat.

Het is wel zo dat dit normaal niet gebeurt , uit mijn ervaring die ik opgedaan heb wordt in ieder geval de DLM niet beinvloed
door het feit dat ik ieder avond mijn modem af zet en 's morgens terug op.

Dus zal er wel nog wat anders gebeurd zijn tijdens het sneuvelen van zijn modem
mss waren er voorafgaand veel disconnects of iets anders die de DLM beinvloed heeft !
wie weet !
Gebruikersavatar
MichelLoyen
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 aug 2011, 10:33
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Ik heb hetzelfde voor: ik stond net 1 dag op 50Mbit met goede lijnwaarden (dichtbij ROP). Ik heb een paar keer de stroom moeten afzetten en de dag erna stond ik weer op 30Mbit :(

Ik ben nu aan het wachten dat DLM weer langs komt. Mijn attenuation is nu 23.1db geloof ik (uit mijn hoofd).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

hardyscript schreef:Voor mij is dit systeem om problemen vragen en maakt het de klant zeker niet gelukkig !
Onder druk van telenet hun snelheid bieden ze dit voor slechts een gedeelte van hun internet klanten.
Hadden ze niet beter gewacht op Vectoring om alle klanten samen gelukkig te maken.
Om het even welk systeem, er zullen altijd mensen "ongelukkig" zijn.
("Geluk" is een relatief begrip: mijn levensgeluk hangt (nog) niet af van mijn internet snelheid :))

Een alternatieve methode is dat je géén limieten maakt: dus iedereen krijgt 17a, en iedereen krijgt 100% wat zijn modem aan kan. Het gevolg zal zijn:
  1. Vanaf een bepaalde afstand is de snelheidswinst tussen 17a en 8d verwaarloosbaar (de curves komen zeer snel dicht bij mekaar)
  2. De maximum snelheid zal nog steeds afhangen van je lijnwaarden, met andere woorden: de ene zal 70mbps krijgen, de andere - die toevallig te veraf woont - zal geen 20 mbps krijgen. Dus terug iemand "ongelukkig"?
  3. Last but not least, in een systeem zonder limieten, zal de modem zo hoog als mogelijk syncen, met een SNR van 9dB. Gevolg: een zeer onstabiele lijn, met vele disconnects, modem reboots of transmissie errors. Wegens de errors en de nodige foutcorrecties, zal de effectieve snelheid serieus naar beneden gaan (foutieve paketjes moeten meermaals doorgestuurd worden). Terug veel ongelukkigen ...
Wachten op vectoring ??
De happy few die op <300m zitten, die zullen misschien 100mbps krijgen, wie >1000m verwijderd is zal ook geen 30 mbps meer zien.
Het aantal "ongelukkigen" zal dus niet dalen :-(

Afbeelding

Op welke lijn zullen er meer mensen "ongelukkig" zijn: op de rode (crosstalk) of op de groene (vectoring) ???
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Er is dus geen nieuw provisioning profiel 50/1 ingevoerd?
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Vandaag nieuwe snelheid

Code: Selecteer alles

 __________________________________________________
/                                                  \
| VDSL2Tool 3.0 | © Arno Raps | http://hierzo.net/ |
\__________________________________________________/
				downstream			upstream
Line:			69976 kbps			6048 kbps
Max: 			81638 kbps			17104 kbps
Profile: 		17a
Distance:		385 m
Training:		13,7 dB
Attenuation:	12,3 dB
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

toch weer iemand die gelukkig is dan :-)
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

@ phillipe_d

Ik heb het woord ongelukkig niet gebruikt in de zin zoals jij die gebruikt :
philippe_d schreef:Om het even welk systeem, er zullen altijd mensen "ongelukkig" zijn.
("Geluk" is een relatief begrip: mijn levensgeluk hangt (nog) niet af van mijn internet snelheid :))
Mijn geluk hangt inderdaad niet af van m'n internetverbinding. (gelukkig maar :-) )

Ik dacht niet dat dit forum de draak steekt met een mening.
Mijn mening was dat Belgacom beter had gewacht tot iedereen een verhoging kon krijgen
en dat dit systeem met max 13 weken toch niet meer van deze tijd is.
f1r3man1000
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 jan 2013, 23:30

Code: Selecteer alles

 __________________________________________________
/                                                  \
| VDSL2Tool 3.0 | © Arno Raps | http://hierzo.net/ |
\__________________________________________________/
				downstream			upstream
Line:			30064 kbps			6048 kbps
Max: 			43982 kbps			9215 kbps
Profile: 		17a
Distance:		297 m
Training:		12,5 dB
Attenuation:	9,9 dB
nog geen 50 mbps =(
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  69976 kbps        6048 kbps
Modem max:             93528 kbps        17536 kbps Estimated!
Calculated max:        72105 kbps         15107 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           155 m Estimated!
Training margin:       14.0 dB
Attenuation:           4.0 dB
Hier ook nog steeds cap op 30 mbit :(
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

@ Philippe
"Het aantal "ongelukkigen" zal dus niet dalen "
dit zal blijven gelden op alle gebied, zolang een mens zich blijft blind staren op een ander die meer hebben
in plaats van te kijken naar dezen die minder hebben :wink:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

hardyscript schreef: Mijn geluk hangt inderdaad niet af van m'n internetverbinding. (gelukkig maar :-) )

Ik dacht niet dat dit forum de draak steekt met een mening.
Mijn mening was dat Belgacom beter had gewacht tot iedereen een verhoging kon krijgen
en dat dit systeem met max 13 weken toch niet meer van deze tijd is.
Neen, ik steek ook de draak niet met een mening.
Mijn antwoord is dat je met gelijk welk systeem mensen uit de boot gaan vallen
Met wachten tot vectoring kan je idd iedereen (die een nieuwe modem heeft) een verhoging geven ...
Maar zoals je kan zien in de grafiek: het verschil tussen de 'gelukkigen' (<300m) en de 'ongelukkigen' zal met vectoring nog groter zijn dan nu !!!
Dat bedoelde ik.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ouarachi
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 apr 2013, 13:04
Bedankt: 35 keer

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  30048 kbps        6048 kbps
Modem max:             43736 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        35909 kbps         7523 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           631 m Estimated!
Training margin:       11.0 dB
Attenuation:           21.1 dB
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Mijn lijn is ook aangepast ;-)

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  50192 kbps        6048 kbps
Modem max:             105488 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        86611 kbps         18146 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           270 m Estimated!
Training margin:       21.3 dB
Attenuation:           8.8 dB
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Radix 02 apr 2013, 18:30, in totaal 2 gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”