Ik moest lachen om je opmerking over conference calls. Weet je, iedere leider van een lidstaat acht zich natuurlijk de belangrijkste en ziet het gewoon niet zitten om te wachten... Zie je Macron zitten tureluren naar het scherm omdat Orbán eerst nog es pie moest doen terwijl Merkel haar kartoffelknödels probeert gaar te krijgen.ITnetadmin schreef:Reden is ook naart schijnt dat alle leiders elke keer hun agenda moeten aanpassen om samen te komen hierover.
Van conference calls nog ni gehoord blijkbaar
Ma kom, de EU zelf is niet bevoegd, waardoor de lidstaten idd elke keer zich moeten uitspreken.
En ik kan me inbeelden dat da ni eeuwig ging duren, en iedereen weet intussen dat de UK intern te verdeeld is om te weten wat ze willen.
Ik denk dat de EU hoopt op een nieuwe blik op de zaak, zoals een tweede referendum, of verkiezingen.
Van de andere kant, de UK zijn uitstellers; als het niet last minute is zou het wel ns kunnen dat er maanden geen beweging in de zaak komt.
En laat ons de factor showtime niet vergeten, iedere keer ze in persoon samen komen. Heb je Macron over die rode loper zien 'glijden'? Mijn haan kan het niet beter tussen zijn hennen.
Ik denk dat de EU en de UK nu samen gaan uitkijken naar de uitslag van komende verkiezingen. Zal een belangrijke indicatie zijn, ook voor het House of Commons.
Maar of de verkozenen nadien geen stokken in de wielen gaan steken bij belangrijke beslissingen in het EU parlement, geloof ik niks van. Geef die Britten 2 biertjes en je houd ze niet meer in de hand.