Oekraïne

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik weet zeker dat Finland en Zweden dit niet over 1 nacht ijs hebben beslist. :angel:
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

bambipower schreef:Beetje uitdagen ondertussen met finland en zweden...
De zoveelste pacifist die denkt dat braafjes in een hoekje kruipen het geweld doet stoppen :bang:

M'n moeder zei destijds altijd als ze slaan moet je dubbel zo hard terug slaan... enkel zo krijg je respect.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Tja, als de andere kant ook zo'n moederraad heeft gekregen krijg je uiteraard toestanden zoals nu in Oekraïne. :bang:
Resultaat is weinig respect meer maar vooral veel nodeloos bloedvergieten tot één van de twee niet meer rechtstaat en de andere uitgeteld in een hoek moet kruipen. Klinkt stoer maar doet vooral beide zijden onnodig veel pijn.

En wanneer je dubbel zo hard terugslaat en de ander reageert daarop door je knock out te slaan heb je finaal niets gewonnen. Een respectvol lijk blijft tenslotte ook maar een lijk.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Rusland durft weeral het vingertje op te steken, nu tegen Finland en Zweden om niet toe te treden tot de NAVO.
Een ferme pandoering verdient die peuter Poetin.

https://www.independent.co.uk/news/worl ... 56081.html
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

ivob schreef:En wanneer je dubbel zo hard terugslaat en de ander reageert daarop door je knock out te slaan heb je finaal niets gewonnen. Een respectvol lijk blijft tenslotte ook maar een lijk.
Als je dochter een ganse week door 5 Russen word verkracht om dan vervolgens de keel te worden overgesneden ga je dan zeggen 'tis goed jongens de Donbas is voor jullie'?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Weer iets voor de kindjes? Hij was eerst.... nee, hij was eerst.

Kinderachtig gedrag, door mensen die de wereld willen regeren.
Die dat nooit volwassen zijn geworden, gaan daar in mee
de koe zegt boe
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

ivob schreef:Tja, als de andere kant ook zo'n moederraad heeft gekregen krijg je uiteraard toestanden zoals nu in Oekraïne.
Toch niet... als de bully een stevige reactie krijgt stopt hij wel (en zoekt hij gewoon een ander zwak slachtoffer).

Als je natuurlijk geen reactie geeft (en dat is wat de NAVO steeds gedaan heeft in tegenstelling tot wat Putin zegt) krijg je gewoon nog meer slaag.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Is dat zo?

Hangt er gewoon vanaf wat de verhouding tussen de "bully" en het slachtoffer is.
Het komt me eerder voor - om in jullie kinderlijke beeldspraak te blijven - dat de bully een stevig gebouwde kerel is die een mager ventje een pak rammel geeft en dat het ventje blijft tegenspartelen maar niet in staat is twee keer zo hard terug te slaan.
En vooral dat de meesten langs de kant van het speelterrein heel hard staan te schreeuwen dat het ventje zich vooral niet moet laten doen maar verder zelf geen vinger uitsteken om hem een handje te komen helpen.
Het ventje heeft er dus heel weinig aan dat men voor hem supportert. Hij riskeert alleen nog meer bont en blauw geslagen te worden.
Tot zo ver de "speelplaats".

En voor wie tot nu toe de echte realiteit ontgaan is, het is ginder geen speelplaats waar een robbertje gevochten wordt tussen een slachtoffertje en een bully.
Het is een bittere ongelijke oorlog waarvan we voorlopig het einde nog niet gezen hebben. Wat langs de zijlijn staan supporteren voor één zijde zal de oplossing ook niet dichterbij brengen. Komt daar nog bij dat de andere kant ook zijn supporters heeft.
Zo simplistisch als jullie het voorstellen is het dus niet. Dan was het probleem al opgelost geweest. Oproepen tot nog meer of zelfs dubbel geweld, vooral wanneer je er zelf nog niet rechtstreeks in betrokken bent, heeft nog geen enkel conflict vroegtijdig beëindigd. Eerder het omgekeerde en geleid tot een onbeheersbare uitbreiding van geweld.
Petrikske schreef:Als je dochter een ganse week door 5 Russen word verkracht om dan vervolgens de keel te worden overgesneden ga je dan zeggen 'tis goed jongens de Donbas is voor jullie'?
Wanneer dat effectief op de door jou omschreven wijze zou gebeuren zou het wel het allerlaatste van mijn zorgen zijn wie op dat ogenblik de Donpas zou willen hebben. :roll:
Laatst gewijzigd door ivob op 12 apr 2022, 23:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

ivob schreef:Is.
Het is een bittere ongelijke oorlog waarvan we voorlopig het einde nog niet gezen hebben. Wat langs de zijlijn staan supporteren voor één zijde zal de oplossing ook niet dichterbij brengen. Komt daar nog bij dat de andere kant ook zijn supporters heeft.
Zo simplistisch als jullie het voorstellen is het dus niet. Dan was het probleem al opgelost geweest. Oproepen tot nog meer of zelfs dubbel geweld, vooral wanneer je er zelf nog niet rechtstreeks in betrokken bent, heeft nog geen enkel conflict vroegtijdig beëindigd. Eerder het omgekeerde en geleid tot een onbeheersbare uitbreiding van geweld.
Er zijn 2 opties om de oorlog snel te beeindigen

- massale druk op oekraine om te capituleren. Deze oorlog stopt maar oekraine zal direct een dictatuur worden en poetin heeft geleerd dat hij zich op het volgende land kan richten

- echte druk op rusland, gasboycot, noflyzone boven oekraine en elke russische tank in oekraine aan gort schieten.
De russische generaals gaan echt geen nucleaire oorlog riskeren voor donetsk en loehansk
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Ik zou zeggen, gezien je de werkbare oplossingen zo duidelijk ziet, wat houd je tegen om je aan te bieden als onderhandelaar en het conflict met zo weinig mogelijk bloedvergieten tot een duurzame oplossing te brengen?
Indien je slaagt maak je grote kans op de volgende nobelprijs voor de vrede.
Altijd handig iemand die in het hoofd van een ander kan kijken en zonder falen kan voorspellen hoe men op zijn voorgestelde acties al dan niet zal reageren.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

ivob schreef:Ik zou zeggen, gezien je de werkbare oplossingen zo duidelijk ziet, .
Het is ni echt een oplossing maar een keuze

Ofwel geef je toe aan poetin en doet die vrolijk verder tot hij Zijn sovjetunie terug heeft
Ofwel trek je een streep en ga je op zijn nucleaire bluf in

Pest of cholera is het altijd
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

ivob schreef:
Het ventje heeft er dus heel weinig aan dat men voor hem supportert. Hij riskeert alleen nog meer bont en blauw geslagen te worden.
Tot zo ver de "speelplaats".
Dus geef jij de bully die dreigt met chemische wapens (en ze gebruikt), die elke slachting van burgers weg lacht als door het ventje zelf aangericht, die overal mijnen achterlaat in afgebrande dorpen... maar zijn zin, want anders wordt het nog erger ??

Hoezo nog erger, wat kan er erger zijn dan wat Rusland daar al doet? Of wacht, je bent bang dat ze dit ook bij "ons" gaan doen? Zal ongetwijfeld gebeuren, als je nu de bully zomaar zijn gang laat gaan. Dan heb je een vrije keuze, ofwel reageer je nu tegen die bully (wij met zijn allen tegen één bully), ofwel ga je daar staan met je pacifistisch vlaggetje. Zwaaien in de hoop dat die barbaren je dochters niet verkrachten.

Tenzij je gewoon verhuist naar India, Venezuela of Syrië - want daar is het vooralsnog veilig. Tot die "bevriende landen" per ongeluk de bully ook tegen zich in het harnas jagen, dan is het over & out.
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

ivob schreef: En voor wie tot nu toe de echte realiteit ontgaan is, het is ginder geen speelplaats waar een robbertje gevochten wordt tussen een slachtoffertje en een bully.
Het is een bittere ongelijke oorlog waarvan we voorlopig het einde nog niet gezen hebben. Wat langs de zijlijn staan supporteren voor één zijde zal de oplossing ook niet dichterbij brengen. Komt daar nog bij dat de andere kant ook zijn supporters heeft.
Zo simplistisch als jullie het voorstellen is het dus niet. Dan was het probleem al opgelost geweest. Oproepen tot nog meer of zelfs dubbel geweld, vooral wanneer je er zelf nog niet rechtstreeks in betrokken bent, heeft nog geen enkel conflict vroegtijdig beëindigd. Eerder het omgekeerde en geleid tot een onbeheersbare uitbreiding van geweld.
Wat is dan uw oplossing? Zelensky maar tot overgave aanmanen? 44 miljoen Oekrainers maar in een dictatuur gaan laten leven, die door jarenlange doorgedreven propaganda opnieuw tegen het westen gaan zijn?
Of alle Oekrainers die naar het buitenland vluchten opvangen?

En dan hetzelfde doen met Moldavië? Georgië?

De echte realiteit is dat de Oekraïners willen vechten voor hun land en hun toekomst in een vrije samenleving. Hoe vreemd dit ook voor u mag zijn vanuit uw geprivilegieerd leventje in vergelijking met hen. En ja, daar vallen onschuldige slachtoffers bij. Dus is voor ons de keuze beperkt tot 2 mogelijke oplossingen. Niets doen (uw voorstel) met ook slachtoffers tot gevolg, of hen hierin steunen op alle mogelijke manieren.

En inderdaad zal dit ons ook kosten. Maar dat heb ik ervoor over om 44 miljoen mensen in een vrije omgeving en land te laten leven. Ik bespaar op gas, ik bespaar op benzine. Ik steun Oekrainse mensen, inclusief die ik persoonlijk ken, op meerdere vlakken en manieren.

En vele Belgen doen wat zij het beste kunnen: zeggen dat het toch erg is voor die mensen, en dan KLAGEN en ZAGEN over hoe het henzelf treft.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Putin furieus en houd opruiming in geheime dienst.
https://www.mirror.co.uk/news/world-new ... 0-26690877
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Med schreef: Wat is dan uw oplossing? Zelensky maar tot overgave aanmanen? 44 miljoen Oekrainers maar in een dictatuur gaan laten leven, die door jarenlange doorgedreven propaganda opnieuw tegen het westen gaan zijn?
Of alle Oekrainers die naar het buitenland vluchten opvangen?
Wat ze al weken geleden moesten doen. Krim erkennen als Russisch, Donbass als onafhankelijk... Jullie willen het niet zien, maar het komt er toch van. Met dat verschil dat de regio en een deel van Oekraïne nu aan gort is geschoten, met een massa menselijk lijden, een deel van de bevolking dood of getraumatiseerd, het land vol (zware) wapens gepompt, Rusland verder van ons weg geduwd (houd uw vrienden dicht en uw vijanden dichter) en onszelf massaal pijn aan't doen met sancties...
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

woutervh schreef: Wat ze al weken geleden moesten doen. Krim erkennen als Russisch, Donbass als onafhankelijk...
Ah daar hebben we wouter weer die gaat vertellen wat die mensen moeten doen. Land afgeven, een marionet van Putin als regeringsleider, geen ambitie hebben om zich te ontplooien en vooral zwijgen tegenover een russische dictator.
woutervh schreef:Rusland verder van ons weg geduwd (houd uw vrienden dicht en uw vijanden dichter) en onszelf massaal pijn aan't doen met sancties...
Hier hebben we dus zo iemand die klaagt dat hijzelf getroffen word, vanuit zijn geprivilegieerd leventje in het vrije westen. Als hij het maar goed heeft.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

En inderdaad zal dit ons ook kosten. Maar dat heb ik ervoor over om 44 miljoen mensen in een vrije omgeving en land te laten leven. Ik bespaar op gas, ik bespaar op benzine. Ik steun Oekrainse mensen, inclusief die ik persoonlijk ken, op meerdere vlakken en manieren.

En vele Belgen doen wat zij het beste kunnen: zeggen dat het toch erg is voor die mensen, en dan KLAGEN en ZAGEN over hoe het henzelf treft.
Top, jij hebt de mogelijkheid om dat op te vangen. Maar 40% van de belgische bevolking heeft al geen reserves meer.
Ik zie dagelijks mensen die nu al moeten kiezen tussen medicatie en eten.

Uw sociale naar de ukrainers toe is mooi, maar vergeet uw eigen mensen niet

Ben eens benieuwd hoe je zal doen, als uw reserves op zijn
de koe zegt boe
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Laat ons eens kijken in het PvdA partijprogramma...

-heffing op geïmporteerde olie en gas (levert miljarden op)
-oliegargachen echt aanpakken (ook de onze) met hun miljarden verborgen in belastingsparadijzen.
-zij die nu buitensporig winst maken door de oorlog (de kunstmatig gestegen prijzen) een steentje laten bijdragen

En naar de burgers toe...

-door de bevolking gesponserde bedrijfswagens afschaffen (ook de mijne)
-belastingen hervormen
-index afschaffen voor wie boven een bepaald plafond verdient...
-overdreven hoge pensioenen (o.m. ambtrnaren) aftoppen...

Als ze dat allrmaal doen, is er geld zat voor het klimaat (HE) en arme landen in Afrika e.d.

Het geld is er wel degelijk hoor.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Jaja, dat zeggen ze bij pvda al veel langer....

Maar wat haalt het uit?

Zie jij openvld al hetzelfde denken? Liberalen zijn er net om de rijken rijker te maken.
Of groen? Liefst niet zeker, want die hebben ons nog meer afhankelijk gemaakt van rusland.
de koe zegt boe
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

woutervh schreef: Wat ze al weken geleden moesten doen. Krim erkennen als Russisch, Donbass als onafhankelijk... Jullie willen het niet zien, maar het komt er toch van. Met dat verschil dat de regio en een deel van Oekraïne nu aan gort is geschoten, met een massa menselijk lijden, een deel van de bevolking dood of getraumatiseerd, het land vol (zware) wapens gepompt, Rusland verder van ons weg geduwd (houd uw vrienden dicht en uw vijanden dichter) en onszelf massaal pijn aan't doen met sancties...
Rusland en Oekraïne hadden al een overeenkomst, namelijk opgeven van kernwapens in ruil voor territoriale integriteit.
Heeft Rusland zich daaraan gehouden?
Als ze nu de Krim & Donbas opgeven welke garantie heeft Oekraïne dat ze binnen een paar jaar Odessa niet zullen opeisen?
En daarna? Wat als ze aankloppen bij Litouwen omdat ze een corridor naar Kaliningrad willen?
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer



Integraal te bekijken!

Of hoe Rusland de UK in zijn macht heeft en via Brexit ook EU verzwakt. “Divide et impera”
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Wouter is de grappigste thuis zeker?

Zou jij het leuk vinden dat Duitsland even de Oostkantons gaat innemen vanwege een speciale militaire operatie? Want ja vroeger behoorde dat tot Duitsland.

Dat is precies hetzelfde ja vroeger was het een deel van de Sovjet-Unie maar dat wilt niet zeggen dat alles maar gewoon binnengevallen moet worden...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

bambipower schrijft ...Uw sociale naar de ukrainers toe is mooi, maar vergeet uw eigen mensen niet...

Goede raad, maar hoort duidelijk niet bij de neo-liberale doctrine van US, UK en EU!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

boonpwnz schreef:Zou jij het leuk vinden dat Duitsland even de Oostkantons gaat innemen vanwege een speciale militaire operatie? Want ja vroeger behoorde dat tot Duitsland.
Dus jij zou zelf de wapens opnemen? Of uw kinderen naar ginder sturen om de Oostkantons te kunnen houden? Wetende dat Duitsland vele malen sterker is en het een onbegonnen zaak is?

Leuk? Helemaal niet. Terecht? Ook niet. Is Rusland de agressor? Zeker. Heeft Oekraïne recht op zelfbeschikking? Zeker.
Alleen kun je hier volgens mij heel wat bloedvergieten vermijden door toegevingen te doen. Het resultaat zal uiteindelijk toch hetzelfde zijn...
En ik denk dat we nu heel wat banger moeten zijn dat Rusland verder gaat dan dat stukje Oekraïne, net omdat we ze compleet gesanctioneerd hebben en ze internationaal eigenlijk niets meer te verliezen hebben.
Maar de toekomst zal het uitwijzen
Laatst gewijzigd door woutervh op 13 apr 2022, 11:17, 2 keer totaal gewijzigd.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

woutervh schreef:.
Alleen kun je hier volgens mij heel wat bloedvergieten vermijden door toegevingen te doen. Het resultaat zal uiteindelijk toch hetzelfde zijn...
Welke toegevingen?
Welke garantie dat het daar bij blijft

En ik denk dat we nu heel wat banger moeten zijn dat Rusland verder gaat dan dat stukje Oekraïne, net omdat we ze compleet gesanctioneerd hebben
En opnieuw verleg je de verantwoordelijkheid

Poetin stopt niet bij oekraine, dat lijk jij volstrekt niet te snappen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

1207 schrijft ...Poetin stopt niet bij oekraine, dat lijk jij volstrekt niet te snappen...

Nato zal dan art. 5 inroepen om alles op scherp te zetten, so what...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

1207 schreef: Welke toegevingen?
Welke garantie dat het daar bij blijft
De Krim en Donbass opgeven.
In de veronderstelling dat het er toch van komt. Alleen kan zo heel wat menselijk leed vermeden worden. Garanties zijn er niet, enkel hopen dat het daarbij blijft.
Dit gaat hier niet om een spelletje command en conquer hé. Het gaat om echt land, echte mensen, echte soldaten, echte huizen. Kiezen is altijd een beetje verliezen
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

woutervh schreef:
1207 schreef: Welke toegevingen?
Welke garantie dat het daar bij blijft
De Krim en Donbass opgeven.
In de veronderstelling dat het er toch van komt. Alleen kan zo heel wat menselijk leed vermeden worden. Garanties zijn er niet, enkel hopen dat het daarbij blijft.
Dit gaat hier niet om een spelletje command en conquer hé. Het gaat om echt land, echte mensen, echte soldaten, echte huizen. Kiezen is altijd een beetje verliezen
We Weten dat dit niet gebeurt, binnen 5j is het weer prijs.
Wat dan?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Dan hebben we een betere nato organisatie!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

1207 schreef: We Weten dat dit niet gebeurt, binnen 5j is het weer prijs.
Wat dan?
Dat weet je niet, daar ga je vanuit. Niemand heeft een glazen bol.
En dan is er tenminste nu een regio die niet aan gort geschoten is en menselijk leed is voorkomen (te laat).
En intussen diplomatie terug opstarten en maatregelen treffen om te voorkomen dat het binnen 5 jaar opnieuw zover komt.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

woutervh schreef:Alleen kun je hier volgens mij heel wat bloedvergieten vermijden door toegevingen te doen.
Je vergeet dat Oekraine in het verleden reeds toegevingen heeft gedaan (afstaan van kernwapens aan Rusland).

Wat is hun beloging... een nieuwe inval van Rusland (ondanks hun belofte dat het een souverein land zou zijn).
woutervh schreef:Het resultaat zal uiteindelijk toch hetzelfde zijn...
Met een bende laffaards als jij zou dat inderdaad het geval zijn !

Echt zielig het gebrek aan respect dat je hebt voor je voorouders (en andere die ons te hulp zijn gekomen) die misschien gevochten hebben voor jou vrijheid vandaag.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

woutervh schreef: Dat weet je niet, daar ga je vanuit. Niemand heeft een glazen bol
We hebben het verleden
Daarvan weten we dat poetin zich niets van overeenkomsten aantrekt.
Kernwapens in ruil van erkenning territorium was zo een overeenkomst
En dan is er tenminste nu een regio die niet aan gort geschoten is en menselijk leed is voorkomen (te laat).
En hoe voorkom je leed als je miljoenen mensen in een medogenloze dictatuur parkeert? Dat is hetgeen je feitelijk vraagt, nl een totale capitulatie van oekraine

Ok,dat leed is minder zichtbaar als kapotgechoten steden, dar klopt. Of is het je enkel daarom te doen, geen zichtbaar lijden

Waarom zou poetin 8n dat scenario tevreden moeten zijn met 2 steden? Hij kan tenslotte eisen wat hij wil
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@DarkV

Onze reddertjes van 1945 zijn intussen de grootste imperialisten geworden, terwijl wij de lafaards zijn die toezien vanop de zijlijn...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Med schreef:
ivob schreef: En voor wie tot nu toe de echte realiteit ontgaan is, het is ginder geen speelplaats waar een robbertje gevochten wordt tussen een slachtoffertje en een bully.
Het is een bittere ongelijke oorlog waarvan we voorlopig het einde nog niet gezen hebben. Wat langs de zijlijn staan supporteren voor één zijde zal de oplossing ook niet dichterbij brengen. Komt daar nog bij dat de andere kant ook zijn supporters heeft.
Zo simplistisch als jullie het voorstellen is het dus niet. Dan was het probleem al opgelost geweest. Oproepen tot nog meer of zelfs dubbel geweld, vooral wanneer je er zelf nog niet rechtstreeks in betrokken bent, heeft nog geen enkel conflict vroegtijdig beëindigd. Eerder het omgekeerde en geleid tot een onbeheersbare uitbreiding van geweld.
Wat is dan uw oplossing? Zelensky maar tot overgave aanmanen? 44 miljoen Oekrainers maar in een dictatuur gaan laten leven, die door jarenlange doorgedreven propaganda opnieuw tegen het westen gaan zijn?
Of alle Oekrainers die naar het buitenland vluchten opvangen?

En dan hetzelfde doen met Moldavië? Georgië?

De echte realiteit is dat de Oekraïners willen vechten voor hun land en hun toekomst in een vrije samenleving. Hoe vreemd dit ook voor u mag zijn vanuit uw geprivilegieerd leventje in vergelijking met hen. En ja, daar vallen onschuldige slachtoffers bij. Dus is voor ons de keuze beperkt tot 2 mogelijke oplossingen. Niets doen (uw voorstel) met ook slachtoffers tot gevolg, of hen hierin steunen op alle mogelijke manieren.

En inderdaad zal dit ons ook kosten. Maar dat heb ik ervoor over om 44 miljoen mensen in een vrije omgeving en land te laten leven. Ik bespaar op gas, ik bespaar op benzine. Ik steun Oekrainse mensen, inclusief die ik persoonlijk ken, op meerdere vlakken en manieren.

En vele Belgen doen wat zij het beste kunnen: zeggen dat het toch erg is voor die mensen, en dan KLAGEN en ZAGEN over hoe het henzelf treft.
Wel bij de feiten blijven en niet beginnen fantaseren.
Ik ontzeg geen enkel land zicht te verdedigen tegen welke aanval dan ook. Dus ook Oekraïne niet.
Dat ze daar doen wat ze niet laten kunnen. Maar betrek er geen anderen in. Wanneer ze dus niet in staat zijn dubbel en hard terug te slaan moeten ze daar vooral zelf hun conclusies uit trekken.
Maar op het internet wat staan roepen dat je twee keer zo hard moet terugslaan en dit kunnen zijn twee verschillende zaken.
Ik heb er dus niets op tegen dat Rusland en Oekraïne hun eeuwenoud conflict weer even doen opflakkeren en verder zetten. Het is niet de eerste keer en het zal niet de laatste keer zijn.
Overigens komt niemand - in het echte leven - aan mij vragen wat de oplossing is. Ik heb ook niet de pretentie om te beweren dat ik de oplossing ken noch dat één van die twee partijen noch een derde partij naar mijn eventuele "keuze" zou luisteren.
Er zijn er hier blijkbaar al voldoende die deze skills wel beheersen en blijkbaar met genoeg invloed om dat door te drukken. Dus mij hebben ze daar niet bij nodig.
Zelensky noch Putin zullen naar mij luisteren. Ik heb ze dus tot niets aan te manen. Ze moeten elk doen wat hun eigen volk van hen verlangt. Of dit naast zich neerleggen. En dan is het eerst aan hun eigen bevolking - wanneer ze niet akkoord zijn met de beslissingen van hun leiders - om zelf in te grijpen. Wie ben ik om de keuze in hun plaats te maken?

Zelf kan ik overigens niet op gas besparen en op benzine nauwelijks want dat gebruik ik al jaren niet meer.

Het is natuurlijk heel gemakkelijk om op te roepen tot meer geweld - vooral op afstand - en uw eigen "bijdrage" heldhaftig te beperken door wat op gas en benzine te besparen. :roll: Wanneer je oproept tot meer geweld en er dan daadwerkelijk - uit overtuiging - zou aan gaan meehelpen zou je pas echt iets opofferen. In de feiten "offer" ik nu dus meer op dan jij al was het niet eens de bedoeling. Aan mij geraakt Putin, Qatar, de Arabische Emiraten,..... al jaren geen gas en olie meer kwijt. Jij schroeft je verbruik nu een beetje terug. Proficiat. Het standbeeld staat al klaar.

Jij kent blijkbaar persoonlijk OekrainIërs. Nou ik niet. En ik heb er ook geen behoefte aan.
Tot voor de inval ging het daar niet veel beter aan toe dan in Rusland. Ongeveer hetzelfde volk met even corrupte machthebbers (ze staan 122ste op 180 wat betreft de naties met de laagste graad aan corruptie) en even enge nationalistische trekjes.
Hun held (door de omstandigheden dus niet eens geboren) werd voor het conflict niet eens door zijn eigen bevolking volledig aanvaard.
Toegegeven, hij speelt nu de rol van zijn leven (zijn ervaring als acteur komt nu dus geweldig van pas) en hij heeft geweldige scriptschrijvers.

Nog maar een paar jaar geleden behoorden ze tot het "vijandige kamp". Door een speling van het lot - en vooral door de regiopolitiek - zouden het eenklaps onze vrienden zijn? Nu mijn vrienden kies ik liever zelf en laat ik me niet opdringen door de media noch wat meningen van het internet.

En ze nu versneld binnenloodsen in de EU als troostprijs? Strak plan. Hebben we nog niet genoeg te stellen met de vreemde ideeën over democratie van o.a. de Hongaren en de Polen? En die kunnen niet eens tippen aan de corruptie en nationalismegraad van de Oekraïne.
Kortom, ik zal de laatste zijn om je en je gelijkgeznden tegen te houden om ginder een robbertje te gaan meevechten en de "bully" twee keer zo hard terug te slaan (met je thermostaat een graadje lager te zetten gaan ze ginder eens goed lachen). De enige die dat verhindert zijn jullie zelf. Noch Putin, Zelensky noch ik. We horen het dus wel wanneer je de daad bij het woord voegt.
Laatst gewijzigd door ivob op 13 apr 2022, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

DarkV kent onze geschiedenis niet?

Toen duitsland belgie binnenviel, werden ze ontvangen met een luid applaus.

Bvb :

Voor de Duitse bezetter is een goede samenwerking met het bestuur van Antwerpen en haar machtige haven heel belangrijk. Met burgemeester Leo Delwaide lukt dat. Hier in Antwerpen hoeven de Duitsers geen collaborerende ‘oorlogsburgemeester’ te benoemen. Net zoals ook elders gebeurt, schikt het lokale Antwerpse bestuur zich naar de Duitse eisen. Het stadhuis voert de Duitse bevelen zonder veel weerstand uit, met als absoluut dieptepunt de actieve medewerking aan de Jodenrazzia’s in de zomer van 1942. Later, wanneer de Duitse kansen keren, verandert ook de houding van de Antwerpse bestuurders. Steeds vaker weerklinkt protest. Vanaf dan houdt men vooral rekening met het scenario van een geallieerde eindoverwinning

https://www.antwerpenherdenkt.be/oorlog ... an-de-stad

Veel van onze grootouders waren fan van hitler... ze nu helden maken :bang:
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

woutervh schreef:En ik denk dat we nu heel wat banger moeten zijn dat Rusland verder gaat dan dat stukje Oekraïne, net omdat we ze compleet gesanctioneerd hebben en ze internationaal eigenlijk niets meer te verliezen hebben.
En met wie of wat gaat hij dat doen nog verder trekken dan Oekraine? Met een paar enkelingen die economisch zodanig aan de grond zitten dat tekenen voor het leger hun enige uitweg is? Ja die zullen gemotiveerd zijn om zich af te laten knallen voor Putin's eer en glorie.
Vroeg of laat gaan er toch vliegtuigen de grens over en wie weet 'boots on the ground' ,het is enkel wachten op een gruwelijke daad teveel van Poetin.
Hij is nu al zwaar wapentuig aan het plaatsen aan de grens met Finland, ooit stopt het toch voor hem als de aanvragen om lid te worden van de navo blijven toestromen.
Hij heeft het voetvolk niet en blijkbaar is er al veel van z'n wapentuig vernield.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Hij is helemaal krankjorum.
Gisteren 12 april was het kosmonautendag in Rusland en zoals de traditie het wil wordt dan hun eerste ruimtevaarder herdacht. Joeri Gagarin leverde een inderdaad fantastische prestatie als eerste ruimtevaarder ooit, maar...

Poetin hield de traditionele speech in het nieuwe ruimtevaartcentrum in Tsiolkovsky (Amur Oblast) het verre oosten van Rusland. De media heeft slechts een kort fragment eruit weergegeven waarop vooral zijn nobele doelen werden besproken, maar wat hij verder in zijn speech verkondigde was er zeker niet minder belangrijk om en kun je terugvinden met wat opzoekwerk.

Een quote:
"Bij het bereiken van de Vostochny Space Base vanuit de stad Blagovesjtsjensk in de Russische Amoer-regio per helikopter, hielden Poetin en Loekasjenko een toespraak tijdens de ceremonie die werd gehouden na onderzoek van het lanceringscomplex van de Angara-ruimtevaartuigen. Putin zei dat ze 45 jaar later Ruslands 'Maan'-programma zullen voortzetten en zei: 'We zullen het maanprogramma voortzetten. Het geautomatiseerde robotruimtevaartuig Luna 25 wordt verzonden vanuit Vostochny. De generatie ontwikkelaars van het nationale raket- en ruimteprogramma heeft ons niet alleen een enorme technologische achtergrond nagelaten, maar ook de waarden die we vandaag zoeken. We hebben het verlangen van onze voorouders om vooruit te komen geërfd. We zullen zeker alle plannen consequent en volhardend uitvoeren, ondanks allerlei moeilijkheden en elke poging om ons van buitenaf te weerhouden in dit doel', zei hij."
Ondanks de handenvol geld kostende oorlog, het verlies aan mensenlevens en de bijtende sancties durft hij verkondigen dat de Russen naar de maan willen. En dat bij een vooropgestelde recessie door de wereldbank van 11.4% dit jaar in Rusland.
Hij heeft dus ofwel een enorm spaarvarken ergens verborgen en gaat aan mass geld uitdelen aan iedere Rus en/of bedrijf, of hij verkeert in een zodanige staat van ontkenning dat hij de werkelijkheid mist. Dat laatste zal wel juister zijn.

Sommigen denken hier nog steeds dat met zo iemand te onderhandelen valt, dat Zelenski het best de regio Donbas en Loegansk opgeeft aan Rusland en dat dan het bloedvergieten wel zal stoppen en de vredesduif neerdaalt over Oekraïne.
Zijn uitgestoken vingertje reikt verder en hij zal niet ophouden vooraleer ook Transnistrië aansluiting heeft op Rusland. Daarna kan hij zijn hoofd keren naar de Oblast Kaliningrad.
Deze oorlogsmisdadiger en krankzinnige malloot is niet alleen een gevaar voor Oekraïne, maar net zozeer voor zijn eigen volk en de totale beschaving van deze planeet. Hij zou het best verdwijnen want hij hoort niet meer thuis in deze eeuw.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

boonpwnz schreef:Wouter is de grappigste thuis zeker?

Zou jij het leuk vinden dat Duitsland even de Oostkantons gaat innemen vanwege een speciale militaire operatie? Want ja vroeger behoorde dat tot Duitsland.

Dat is precies hetzelfde ja vroeger was het een deel van de Sovjet-Unie maar dat wilt niet zeggen dat alles maar gewoon binnengevallen moet worden...
:roll:
Toen - en dat is echt gebeurd en geen veronderstelling - een vooraanstaande politicus het een goed idee vond om Vlaanderen aan Nederland te hechten hebben we je toch niet gehoord?

En om op je veronderstellingen in te gaan, wanneer de Oostkantons bij meerderheid beslissen dat ze liever terugkeren naar Duitsland heb jij daar dan persoonlijk last van? Wens jij daar dan in de Oostkantons voor te gaan strijden? Nu ik niet. Het is dan hun beslissing en mij maakt het niet echt uit waar een virtuele grens stopt of begint.
Wanneer de Oostkantons bij meerderheid voor België kiezen is het uiteraard een andere zaak. Maar dan zou ik toch eerst voor een te onderhandelen oplossing gaan ipv als een kieken zonder kop - de toestand van ons Belgisch restleger kennende - de hele oostkantons en waarschijnlijk een groot deel van België voor jaren naar de verdommenis te helpen schieten omdat dit heldhaftiger bekt dan diplomatie.
Laatst gewijzigd door ivob op 13 apr 2022, 13:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Heb ook een deel van die speech gezien en inderdaad, het blijft steeds dezelfde retoriek.
Poetin gaat geen duimbreed toegeven en Loekasjenko blijft z'n hielen likken die lijkt wel te smeken om mee
te mogen 'spelen' met Poetin.
Zelensky heeft altijd aangegeven te willen praten en zelfs bereid te zijn om toegevingen te willen doen.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Petrikske schreef: Hij heeft het voetvolk niet en blijkbaar is er al veel van z'n wapentuig vernield.
Net of wij wel in aantal het voetvolk hebben en de wil bij het voetvolk om terug te slaan en daarna Rusland even te gaan bezetten.
De dienstplicht is hier al jaren geleden - evenzo in de ons omringende landen - afgeschaft en het grootste deel van de burgerbevolking heeft noch de conditie noch de skills om vlug omgeschoold te worden tot een leger waar je iets mee kan aanvangen.
En de grootste strijdmacht binnen de NATO is er de laatste decennia nog nooit in geslaagd met al hun vooruitstrevend wapentuig om derde wereldlanden blijvend te bezetten. Integendeel, meestal op het eind, na jaren van nodeloos bloedvergieten, een beschamende chaotische terugtocht.
Dan blijft als enige optie elkaar met grof geweld op te blazen en er voor iedereen een leefbaar eind aan te maken.
Eerst gaan jullie er van uit dat wanneer men Putin en Oekraïne geen militair lesje geeft hij zal blijven doorgaan.
Maar wanneer men vanuit derde landen hem militair aanvalt zou hij plots wel met de staart tussen de benen afdruipen?
Strak plan. Volledig gebaseerd op veronderstellingen. Hopelijk zitten er bij de NATO betere militaire "experts" dan op UB.
Waarschijnlijk wel en ook een van de redenen dat ze de "plannen" van de UB-experten nog niet ten uitvoer gebracht hebben.
Med schreef:Hier hebben we dus zo iemand die klaagt dat hijzelf getroffen word, vanuit zijn geprivilegieerd leventje in het vrije westen. Als hij het maar goed heeft.
En dat goede geprivileerde leventje hebben we dan voornamelijk te danken aan het feit dat we elkaar hier niet meer in de haren vliegen maar liever nachten lang dooronderhandelen tot we een halfbakken compromis bereiken. Lijkt me nog altijd een meer werkzame oplossing dan elkaar om de haverklap dubbel en dik terug op het gezicht te slaan.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”