Minister Gatz wil doorspoelen reclame verbieden

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Als ze dit erdoor willen kunnen ze perfect een firmware update pushen ook voor de oudere toestellen welke dit mogelijk maakt. En die updates pushen ze gewoon via de coax kabel ...

* marker aan begin van reclame blok, digicorder laat doorspoelen niet toe
* Marker eind reclameblok of na 1 min, doorspoelen kan

Daarvoor heb je zelfs geen sidechannel nodig, dit kan gewoon mee opgenomen worden in de videostream.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Fallschirmjaeger schreef: Tv is op dit moment niet gratis. Je betaalt ervoor via de provider.
Aan de provider betaal je voor de distributie van het signaal. Daarmee zijn de exploitatiekosten van de zender niet vergoed hé.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 mar 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Boulder, dat betwijfel ik hoor. Er wordt weinig tot geen moeite in CI+ gestoken bij Telenet. Zoiets zou meer moeite en geld kosten dan wat het ooit zou opleveren.

Ik ben vrij zeker dat die 'preroll' reclame in opnames ofwel via de cloud (Telenet TV box) ofwel via de Digicorder zelf (met HDD) wordt toegevoegd. Een oudere niet-interactieve Digicorder kan dus geen last hebben van zo'n reclames. Logisch ook: hoe haalt de box anders die filmpjes binnen + men kan niet meten of de reclame werd bekeken

Verder klopt het wat Devilkin zegt. Het blokkeren/toelaten van doorspoelen van reclame tijdens een programma replay kan perfect worden gelimiteerd a.d.h.v. markers in het TV signaal.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

boulder schreef:Dus betekent dat het einde van het niet-versleuteld zijn van die zenders?
Er is nog vrije DVB-C ten behoeve van het "compact signaal". Het laatste Vlaams tv-signaal zonder DRM.

Leve de "technologische vooruitgang"?

MrBlueSky schreef:Logisch ook: hoe haalt de box anders die filmpjes binnen + men kan niet meten of de reclame werd bekeken
Goh, via DVB-C kan je ook data doorsturen, of je kan tijdscodes van de reclameblokken doorsturen, maar Telenet zal natuurlijk kiezen voor de goedkoopst mogelijke technologische implementatie.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Misschien toch maar eens investeren in een CC met Google TV. Al kijken we zo gigantisch weinig TV dat ik me zelfs afvraag of dat de moeite is
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Die markers, zijn dat de markers die de opnames perfect zouden kunnen markeren maar het nooit gedaan hebben zodat je nog altijd x minuten voor/na en opname hebt en in het slechtste geval zelfs het einde van uw programma niet opgenomen hebt?

Even op Twitter gekeken, de reacties zijn echt geweldig positief :roll: Ze zullen veel reclame moeten maken :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Dat een minister/politieker zich hier zelfs mee bezig wil houden. Brengt toch geen geld op voor de overheid of burgers ? Is ook niet van algemeen belang ?

Duidelijk geval van lobby/ sponsor politiek dus :-(
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Dizzy schreef:Even op Twitter gekeken, de reacties zijn echt geweldig positief :roll: Ze zullen veel reclame moeten maken :lol:
Dat is toch bij elke prijsstijging ook zo?
En na 2 dagen spreekt er niemand meer over en is quasi niemand weg.
Ze weten dat ook hoor bij telenet.
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 370
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 38 keer

Abusimbal schreef:Hoeveel heeft Gatz gekregen om dit te regelen ?
De nieuwe minister van media is Dalle…

Die heeft ook al bewezen om niet aan de kijker/belastingbetaler te denken; zie zijn poging om VRT in het Streamz-bad te trekken. Of eerder Streamz-moeras.
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Sinds corona terug overgeschakeld op het minder legale kanaal (besparen+meer tijd om alle verschillende series te checken). 2,6 euro per maand voor snelle service.

Behalve live sport zie ik mezelf niet meer terug gaan. Het is te gebruiksvriendelijk heb ik herontdekt.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

cadsite schreef:
Dizzy schreef:Even op Twitter gekeken, de reacties zijn echt geweldig positief :roll: Ze zullen veel reclame moeten maken :lol:
Dat is toch bij elke prijsstijging ook zo?
En na 2 dagen spreekt er niemand meer over en is quasi niemand weg.
Ze weten dat ook hoor bij telenet.
Een prijsstijging is iets anders, dan heb je ook mensen die overstappen maar de "duoplist" volgt meestal. Je kan dus nergens heen.

Nu kan je ook uw abo opzeggen want die verplichting herinnert zichzelf iedere avond opnieuw. Nu ja, als ze sneller hun zenders kapot willen is dit een gouden zet.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
PeterD1
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 apr 2019, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 5 keer

Wordt toch ook eens tijd om over te stappen. We nemen altijd programma's op zodat we achteraf de reclame kunnen verder spoelen (voor zover dat we al eens tv kijken). Als dat niet meer kan, al is het 1min reclame hoeft het voor mij niet meer. Maar waarschijnlijk is de kans groot dat bv Orange dit ook na enige tijd zal doorvoeren? Proximus ga ik vanuit dat ze dit sowieso ook gaan doorvoeren.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Dizzy schreef:Een prijsstijging is iets anders, dan heb je ook mensen die overstappen maar de "duoplist" volgt meestal. Je kan dus nergens heen.
Je vergeet hoe hard mensen moeite hebben met veranderen.
Veranderen van stroom leverancier is voor velen al "te veel gedoe".
Als je van provider verandert moet je andere hardware halen & gewoon worden. Je bent je opnames kwijt.

Dat zijn 2 argumenten waar (in Nederland zeggen ze) Henk & Ingrid naar grijpen en gewoon elke avond wat lastig zullen zijn, maar toch niets doen.
saaiborg
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2020, 20:25

PeterD1 schreef:Wordt toch ook eens tijd om over te stappen. We nemen altijd programma's op zodat we achteraf de reclame kunnen verder spoelen (voor zover dat we al eens tv kijken). Als dat niet meer kan, al is het 1min reclame hoeft het voor mij niet meer. Maar waarschijnlijk is de kans groot dat bv Orange dit ook na enige tijd zal doorvoeren? Proximus ga ik vanuit dat ze dit sowieso ook gaan doorvoeren.
Iedereen
Joebar schreef:Zou dit ook het geval worden bij de stokoude digicorders?

Post van mezelf uit 2018
Joebar schreef:Nu maar hopen dat mijn huidige digicorder het nog een tijd volhoudt. Aangekocht begin 2014 (55 maand x €9 huur en counting ...) Ik hoor de telenet installateur nog "Mor menier toch, da zouwek nie doen zenne. Volgend joar ister nen nieve en dan zitter mej, mor allé tis aw eigen keus hé. Nor mij moete nie leustere..."
En dat deed ik dan ook niet.

Ik neem aan dat hun cloudoplossing het uiteindelijke doel heeft om de reclame unskippable te maken?
(Intussen is dat trouwens 90 maand x 9 euro = €810 huurgeld voor een digicorder die maar een jaar zou moeten meegaan)
Eerst TV box, daarna Digicorders/Digiboxen (2022)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

henkdee schreef:prachtig, nu kan het bakske van Telenet helemaal buiten :p
nu nog mijn vrouw overtuigen, de kids kijken al lang geen "tv" meer :)
Ik zit in krak dezelfde situatie :lol:
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Hoe Telenet en DPG hun eigen verdienmodel en zenders de nek omdraaien. Om dan toch maar reclame door de kijkers hun strot te kunnen duwen. Nu is het nog 1 minuut, na een jaar zal het 2 minuten zijn. Of in plaats van 1 of 2 keer zullen het onderbrekingen per 10 of 15 minuten worden. Dan zijn er evenveel als bij de gewone kijkers.

Proximus en Orange zullen later dit jaar of begin volgend jaar volgen. VRT zal onder invloed van de politiek ook moeten inbinden en volgen.

Reeds weg gelopen van televisie. Zappen tussen Netflix en Disney+. Mij onlangs laten vangen aan Streamz en dat is dus een éénmalig iets geweest. Sop de kolen niet waard.

Betekent dat ik reeds meer dan een jaar geen journaal, nieuws, ter zake, telefacts, de mol, olympische spelen, ek voetbal, ... (vrt, vtm, sbs) meer heb gezien. De linkse (of rechtste) zenders en/of overheid kunnen mij dus ook niet meer beïnvloeden in mijn denkpatroon.

Ik heb niet het gevoel iets te moeten missen. Integendeel ik doe nu andere zinvolle zaken in plaats van aan het tv-infuus te hangen.

Vandaag is een zwarte dag voor de televisie kijkers.
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 559
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Iemand een idee hoe je aan bbc prime komt zonder telenet?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

MaT schreef:
boulder schreef:En ook, ik vermoed dat ze dat ook op CI+ gaan doorduwen,...
Uiteraard, iedereen gelijk voor de reclamewet. We kunnen niet hebben dat TV-met-een-kaartje-kijkers een voordeel hebben tegenover box-kijkers.
Technisch gezien ook perfect mogelijk.
Zo zie je maar boulder, dat het niet de overstap naar IPTV is die ons de das omdoet. Dit moest en zal er komen, hoe dan ook.
Ja, maar er is meer dan alleen reclame.
Met DVB-C ben je niet verplicht om de netwerkkabel in te laten zitten, kunnen ze niet zien naar wat je kijkt.
En een locale harddisk zorgt ervoor dat je opnames kunt bijhouden, in plaats van dat ze op de cloud staan, en bijv. na 3 maanden weg zijn.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Dat is nu net het punt. Veranderen kan hier door het bakske buiten te gooien en via internet te kijken.

Verandering gaat voor velen inderdaad moeilijk maar verandering hou je anderzijds ook niet tegen. Bekijk het gedrag van TV-gebruik en je ziet elk jaar het nieuwe gebruik toenemen en jongeren zijn dat al gewoon. Als Telenet/VTM met een uitstervende categorie klanten denkt te kunnen groeien, bon chance.

Dit soort zaken zet gewoon een enorme versnelling op verandering want u elke avond opjagen over reclame die u opgedrongen wordt zal velen kwaad genoeg maken om te kiezen voor alternatieven. Een aardige besparing komt daar nog bij. Neen, oerdomme beslissing en dat zijn keuzes tegen de markt in altijd.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Ik heb nu een proefabonnement lopen van de TV-app van TV Vlaanderen. 1ste maand gratis. Genomen met de intentie dat op te zeggen. Werkt eigenlijk heel goed. Als je niet de light-versie neemt zit daar ook een video-catalogus bij.

Eigenlijk is dat het enige dat ik effectief gebruikt heb. Buiten soms het het 7 uur nieuws van de VRT of VTM(1). Maar de lineaire televisiezenders zelf ...gewone programma's. Nog niet naar gezien. Wel een poging gedaan via 'terugkijk TV' maar de naden van de tv-programma's kloppen niet. Het label van wat het zou moeten zijn en wat je te zien krijgt is fout.

In zo'n app is dat van de verplichte reclame gemakkelijk in te voeren. Of zelfs als er geen reclame is. Als ik via die app naar het VTM nieuws kijk en wil terugspoelen naar de start ervan omdat ik het begin miste dan mag dat niet volgens de app vanwege beperkingen van de zender. Zeer irritant en onnozel.

Die invoering van die verplichte reclame maakt waarschijnlijk AntenneTV van TV Vlaanderen marginaal beter. Dat is ondanks de lage prijs toch een slecht product voor het zenderaanbod en beeldkwaliteit. Met de bijgeleverde DVB-T2 ontvanger werkt opnemen niet. Maar ondanks dat de helpdesk van TVV beweerde dat opnemen niet mogelijk is kon ik dat wel werkende krijgen via mijn TV zelf met externe hardeschijf. Opnemen en time-shift.

Ik zie TVV niet de moeite doen daar iets aan te wijzigen.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

boulder schreef: Met DVB-C ben je niet verplicht om de netwerkkabel in te laten zitten, kunnen ze niet zien naar wat je kijkt.
Nog niet nee, kan perfect verplicht worden.
Misschien sneller dan je denkt nu men reclame wil voorschotelen bij je eigen opnames.
boulder schreef:En een locale harddisk zorgt ervoor dat je opnames kunt bijhouden, in plaats van dat ze op de cloud staan, en bijv. na 3 maanden weg zijn.
Ik zie dat je het nog steeds niet snapt.
Geen enkele van deze 'features' zijn eigen aan de technologie waarmee je kijkt, wel aan de intenties/goodwill van de aanbieder.
Als telenet morgen het vlaggetje activeert dat je opnames nog max 3 maand geldig zijn ben je er ook aan voor de moeite. En de vraag is wederom niet of dat zal gebeuren maar wanneer.

Ik had gedacht dat men deze onzin ging introduceren wanneer we de overstap naar IPTV gemaakt hadden. Zo zouden mensen dit misschien gemakkelijker accepteren omdat het 'eigen is aan de nieuwe technologie'. De nood was echter te hoog om te wachten blijkbaar dus introduceren ze het nu al bij DVB-C, gewoon omdat het kan en altijd al kon.

De volgende stappen zijn het opdrijven van verplichte reclametijd en het verder afbouwen van de vrijheden en gemakken die je nu nog hebt met je lokale box en HDD via DVB-C.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Chukky2
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 jul 2014, 14:22
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Ter compensatie krijgen klanten Terugkijk tv ?
Allemaal goed maar bij die wat het in pakket zit zijn weer gesjost
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

MaT schreef:
boulder schreef: Met DVB-C ben je niet verplicht om de netwerkkabel in te laten zitten, kunnen ze niet zien naar wat je kijkt.
Nog niet nee, kan perfect verplicht worden.
Misschien sneller dan je denkt nu men reclame wil voorschotelen bij je eigen opnames.
Die CI+ modules zouden dan allemaal niet meer werken?
Campings, appartementen met rijgnet, allemaal gedaan?
Ik denk niet dat dit zo snel zal gebeuren.
MaT schreef:Ik zie dat je het nog steeds niet snapt.
Geen enkele van deze 'features' zijn eigen aan de technologie waarmee je kijkt, wel aan de intenties/goodwill van de aanbieder.
Als telenet morgen het vlaggetje activeert dat je opnames nog max 3 maand geldig zijn ben je er ook aan voor de moeite. En de vraag is wederom niet of dat zal gebeuren maar wanneer.
Alles kan beperkt worden, maar er zijn gradaties in.
Als het echt helemaal dichtgaat, zal ik waarschijnlijk ook weg zijn.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Je had het niet over CI+ maar over boxen waarbij je de netwerkkabel kon weglaten. Maar goed, CI+ kijkers kunnen ook nog gekl**t worden door de opnamefunctionaliteit volledig te blokkeren aangezien ze daar geen preroll kunnen voorschotelen bij je opnames door het ontbreken van een netwerkkabel.

Wanneer is trop te veel?
Ik denk dat als je dit slikt, je nog wel in staat bent om nog een paar stapjes te slikken :-)
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Van zodra dit actief is bij orange gaat de tv/kabel hier gewoon buiten ...
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Verwacht dat binnen afzienbare tijd maar bij proximus en orange ook. TVV zie ik de dans mogelijks nog even ontspringen, maar ook niet voor eeuwig.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

Wij kijken "Telenet met een kaartje", en nemen een aantal dingen rechtstreeks op op de TV (Samsung..)
Zouden ze in dat geval ook doorspoelen kunnen controleren?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

tdemeyer schreef:Wij kijken "Telenet met een kaartje", en nemen een aantal dingen rechtstreeks op op de TV (Samsung..)
Zouden ze in dat geval ook doorspoelen kunnen controleren?
ci+ laat dat toe
ik weet wel niet hoe ze met ci+ mij die 7 dagen terugkijk tv gaan geven
Catchthemoment
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 jan 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 5 keer

Persoonlijk denk ik dat er toch technische oplossingen hiervoor moeten zijn. Momenteel kan ik met mijn tv 1 zender opnemen...en deze opname is volledig onafhankelijk van wat Telenet doet, dus de reclame zal ik kunnen doorspoelen. Spijtig genoeg is het niet gebruiksvriendelijk dus het wordt niet gebruikt. Het is ook niet echt nodig want we gebruiken Telenet voor opnames te doen...en dit is zeer gebruiksvriendelijk.
Ik vraag me af of het niet mogelijk is om simultaan een 10-tal zenders op te nemen en dit bijvoorbeeld gedurende een paar dagen. Ik bedoel dan een opname naar een harde schijf. Op die manier kijk je gewoon met een paar minuten vertraging naar je opname ipv direct naar de zender. Qua capaciteit mag dit geen probleem zijn...ik maak hier 24/7 opnames van mijn camera's en dit kan ik gedurende 3 weken doen...met een schijf van 4Tb.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Zolang je voldoende tuners hebt, en legaal de stream kan decoderen, en voldoende storage, kan alles.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
openaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

devilkin schreef:https://www.tijd.be/ondernemen/media-ma ... 24962.html
Woordvoerder Haroun Fenaux bevestigt in een reactie dat Proximus in gesprek is met de tv-zenders over de mogelijkheid om het doorspoelen van reclame in opgenomen programma's te blokeren. Voor programma's die uitgesteld worden bekeken op het Proximus-platform is het doorspoelen van reclame nu al niet mogelijk, aldus Fenaux.
Ik woon in Wallonïe, ben een Tv Proximus klant. Heb het zopas getest met verschillend uitgestelde programma's van PLAY en VTM. Ik kan gewoon de reclame doorspoelen.
Voo, de concurrent van Proximus heeft momenteel weinig technisch mogelijkheden om dit uit te voeren. Ik zie niet Proximus met al die gedoe spelen terwijl de Voo klanten geen probleem ondervinden.
Het zal hier (in Wallonïe) waarschijnelijk duren totdat Voo eigendom wordt van Telenet. Hoe later hoe beter.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Waarom zou voo die mogelijkheden niet hebben?
Voo gebruikt ook decoders (.évasion) en CI+ kaartjes.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Catchthemoment schreef: Ik vraag me af of het niet mogelijk is om simultaan een 10-tal zenders op te nemen en dit bijvoorbeeld gedurende een paar dagen.
Of elk eentje en dat delen?
Of allemaal samen ergens anders en dat delen?
Bhaalu?
:angel:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

MaT schreef:Je had het niet over CI+ maar over boxen waarbij je de netwerkkabel kon weglaten.
Ik heb het over alle systemen waarbij je geen terugkoppeling geeft.
MaT schreef:Maar goed, CI+ kijkers kunnen ook nog gekl**t worden door de opnamefunctionaliteit volledig te blokkeren aangezien ze daar geen preroll kunnen voorschotelen bij je opnames door het ontbreken van een netwerkkabel.
Kunnen ze zappen niet blokkeren op het moment van de reclame?
Stel dat die zenders 1 minuut vóór de uitzending begint, reclame afspelen, en een signaal in de stream stoppen dat je op dat moment niet kunt wegzappen, dan heb je ook die verplichte reclame, ze is dan niet gepersonaliseerd, maar dat gaan ze niet zo erg vinden.
Maar het betekent dan dat je aan het zappen bent je vastzit op die zender.
En als je een opname hebt van die zender gemaakt met CI+, dan zou je op die punten niet kunnen doorspoelen.
MaT schreef:Wanneer is trop te veel?
Ik denk dat als je dit slikt, je nog wel in staat bent om nog een paar stapjes te slikken :-)
Ik vrees inderdaad dat die 1 minuut maar het begin is.
Men gaat kijken hoe de kijkers reageren.
Als die het slikken, kan het misschien wel 2 minuten worden, en voor elk reclameblok ook weer een minuut.
Enz.

Ik vertrouw ze niet.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

boulder schreef:een signaal in de stream stoppen dat je op dat moment niet kunt wegzappen, dan heb je ook die verplichte reclame
Is dat wel deel van de DVB-C of CI+ spec? Geen idee of ze zoiets kunnen flikken op een TV met CAM-kaart.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

JamesEarlGray schreef:
boulder schreef:een signaal in de stream stoppen dat je op dat moment niet kunt wegzappen, dan heb je ook die verplichte reclame
Is dat wel deel van de DVB-C of CI+ spec? Geen idee of ze zoiets kunnen flikken op een TV met CAM-kaart.
ci+ laat toch veel toe hoor
10j geleden sprak men al van een trojaans paard voor zenders/distributeurs/...
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Dit dossier wijst op een aantal problemen die verder gaan dan niet doorspoelen.

Het feit dat de providers verplicht worden mee te doen met iets dat tegen het belang van hun klanten ingaat wijst al op een ziek milieu. Het gebrek aan echte concurrentie zorgt hiervoor. Daar komt een minister bij die uitsluitend de commerciële belangen dient en niet deze van zijn kiezers. Proximus moet dus aansluiten bij Telenet dat ook belangen heeft in de zenders.

Nog erger is dat de publieke omroep, waarvoor de kijker reeds betaalt, ook verplicht in bad moet ook al is de reclame daar beperkt :bang: De openbare omroep dient dus opnieuw om de belangen van de commercie te faciliteren :bang:

De kijker betaalt al veel voor TV in België maar blijkbaar is betalen een hobby in België want het kan nooit op, zo denkt men openlijk bij de commerciëlen. Elders is het betalen of reclame, hier is het dik betalen en reclame door de strot rammen... en de Belg zet zijn strot open.

En dan het argument kwaliteit. Welke kwaliteit of gaat het over kwalliteit? Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die nog geloven dat de inkomsten van reclame nu ineens wel naar kwaliteit zullen gaan of, nog hilarischer, dat men de hoeveelheid reclame zal verminderen (wie houdt het bij?). Neen, we zullen gewoon dagelijks ons kas opfretten van frustratie en uiteindelijk gaan lopen naar alternatieven. Het aantal vluchters alleen al zal al hun winst met deze gijzeling ongedaan maken en de ondergang versnellen.

Uiteraard zal men nu proberen om alternatieven tegen te gaan door het beperken van opnames te maken zoals men lang geleden perfect kon met een videorecorder. Als je de opnames op eigen HD maakt kan je ze zo lang bijhouden en bekijken als je ZELF wil, de horror!

Soit, ik ga mijn schijf leegkijken en een AppleTV aanschaffen. Of en hoe ik opnames moet maken is onduidelijk maar met de toenemende mogelijkheden van de apps is dat misschien niet eens meer nodig. Als filmkijker kan ik ook abo's nemen op een aantal gespecialiseerde streamers. Met de uitegspaarde euro's van de TV moet dat geen probleem vormen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

MaT schreef:Waarom zou voo die mogelijkheden niet hebben?
VOO is een Waals bedrijf, onderhevig aan de Waalse en niet de Vlaamse reglementitis :).
Het is toch duidelijk dat dit er komt door de incestueuze relatie tussen zenders (DPG, SBS), provider (Telenet) en de politiek? Telenet zit nu ook in een constructie met DPG, dus heeft er rechtstreeks belang bij. De waakhond liet het allemaal gebeuren natuurlijk (net zoals de overname van MV door Prox).

En om het failliet van die incestueuze relatie aan te tonen, heeft de minister van media (Bejamin Dalle, CDV), de VRT ook maar verplicht om de "pest de kijker" formule ook daar te verplichten. Of hoe heel het commerciële landschap duidelijk niet zonder de VRT kan :).

Ik ben al jaren cordcutter, voornamelijk door:
- de achterlijk hoge kost om een signaal door te geven van zender naar provider (€20, serieus man)
- de gemaakte content vertegenwoordigt nog niet benaderend de kost (DIW is de moeite, Pano soms, de rest is overwegend prut)
- te weinig tijd om in een zetel naar een glazen plaat te staren
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Dizzy schrijft: ...Het feit dat de providers verplicht worden mee te doen met iets dat tegen het belang van hun klanten ingaat...

Verplicht worden!? Die providers bewijzen al jaren dat zij mans genoeg zijn om hun klanten eigenhandig te pluimen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”