FB push mails via gmail account faalt...

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

Collega's FB gebruikers..

Het viel me al op dat ik op regelmatige basis een melding kreeg van Google ("Iemand heeft zojuist je wachtwoord gebruikt om te proberen in te loggen op je account vanuit een niet-Google-app....."), en nu blijkt dit zeer waarschijnlijk gerelateerd te zijn aan de push service op mijn FB7590...
't Is namelijk al een tijd geleden dat ik nog eens post gekregen heb van mijn FB..

Ik heb daar (denk ondertussen jàren geleden :) ) netjes mijn eigen gmail accountgegevens ingevoerd, maar als ik nu naar die settings pagina ga, nikske wijzig en klik op toepassen, dan krijg ik bij de test van de verbinding die daarop volgt een authenticatiefout. Ik heb ook voor de zekerheid alles eens opnieuw ingevuld, maar zonder succes..

Iemand een suggestie?
SNAG-0019.jpg
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Google beziet authenticatie pogingen van 3rd party system sinds enige tijd als "minder veilig" en blokkeert deze. Je kan deze beveiliging afzetten, maar na verloop van tijd springt deze automatisch weer aan: https://support.google.com/accounts/answer/6010255

Beter is MFA aanzetten en met een app specific password werken.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

Damn... Had ik even niet op gelet... Idd staat 'onveilige apps' in gmail (terug/spontaan/..) af ...

Daarvoor 2FA gaan inschakelen gaat me echter een stap te ver... Dan moet ik ook nog eens constant mijn GSM bij de hand houden voor die 2fa code (voor het gewone gebruik wel te verstaan)... Misschien moet ik eens een dummy account hiervoor aanmaken..
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Staar je niet blind op die 2fa: je krijgt die request enkel van nieuwe toestellen/browsers, niet op je bestaande. Dus tenzij je constant terug gaat uiloggn en je cookies allemaal wegsmijt zie je die zelden.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Of 2FA krijg je ook als je gevoelige informatie wil bewerken. Dat hbe ik toch met google(ik heb wel geavanceerde beveiliging igeschakeld bij google) en bitwarden.
blatruwe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 nov 2018, 17:24
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

Als je bij Edpnet zit kan je als server relay.edpnet.be invullen met port 25 en SSL uitzetten. Laat gebruikersnaam en wachtwoord blanco en dan heb je de problemen met de Google account niet meer.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”