Weet iemand wat de exacte betekenis is van de instelling "Suppress outgoing Caller ID (CLIR)" met keuzes:
- Disabled
- CLIR via display name (dat is de standaard instelling)
- CLIR via display and user name
- CLIR for *31
- CLIR via RFC 3323 (header)
- CLIR via RFC 3325 (ID)
- CLIR via RFC 3323 (ID)
Dit vind je terug bij Telephony/Own Telephone Numbers, en is een instelling per SIP account.
Geeft dit aan op welke manier CLIR (Calling Line Identification Restriction, dus onderdrukken van de identiteit) werkt bij de bewuste SIP provider?
En waarom is "CLIR via display name" de standaard instelling?
PS. via Telephony/Telephony Devices kan men ook per telefoontoestel CLIR aan- of uitzetten. Hier staat trouwens ook de optie voor CLIP: Simple of Expanded. Wat is deze Expanded eigenlijk? Is dat voor CNIP (=ook de naam via caller-ID) ? Ik vermoed van wel, want dit is enkel beschikbaar bij analoge toestellen (niet bij ISDN, DECT noch IP).
Alvast bedankt.
Fritz!box CLIR instelling
-
- Elite Poster
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
-
- Plus Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik weet het, 4 jaar na de vorige reactie, maar op dit moment zijn al mijn oproepen anoniem terwijl ik dat niet wens?!
Ik heb het nagekeken in mijn Fritz!Box, bij OVH en bij mijn Bètamaxproviders, en overal staat dat de instelling NIET anoniem zou moeten zijn. Alleen is me de CLIR-instelling van de Fritz!Box 7170 niet duidelijk. Ik zou denken dat ik géén CLIR nodig heb, dus zet ik "Suppress outgoing Caller ID (CLIR)" op "Disabled". Maar ook met de standaardinstelling "CLIR via display name" verandert er niets. Heb ook eens "CLIR for *31" geprobeerd, maar nog steeds anoniem!
Op het Duitse forum vind ik alleen maar info over anoniem bellen, en niet dat het nummer meegestuurd mag worden?!
Ik heb het nagekeken in mijn Fritz!Box, bij OVH en bij mijn Bètamaxproviders, en overal staat dat de instelling NIET anoniem zou moeten zijn. Alleen is me de CLIR-instelling van de Fritz!Box 7170 niet duidelijk. Ik zou denken dat ik géén CLIR nodig heb, dus zet ik "Suppress outgoing Caller ID (CLIR)" op "Disabled". Maar ook met de standaardinstelling "CLIR via display name" verandert er niets. Heb ook eens "CLIR for *31" geprobeerd, maar nog steeds anoniem!
Op het Duitse forum vind ik alleen maar info over anoniem bellen, en niet dat het nummer meegestuurd mag worden?!
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Wat Betamax (Dellmont) betreft:
Waarschijnlijk moet je het gewenste nummer (jouw OVH nummer of jouw geporteerd nummer) aanduiden op de klantentool.
- als je een nummer wil meegeven als CLIP moet dat nummer op voorhand geregistreerd worden via de klantentool of de Mobile Voip App.
- je kan in de klantentool één van de geregistreerde nummers aanvinken, dit nummer wordt dan standard meegestuurd bij uitgaande gesprekken.
- In de FritzBox moet je onder "Internet nummer" het nummer vermelden dat je als CLIP wilt meesturen
- In de Telephony settings moet je ook de optie "Use telephone number for registration" aanvinken
Waarschijnlijk moet je het gewenste nummer (jouw OVH nummer of jouw geporteerd nummer) aanduiden op de klantentool.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 4 keer
Dank je wel, Filip, de oplossing kwam weer uit jouw hoed getoverd! Hoewel ik op één ding na alles gedaan had wat je hierboven schreef, was dit de oplossing:philippe_d schreef:Wat Betamax (Dellmont) betreft:Wat OVH betreft heb ik geen ervaring.
- als je een nummer wil meegeven als CLIP moet dat nummer op voorhand geregistreerd worden via de klantentool of de Mobile Voip App.
- je kan in de klantentool één van de geregistreerde nummers aanvinken, dit nummer wordt dan standard meegestuurd bij uitgaande gesprekken.
- In de FritzBox moet je onder "Internet nummer" het nummer vermelden dat je als CLIP wilt meesturen
- In de Telephony settings moet je ook de optie "Use telephone number for registration" aanvinken
Waarschijnlijk moet je het gewenste nummer (jouw OVH nummer of jouw geporteerd nummer) aanduiden op de klantentool.
Al jaren stond er hier een willekeurig gekozen nummer. Vroeger werd ons nummer nochtans gewoon meegestuurd; geen idee waarom dat nu ineens niet meer werkt!In de FritzBox moet je onder "Internet nummer" het nummer vermelden dat je als CLIP wilt meesturen
Het is wel verwarrend, want ik heb twee Betamaxnummers in gebruik, en nu zie ik niet meer wat via de ene of via de andere registrar moet gestuurd worden...
Voor alle duidelijkheid: in OVH en bij de registrarinstellingen stond alles juist; het was weer eens een instelling in de Fritz!Box 7170!
Nog een ander vraagje: bij de instellingen kan je "Voice Activation Detection" kiezen. Kan dit voor betere gesprekskwaliteit zorgen tijdens het up- en downloaden, juist niet of maakt dit niets uit?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Probeer met verschillende formaten, voorbeeld:guy-pc schreef:Het is wel verwarrend, want ik heb twee Betamaxnummers in gebruik, en nu zie ik niet meer wat via de ene of via de andere registrar moet gestuurd worden...
- 056 123456 voor Betamax registrar 1
0032 56 123456 voor Betamax registrar 2
+32 56 123456 Betamax registrar 3
In de klantentool van de betreffende Betamax provider moet je de gewenste CLIP aanvinken. Dan zou het moeten werken zonder dat je het nummer opgeeft in de FritzBox. Dan natuurlijk de optie "Use telephone number for registration" uitvinken.guy-pc schreef:Al jaren stond er hier een willekeurig gekozen nummer. Vroeger werd ons nummer nochtans gewoon meegestuurd; geen idee waarom dat nu ineens niet meer werkt!
Je hebt dus 2 opties:
- ofwe correcte nummer invullen en "Use telephone number for registration" AANvinken (> nummer meegestuurd door FritzBox).
- ofwel een willekeurig nummer invullen en "Use telephone number for registration" UITvinken (> nummer meegestuurd door Provider).
Geen idee.guy-pc schreef:Nog een ander vraagje: bij de instellingen kan je "Voice Activation Detection" kiezen. Kan dit voor betere gesprekskwaliteit zorgen tijdens het up- en downloaden, juist niet of maakt dit niets uit?
Voice Activation Detection is vooral bedoeld om bandbreedte uit te sparen. Zolang je niet spreekt worden er geen data verstuurd (ook geen achtergrond ruis). Van zodra je spreekt zal er terug een upload stream zijn.
Dat is waarschijnlijk nog een overblijfsel van de eerste FritzBoxen, die toen nog gebruikt werden op trage ADSL verbindingen, met vooral een zeer lage upload (4 mbps down, 256k up ). Die tijd is nu toch voorbij?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 155 keer
CNIP werkt wel via het ISDN netwerk .... of het ISDN toestel of ISDN PABX dit aankon is een andere vraagEdward Valckx schreef: .......... Is dat voor CNIP (=ook de naam via caller-ID) ? Ik vermoed van wel, want dit is enkel beschikbaar bij analoge toestellen (niet bij ISDN, DECT noch IP).
CNIP is nooit een succes geweest !
-
- Plus Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 4 keer
Bedankt, nu begrijp ik hoe dit werkt. Ik denk inderdaad dat dat geen betere kwaliteit gaat geven voor mijn probleem met QoS ==> zie:philippe_d schreef:Voice Activation Detection is vooral bedoeld om bandbreedte uit te sparen. Zolang je niet spreekt worden er geen data verstuurd (ook geen achtergrond ruis). Van zodra je spreekt zal er terug een upload stream zijn.
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 70#p723416
Groetjes, Guy
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Op plaatsen met 'veel' achtergrondgeluid kan dit storend werken, op het moment dat jij zwijgt valt alle geluid voor je gesprekspartner weg, dat kan lijken of de lijn is uitgevallen.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Plus Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik heb mijn Fritz!Box 7330 ondertussen goed (denk ik) ingesteld en deze werkt perfect. Maar ik zit nog met één probleem: anoniem bellen via mijn Bètamax-provider (PanggilanMalaysia) lukt bijna nooit. "Bijna", want af en toe lukt het wel wanneer ik naar mijn eigen gsm bel. Ik kan er geen systeem in vinden, en het lukt meer niet dan wel, zeker wanneer ik kort na elkaar bel en inhaak.
Wanneer ik de Fritz!Box het telefoongesprek via OVH laat afhandelen, is er geen probleem met anoniem bellen.
Ik kan me niet herinneren dat ik dit probleem vroeger met mijn oude Fritz!Box 7170 aan de hand had, dus vraag ik me af of de instellingen er toch iets mee te maken hebben.
Bij de Bètamax-provider hebben ze me laten weten dat ze niet kunnen garanderen dat anoniem bellen lukt:
Wanneer ik de Fritz!Box het telefoongesprek via OVH laat afhandelen, is er geen probleem met anoniem bellen.
Ik kan me niet herinneren dat ik dit probleem vroeger met mijn oude Fritz!Box 7170 aan de hand had, dus vraag ik me af of de instellingen er toch iets mee te maken hebben.
Bij de Bètamax-provider hebben ze me laten weten dat ze niet kunnen garanderen dat anoniem bellen lukt:
Vragen:In some cases our system unfortunately needs a caller ID to connect your calls correctly.
A caller ID depends on the provider that forwards the call.
We have no influence on this.
We normally use the phone number that you stored in your account.
If there is no number available (anymore) we use the phone number you used to verify your account with us.
If you want to use another phone number as caller ID please add this to your account and set it as caller ID.
- Moet ik het doen met dit antwoord, of kan ik er toch voor zorgen dat anoniem bellen ook lukt via mijn Bètamaxprovider?
- En zou dit alleen gelden voor PanggilanMalaysia of voor alle Dellmont Bètamax-providers?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Wil je altijd anoniem bellen, of selectief voor bepaalde gesprekken (of naar bepaalde nummers?).
Indien selectief, zou ik de Betamax provider 2 keer registreren in jouw Fritz!Box:
Of je kan het zelf per gesprek bepalen door de prefix van de betreffende te gebruiken (*121#, *122#).
Indien selectief, zou ik de Betamax provider 2 keer registreren in jouw Fritz!Box:
- stel jouw PanggilanMalaysia account in met CLIP:
- telefoonnummer voor de aanmelding gebruiken: AANvinken
- bij internetnummer geef je het gewenste nummer in dat je als CLIP wil gebruiken
- maak nu een nieuwe account aan, met dezelfde PanggilanMalaysia login (account zonder CLIP):
- telefoonnummer voor de aanmelding gebruiken: NIET aanvinken
- bij internetnummer geef je een willekeurig nummer in (of hezelfde nummer in een ander formaat).
- In de klantentool van PanggilanMalaysia bij Settings > Phonenummers de optie "No Caller ID" aanvinken (dit om te vermijden dat PanggilanMalaysia bij ontbreken van een CLIP toch het nummer meestuurt
Of je kan het zelf per gesprek bepalen door de prefix van de betreffende te gebruiken (*121#, *122#).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- jutuiz
- Premium Member
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 30 keer
Om even dit oud thema terug op te rakelen.
Ik werk van thuis uit. Heb een EDPnet vaste lijn.
Onze klanten kennen enkel ons mobiel nummer. We hebben geen vast kantoor en werken van thuis uit.
Via de PC kan ik met mijn vaste lijn bellen (MicroSip). Kwaliteit is supergoed. En is ook handig (ttz...handenvrij).
M'n klanten kennen natuurlijk niet mijn vast nummer. En ik wil ook niet dat m'n klanten m'n vaste lijn beginnen kennen. Dus ik kan m'n uitgaand nummer verbergen. Maar dat wil ik ook niet. Zelf neem ik bv. nooit op als nummer verborgen is.
Is er een Fritz.box setting waarmee ik mijn mobiel nummer (of m'n naam) kan meezenden?
(Fritz!Box 7490)
Ik werk van thuis uit. Heb een EDPnet vaste lijn.
Onze klanten kennen enkel ons mobiel nummer. We hebben geen vast kantoor en werken van thuis uit.
Via de PC kan ik met mijn vaste lijn bellen (MicroSip). Kwaliteit is supergoed. En is ook handig (ttz...handenvrij).
M'n klanten kennen natuurlijk niet mijn vast nummer. En ik wil ook niet dat m'n klanten m'n vaste lijn beginnen kennen. Dus ik kan m'n uitgaand nummer verbergen. Maar dat wil ik ook niet. Zelf neem ik bv. nooit op als nummer verborgen is.
Is er een Fritz.box setting waarmee ik mijn mobiel nummer (of m'n naam) kan meezenden?
(Fritz!Box 7490)
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik neem aan dat je uitbelt via jouw EDPNet lijn?
In dit geval is het niet mogelijk jouw GSM nummer mee te sturen als caller-d
Bij EDPNet kan je geen nummers "spoofen": je kan dus alleen kiezen tussen al- of niet meesturen van de CLIP (= jouw eigen nummer).
Wat je wel kan doen is een account aanmaken bij één van de DELLMONT providers, bijvoorbeeld MegaVoip
Deze account kan je dan instellen in de Fritz!Box, als default uitgaande lijn voor de MicroSip softphone.
Mits de correcte instellingen in de FritzBox kan je dan jouw GSM nummer als CLIP meesturen (na verificatie).
In dit geval is het niet mogelijk jouw GSM nummer mee te sturen als caller-d
Bij EDPNet kan je geen nummers "spoofen": je kan dus alleen kiezen tussen al- of niet meesturen van de CLIP (= jouw eigen nummer).
Wat je wel kan doen is een account aanmaken bij één van de DELLMONT providers, bijvoorbeeld MegaVoip
Deze account kan je dan instellen in de Fritz!Box, als default uitgaande lijn voor de MicroSip softphone.
Mits de correcte instellingen in de FritzBox kan je dan jouw GSM nummer als CLIP meesturen (na verificatie).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
@Philippe: zit je dan niet in het schuitje van https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=58105? Ik vind dat knap vervelend. Ik wil net niet dat mijn GSM-nummer meegestuurd wordt met oproepen vanaf de 'vaste' lijn omdat mijn madam meer belt dan ik. Ik ben nog steeds van het principe dat ik een GSM heb voor mijn gemak en niet voor dat van een ander.
Computer(k)nul
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ja, maar de vorige poster wilde wel degelijk zijn GSM nummer als CLIP ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.