Splitter schreef:ik zie niet dadelijk de meerwaarde in als je voor dezelfde prijs je redundantie kwijtspeelt eerlijk gezegd.
ik kan overstappen snappen voor kostbeperking, en eventueel vereenvoudiging van setup, of gewoon om weg te zijn van orange (not a fan
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
),
maar als je huidige setup werkt, en je niet gaat besparen door te switchen, weet ik niet of het dat waard is
-> problemen bij edp, werken in de straat, iemand die tegen de ROP van proximus aanknalt, ... genoeg opties waar het mis kan lopen.
nu heb je bij edp pro wel 4g backup ook, dus er is wel een vorm van redundantie.
je geeft dan wel je eigen router enzo op, want de pro optie is een managed fritzbox.
De Orange is 4G Flybox dus idd beetje zoals de vdsl pro met 4G backup. Een deel redundantie valt weg (2 verschillende providers, vooral dus als er administratief iets de soep in draait). Ik zou wel de 4G backup houden maar dus bij zelfde provider (de reden dat ik naar pro wil). Het wordt eenvoudiger omdat firewall niet meer voor de failover moet zorgen en wat devices en administratie minder. Wat nu mis gelopen is, is dat ik niet oplette dat er al paar dagen overgeschakeld was naar 4G en niet terug naar VDSL dus geen (piekuur) data meer.
Modems worden hier als 'vreemd/untrusted' behandeld en eigenlijk praktisch puur router (in huidige setup kan het ook niet anders) Ander verschil is dat bridge niet kan maar is op de 4G poot nu ook het geval.
Is wachten op sales, volgens tech help zijn er maar 2 mogelijkheden (telecom install of zonder zorgen) en dus niet echt wat ik nodig heb (maar zoals er hier ook al veel gemerkt hebben, ik heb veel moeite met uit te leggen wat ik nu eigenlijk wil hebben, de reden dat ik ook nooit bel want dan is het nog erger
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
en vermoed dat hij hier slachtoffer van is...)
Zal er dus vanuit gaan dat er niemand langs komt bij upgrade om eventueel ntp te vervangen (oorzaak van misverstand?). Ook waarschijnlijk niet echt nodig maar nog antiek geval dus had er voor willen bijbetalen. Gewoon modem vervangen en afwachten of lijn beter is (onwaarschijnlijk maar we zien wel
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
). Waarschijnlijk zal het wel ergens met ijs & dooi te maken gehad hebben (moet toch wel serieus vriezen om 100m verschil in kabellengte te geven
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
). Sinds de half uur max is het nu al wel sinds de middag terug stabiel.