Niko Easywave wisselschakelaar

Plaats reactie
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Ik hoop dat hier mensen zijn met ervaring met Niko Easywave? Ik zit met een bestaande situatie waar 2 wisselschakelaars zitten om op verschillende plaatsen het licht te kunnen aansteken. Ik zou echter 2 extra schakelaars willen bijzetten, maar het bijleggen van extra kabels is geen optie. Via google kwam ik uit op de Niko wisselschakelcontact ontvanger(05-361) icm schakelaar op batterij (410-00001) waarbij de laatste in puls-mode wordt gezet.Ik veronderstel dat het drukken dan op één (max 32 mogelijk blijkbaar) van de easywave schakelaars ervoor zorgt dat de wisselontvanger toggelt? De documentatie van Niko vind ik daarbij niet bepaald duidelijk. Ik zou daarbij sowieso een bestaande wisselschakelaar vervangen door een kruisschakelaar en daarachter de ontvanger steken. Klopt mijn redenering?
Joerie
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2021, 17:24

Hallo, ik heb wel wat ervaring met easy-wave maar versta je vraag niet heel goed. Je maakt van je zender een drukknop maar het is een wisselcontact ( NO/NC) Als je dan op vier verschillende plaatsen een "drukknop" zet, kun je een wissel-kruis-kruis-wissel nabootsen.
Je moet wel bij de wissel die naar je lamp gaat de spanning doorsteken naar je ontvanger (05-361).
Misschien kan dit helpen anders hoor ik het wel. Alvast veel succes
Plaats reactie

Terug naar “Home automation en domotica”