vraag opzeg vdsl xl

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
tweety1959
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 okt 2020, 20:50
Bedankt: 2 keer

Hallo,

ik vernam van telenet dat een provider geen opzeg kosten(verbrekingskosten mag aanrekenen.)
maar in de algemene voorwaarde van edpnet staat:

9.3. De eenzijdige opzegging van de overeenkomst door de klant/abonnee doet onmiddellijk en onherroepelijk rechtsgevolgen ontstaan. In geval de klant/abonnee het contract opzegt in de loop van de eerste zes (6) maanden na de inwerkingtreding, behoudt edpnet zich het recht voor om een schadevergoeding te eisen die gelijk is aan de totaliteit van het maandelijkse abonnementsgeld dat verschuldigd is tot aan de afloop van de eerste zes (6) maanden van het contract. De klant/abonnee kan aan een opzegtermijn van maximum twee (2) maanden worden gehouden bij beëindiging van het contract na de stilzwijgende verlenging van het contract in een contract van onbepaalde duur.

Mag dit zomaar? ik ben 1 maand klant ,maar ben niet echt tevreden... zou graag naar telenet gaan, volgens telenet geen probleem...
maar die kleine lettertjes bij edpnet maken mij zorgen?
en edpnet zegt dat ze dit toepassen?

maar volgens de telecomwet zou dat niet mogen?

Iemand meer info?
Bedankt
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Ja, dat is wettelijk in orde:
1) De minimumcontractduur bij EDPnet is zes maanden. Dat is wettelijk toegelaten.
2) Als EDPnet grove fouten maakt en deze niet binnen een redelijke termijn oplost, dan is het contract sowieso niet meer geldig en hoef je je abonnement niet meer te betalen.
3) Als je na zes maanden bij EDPnet weg wil, moet je zelf schriftelijk een opzegdatum aan EDPnet meedelen, anders hanteert EDPnet automatisch een opzegtermijn van twee maanden.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

raf1 schreef: 2) Als EDPnet grove fouten maakt en deze niet binnen een redelijke termijn oplost, dan is het contract sowieso niet meer geldig en hoef je je abonnement niet meer te betalen.
Moet je hierbij dan ook de provider niet in gebreke stellen of toch een duidelijk spoor hebben dat je dit hebt proberen aankaarten bij EDPNet?
Want anders is het nogal gemakkelijk om te stoppen met betalen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Je mag uiteraard overstappen naar Telenet, maar je zal wel je 6 maanden bij edpnet moeten uitdoen.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

devilkin schreef:Moet je hierbij dan ook de provider niet in gebreke stellen of toch een duidelijk spoor hebben dat je dit hebt proberen aankaarten bij EDPNet?
Vanzelfsprekend. Optie 2) is de moeilijkste omdat je moet bewijzen dat EDPnet een grove fout heeft gemaakt.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Overstappen naar Telenet en parallel daarbij uw edpnet abo behouden. Edpnet informeren dat je wilt opzeggen vanaf datum x waarbij x staat voor zes maanden na aanvang van uw contract. Heb ik zo gedaan bij Orange toen ik naar edpnet ben gegaan. Bij Orange opzeg gedaan vanaf de maand volgend op mijn abo dat ik minstens 1 jaar moest houden. Heb dan nog paar maanden abo aan Orange betaald, samen met mijn edpnet abo. Denk dat dit de makkelijkste en goedkoopste oplossing zal zijn.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”