Voor familie die in een vakantiehuis in Frankrijk hebben ben ik op zoek naar een goedkope internet oplossing via 4G (geen bekabeling aanwezig).
Aangezien het huisje meer dan de helft van het jaar onbewoond is liefst een formule die per maand geactiveerd kan worden.
Heef hier iemand al ervaring mee?
Internet in Frankrijk
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
gregmans schreef:Voor familie die in een vakantiehuis in Frankrijk hebben ben ik op zoek naar een goedkope internet oplossing via 4G (geen bekabeling aanwezig).
Aangezien het huisje meer dan de helft van het jaar onbewoond is liefst een formule die per maand geactiveerd kan worden.
Heef hier iemand al ervaring mee?
Bij welke provider ben je in belgie want met telenet heb je tot 5 kaarten en bij orange kan je extra surfkaart in een mifi steken.
ik weet niet of je bij free zomaar een maand kan stoppen dan terug herbeginnen ik denk dat je dan telkens een nieuwe kaart moet aanschaffen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- proximusboyke
- Elite Poster
ik weet niet wat het is maar momenteel haal ik bij alle operatoren geen snelheid.
Orange is nog beetje goed maar ook niet meer wat het geweest is.
Zou er teveel operatoren zijn en geen investeringen meer omdat te marges te klein zijn geworden ????
Orange is nog beetje goed maar ook niet meer wat het geweest is.
Zou er teveel operatoren zijn en geen investeringen meer omdat te marges te klein zijn geworden ????
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Bedoel je lage snelheden terwijl je aan het roamen bent of heb je van iedere operator een sim? In het eerste geval kan dat ook te maken hebben met je eigen operator die te weinig bandbreedte heeft.
- proximusboyke
- Elite Poster
eerst dacht ik proximus betaald nie genoeg aan de operatoren. Is nu al een paar weken.
4G snelheden 1.02/0.56 vind ik nie echt woon.
Maar vrijdag waren mensen mee die bij Orange en telenet zijn en die hebben hetzelfde voor.
4G snelheden 1.02/0.56 vind ik nie echt woon.
Maar vrijdag waren mensen mee die bij Orange en telenet zijn en die hebben hetzelfde voor.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 7 keer
ik heb juist deze simkaart besteld in Spanje : https://www.spanishsimcard.es/en/inicio ... eller.htmlgregmans schreef:Voor familie die in een vakantiehuis in Frankrijk hebben ben ik op zoek naar een goedkope internet oplossing via 4G (geen bekabeling aanwezig).
staat op de site aan 29,95 euro maar voor de één of de andere reden heb ik slechts 24,75 euro betaald
voor 70 Gb
rechtstreeks op de site van Vodafone.es vind ik deze zo direct niet terug,komt waarschijnlijk van een oude promotie ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
Dit topic is ondertussen wat achterhaald denk ik... Maar voor wie actueel in FR een sim-oplossing met data zoekt: free.fr heeft een aanbieding: 19.95/maand voor 150 GB data (waarvan 25 GB in het buitenland) en onbeperkt bellen en SMS'n. En wij hier maar klooien met pakketjes van 4 GB...
https://mobile.free.fr/fiche-forfait-free.html
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 7 keer
ja,geen probleeminfas schreef:Kan je die spaanse sim activeren vanuit belgie?
gewoon via mail of WhatsApp een bericht sturen naar die verkoper op het moment dat je ze wil activeren
de kaart heb ik hier al liggen maar ik activeer ze pas in augustus
kan ook via de verkoper maar die neemt daar wel een commissie opinfas schreef:Kan je de belwaarde oplanden vanuit belgie?
kan volgens mij ook op de site van Vodafone maar dat ga ik bekijken tijdens mijn vakantie in augustus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Dat is een abonnement, juist?KRL100 schreef:free.fr heeft een aanbieding: 19.95/maand voor 150 GB data (waarvan 25 GB in het buitenland) en onbeperkt bellen en SMS'n.
Kan je zo'n kaart nemen, en dat abonnement opzeggen voor het einde van de maand (zodat je slechts 19,95 moet betalen, ipv 12x...) ?
Ik veronderstel dat je in zo'n "Borne" je moet identificeren en de eerste maand zal moeten betalen.
Kan dat met een Belgische ID kaart en bvb een Visa of Mastercard die niet is uitgegeven in FR ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 20 keer
Ter info. Vandaag voor 3 weekjes naar Fr . Onderweg een borne een kaartje gekocht (zoals ik alverschillende jaren doe trouwens), dus ik kan je wat info geven’. Ja je kiest voor abbonement maar ik stel je direct gerust… het volgende scherm specifieer je of het voor 1 maand is of voor meer dan 1 maand (twee opties). Dus na 1 maand vervalt je sim automatisch als je wil.
Ja je moet met visa of mastercard betalen (mag belgisch zijn) en niet met bankcontact.
Toch even ter info beste man, je betaalt voor 1 maand 19,95 euro + 10 euro voor de sim. Dus in totaal 30 euro afgerond en niet 19,95. Alle volgende maanden zouden in theorie wel 19,95 zijn.
Ik steek hem hier in een geflashte flybox. Het werkt 9/10 prima maar soms (ligt misschien aan hier) moet je de modem paar keer herstarten als internet wegvalt. Geen idee hoe het komt. Hebben er andere dit ook met free toevallig?
Ja je moet met visa of mastercard betalen (mag belgisch zijn) en niet met bankcontact.
Toch even ter info beste man, je betaalt voor 1 maand 19,95 euro + 10 euro voor de sim. Dus in totaal 30 euro afgerond en niet 19,95. Alle volgende maanden zouden in theorie wel 19,95 zijn.
Ik steek hem hier in een geflashte flybox. Het werkt 9/10 prima maar soms (ligt misschien aan hier) moet je de modem paar keer herstarten als internet wegvalt. Geen idee hoe het komt. Hebben er andere dit ook met free toevallig?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
Vermoedelijk oude flybox probleem.Nexus1980 schreef:Ik steek hem hier in een geflashte flybox. Het werkt 9/10 prima maar soms (ligt misschien aan hier) moet je de modem paar keer herstarten als internet wegvalt. Geen idee hoe het komt. Hebben er andere dit ook met free toevallig?
Oude flybox elke dag moeten resetten in Be.
De nieuwe draait al weken zonder problemen op zelfde locatie.
-
- Elite Poster
Ik kwam dit net tegen:
https://mobile.lebara.com/fr/fr
100gb voor 12,50 euro (voor 3 maanden, maar ik blijft minder dan 3 weken).
Alleen jammer dat de kaart enkel naar Frankrijk kan worden verzonden. Anders zou je die al tijdens de heenrit kunnen gebruiken.
Ze maken gebruik van 'Bouygues Telecom'
https://mobile.lebara.com/fr/fr
100gb voor 12,50 euro (voor 3 maanden, maar ik blijft minder dan 3 weken).
Alleen jammer dat de kaart enkel naar Frankrijk kan worden verzonden. Anders zou je die al tijdens de heenrit kunnen gebruiken.
Ze maken gebruik van 'Bouygues Telecom'
-
- Elite Poster
Daarom dat ik ook schreef dat dat voor 3 maanden was...lithion schreef:Dat is 12.50 per maand. Vanaf de 4 maand 24.99.
@pwr
En ik weet niet of het enkel online is te bestellen, maar van de snelweg een dorp induiken om in een plaatselijke kranten- of tabacshop zo'n kaart te kopen, registreren, zorgen dat het werkt, en dan verder rijden, is niet mijn idee van rustig op vakantie vertrekken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Die 'voor 3 maanden' is nogal onduidelijk omdat je er niet had bijgezet dat het per maand is. Voor 3 maanden is dat eigenlijk 37.5 EUR
Is het ontdekken van nieuwe plaatsen nu net niet het leuke aan vakantie? Als ik op reis ga gaan we meestal van de snelweg om ergens iets te gaan eten.
Is het ontdekken van nieuwe plaatsen nu net niet het leuke aan vakantie? Als ik op reis ga gaan we meestal van de snelweg om ergens iets te gaan eten.
- proximusboyke
- Elite Poster
kan iemand de apn instellingen geven voor in een mifi te stoppen voor free ?
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Wat zou de interessantste oplossing zijn met meer data ? .. een vriend zijn huisje heeft nu adsl aansluiting maar ik haal daar max 3mbps, streamen is een no go atm.
GSM mast staat bijna in den hof (met Orange/bouygestelecom & free)
GSM mast staat bijna in den hof (met Orange/bouygestelecom & free)
- proximusboyke
- Elite Poster
een free kaartje en in ene mifi steken
als het abo mag zijn :
https://www.bouyguestelecom.fr/offres-internet/4g-box
https://boutique.orange.fr/eligibilite/ ... 1638538984
als het abo mag zijn :
https://www.bouyguestelecom.fr/offres-internet/4g-box
https://boutique.orange.fr/eligibilite/ ... 1638538984
- Belgissschenaap
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 50 keer
Wij gebruiken persoonlijk prixtel. https://www.prixtel.com/
WIj hebben nog een product tot 200gb ipv de 160gb die nu op de site staat.
'4g box' aanbiedingen van providers waren bij ons adres niet beschikbaar en prixtel biedt wel een goede prijs aan die schuift naargelang verbruik.
Volgend jaar december is er bij ons fiber, en hebben we ook een echt adres om te vergelijken welke producten beschikbaar zijn. EINDELIJK
WIj hebben nog een product tot 200gb ipv de 160gb die nu op de site staat.
'4g box' aanbiedingen van providers waren bij ons adres niet beschikbaar en prixtel biedt wel een goede prijs aan die schuift naargelang verbruik.
Volgend jaar december is er bij ons fiber, en hebben we ook een echt adres om te vergelijken welke producten beschikbaar zijn. EINDELIJK
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 20 keer
Misschien nog eentje in het rijtje interessant= https://www.reglomobile.fr/
Omdat ik las dat je lange tijd niet aanwezig bent kan je ervoor zorgen dat je abbogeld maandelijks aanpast. De maanden dat je er niet bent kan je deze op mini zetten (1,5 euro) om vervolgens op een zwaardere forfait te zetten als je er bent. Wel oppassen… je moet voor de 1e van de maand beslissen welke forfait het moet worden je kan niet inde maand zelf switchen. Dus plannen op voorhand is belangrijk.
Omdat ik las dat je lange tijd niet aanwezig bent kan je ervoor zorgen dat je abbogeld maandelijks aanpast. De maanden dat je er niet bent kan je deze op mini zetten (1,5 euro) om vervolgens op een zwaardere forfait te zetten als je er bent. Wel oppassen… je moet voor de 1e van de maand beslissen welke forfait het moet worden je kan niet inde maand zelf switchen. Dus plannen op voorhand is belangrijk.