VDSL XS met B-Box2 op courante firmware

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerd
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 feb 2009, 11:04
Locatie: Antwerpen 2020, Kiel
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

In geval iemand hetzelfde pad zou willen uitgaan.

Ik heb net mijn oude B-Box2 aangesloten ipv de B-box 3V+ (Proximus Internet+TV Comfort 100/10). Die heeft een dik uur zijn firmware zitten updaten. Momenteel sync ik op 30/10. Ik ben benieuwd waar ik na de overschakeling ga uitkomen.

Afbeelding

Ik kan bij tegenvallende resultaten nog steeds een betere tweedehands modem kopen en evt naar de VDSL XL (gratis upgrade zei men mij) gaan. Ik hou jullie op de hoogte.
Arch Linux
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Je sync zal gewoon 30/10 blijven.
Ik sync bv. tegen 50/10 mbps met VDSL XS. Je snelheid wordt wel gecapped op 20/2 mbps.
Gebruikersavatar
Gerd
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 feb 2009, 11:04
Locatie: Antwerpen 2020, Kiel
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Momenteel sync ik ook op 50/10. De dag na mijn eerste post geloof ik.

Afbeelding

Morgen komt er iemand langs en schakel ik over naar EDPnet. Volgens Proximus was er een "Telecom Installatie (Test&Label)" nodig, meerkost 50 Euro. Edpnet zou anders niet beschikken over de juiste identificatie van het koperpaar waar ik gebruik van maak ?

Alles gaat vrij vlot vind ik :)
Arch Linux
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

lanadekat schreef:Je sync zal gewoon 30/10 blijven.
Zou het dan niet kunnen dat de DLM nog een tandje bijzet?
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Als je nu in een vectoring friendly omgeving al zo snel naar 50/10 overschakelt met nog wel wat training margin op download over,
zal je indien je een recentere whitelisted modem met vectoring ondersteuning wel een stuk hoger sync'en.

Het kan dus inderdaad wel de moeite lonen van over te schakelen naar VDSL XL als je van deze snelheid wil "genieten". Als je geen BBox3 wil kopen kan je ook van de Fritz!Box 7530 promo voor 50€ gebruik maken. Al ga je dan wel contact moeten opnemen met edpnet aangezien het geen "nieuwe" connectie meer gaat zijn.

Waarom heb je echter je BBox2 aangesloten als je al op "100Mbit" syncte eerst? Je kan gewoon gebruik blijven maken van je BBox3 met edpnet.
Al ga je dan alweer een TBF krijgen en op provisioning belanden.

Er is IMO geen reden om een modem aan te sluiten welke niet vectoring compliant is als je ook een hebt welke dat wel is. De BBox2 is vectoring friendly. Wat dus wil zeggen dat het geen modems in de buurt gaat storen, maar dat je zelf niet van vectoring gebruik gaat kunnen maken.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

jackho schreef: Zou het dan niet kunnen dat de DLM nog een tandje bijzet?
Ik kan bij tegenvallende resultaten nog steeds een betere tweedehands modem kopen en evt naar de VDSL XL (gratis upgrade zei men mij) gaan.
Ik dacht dat OP daarmee bedoelde dat hij bang was dat zijn sync naar beneden zou gaan door de overschakeling naar een abonnement met 'slechts' 20/2 Mbps vandaar dat ik even wilde verduidelijken dat zijn abo niets met zijn sync snelheden te maken heeft en dat zijn sync dus niet gaat zakken naar 20/2 Mbps ofzo.

Echter kan het ook zijn dat ik OP gewoon verkeerd begrepen heb en dat hij met "tegenvallende resultaten" gewoon bedoelt dat hij 20/2 Mbps niet snel genoeg gaat vinden.
Gebruikersavatar
Gerd
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 feb 2009, 11:04
Locatie: Antwerpen 2020, Kiel
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik haal nu dus de volle 20Mbit in dowload :beerchug: Wat mij betreft is dit een geslaagde overstap.

Afbeelding

@GuntherDW : De BBox3 moet ik binenkort toch terug bezorgen aan Proximus? Die had ik enkel in bruikleen dacht ik. Ben ik fout ? Die BBox2 daarentengen heb ik nooit terug moeten brengen.
(bij het aansluiten van die BBox3) Al ga je dan alweer een TBF krijgen en op provisioning belanden.
Waarom zou gebruik van een BBox3 dit triggeren (aangezien je geen "betere hardware" kan hebben dan die van Proximus zelf).

@lanadekat : Met de tegenvallende resultaten bedoelde ik in de eerste plaats dat ik toch niet zou toekomen met 20/2 (om te streamen).

Voorlopig blijkt alles okee. Mocht ik toch willen upgraden dan ga ik eerst naar VDSL XL. Op de BBox2 zou dat toch een verdubbeling van de downloadbandbreedte betekenen, aangezien ik op 50Mbit sync. En misschien dat ik later dan nog een dealtje tegenkom op 2dehands en een tweedehands Fritzbox installeer.

edit : ik RTFM en kwam te weten wat TBF en provisioning betekende.
Arch Linux
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Elke modemswitch triggert een TBF en smijt je terug op provisioning. Of dit nu een modem is die gesupport wordt door Proximus of niet.

Wat we wel gemerkt hebben doorheen de jaren, al kan dit coincidence zijn door de nieuwere DSLAM's, is dat DLM op vectoring sneller "reageert" dan op non-vectoring enabled lijnen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

GuntherDW schreef:Elke modemswitch triggert een TBF en smijt je terug op provisioning. Of dit nu een modem is die gesupport wordt door Proximus of niet
Na op fall-back profiel te zitten, TBF bij edpnet laten starten in combo met fritz 7590 (100/30 resultaat).
Aangezien ik voorheen 100/35 had met de 7490 en regelmatig rommel met laborversies, heb ik mij een Bboxv3+ op de kop getikt. Die zou automatisch TBF starten bij edpnet. (na 2 uur aan de lijn?)
Hopelijk:
1) werkt de TBF automatisch
2) kom ik op hoger profiel terug

indien niet, terug edpnet contacteren en 7490 aankoppelen, of de bbox 3v+?
Gebruikersavatar
alloja
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 jun 2017, 14:07
Locatie: Evere
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 37 keer

Persoonlijk zou ik vragen om een TBF bij EDPnet met de b-box 3 aangesloten.
Proximus Epic Combo Fiber: 1Gbps/200Mbps + Pickx Mix + Mobilus Unlimited Premium
Net: Internet Box & FRITZ!Box 4060
TV: V5 & V7 + Apple TV 4K
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Het is niet zo dat iedere modem wissel een TBF start.
De ervaring leert wel dat:
  • - het wisselen naar een B-box automatisch een TBF start.
    - het terugzetten van de Fritz!Box geen TBF start.
Gezien jij op een EDPNet lijn bent, kan je zelf (via 0800) géén TBF starten, dit moet via EDPNet gaan (die hiervoor van Proximus de tools gekregen heeft). Het voordeel van de B-box3 is dus gewoon dat je EDPNet niet meer moet lastig vallen (na een experimentje met de Fritz! labo versies), maar je zelf een TBF kan uitlokken door de B-box3 eventjes aan te sluiten.

Wat er dan gebeurt, is:
  1. na een TBF kom je terug op het provisioning profiel, dat is in principe 70/30.
  2. korte tijd daarna zal DLM je redelijk vlug terug op 100/30 zetten.
  3. DLM zal verder je lijn in de gaten houden, en kan je eventueel nog verhogen tot 100/35 (kan 4 weken duren).
satsurfer schreef: ... Die [B-box3] zou automatisch TBF starten bij edpnet. (na 2 uur aan de lijn?)
Wat je hiermee bedoelt begrijp ik niet
De B-box3 start geen "TBF bij EDPNet" maar een "TBF bij Proximus". EDPNet heeft hier niets mee te zien, de TBF is een Proximus gebeuren :wink: .
De EDPNet Helpdesk kan wel een TBF straten, omdat ze hiervoor de tools gekregen hebben van Proximus. Zij sturen dan een commando naar Proximus, die de TBF uitvoert.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

philippe_d schreef: het terugzetten van de Fritz!Box geen TBF start.
Ik heb nochthans toen ik m'n F!B installeerde gewoon een TBF door m'n strot gekregen.
Daarom dat ik zeg dat elke modemwissel een TBF veroorzaakt.

Al zal het misschien F!B naar een andere F!B met dezelfde DSL driver geen TBF triggeren natuurlijk.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

philippe_d schreef:Het is niet zo dat iedere modem wissel een TBF start.
De ervaring leert wel dat:
  • - het wisselen naar een B-box automatisch een TBF start.
van gisteravond 23.00 u. non-stop BBox 3V+ aan de lijn. Precies weekend voor Proximus?
DSL Line Status
Connected
DSL uptime
18:39:08

Mijn Bbox 3V+ Software Version
8c.108A
GUI Version
6.8.9
Hardware Version
1.0

Recentste zou zijn:
Software Version
8c.310A
GUI Version
7.3.8
hardware versie 1.0

Ik las:
"je modem eens resetten en mss wordt dan automatisch nieuwe software binnengetrokken."
Gisteren 20 keer gereset (eens geen verbinding met VDSL gegevens: foutief of PPE instelling....kon je nadien niet meer aanpassen => reset :-( )

https://nl.forum.proximus.be/internet-1 ... date-50456
edpnet_connection2.jpg
edpnet_connection.jpg
philippe_d schreef:Het is niet zo dat iedere modemwissel een TBF start.
satsurfer schreef: ... Die [B-box3] zou automatisch TBF starten bij edpnet. (na 2 uur aan de lijn?)
Wat je hiermee bedoelt begrijp ik niet
Je begrijpt me verkeerd (of ik heb me verkeerd uitgedrukt :oops: ). Ik bedoelde dat Edpnet klanten -door gebruik te maken van Bbox 3- automatisch een TBF kunnen inleiden BIJ Proximus (zonder tussenkomst van de helpdesk van edpnet).
Helaas lukt het bij mij niet zo goed. :-(
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik begrijp niet wat je wilt bereiken
Je synct netjes op 100/30, waarom zou je nu een nieuwe TBF willen starten?

Als je (naar aanleiding van firmware beta testen) op een fall-back profiel komt, dan heeft een TBF pas zin (om je uit de fall-back te halen). Nu toch niet?

Je hoopt toch niet stiekem dat je met die B-box automatisch op 100/35 komt, of wa?

20 keer de modem resetten? Nog een geluk dat Proximus je lijn niet afgesloten heeft wegens nutteloos storen van vectoring bundle :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

philippe_d schreef:Je synct netjes op 100/30, waarom zou je nu een nieuwe TBF willen starten?
Tja, omdat ik betaal voor 100/40. En ik het maximale wil behalen. Simpel.
Als ze je zeggen in de garage. Een 2 liter motor of een 3 liter motor voor dezelfde prijs. Ga jij dan zeggen? Nee, hoeft niet...mag toch maar 120 rijden op de autostrade.
philippe_d schreef:Als je (naar aanleiding van firmware beta testen) op een fall-back profiel komt, dan heeft een TBF pas zin (om je uit de fall-back te halen). Nu toch niet?
Heb nu bewust een Labor versie op mijn 7490 met een foute VDSL driver geladen (omdat de 7590 netjes geconfigureerd stond om in bridge mode te werken, achter de bbox). Na Fall-back, de BBOX 3V+ terug aangesloten. binnen 10' op 100/30, dan weer op 70/30 en 4 u. later op 100/35

In mijn edpnet staat nog altijd:
'Active profile Download speed: 100000 kbps - Upload speed: 30000 kbps*

Edpnet nu wss. ook blij dat ik ze niet gestoord heb om weer TBF te starten en ganse lijntest moeten doen....
philippe_d schreef:20 keer de modem resetten? Nog een geluk dat Proximus je lijn niet afgesloten heeft wegens nutteloos storen van vectoring bundle :-)
Ik begrijp niet. Iets verkeerd ingeven van VDSL account gegevens, kan je er niet meer aan, en moet je naar fabrieksinstellingen terug....
dus wss. nooit enige connectie gemaakt met de Proximus centrale.
Die bbox 3 is echt een k**router hoor. Vliegt na 2 weken terug netjes in de kast.

Nu nog eens update binnenkrijgen van de Bbox 3V+. Daar kan je weinig aan helpen....

en nogmaals bedankt voor de verschillende nuttige tips.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Filmpje tegengekomen van een Youtuber. Klein bedrijf dat video-werk doet. En ook tech-Youtube filmpjes maakt. Vertelde dat die in een bedrijvenzone zit en 'honderden dollar' maandelijks moet betalen voor een internetverbinding van 15Mbps down en 20Mbps up. Ergens in de US.


Soms wel eens nuttig om uw eigen internetverbinding/prijs in perspectief te kunnen plaatsen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Modbreak:
off-topic
zegt de persoon die het berekend 'risico' neemt om met mixtus in zee te gaan om 3€/maand te sparen. :-D Mss. ook in perspectief plaatsen.... eerste lijnshulp, of die van een onderaannemer (wiens prijzen enorm fluctueren)
Laatst gewijzigd door satsurfer op 01 jun 2020, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Hé, ik beweer niet beter te zijn dan een ander hoor noch is dit een waardeoordeel. Enkel een algemene observatie dat we wel horen van steeds maar over sneller en sneller, beter dan wat we nu hebben. Maar wat we niet snel horen is verhalen van mensen die heel veel moeten betalen voor een zeer magere verbinding. - En dus dat het zo slecht niet is in het algemeen de internetmogelijkheden die veel mensen hier hebben in België.
Modbreak:
Mixtus discussie off-topic
En Mixtus ...ik moet toegeven dat dit een risico was en dat de waarschijnlijkheid dat ik het mij ga beklagen sterk aan het stijgen is.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Ik klaag niet van snelheid hoor.
Laat die TN fanboys maar veel €€€ betalen voor iets wat tss hun oren zit.

Maar ik vind het wel belangrijk om terug mijn vorig profiel te halen. Niets meer/Niets minder.
Modbreak:
Mixtus discussie off-topic
Oei, waar 'a/h beklagen'? liegebeestig is hier altijd zo euforisch over mixtus, en dat we eigenlijk dom zijn om 3-5€ te veel te betalen bij de rechtstreekse aanbieder :-D
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Modbreak:
Mixtus discussie off-topic
satsurfer schreef: Oei, waar 'a/h beklagen'? liegebeestig is hier altijd zo euforisch over mixtus, en dat we eigenlijk dom zijn om 3-5€ te veel te betalen bij de rechtstreekse aanbieder :-D
Wel, ik 'beklaag' mijn keuze nog niet maar laat ik zeggen dat ik persoonlijk niet euforisch ben over Mixtus.

En over de prijs; dat moet iedereen zelf weten. De prijzen van EDPnet zijn zeer redelijk en bijna had ik het zelf genomen. Was eigenlijk mijn eerste gedacht. Mixtus was mijn 3de optie. Ik heb een spaarzame ingesteldheid zal ik maar zeggen. En de doorslag gaf bij Mixtus gratis installatie en na 6 maanden kan ik nog steeds 'easy switchen' indien nodig met een active lijn.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Modbreak:
Mixtus discussie off-topic
satsurfer schreef:Ik klaag niet van snelheid hoor.
Laat die TN fanboys maar veel €€€ betalen voor iets wat tss hun oren zit.

Maar ik vind het wel belangrijk om terug mijn vorig profiel te halen. Niets meer/Niets minder.

Oei, waar 'a/h beklagen'? liegebeestig is hier altijd zo euforisch over mixtus, en dat we eigenlijk dom zijn om 3-5€ te veel te betalen bij de rechtstreekse aanbieder :-D
Support die je zelf opbelt als er een probleem is en meteen aan de slag gaat door voor mij edpnet te bellen of in te loggen via hun intern systeem?

En dat voor een lagere instapprijs, gratis installatie en lager maandbedrag. Voor exact hetzelfde product? Hoeveel support krijg jij van edpnet als je ze zelfs niet durft te bellen voor een TBF?

Ik ben nooit euforisch over een basisdienst van internet. En ik vind 30 eur trouwens nog steeds te duur.

Maar ter zake, satsurfer, waarom altijd zo afgeven op Mixtus? Ja, je hebt je commissie gemist omdat ik geen edpnet rechtstreeks nam, maar is dat nu zo erg?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Volledig OFF-Topic, maar toch hier een rechtzetting van uw insinuaties....
Modbreak:
inderdaad volledig off-topic
liegebeestig schreef:Support die je zelf opbelt als er een probleem is en meteen aan de slag gaat door voor mij edpnet te bellen of in te loggen via hun intern systeem?
Je bedoelt: 'eigenaar' belt U zelf, om te vragen wat er aan de hand is? In hun systeem inloggen??? Je zei zelf dat ze niet wisten wat er aan de hand was. :lol: Of de politie belt de inbreker: 'hebben jij ingebroken in woning X? Dan komen we eens langs' :lol:

Euhm, ik moest hen niet bellen, stond gewoon op FB en issues pagina. Nee, was niet uit 'schrik' dat ik hen niet belde, gewoon nutteloos om lijnen over te belasten en hen te laten voorlezen wat op hun issues pagina staat. :lol:
liegebeestig schreef:"Hoeveel support krijg jij van edpnet als je ze zelfs niet durft te bellen voor een TBF?
Wat voor insinuaties zijn dit nu weer? :eek:
'Niet durven bellen naar edpnet' Zie mijn tickets.... Het is gewoon gemakkelijk als je in weekend op Fallback profiel valt (door eigen schuld), een Bbox aan te sluiten en binnen 30' terug up and running te zijn. Zo ver had je wss. nog niet gedacht? We kunnen ons gelijk niet halen, dus we gaan hem op een andere manier pakken, door rare hersenkronkels in uw hoofd hier neer te pennen en zo mensen in een slecht daglicht te stellen.
Soit, blijkbaar heb je zelfkennis, want je naam vat alles samen.
edpnetticket.jpg
liegebeestig schreef:Ik ben nooit euforisch over een basisdienst van internet. En ik vind 30 eur trouwens nog steeds te duur.
start zelf 1 op? Met 100% ca$hback op je visakaarten die je aanbiedt. :-D
Je kent de riante inkoopprijzen van je reseller toch? :lol:
Als je 30 -35 € al te véél vindt voor degelijke internetverbinding :eek:
liegebeestig schreef:Maar ter zake, satsurfer, waarom altijd zo afgeven op Mixtus? Ja, je hebt je commissie gemist omdat ik geen edpnet rechtstreeks nam, maar is dat nu zo erg?
Een gezonde kritische blik mag niet hé, van liegebeestig. Van een provider die nog niets bewezen heeft, en zelfs geen contract heeft met edpnet (of nu wel plots?) en hun producten met verlies verkoopt. Bewijs is dat ze 'plots' van 30 naar 40 € springen (+33%!). Strak businessplan :-D
Euhm, nogmaals mij woorden in de mond leggen en valse insinuaties of halve waarheden verkondigen. Alles in een pot gooien en roeren maar hé, liegebeestig...en zo er een ranzig verhaaltje van maken.
IK ben Géén Reseller van EDPNET!!!! Ik neem mijn product af via een reseller. Maar voor de rest heb ik niets te maken met deze persoon, of verdien ook maar 1 cent, als ik iemand zijn nr. doorgeef! Ik neem ook geen edpnet -mobiele- telefonie af. Sommige mensen helpen mss. graag anderen, en hoeven daar niets voor terug? Met uw hoogstaande insinuaties & verdachtmakingen zou Philippe dan misschien ook geld krijgen van AVM omdat hij iedereen zo deskundig helpt met de fritzbox?

Wie was er die mij om de oren sloeg met verschillende visakaarten aan te vragen in PM (revolut/curve/n26/...) om toch maar 5€ hier en daar te schnabbelen? :eek: Het ging er je niet om om mij te helpen. Nee, gewoon om zo snel mogelijk te cashen. Want dan kreeg ik berichten. 'Ik zie nog niets in mijn account dat je kaart aangevraagd hebt of betaling gedaan' Dus in plaats van anderen te beschuldigen commissie te 'pakken', zou je beter voor eigen deur vegen. Dit is een forum waar een kritische noot kan en mag verkondigd worden. Als jij daar telkens op uw teentjes door getrapt voelt, da's dan héél spijtig. Maar met deze 3 valse insinuaties ('niet durven' bellen of 'commissie' pakken of 'edpnet geeft geen support') ben ik echt niet gediend.
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 370
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 38 keer

Gerd schreef:Ik heb net mijn oude B-Box2 aangesloten ipv de B-box 3V+ (Proximus Internet+TV Comfort 100/10). Die heeft een dik uur zijn firmware zitten updaten.
Heb zondag hetzelfde geprobeerd: bbox2 aangeschakeld, 5 uur lang laten updaten (tijdens onze fietstocht), en bij thuiskomst geen signaal. Dat ding stond wel goed warm en gaf regelmatig een tikkend geluid. Bbox3 weer gehangen, binnen 2 minuten alles weer OK.
Jammer, ik wou ook nakijken of ik zou toekomen met een lagere snelheid en dus VDSL-XS...
Bestaat de mogelijkheid om in de bbox3 zelf die snelheid te cappen? Ik vind het niet meteen in de menu alleszins.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Waarom zou je zelf de snelheid willen cappen? Als je VDSL XS neemt, dan zet edpnet de cap, net zoals Scarlet de cap zet igv. Scarlet Trio.
Computer(k)nul
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 370
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 38 keer

Ik wil op voorhand eens testen of een low-speed-abo (zoals VDSL-XS) voldoende zou zijn...
Voor mij is onbeperkt volume belangrijker dan snelheid.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

zet u ver van de router en schakel op 2,4 Ghz?
Sandroo
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jul 2020, 19:15
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

Gerd schreef: Morgen komt er iemand langs en schakel ik over naar EDPnet. Volgens Proximus was er een "Telecom Installatie (Test&Label)" nodig, meerkost 50 Euro. Edpnet zou anders niet beschikken over de juiste identificatie van het koperpaar waar ik gebruik van maak ?
Hebt u hier meer informatie over?

Ik heb een werkende vdsl proximus start, dus ik ging er van uit dat voor een omschakeling geen technici nodig was.
Gebruikersavatar
EotT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
Bedankt: 188 keer

Als je al een werkende Proximus lijn hebt, heb je Test&Label niet nodig. Laat dit aan edpnet weten, zodat dit niet uitgevoerd wordt (en je dit dus niet hoeft te betalen).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Pas op.
Als je de ganse bestelprocedure on-line afwerkt, dan is het al te laat, want het order gaat automatisch door naar Proximus, en dan kan EDPNet het niet meer tegenhouden...

Hint:
Gebruik het veld "opmerkingen" tijdens de bestelprocedure, en geef hierbij de mededeling dat je geen "Telecom Installatie (Test&Label)" nodig hebt.
Dan gaat het order niet automatisch door, maar moet door een EDPNet medewerker manueel bevestigd worden. Deze kan de Telecom installatie dan nog uit het order verwijderen.
Zo heb ik het begrepen :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”