Wettelijke verplaatsingen tijdens de Corona crisis

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

ub4b schreef: Gezien we met een fysieke auto rijden, en niet met een virtuele auto in een computerspel, is dit dus een fysieke activiteit waarbij de afstand bewaard wordt conform met de update van 30/4
Lijkt me nochtans eenvoudig.

Een fysieke activiteit betekent dat het realiseren van de activiteit afhankelijk is van meer dan occasionele lichamelijke arbeid, én waarbij de gevolgen van de activiteit zich voornamelijk veruitwendigen op de fysieke ruimte.

Bij het autorijden verricht je wel een fysieke activiteit, maar het is niet in open lucht, wel in de cabine van de wagen, waar er een grotere kans op besmetting is. Dit kan dus niet als loutere ontspanning.
=> alleen rijden ter ontspanning is niet vrijgesteld, daar een controlerende overheid niet kan nagaan of je onderweg bent om iemand op te pikken die vervolgens besmet zou kunnen raken in de cabine van de wagen.
=> een convertible kan wel, mits het dak volledig teruggetrokken is, en dit voor de ganse rit (ook bij het rijden in een file of door een tunnel, bij het passeren langs een gebied waar bemesting plaatsvindt, of bij ongunstige weersomstandigheden).

Motor rijden is een fysieke activiteit die zich wel in de open lucht afspeelt. Door de sterke windstroom is een kans op besmetting uiterst laag. Let wel, aan de andere voorwaarden voor het uitvoeren van een fysieke activiteit moet uiteraard nog steeds worden voldaan.

Een voorbeeld van wat geen fysieke activiteit is, is een partijtje schaken in de buitenlucht (de gevolgen veruitwendigen zich op een imaginaire ruimte), of in het gras van het park gaan liggen (niet meer dan occasionele arbeid).

Men heeft de definitie heel breed gelaten en ik volg de Minister dat motor rijden hieronder valt. Wou men geen motor rijden, dan had men een minder brede term moeten gebruiken zoals bijvoorbeeld "lichamelijke inspanningsactiviteit".

Ook de verplichting om te moeten telewerken is volledig afgeschaft, voor alle functies. Indien het bedrijf waar je werkt niet de nodige maatregelen neemt om de sociale distancing te bewaren, kan ze daarvoor niet meer gesloten worden. Dankzij deze grote versoepeling, die veel aanzienlijker is dan vorige week werd voorgesteld, hervat het normale werkleven dus quasi volledig maandag, ondanks de trage evolutie van de curve.

Enkel voor het winkelen, de kinderen naar school te sturen, en het terrasje of het restaurant moet je nog heel even geduld hebben.
Slafes schreef:Ik raak er niet meer aan uit hoor
In zo'n gevallen kan je best het MB raadplegen. Daarin is het duidelijk: als het personen zijn die niet onder hetzelfde dak wonen (gezinsleden), moeten het altijd dezelfde personen zijn.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

In ons bedrijf is maximaal telewerken tot 30 juni verlengd.

Maximaal telewerken wil bij ons zeggen dat u directe baas u niet kan verplichten om fysiek op de werkplaats te begeven.

Dus dit beleid is omdat er heel veel werknemers met het OV komen.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

CCatalyst schreef: Een voorbeeld van wat geen fysieke activiteit is, is een partijtje schaken in de buitenlucht (de gevolgen veruitwendigen zich op een imaginaire ruimte), of in het gras van het park gaan liggen (niet meer dan occasionele arbeid).
Oh boy, je mag nog steeds niet buiten op een bankje gaan zitten.
Dit kan nog steeds beboet worden.

Er gaan er hier een paar zeeeer ongelukkig zijn :angel: :twisted: :lol:
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

boonpwnz schreef:In ons bedrijf is maximaal telewerken tot 30 juni verlengd.
Hier tot 1/9
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

duizend schreef: Oh boy, je mag nog steeds niet buiten op een bankje gaan zitten.
Dit kan nog steeds beboet worden.

Er gaan er hier een paar zeeeer ongelukkig zijn :angel: :twisted: :lol:
Valt wel mee, we zijn een lang weekend naar zee..kon niet wachten tot volgende week :angel:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

1/9 is wel erg ruim maar ik denk dat ze dat wss nog kunnen nazien nog.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

boonpwnz schreef:In ons bedrijf is maximaal telewerken tot 30 juni verlengd.Maximaal telewerken wil bij ons zeggen dat u directe baas u niet kan verplichten om fysiek op de werkplaats te begeven.
Bij ons is het zelfs nog sterker. Ook na 4 mei is het niet toegestaan om naar kantoor te komen tenzij het absoluut moet voor de uitoefening van je taak en vereist approval van Director en HR. En aangezien dat eerder uitzonderlijke gevallen zijn, denk ik dat thuiswerk hier ook nog ettelijke weken verplicht zal blijven.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 mar 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Tomby schreef:..
Bij ons is het zelfs nog sterker. Ook na 4 mei is het niet toegestaan om naar kantoor te komen tenzij het absoluut moet voor de uitoefening van je taak en vereist approval van Director en HR. En aangezien dat eerder uitzonderlijke gevallen zijn, denk ik dat thuiswerk hier ook nog ettelijke weken verplicht zal blijven.
Hier sowieso tot 10 mei, en momenteel aan het bekijken welke maatregelen we kunnen treffen om social distance te garanderen die we lange tijd kunnen volhouden( protocollen, infrastructuur, ...) om zo terug personeel en derden on site te krijgen. Thuiswerken zal verminderd worden waar mogelijk, beetje balans tussen noodzakelijkheid en mentaal/sociaal aanwezig zijn.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Wij mogen vanaf 25 mei terug naar kantoor. Alleen mag slechts 1/3 afkomen. Daarna zal 2wekelijks bekeken worden of dit opgetrokken kan worden.
Ik vrees alleen dat er teveel kandidaten zullen zijn voor naar kantoor te komen, hopelijk ben ik erbij.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

CCatalyst schreef:
Slafes schreef:Ik raak er niet meer aan uit hoor
In zo'n gevallen kan je best het MB raadplegen. Daarin is het duidelijk: als het personen zijn die niet onder hetzelfde dak wonen (gezinsleden), moeten het altijd dezelfde personen zijn.
Ben ik het niet mee eens. Die FAQ werd net in het leven geroepen om een antwoord te geven op al die vragen zonder daarbij te puzzelen in het MB...

Ik ga er vanuit dat die FAQ dus ook correct moet zijn. Anders schaf je dat ding beter af en vraag je dat iedereen het MB vanbuiten leert. :)
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

iceke schreef: Valt wel mee, we zijn een lang weekend naar zee..kon niet wachten tot volgende week :angel:
Toch naar Blankenberge hoop ik?
Is het eerste dat ik ga doen, speciaal om de burgemeester te pesten. :twisted:
Geen dagjestoeristen want er is geen horeca open...
Frigobox en go
Zij denkt zeker dat ze Lippens II is :angel:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Yup, heb zelfs mijn drone mee... toen ik begon te vliegen was het ineens nog rustiger, van de 10 auto's die er nog stonden zijn er ondertussen al 5 weg :beerchug:
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

MichelJ schreef:Hier sowieso tot 10 mei...
Volgens mij is er vanuit de overheid nog steeds geen datum opgegeven rond het afbouwen van telewerken.

Tot nader order (en ik hoor dat dit wel eens tot september zou kunnen duren) ben je dus verplicht maximaal in te zetten op telewerken als bedrijf !
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 mar 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

DarkV schreef: Volgens mij is er vanuit de overheid nog steeds geen datum opgegeven rond het afbouwen van telewerken.

Tot nader order (en ik hoor dat dit wel eens tot september zou kunnen duren) ben je dus verplicht maximaal in te zetten op telewerken als bedrijf !
Daarmee sowieso tot 10 mei. Naar aanloop van onderhoud(wettelijk en nodig) zullen we toch moeten opschalen. In eerste instantie zal telewerk worden afgebouwd die fysiek aanwezig moeten zijn(maar niet helemaal), momenteel draaien we op een te lage bezetting en wordt enkel het hoogstnodige werk gedaan : dit zowel op produktie als onderhoud, dit is niet houdbaar op termijn.

Zoals ik al zei, alles wordt bekeken om de maatregelen die we moeten treffen langdurig kunnen volgehouden worden : protocollen en infrastructuur. Bv produktie personeel afschalen tijdens runs en terug tijdelijk opschalen tijdens produktwissels of onverwachtte stops(de thuiswerkers, die eigenlijk niet werken maar standby staan). Ik wissel nu af met een collega, de andere 2 zitten thuis in een buro van 70m². Dat kan dan gaan naar 1 of 2 dagen toch samen om sommige zaken aan te pakken. Contact tussen derden en ons zal in een aparte container gebeuren met plexi scheiding (met micro/speaker).
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

MichelJ schreef:In eerste instantie zal telewerk worden afgebouwd die fysiek aanwezig moeten zijn
Dat is iets anders maar ik merk dat heel wat bedrijven waar totaal geen fysieke aanwezigheid vereist is ook al volop bezig zijn met hun personeel terug naar kantoor te halen of ernstige plannen hebben kortelings te doen. Ik vrees dus voor de nodige risico's die men neemt en vooral dat de nieuwe moraal van thuiswerken ijdele hoop is bij hen.
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Code: Selecteer alles

https://www.facebook.com/reddeoldtimer/photos/a.2252685165049053/2571345639849669/?type=3&theater
Dit is toch niet te schatten he :banana: Man man man uniek landje.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Inderdaad niet te schatten dat er altijd mensen zijn die niet snappen wat noodzakelijke verplaatsingen zijn.
Inderdaad niet te schatten dat er toch altijd egoïstische mensen zijn die zich er niks van willen anntrekken.
Inderdaad niet te schatten....

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Vandaag een klant aan de lijn:

- ging de 1e keer van Middelkerke naar Knokke om zijn moeder van 86 te bezoeken, die zelf niet meer goed te been is -> corona boete van 250
- ging 2e keer opnieuw naar Knokke, nu met uitleg dat haar moeder dringend boodschappen nodig had, ok rij maar door

en dan reed hij vandaag naar een winkel in het binnenland, om een kabel terug te brengen die hij in bruikleen had, pats weer corona boete nu in Jabbeke

Die boete in Jabbeke kan ik nog inkomen, maar de 2 maten en 2 gewichten ivm z'n moeder, toont hoe wetteloos dit systeem is, of zijn uitleg niet goed genoeg ;)

En nu mogen eigenaars van een moto weldra voor 't plezier rondrijden, en eigenaars van performance wagens niet, nochthans als we puur voor 't plezier een rondrit maken en nergens uitstappen waar mensen zijn, is er 0.0 risico - en geen hoger risico dan gaan bvb gaan fietsen.

En de auto uitschrijven om hen te kloten, en dan van zodra het weer mag opnieuw inschrijven, is ook weer veel werk bij den DIV en de verzekering en levert vrijwel niks op. Ik betaal nu de volle taks en verzekering op 2 wagens die hier vooral op de oprit staan.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

ub4b schreef:Die boete in Jabbeke kan ik nog inkomen, maar de 2 maten en 2 gewichten ivm z'n moeder, toont hoe wetteloos dit systeem is, of zijn uitleg niet goed genoeg ;)
Er zijn géén 2 maten/gewichten.

- Ja, je mag boodschappen doen voor je bejaarde moeder en voor haar voordeur zetten.
- Neen, je mag niet naar binnen om ze te bezoeken(tenzij ze hulpbehoevend is).
Laatst gewijzigd door Stroper op 02 mei 2020, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Om te beginnen had hij beter gewacht tot de lockdown een beetje versoepeld was.

Ten tweede "op bezoek gaan" bij een oud familielid is verboden, voor haar eigen veiligheid.

Dringend boodschappen brengen is en was dan weer altijd toegestaan, als je tenminste afstand houdt.

En een kabeltje ophalen of brengen is géén essentiële verplaatsing natuurlijk, iedereen kan dat trouwens zeggen. Ik moet even van Antwerpen naar Knokke of Oostende om een kabeltje te brengen :)
Laatst gewijzigd door phil48 op 02 mei 2020, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Altijd hetzelfde gezaag.
Blijf in uw kot als je geen boete wil krijgen of blijf niet in uw kot en betaal de boete.
Toch niet moeilijk.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

1) Moeder is slecht te been, zegt hij; hulpbehoevend dus, dus die boete is bullshit.
Overigens, als ze mij stoppen terwijl ik naar de ouders rijd om eender wat, zijn het officieel "boodschappen".
De ouders zijn 70+, en mogen niet meer zelf gaan, dus zijn per definitie "hulpbehoevend".
Niet dat ik daar vaak passeer, maar "boodschappen" is een reden die werkt, dus waarom zou ik riskeren dat de flik moet nadenken en de verkeerde conclusie trekt.

2) Naar een winkel voor een kabel is wel degelijk een essentiele verplaatsing, want winkelen mag, en een kabel terugdoen moet je gewoon uitleggen als "ik moet een nieuwe hebben want deze werkt niet goed".
Again, de flik niet doen nadenken want dan loopt het fout.

3) Op de radio voor de Nde keer gehoord "met de moto mag je toeren". Maar officiele berichten vanuit andere bronnen zeggen "njet", dus ik hou ook mijn hart weer vast voor flikken die weer ns verkeerd oordelen.

Aan het einde van de dag hebben de flikken niet anders te interpreteren dan de communicatie uit officiele bronnen, want dan is het een politiestaat.
Ik moet gewoon de relevante lijn uit het MB, de juiste FAQ vraag van de officiele site, de chat op fb of tweet van FOD volksgezondheid tonen, en die flik heeft dan alleen maar te zeggen "ik zie dat u toestemming heeft idd, rij maar verder".
De huidige methode van "u mag bellen, chatten, faqs lezen, etc, maar de flik beslist apart en het antwoord van de instantie is niks waard" kan absoluut niet.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Eindelijk ...

PDF pagina 23:

https://crisiscentrum.be/sites/default/ ... 020520.pdf

Je mag dus gaan wandelen in een bos, en je mag daarvoor je wagen nemen.

VERPLAATSINGEN

1.Mag men zich nog verplaatsen?
De burgers moeten thuisblijven om contact met andere personen dan hun gezinsleden maximaal te vermijden.

2. Zijn er uitzonderingen op dit principe?

Enkel volgende verplaatsingen zijn toegelaten(hiervoor is het gebruik van een vervoermiddel toegestaan):

wandelingen en fysieke activiteiten(met inbegrip van een motorrit)in open lucht die geen fysieke contactenimpliceren

Als we dan naar het nieuws kijken voor duiding, dan staat er enkel dat je het land niet mag doorkruisen, en dat je er geen daguitstap van maakt:

VRT
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/02 ... -mei-2020/
"Nu mag iedereen met zijn wagen een beperkte verplaatsing maken om te gaan wandelen of joggen in een nabijgelegen bos of park", verduidelijkt Yves Stevens van het Crisiscentrum. Wat "een beperkte" verplaatsing is, wordt niet geconcretiseerd. "Maar belangrijk is dat mensen er geen daguitstap van maken. Het is ook niet de bedoeling om heel het land te gaan rondrijden."
DPG
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/li ... ~abd6c75f/

17:30
U mag vanaf maandag met de auto naar het bos

Vanaf maandag mag iedereen een beperkte verplaatsing maken voor een recreatieve activiteit. U zal dus bijvoorbeeld de wagen mogen nemen om naar een bos te rijden. Ook een motorritje voor het plezier mag. Tot nu toe mochten enkel gezinnen met kinderen tot vijf jaar met de auto naar bijvoorbeeld een park in de buurt gaan.

Die wagen mag u nu ook gebruiken om te gaan joggen, wandelen, vissen, golfen en andere buitensporten zonder contact te beoefenen. Hoe 'beperkt' die verplaatsing moet zijn wordt niet verduidelijkt. "Maar mensen mogen er geen daguitstap van maken. Het is ook niet de bedoeling om heel het land rond te rijden", aldus Yves Stevens van het Crisiscentrum.

Naar je (groot)ouders op leeftijd rijden om met hen dan een wandeling te maken is uitdrukkelijk niet de bedoeling. "Het is niet verstandig om nu al generaties te mengen."
Dus naar een bos in eigen provincie kunnen ze dan weinig op zeggen gezien we het land niet doorkruisen en dat een activiteit van hooguit een paar uur is en dus geen daguitstap, en ondertussen komt de sportauto ook nog eens buiten.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Is het nu zo moeilijk, als je je auto wil laten rijden, rij ermee naar de winkel. Of is het zo'n 'performance' dat er niks ingaat ?
*zucht*

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Joe de Mannen schreef:Is het nu zo moeilijk, als je je auto wil laten rijden, rij ermee naar de winkel. Of is het zo'n 'performance' dat er niks ingaat ?
*zucht*

J.
De auto nemen om te gaan wandelen in een bos mag. In mijn gemeente zijn er geen echte bossen die ook maar iets voorstellen trouwens. Op de weg naar het bos kan je niemand besmetten, en in het soort bos waar ik ga (muziekbos), kom ik zelden iemand tegen, en al zeker niet in de week. Het risico om iemand anders te besmetten of mezelf, is dan ook nihil.

Ik begrijp niet hoe je hier kan tegen zijn.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Nu gaat het mogen maar ge zaagt er al een maand over... :banana:
En ik zou er niet op rekenen dat het in gelijk welk bos kalm gaat zijn...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

De meeste bossen en zeker de bekende zoals muziekbos zullen niet kalm zijn. Je moet al plaatsjes kennen die niet zo populair zijn of moeilijk toegankelijk om nog uit de drukte te blijven ofwel heel vroeg vertrekken.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Vanmorgen in de zevende dag...In 1 antwoord mooi samengevat wat er misloopt in Belgie
vraag voor de ceo de lijn : Veel van thuis gewerkt de laatste weken ? Nee, elke dag naar kantoor met de auto, ik sta graag tussen de mensen :bang: :bang: :bang:
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 mar 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

iceke schreef:Vanmorgen in de zevende dag...In 1 antwoord mooi samengevat wat er misloopt in Belgie
vraag voor de ceo de lijn : Veel van thuis gewerkt de laatste weken ? Nee, elke dag naar kantoor met de auto, ik sta graag tussen de mensen :bang: :bang: :bang:
Beetje zoals die toch gaan picknicken terwijl het niet toegestaan was :twisted:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Hangt er vanaf, ik zou nooit met de auto gaan picknicken moest ik een fietsenwinkel hemme :angel:
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Hoor ik zoiezo al niet dat er genoeg bedrijven zijn die allergisch zijn aan thuiswerk (meestal zij die veel tussenniveau managers hebben die anders bang zijn dat gaat blijken dat ze eigenlijk niks van meerwaarde bieden), en dat die zo snel mogelijk dat thuiswerk gaan afschaffen zodat iedereen terug in de file mag gaan staan om werk op kantoor te doen dat ook van thuis zou kunnen?
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

ITnetadmin schreef:Hoor ik zoiezo al niet dat er genoeg bedrijven zijn die allergisch zijn aan thuiswerk (meestal zij die veel tussenniveau managers hebben die anders bang zijn dat gaat blijken dat ze eigenlijk niks van meerwaarde bieden), en dat die zo snel mogelijk dat thuiswerk gaan afschaffen zodat iedereen terug in de file mag gaan staan om werk op kantoor te doen dat ook van thuis zou kunnen?
Daar scoor je oa wel een punt. :-D
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

iceke schreef:Vanmorgen in de zevende dag...In 1 antwoord mooi samengevat wat er misloopt in Belgie
vraag voor de ceo de lijn : Veel van thuis gewerkt de laatste weken ? Nee, elke dag naar kantoor met de auto, ik sta graag tussen de mensen :bang: :bang: :bang:
Was dat niet Sophie Dutordoir? Die werkt bij de NMBS als ik me niet vergis.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/03 ... tordoir-o/
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Kantje boortje vraag, maar zijn er nog veel controles vandaag? Snelwegen? In zou namelijk een kantje boortje verplaatsing willen doen (met 0,0 contact met derden) over een langere afstand en wil liefst geen boete (dat zou onterecht zijn imo, maar de arm der wet zou dat wel eens durven geven).
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Ik heb tot op heden nog nergens controle gezien... ik denk dat het dus heel regio gebonden is.
Laatst gewijzigd door DarkV op 04 mei 2020, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Als je niet naar de kust gaat is het denk ik nog safe met controles.

Als je naar de kust gaat kan je gevat worden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Er zijn wel degelijk overal controles. Ken persoonlijk al verschillende mensen die zelfs controle kregen omdat ze foto's maakten. Je moet geluk/pech hebben maar het kan wel degelijk ook op andere plaatsen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Er zijn wel degelijk controles maar hoe veel en hoe streng zal afhangen van de politiezone.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik heb al enkele weken geleden een kast van iemand gekocht op 2dehands. Maar het is niet bij de deur (40km over de weg).

Hoewel het ophalen perfect veilig kan verlopen:
- ik betaal via een QR die de verkoper door het raam van zijn living laat zien
- ik neem de spullen vast die hij in de garage/carport heeft gezet
Ben ik het toch nog niet gaan halen. Bij een controle

Ik ga straks of morgen een pakketje ophalen bij een Mondial Relay punt en dat is veel onveiliger:
- ik rij naar het pickup punt (of dat nu 5km is of 40km, ik stap niet uit :))
- de persoon die me het pakketje geeft, komt met 100+ mensen per dag in contact (pakjes, kranten, sigaretten, ...)
- als ik het pakketje krijg, heeft er 2 seconden voordien nog iemand anders het pakket vastgehad, in het geval 2dehands is er tussen het klaarleggen en ophalen minstens 1 uur

Ik geloof nooit dat de politie heden ten dage voor rede vatbaar is met dat soort use cases...
Dus blijft het gerief op een rek staan, ipv in een gesloten kast...
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Idd.
Ik zou afhalen van gekocht materiaal hetzelfde beschouwen als afhalen van een postpakket, maw toegelaten.
Maar de flikken gaan dat zeker niet zo zien.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”