X-Spamcause decoderen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Ik heb mails in m'n TN spam folder welke een header X-Spamcause bevatten met een gecodeerde boodschap.

Iemand een idee hoe ik deze kan decoderen ?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

niet helemaal (legaal).... tenzij je ervoor zou betalen.
is een antispam ding van Vade secure.

ik zou trouwens ook niet echt inzien waarom je het zou willen decoden, het is niet dat er veel nuttige zaken zullen instaan.
als ik me niet vergis is de decoded string iets van server, versienummer, profiel (zijnde de vade klant), een waarde, en een niet-nuttige errorcode.

de betere vraag is: is het effectief spam of niet, en indien niet zal je moeten kijken of je iets aan je instellingen kan doen of dat je er maar mee moet leven.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Als TS zelf berichten uitstuurt die met die header gemarkeerd worden, kan het uiteraard interessant zijn om te weten waarom.
Computer(k)nul
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 471
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 55 keer

Dossier laten maken voor de backoffice met je specifieke voorbeeld(en), dan weet je de spamcause.
Edit-typo
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Sinna schreef:Als TS zelf berichten uitstuurt die met die header gemarkeerd worden, kan het uiteraard interessant zijn om te weten waarom.
Inderdaad, mails die ik verstuur komen bij TN in de spam terecht... en zou dus graag weten waarom.
Kenniey schreef:Dossier laten maken voor de backoffice met je specifieke voorbeeld(en), dan weet je de spamcause.
Tja, tracht die backoffice bij TN maar eens te bereiken.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 471
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 55 keer

First line maakt een dossier daarvoor aan.
Rechtstreeks kan je de backoffice niet bereiken on call.
Je kan me wel een PM sturen dan check ik wel als het via first line niet lukt.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Echt slimmer ben ik er niet echt van geworden...
Vade Retro 01.415.15#102 AS+AV+AP+RT Profile: telenet.be; Bailout: 300; *Coastal (300); Hdr=FTStDIicV@a00?001; From=My Name <[email protected]>; Ip=176.9.36.147,94.226.162.256,2001:470:1f15:1795:4479:d9bd:dcf0:41af; ClusterSize=0; Param=inet=176.9.36.147,helo=srv.advalvas.be,mailfrom=[email protected],rcptto=[email protected]
Al heb ik hier wel een idee wat de oorzaak is... Advalvas (was even aan het testen of m'n forwarder nog bestond) gebruikt als afzender een @telenet.be adres (niet echt slim met SPF records op het domein).
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Dus je bent wel slimmer geworden :-)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”