Contractuele voorwaarden Versatel Adsl.

Plaats reactie
Bodo
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2005, 21:22

Opgelet voor Versatel.

Indien je van plan bent klant te worden bij Versatel voor internettoegang, hou er dan rekening mee dat hun contract een zeer nadelige clausule bevat. Het contract met Versatel kan namelijk slechts om het jaar worden opgezegd. Aanvankelijk teken je een contract voor 1 jaar zoals bij alle providers. Bij andere providers wordt het contract na afloop van het eerste jaar een contract van onbepaalde duur dat maandelijks opzegbaar is. Niet echter bij Versatel! Na afloop van het eerste jaar wordt dit contract vervolgens stilzwijgend elk jaar voor één jaar vernieuwd!
Indien je getekend hebt bij Versatel en later van provider wil veranderen kun je dit slechts om het jaar op één bepaalde datum, of je moet een boete betalen.
De normale gang van zaken bij een verandering van internetprovider is dat je eerst een contract afsluit met de nieuwe provider en vervolgens (wanner je aangesloten bent bij deze nieuwe provider) het contract met de oude provider opzegt. Bij Versatel kom je dan echter in een situatie waarin je voor een hele periode (in het slechtste geval dus 1 jaar) dubbel moet betalen, namelijk de nieuwe provider en de opzegvergoeding van Versatel.
Ik heb destijds aan kennissen en vrienden Versatel aangeraden maar nu adviseer ik hen om op de eerst komende vervaldag het contract op te zeggen.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Bodo schreef:Ik heb destijds aan kennissen en vrienden Versatel aangeraden maar nu adviseer ik hen om op de eerst komende vervaldag het contract op te zeggen.

Opzeggen kan enkel ten laatste 2 maand voor de vervaldatum.
Indien je minder dan 2 maand van de vervaldatum verwijderd bent, dan hang je er automatisch al opnieuw aan voor een volledig jaar.
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

hhmmmm, blijkbaar zit er bij iedere provider wel ergens een vervelend stukje contract tussen. Goed dat ik dit nu ook weet, kzal denkik toch maar niet overschakelen. Ondertussen wireless bijgekomen van geburen zonder beveiliging (oude mensen, ze gebruiken zo 1gb/maand ofzo :lol: ) zo kan ik ook wel een groter limietje krijgen
Bodo
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2005, 21:22

KK schreef:
Bodo schreef:Ik heb destijds aan kennissen en vrienden Versatel aangeraden maar nu adviseer ik hen om op de eerst komende vervaldag het contract op te zeggen.

Opzeggen kan enkel ten laatste 2 maand voor de vervaldatum.
Indien je minder dan 2 maand van de vervaldatum verwijderd bent, dan hang je er automatisch al opnieuw aan voor een volledig jaar.


Klopt. Dat wist ik, toch bedankt voor de waarschuwing.
euhm

Bodo schreef:Opgelet voor Versatel.
.....
Ik heb destijds aan kennissen en vrienden Versatel aangeraden maar nu adviseer ik hen om op de eerst komende vervaldag het contract op te zeggen.


Waarom? Is versatel dan niet goed meer ?
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Waarom? Is versatel dan niet goed meer ?


Ik was in het begin van mijn contract (feb 2004) ook content met deze internetformule (geen limiet voor 29,90€), maar sinds ik merk dat er verschillende andere providers zoals Tele2 en Fulladsl 4Mbps aanbieden voor minder geld, wil ik ook weg bij Versatel hoor, want die 512Kbps is echt niet om naar huis over te schrijven. Pas in feb 2006 kan ik kostenloos mijn abonnement opzeggen, wat ik dus ook ga doen...
Gast

Svekke schreef:
Waarom? Is versatel dan niet goed meer ?


Ik was in het begin van mijn contract (feb 2004) ook content met deze internetformule (geen limiet voor 29,90€), maar sinds ik merk dat er verschillende andere providers zoals Tele2 en Fulladsl 4Mbps aanbieden voor minder geld, wil ik ook weg bij Versatel hoor, want die 512Kbps is echt niet om naar huis over te schrijven. Pas in feb 2006 kan ik kostenloos mijn abonnement opzeggen, wat ik dus ook ga doen...


tja, bij versatel weggaan voor tele2.
ge weet toch dat tele2 versatel heeft overgenomen, dus...
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

tja, bij versatel weggaan voor tele2.
ge weet toch dat tele2 versatel heeft overgenomen, dus...


Dus...? Momenteel zijn er totaal geen veranderingen in Versatel's adsl formules door die overname.
Moest dit nu wel zo zijn tegen de tijd dat mijn abo afloopt, dan valt nog te bekijken wat er net veranderd is en/of welke upgrade er kan genomen worden.

Momenteel lijkt voor mij Fulladsl via Academic Broadband voor mij het voordeligste/beste. Maar het kan zijn dat begin volgend jaar de kaarten weer helemaal anders liggen...
euhm

mja ik ben dan ook dit beu gezien:

Maximale datavolume per maand: 10 Gb
Maximale datavolume per maand: 10 GbMaximale datavolume per maand: 10 GbMaximale datavolume per maand: 10 GbMaximale datavolume per maand: 10 GbMaximale datavolume per maand: 10 GbMaximale datavolume per maand: 10 GbMaximale datavolume per maand: 10 GbMaximale datavolume per maand: 10 GbMaximale datavolume per maand: 10 GbMaximale datavolume per maand: 10 Gb


en ik wil al een hele tijd versatel pakke maar dan moet ik een andere telefoonlijn nemen enzo (telenet nu) dua jah dno wanneer (ik ben dan ook niet de enige die beslist)
Gast

oh nog ff aan toevoegen:

Maximale datavolume per maand: 10 Gb

heb je bij tele2 en fulladsl .....
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

oh nog ff aan toevoegen:

Maximale datavolume per maand: 10 Gb

heb je bij tele2 en fulladsl .....


Ja, maar bij Fulladsl is er momenteel GEEN limiet, iets wat velen niet weten...
Oke, die limiet komt er ooit wel, maar voor 25 of 28€ per maand nog altijd beter dan die uitmelkerij van Belgacom of Telenet.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”