Welke lijntest moet ik nu geloven ?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
SyncBE
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 jan 2018, 09:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Hey,

Vorig jaar zat ik hier met de vraag hoe het kwam dat mijn lijntesten zo laag waren, blijkbaar geen vdsl.
Gemeent vertelde mij dat bij de jaarwisseling ik aangesloten zou worden.

De werken zijn achter de rug en via EDPnet krijg ik waarde van 65/14.
Nu daar loop ik niet echt warm van, zover zit ik nu ook niet van die kast. 100 meter zo iets.
Toen ging ik kijken bij Proximus hun site, en daar kwam ik terug uit op 4mbps.

De ene spreekt de andere tegen.
Wie moet ik nu eigenlijk geloven.
Via Twitter kon Proximus maar max 4mpbs zien, terwijl EDPnet er dan 65 ziet.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Zoals hier al veel vaker op het forum gepasseerd is, weet je als klant niet of je inderdaad op de dichtste kast aangesloten bent en hoe de koperparen lopen. 65/14 is op zich niet slecht en beter dan veel anderen op VDSL.
Welke waarden krijg je als je je telefoonnummer / adres invoert op https://www.proximus.be/nl/id_speedtest?
Ik vermoed dat Proximus via Twitter maar ADSL-snelheden ziet en dus waarden van vóór de werken.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

Je kan altijd even contact opnemen met onze commerciële helpdesk, we hebben verschillende manieren om dit na te kijken. De tool op onze website relayed eigenlijk gewoon naar de proximus tool, dus in principe zou er geen verschil mogen zijn (wij interpreteren de misschien resultaten een beetje anders).
SyncBE
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 jan 2018, 09:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Sinna schreef:Zoals hier al veel vaker op het forum gepasseerd is, weet je als klant niet of je inderdaad op de dichtste kast aangesloten bent en hoe de koperparen lopen. 65/14 is op zich niet slecht en beter dan veel anderen op VDSL.
Welke waarden krijg je als je je telefoonnummer / adres invoert op https://www.proximus.be/nl/id_speedtest?
Ik vermoed dat Proximus via Twitter maar ADSL-snelheden ziet en dus waarden van vóór de werken.

Via die site krijg ik maar 4mbps, daarom dat ik het zo vreemd vindt.
Terwijl bij EDPnet er dan wel hogere snelheden staan.
Heb even EDPnet gemaild zoals Joachim aanrade en zien wat zij kunnen zien uit de testen.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”