Telenet Business Fibernet 200 krijgt 300/30 upgrade

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
d8x
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2019, 11:30

Dus als ik iedereen hier goed begrijp is Business Fibernet (of KLIK/Klik buro) echt onbeperkt in download volume en zou dus geen snelheidsbeperking hebben als je over de 750GB of 3TB limiet gaat?

Ik heb gisteren nog met de helpdeks gebeld end die beweren dat Klik nog altijd een 3TB grens zou hebben (met daarna snelheidsbeperking).

Kan iemand confirmeren waneer je boven de 3TB bent ?
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ze bieden een product aan dat 1. bij de merendeel niet de 1gbit effectief kan halen, en 2. hun backend die niet kan volgen (zie de problemen in deze thread).

Mooie marketing, dat wel.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

En zagen en zagen en zagen ....

Wat had je dan gewild?
  • - dat Telenet wacht met Gigabit uit te rollen tot dat 100.00% van zijn klanten (technisch) in aanmerking komen?
    - of dat Telenet wacht totdat 100.00% van zijn klanten een nieuwe Docsis 3.1 modem hebben?
Ik vind dat juist een goede zaak dat Telenet ermee gewacht heeft tot 90% van hun netwerk gigabit aankan, anders hadden we hier met zijn allen weer zitten zagen dat het maar voor "de happy few" weggelegd is :-(

Wat de modems betreft: bij de on-line bestelling voor gigabit staat toch duidelijk aangegeven welke modems compatibel zijn. Klanten die echt wel gigabit willen halen kunnen toch ook nakijken welke modem ze hebben, en of ze de snelheid halen?

Zelfs als Proximus fan, moet je toch objectief toegeven dat Telenet het snelste Internet biedt in Vlaanderen (buiten de "happy few" die op glas aangesloten kunnen worden), en dat gigabit voor het grote publiek toegankelijk is?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Heb nu out of the blue zonder vragen 6 maand korting op mijn Business Fibernet ... en dit na een modem swap?
Geen idee wat de aanleiding is. 10 euro ex-btw korting per maand gedurende 6 maand.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

philippe_d schreef: Wat had je dan gewild?
KNIP
Wat de modems betreft: bij de on-line bestelling voor gigabit staat toch duidelijk aangegeven welke modems compatibel zijn.
Met alle respect maar zoals zoveel bij telenet dat er gelanceerd word lijkt het wel alsof de technische kant niet meekan.
het valt me vaak op dat de marketing iets beslist en dat de technische dienst nog rap met een oplossing moet komen om het gefixt te krijgen.
Ook de nieuwe E-router is intussen aan zijn 2e software-update toe, en ook dat verliep niet vlot. De mac pass through wat recent is ingevoerd kunnen sommige pas bewaren als ze alles terug in fabrieksinstellingen hebben gezet. Een tip op netweters trouwens, terwijl de technische support dit niet kon achterhalen. Ze wisten zelfs niet wat de instelling DMZ betekent. En zo een dienst moet dan ondersteuning geven als je problemen hebt bij een lancering van iets nieuw.

Als er nu eens de weken vooraf aan de support gemeld was dat vanaf 8/12/2019 de limiet veranderde, dat waren er minder klachten geweest. Communicatie is tussen de achterliggende diensten ver te zoeken bij telenet.
amedeeus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 dec 2008, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 15 keer

Achja Philip, we zullen allemaal topics maken hoe tof we het vinden bij Telenet en dat ik 15€ mag betalen voor 400Mbit terwijl een ander er 1GBIT voor krijgt, Telenet gaat wel fier op tv vertellen dat iedereen aansluitbaar is op 1GBIT terwijl dat niet zo is.

Natuurlijk als Proximus klant lijkt mij dat niet zo vreemd jij betaald ook hetzelfde voor 60mbit als een ander voor 10,30,60 of 100mbit.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

philippe_d schreef:En zagen en zagen en zagen ....
Zelfs als Proximus fan, moet je toch objectief toegeven dat Telenet het snelste Internet biedt in Vlaanderen (buiten de "happy few" die op glas aangesloten kunnen worden), en dat gigabit voor het grote publiek toegankelijk is?
Seg, mij beledigen als proximus fan :P zover mag je nu ook weer niet gaan he :) Ik ben technologie agnostisch ingesteld, zolang het bedrijf erachter maar kwaliteit brengt :)

Dat ze het nu al uitrollen allemaal geen problemen mee hoor. Maar wat me wel stoort is dat hun backend er niet klaar voor was, en ze dus klanten opzadelen met administratieve sh*t die nergens voor nodig was hadden ze hun product ten gronde getest.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Mooi product.
Toch?

Eén, vast, bedrag per maand betalen: gebruikmaken van internet naar believen, wanneer men wil.

Hier gaat een alternatieve provider het moeilijk mee hebben.

Wat zou deze alternatieve provider nog meer kunnen bieden?
-) lagere prijs?
-) Fixed IP?
-) alle poorten open?
-) Domain name gratis inbegrepen?
-) nog iemand iets anders op het verlanglijstje??
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

en toch zie ik bij de voorwaarden nu staan dat het boven de 750 GB beperkt wordt tijdens de piekuren.

Onder aan deze pagina vind je de voorwaarden:
https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... /?prd=buro

Kijk dan bij punt 3 vast internet:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... erkbeheer/
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

ik zie niets van 750 staan op je eerste link?
en je 2de link gaat niet over business...
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Uiteraard. Vanuit de eerste link verwijzen ze naar de tweede link. En dan kom je op die melding van 750 GB. Kijk maar eens goed. Telenet is sterk in het ‘verstoppen’ van belangrijke info.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

splinterbyte schreef:ik zie niets van 750 staan op je eerste link?
en je 2de link gaat niet over business...

o jawel !! dan moet ge klikken op de voorwaarden en dan krijg je het volgende te lezen : Onbeperkt surfen: bij intensief gebruik tijdens piekuren, kan de internetsnelheid tijdelijk worden beperkt. Telenet netwerkbeheer is van toepassing. Voor meer info, zie telenet.be/internetgebruik.


dus de link die U zegt heeft er niks mee te maken, heeft er blijkbaar alles mee te maken, want ze verwijzen zelf naar de link
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

mja nog geen last mee gehad en ik download veel meer dan 750GB, ook overdag

natuurlijk zullen ze ergens iets zetten om hun eigen in te dekken

van de moment dat ze afkomen naar mij daarmee zal ik het laten weten :)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Deze maand uitzonderlijk 12 TB al aan data verzet, de 300 mbit blijft stabiel sinds de nieuwe modem. Met de vorige modem was dat 200 en kort nadien 240.

Dus onbeperkt is wellicht echt onbeperkt. Telenet heeft zich aan zijn woord gehouden ;) Als ze iets goed doen mag het ook gezegd worden.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Ondanks dat ik zelf Telenet heb en vind dat Telenet de minst slechte keuze is en blijft, heb ik soms toch mijn bedenkingen.
Ze zijn niet consequent en onduidelijk in het geven van informatie.
Vandaar mijn opmerking die hier toch wel terecht is.
De voorganger van het abonnement had 3 TB en zou nu plots maar 750 GB zijn, zo geven ze zelf aan.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Je moet het ook zo een beetje zien: er was een duurder abbo (biz 240plus) zonder limiet, dat nu niet meer bestaat.

Nu heb je enkel de opties speedboost 15euro ex btw en/of een vast IP aan 28 euro ex btw.

Als ze echt geld willen zien bij aanbieden onbeperkt, hadden ze dat toch wel in een betalende optie of duurder abbo gestoken...
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Ik zit nu over de 1TB met nog 11 dagen te gaan.

Snelheid is nog steeds hetzelfde + zoals ik al zei hebben ze op de app die op 3TB stond het bij mij aangepast naar unlimited.
Het is dus effectief zoals het moet zijn: unlimited. Zou wel mogen ook zekers 63€ alleen voor internet.

Piek 928GB.

Devilkon: normaal niks he, de 3TB is weg. Ik ga er niet geraken aan 3TB tenzij ik straks de aller grootste bestanden massaal blijf downloaden, mss moet ik het eens doen om te testen :).
Laatst gewijzigd door Unicorn1 op 28 dec 2019, 16:36, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

De vraag is nu wat je gaat krijgen als je in piek over 3tb gaat.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

devilkin schreef:De vraag is nu wat je gaat krijgen als je in piek over 3tb gaat.
Ik heb nu al 12TB verspreid over dag & nacht, geen snelheidsdrop hier, ik zal dus al zeker overdag al over 750 GB en 3TB geraakt zijn ;)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”