Marktbevraging vast internet Mobile Vikings

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
rapidgorgon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 26 dec 2013, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer

Vandaag kreeg ik van Mobile Vikings via mail de vraag om een enquête in te vullen in verband met "een nieuw idee."
Dit bleek een bevraging te zijn in verband met een mogelijk nieuw aanbod van vast internet door Mobile Vikings.

In de gestelde vragen zat informatie over hun mogelijk toekomstige aanbod:
  • Onbeperkt volume,
  • met een "internetsnelheid" van 200Mbps,
  • op het Proximusnetwerk,
  • voor €40/maand.
Aangezien dit een marktbevraging is, vermoed ik dat bepaalde gegevens kunnen variëren van bevraagde tot bevraagde. Zo kreeg ik de prijs van €40/maand voorgesteld, maar mogelijk zien anderen €35 of €45. De dienstverlening zouden ze, denk ik, zoveel mogelijk gelijk houden aan hoe het is voor hun mobiele abonnementen: zoveel mogelijk online.

De informatie was wel niet allemaal samen gegeven. Het volume en de snelheid stonden in een eerste omschrijving, later gevolgd door de prijs en als laatste kwam de vermelding van het Proximusnetwerk. De combinatie zoals ze hierboven staat verbaast me wel een beetje, aangezien Proximus voor zover ik weet enkel via fiber deze snelheden kan aanbieden. Hierdoor ging ik er eerst van uit dat dit via Telenet aangeboden zou worden.
Van een uploadsnelheid was nergens sprake. Of zouden we durven dromen van een symmetrische lijn :-)

Bovendien biedt edpnet al VDSL XL aan met 100/40 Mbps down/up aan voor €35/maand. Op de downloadsnelheid na, zou het dus niet erg competitief zijn. Fiber XL van edpnet is dan weer iets duurder met €45/maand (momenteel €40 het eerste jaar), maar ook iets sneller en niet overal verkrijgbaar. Langs de andere kant, laat ze maar komen! Onze internetmarkt kan nog wel wat concurrentie gebruiken.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Ik noem dit geen concurrentie: snelheid is overkill voor een doorsnee gebruiker, waardoor de prijs natuurlijk te hoog gesteld wordt :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

Die vragen lijst ook ontvangen.
Opmerking gemaakt dat genre tadaam , flybox me zou kunnen interesseren.
Omdat dit mobiele oplossingen zijn. ( thuis en 2 verblijf gebruik met 1 abbo)
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Moeten ze dan hun naam niet veranderen :lol: (zouden dan ook moeten beginnen op de britse markt om historisch correct te zijn)

Kan zijn dat ze misschien een 'semi vaste' oplossing via 4G in de stijl van tadaam/flybox willen komen, verwacht dit vooral door de 'over het proximus netwerk' wat toch weinig gebruikt wordt bij bv vdsl aanbieders (dan lijkt me de snelheid ook wel hoog maar we kunnen hopen). In dat geval is het uitkijken hoe onbeperkt de onbeperkt is. Voor 5G lijkt het me nog vroeg (maar het is marketing, ze hadden misschien student die werk nodig had).

Realistisch gok ik ook op fiberxl concurrent. (nu vdsl terug beetje deftig werkt eigenlijk niet zoveel interesse meer in sneller :? maar ken mezelf en zou toch overstappen als het kon :lol: ).

Met wifi6 en 5g wordt binnenkort wireless sneller dan kabels :? (behalve de 10g happy people) Times change, ik word oud.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Voor dat genre hebben ze al marktbevragingen gedaan en zelfs al een testfase, maar dat is uiteindelijk totaal niet doorgegaan. Is ook al weer een tijdje geleden.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
teaser
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 aug 2008, 23:47
Bedankt: 1 keer

Ik kreeg ook de marktbevraging, bij mij was er echter sprake van:
- een limiet van 150GB
- met een 4G-modem van Orange
- voor 20 EUR/maand
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

Eigenlijk gewoon een bevraging naar interesse voor hun flybox 150GB abbo van 20€ :-p
https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/flybox
Greetz cyberbug

Afbeelding
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Ik moet altijd even m'n wenkbrauwtjes fronsen als ze afkomen met "ongelimiteerde volume". Al helemaal als het van een mobile provider afkomt.
MV is niet meer het MV van vroeger.

Alsnog kunnen ze inderdaad geen 200Mbit geven op DSL, tenzij je of een bundled lijn hebt, aan supervectoring (35Mhz) of andere truukjes krijgt, welke in ons land momenteel niet (en masse, waarschijnlijk wel test cases voor al die dingen) gebruikt worden.

Maar als het gewoon een marktonderzoek is zal het gewoon dat zijn. Een onderzoek.

Als ze echter die 200Mbit op DSL voor 40€ kunnen waarmaken, alsook als de ongelimiteerd dan weldegelijk ongelimiteerd is, dus zonder vuile truukjes van "na 10GB zit je op 128Kbit down en 32Kbit up tot de volgende maand", dan kan het wel interessant zijn.
Of hun dat gaat lukken is een 2de, ik zou er niet van wakker liggen of teveel hopen momenteel :lol:
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 21 keer
Contacteer:

De testperiode 4 jaar geleden was nochtans ECHT ongelimiteerd hoor! Vroegeuh... toen de dieren nog spraken, Saskia nog gitaar speelde en we om ter snelst een Base-mast plat probeerden te krijgen tijdens een test van Vikings Unplugged :beerchug: :banana:
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”