edp in 2005

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
gast

hoi

sinds tiscali aan het migreren is naar scarlet heb ik niets dan problemen met mail en webspace, ik ben dan ook op zoek naar een nieuwe ISP

heb hier het halve forum gelezen en edp kwam er voor mijn noden goed uit. de commentaren zijn wel allemaal redelijk oud, dus wou ik eens weten hoe het er momenteel voor staat, of zijn jullie gewoon allemaal happy clients en is het daarom dat er weinig topics zijn???


nog iets, ik zou gaan voor de flexi light:

Download: 1024 kbps
Upload: 256 kbps
Traffic: 1 GB/month*
IP address: dynamic
Mailboxes: 1**
Price: €24.95/month

maar ik vind hun site niet erg volledig, ik zit nog met een paar vragen:

hoeveel is de aansluitingskost bvb. er staat gratis voor de office enzo, maar hoeveel voor de rest?

vragen ze nog geld voor extra hardware? (zit hier met een router dus helemaal niks extra nodig)

vooral dat van die volumepacks snap ik niet goed. als ik dit abo neem, en de ene maand zit ik aan 15GB en de andere aan 22GB en een andere aan 17GB, betaal ik dan telkens exact voor mijn verbruikte GB's (die 0,25 daar per GB)
en telt een nieuw begonnen GB dan full price? enz enz

zit er webspace inbegrepen? hebben ze ook van die dwaze regeltjes als "geüploade bestanden mogen niet groter zijn dan 2MB" (scarlet) of "mp3 bestanden zijn niet toegelaten" (scarlet) ik heb het hier over eigen nummers, geen illegale dingen UITERAARD!!
heel belangrijk voor mij: is hun webspace resumable als je iets üpt?

eerlijk waar, hadden ze een informatievere website gehad, ik had mij al klant gemaakt. maar als je van die addertjes onder het gras moet ontdekken op een forum, dan voel ik mij al direct niet op mijn à l'aise.
geloof me, ik heb de voorbije dagen superveel FAQs en kleine letterkes gelezen en al veel goede abonnementen dan toch maar niet genomen voor van die 'addertjes' altijd

zou tof zijn moesten er wat edp user(baser)s licht kunnen schijnen in mijn duisternis
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

gast schreef:hoeveel is de aansluitingskost bvb. er staat gratis voor de office enzo, maar hoeveel voor de rest?

vragen ze nog geld voor extra hardware? (zit hier met een router dus helemaal niks extra nodig)

vooral dat van die volumepacks snap ik niet goed. als ik dit abo neem, en de ene maand zit ik aan 15GB en de andere aan 22GB en een andere aan 17GB, betaal ik dan telkens exact voor mijn verbruikte GB's (die 0,25 daar per GB)
en telt een nieuw begonnen GB dan full price? enz enz


Er is geen aansluitingskost als ik mij niet vergis, ook de aankoop van modem of router is niet verplicht.

Je betaald inderdaad enkel de verbuikt GB's (eerste GB zit in de prijs van het abbo. Elke begonnen GB zal gefactureerd worden (0,25€ is nie echt veel hé ;)). Hoe die juist berekend worden weet ik niet, want het is een gleidende meter, maar normaal kunt ge ook zien hoeveel je de vorige maand verbruikt heb, als je wil zien hoeveel je de huidige maand aan het verbruiken heb zult ge denk ik zelf moeten optellen.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Simpel bij EDPnet zijn er totaal geen addertjes onder 't gras. Alles wat je op de site ziet omtrend een abonnement krijg je, wat er niet staat krijg je niet. Simpel toch? Ik ben al 2 jaar klant van EDPnet dus ik zal het maar weten zeker :). Ik heb een revieuw geschreven en deze komt binnenkort online op userbase.

Dus om je uit je nood te helpen:

-Geen aansluitingskost
-Geen extra hardware (bij de bestelling van je abonnement kan je alles aanduiden, probeer gerust even uit op de site)
-Er is geen webspace, resumable en indien je er besteld zijn er geen dwaze regeltjes
-je betaald enkel de verbruikte GB's (zie deze factuur)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gast

hartelijk bedankt voor de replies, zeker die factuur was handig om eens te zien!

ik was wat verward omdat ik in het edpnet subforum wat had gelezen dat je bij aansluiting moest vastleggen hoeveel je meer zou gaan verbruiken , en dat je dan moest gaan bellen omdat elke maand aan te passen ofzo, is dat dan voor een ander abonnement ofzo??

op de site had ik die besteldinges al eens uitgeprobeerd, en toen kwam ik voorbij zoiets van hoeveel extra volume wil u bestellen, maar daar kon ik niet op klikken (stond "grijs")



is er niemand die een simpel abo heeft, want effectief op de site wordt vermeld dat er geen aansluitingskost is voor de office en de pro abo's enzo, dus wil dat volgens mij toch zeggen dat er voor de andere wel een is :-)

is er geen optie waar er wat webspace bij kan huren, 100 à 500 meg ofzo, liefst ook wel zonder transferlimiet :lol:

nogmaals bedankt voor de hulp alvast :!:
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”