Versatel abonnement stopzetting < 1 jaar

Plaats reactie
Duffy
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2005, 16:45

Na 7 maanden ben ik zodanig teleurgesteld in mijn provider (Versatel), dat ik wens te veranderen van ISP (Reden : veel te lage downloadsnelheid [10 - 35 kB/s, ipv +/- 52 kB/s).
Helaas is hum standaardcontract min 1 jaar; kan iemand me adviseren over het feit dat ik vroeger wens over te schakelen ? Mijn argument is dat Versatel zijn deel van het contract niet nakomt, dus waarom zou ik het niet mogen verbreken ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Duffy schreef:Mijn argument is dat Versatel zijn deel van het contract niet nakomt, dus waarom zou ik het niet mogen verbreken ?


Waar staat hun deel beschreven... vooral wat betreft gegarandeerde snelheid ? Ik kan je best begrijpen, maar de contracten zijn van die aard dat je er zelden onderuit kan.

Anders zal je bewijsmateriaal moeten verzamelen, en een klacht openen bij de Ombudsman voor Telecom, maar ik vrees dat je je resterende maanden nog zal mogen betalen.
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 op 09 mei 2005, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Niet te vergeten: een opzegduur van 2 maanden. Dus 2 maanden voor einde contract al beginnen met de opzegging!
daffiess
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mei 2005, 16:47

Er is een mogelijkheid om van versatel af te geraken maar dan moet je wel zeker van je stuk zijn en het lef hebben.
Zorg dat je versatel in gebreke kan stellen ivm de snelheid en dat je dit zwart op wit in een geschreven document van versatel hebt (zelfs een email is voldoende). Als andere klanten in de omgeving deze snelheid halen en jij niet moeten zij hiervoor een oplossing kunnen bieden. Natuurlijk moet jij ook kunnen aantonen dat de traagheid niet van uw zijde kan veroorzaakt worden.
Dit kan je doen door een erkende technieker je installatie + pc te laten nakijken en een verslag hiervan te vragen.
Met deze documenten stuur je een klacht naar de ombudsdienst en een week later zeg je het abbonnement op met een aangetekend schrijven en een kopie van de verslagen + klacht.

Het is zelfs meestal voldoende om gerede twijfel te scheppen bij je provider wanneer je voortijdig opzegd. Ze zullen dan wel moeilijk doen en aandringen (lees:dreigen) maar een advocaat kost hun meer dan je hen kan opbrengen in de resterende maanden dat je zou moeten blijven betalen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

daffiess schreef:Zorg dat je versatel in gebreke kan stellen ivm de snelheid


Je hebt geen gegarandeerde snelheid... dus je kan ze nooit in gebreken stellen :roll:
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ik denk dat je idd lef moet hebben ... je zou wel eens bot kunnen vangen!

Die snelheid op zich bewijst op zich niets, had dit wel voldoende bewijskracht geweest dan was A2F al veel vroeger failliet geweest!

Wat wél als bewijslast kan dienen is dat je voortdurend disconnects krijgt of zeer regelmatig niet kan inloggen op netwerk!

Ik beschik zelf over een Always ADSL more aansluiting, maar eerlijk gezegd heb ik zéér weinig last van slechte downloadsnelheden ... behalve toen m'n verbinding werd opgeleverd in het begin. Toen heb ik ook geklaagd ivm slechte snelheden en een VP upgrade aangevraagd! Een paar dagen later (tot op heden) heb ik rotsvaste snelheden van 115kb/s!
Gast

Je kan ze inderdaad niet pakken op een gebrek aan snelheid als provider als je geen gegarandeerde snelheid hebt vermeld in je contract. Waar je wel recht op hebt is het produkt zoals het aangeboden werd bij de verkoop. (naar analogie van de geafficheerde prijs in een warenhuis die voorrang heeft op de prijs aan de kassa)

In dit geval moet je kunnen aantonen dat jij de verkochte snelheid nooit kan behalen maar andere versatel klanten in de onmiddelijke omgeving wel een betere snelheid behalen op regelmatige tijdstippen en dat reden bij niet bij jou dient gezocht te worden. Je moet een specifieke situatie kunnen voorbrengen waaruit zonder twijfel blijkt dat jij niet in fout bent maar waarvan je toch de gedupeerde bent. Versatel moet zijn verkoopsbelofte altijd min of meer kunnen nakomen of het onderwerp van het contract is niet meer van toepassing nl: snelle internettoegang.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Anonymous schreef:In dit geval moet je kunnen aantonen dat jij de verkochte snelheid nooit kan behalen maar andere versatel klanten in de onmiddelijke omgeving wel


Ik begrijp je standpunt... maar alle contracten van de providers zijn op dat punt echt wel waterdicht. Bij BGC worden zelfs vaak mensen terug op 1 Mbit gezet vanwege sync problemen... ook zij betalen evenveel als iemand anders met 4 Mbit, en kunnen daar ook niets aan doen.

In tegenstelling tot kabel zijn er bij ADSL heel wat minder verschillen in snelheid trouwens, tenzij de fout bij jezelf zit. Ik heb dus m'n twijfels of je ooit een onafhankelijke bron dit kan laten bevestigen. Het is misschien niet onmogelijk... maar alvast veel plezier ermee.
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 08 jan 2005, 12:44

Soms is het gewoon beter dat je blijft waar je bent :)
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Kochanie schreef:Soms is het gewoon beter dat je blijft waar je bent :)


uhuh, zoals deze mensen hier zeker?

:P
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 08 jan 2005, 12:44

grapjas :)
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

bekijk het eens zo als je een zwaarder abonnement zou nemen heb je dan nog die trage snelheden, indien niet dan kappen ze je van hun zeide op een lagere snelheid dan voorzien in het contract ik ben ermee akkoord dat ze de snelheid niet kunnen garanderen maar ook niet dan als het omhoog zou gaan onder een zwaarder abonnement.
daffiess
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mei 2005, 16:47

Ik sluit me volledig aan met Ofloo, een provider kan perfect een produkt aanbieden maar in de centrale er opzettelijk voor zorgen dat (een aantal) gebruikers de verkochte specificaties niet behaalt om zijn kosten te drukken. In dit geval kan een provider zich niet beroepen op de regel dat de snelheid niet gegarandeerd is.

Elke systematiche vertraging dient een technische reden te hebben. Tijdelijke trage momenten (piekuren en andere) vallen duidelijk onder een niet gegaradeerde snelheid. Langere periodes (weken/maanden) dienen een technische reden te hebben die moet worden opgelost. Wanneer de provider deze problemen niet kan of wil oplossen, dan kunnen ze zich ook niet verschuilen achter het excuus dat de snelheid niet gegarandeerd is. De provider moet ten alle tijden ter goeder trouw het contract nakomen.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”