iceke schreef:Dat lijkt er niet op, dat is zo.
Meer geld ? Je bedoeld minder geld.
Stel je hebt 100€ te besteden : dan zet je 20€ buy orders op 13.000 op 8000 op 6000 & op 3500 dollar.
Diene slimme met "25% solden op kerstdag" zit al een maand te stressen over zijn 100€
En ik ? ik lig er echt niet wakker van hoor, ik ben al maanden aan't wachten om mijn positie in BTC te versterken.
Tuurlijk 'meer geld'... want je pompt extra geld in een investering waarin je al geld gestoken had. Of maw, het gewicht in je totale portefeuille neemt toe. Om het met je €100 te vergelijken:
* Als het ineens terug begint te stijgen zit je daar met je €80 die je niet meer investeert en in iets anders zult steken, terwijl je het dus eigenlijk beter upfront erin gestoken had.
* Als het nog verder zakt, dan kon je beter wachten met je eerste €20 te investeren.
Met LHSP zijn er veeeel mensen die serieus hun gat verbrand hebben met averaging down.
Het is sowieso een beetje bizar om te stellen dat je al maanden wacht op een verdere daling van BTC, om er te gaan bijkopen, terwijl die daling er juist voor zorgt dat je vroeger investering minder en minder waard wordt. Als je €80 investeert op 13k, 8k, 6k en uiteindelijk 3.5k, dan heb je aan gemiddelde gekocht van $7.75k, terwijl het op dat moment maar $3.5k meer waard is, dus je bent sowieso in dat scenario al meer dan de helft van je investering kwijt.
r2504 schreef:En ondertussen is de rollercoaster terug omhoog geschoten... van 7000 naar 6000 en nu dus terug +7000.
Dat is gewoon een constante bij de hele rit down... Bij elke serieuze klop veert het kort erna weer omhoog, omdat je er altijd hebt die denken dat het een serieuze buy opportunity is. Gewoon een Dead Cat Bounce (als je een dode kat hard genoeg tegen de grond gooit, springt ze ook terug wat omhoog
).