Probleem uitgaande oproepen met C610-IP & Orange Flybox

Plaats reactie
Mr.mister
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 aug 2016, 12:01
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Hellow,

Ik zit met een probleem, reeds een maand ben ik niet meer in staat om met de Gigaset telefoons naar buiten te bellen, niet via de Betamax-accounts (Megavoip, Hotvoip, Freevoipdeal, ...) en ook niet met de WeePee account.

Uiteraard op alle accounts voldoende krediet.

Als iemand inbelt lukt het xel via de weepee account, dus inkomende oproepen zijn geen probleem.

Bij uitgaande oproepen krijg ik gewoon biepjes en dan 'geen verbinding' op het scherm.
Zowel nationaal, internationaal en mobiel.

Ik heb de voip-centrale eens uitgetrokken en aan een bbox3 gehangen op een ander adres en daar lukt het perfect.

Het ligt dus niet aan de C610-IP, maar aan de settings of verbinding van de Orange Flybox.

Tot over een maand verliep dit allemaal perfect.

Iemand die hier tips over heeft?

In het screenshot zie je ook dat ik de poorten die weepee me aangaf allemaal heb opengezet, hoewel ik niet denk dat dit verschil uitmaakt, het werkt allesinds niet beter.
In de bbox3 settings staat geen enkele poort manueel of automatisch ingegeven voor de centrale, dat is net het nut van een voip-centrale te gebruiken lijkt mij, en toch werkt het daar.

Weepee wil ook niet meer verder helpen, zij zeggen dat de sip accounts gratis zijn en dat ze daarom geen ondersteuning willen geven.

Toegegeven, het probleem ligt sowieso aan Orange of de Flybox, maar bij Orange moet je niet zijn voor hulp.. De medewerkers vragen of ik op internet kan, en daar stopt de troubleshoot.. oja, internet werkt gewoon normaal trouwens.

Heeelp :-)
Bijlagen
Knipsel.PNG
---
GSM: iPhone 6/64GB & Orange TM Arend Premium €19, Onbeperkt bel. & 20 GB data
VoIP: Gigaset C610-IP + C530H x3 => WeePee (IN), HotVoip (OUT)
VoIP Backup: ELRO SA-125 & Dommel
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
Backup 4G: (Orange Tempo Giga & D-LINK DWR-921 4G-modem)
---
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Kan je eens een screenshot posten van wat er onder het tabblad ALG staat.
De reden dat het op een BBOX3 wel werkt is omdat daarop wel een goede implementatie staat van SIP ALG.
SIP ALG is een stukje software op je router die ervoor zorgt dat voip telefoongesprekken door je router geraken zonder dat je moet beginnen prutsen met poorten verzetten en weet ik wat nog allemaal.
Voip : Weepee, Callingcredit, Voiptiger Gsm : Proximus
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
Mr.mister
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 aug 2016, 12:01
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

PeterP schreef:Kan je eens een screenshot posten van wat er onder het tabblad ALG staat.
De reden dat het op een BBOX3 wel werkt is omdat daarop wel een goede implementatie staat van SIP ALG.
SIP ALG is een stukje software op je router die ervoor zorgt dat voip telefoongesprekken door je router geraken zonder dat je moet beginnen prutsen met poorten verzetten en weet ik wat nog allemaal.

Hey,

hierbij de screenshot.
Bijlagen
alg.PNG
---
GSM: iPhone 6/64GB & Orange TM Arend Premium €19, Onbeperkt bel. & 20 GB data
VoIP: Gigaset C610-IP + C530H x3 => WeePee (IN), HotVoip (OUT)
VoIP Backup: ELRO SA-125 & Dommel
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
Backup 4G: (Orange Tempo Giga & D-LINK DWR-921 4G-modem)
---
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Zet sip alg is uit, reboot je C610 en test opnieuw grote kans dat het ok is.
Mr.mister
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 aug 2016, 12:01
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Tomsworld schreef:Zet sip alg is uit, reboot je C610 en test opnieuw grote kans dat het ok is.
Helaas niet :'( nog steeds hetzelfde :s
---
GSM: iPhone 6/64GB & Orange TM Arend Premium €19, Onbeperkt bel. & 20 GB data
VoIP: Gigaset C610-IP + C530H x3 => WeePee (IN), HotVoip (OUT)
VoIP Backup: ELRO SA-125 & Dommel
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
Backup 4G: (Orange Tempo Giga & D-LINK DWR-921 4G-modem)
---
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

De eerste en in mijn ogen de beste oplossing bestaat er in om SIP ALG gewoon zijn werk te laten doen.
Op het net zal je heel wat SIP ALG haters vinden en net zoals hierboven zullen ze je aanraden om dit uit te zetten. Die haat tegenover SIP ALG is vele jaren geleden ontstaan doordat op sommige routers de implementatie van dit stukje software niet goed was. Dit blijft en blijft maar meegaan en meegaan. Echter op de meeste huidige routers (BBOX3, Telenet HGW, Mikrotik, ...) werkt dit de dag van vandaag wel goed en maakt dit het aansluiten van een VOIP toestel, centrale, ... poepsimpel.
Het eerste wat ik zou willen proberen is het volgende :
- Zet SIP ALG aan
- Doe al die portforwardings weg (noteer misschien ergens de settings voor het geval je ze toch terug zou moeten zetten)
- Kijk de settings op je C610IP na. Hou er rekening mee als je een lijn (connections) in je C610 wijzigt en daarna op save drukt, deze in het volgende scherm (overview of connections) nooit onmiddellijk geregistreerd zullen staan. Het kan enkele minuten duren. Druk daarom na een minuutje eens op de refresh knop in je browser. Meestal is de connectie dan wel geregistreerd.
Het zou ook nuttig zijn mocht je eens een screenshot posten van je C610IP pagina met de verbindingsgegevens van Weepee en bijvoorbeeld Megavoip. De gegevens onder advanced setting zijn voor mij het belangrijkst. Er staat hier op het forum trouwens ergens een screenshot van mijn settings zoals het bij mij werkt achter de eerder genoemde routers of modems.
Pas als ik overtuigd ben dat SIP ALG niet werkt zoals het hoort, zou ik naar andere oplossingen zoeken.

https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 15#p715815

edit : Link naar screenshot toegevoegd.
Voip : Weepee, Callingcredit, Voiptiger Gsm : Proximus
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

@PeterP dan heb jij geluk ik beheer heel wat firewalls / routers en voip pbxen, ik kan spijtig genoeg meer broken dan werkende sip alg. Leuk dat jij goede ervaringen hebt er mee.
Mr.mister
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 aug 2016, 12:01
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

PeterP schreef:De eerste en in mijn ogen de beste oplossing bestaat er in om SIP ALG gewoon zijn werk te laten doen.
Op het net zal je heel wat SIP ALG haters vinden en net zoals hierboven zullen ze je aanraden om dit uit te zetten. Die haat tegenover SIP ALG is vele jaren geleden ontstaan doordat op sommige routers de implementatie van dit stukje software niet goed was. Dit blijft en blijft maar meegaan en meegaan. Echter op de meeste huidige routers (BBOX3, Telenet HGW, Mikrotik, ...) werkt dit de dag van vandaag wel goed en maakt dit het aansluiten van een VOIP toestel, centrale, ... poepsimpel.
Het eerste wat ik zou willen proberen is het volgende :
- Zet SIP ALG aan
- Doe al die portforwardings weg (noteer misschien ergens de settings voor het geval je ze toch terug zou moeten zetten)
- Kijk de settings op je C610IP na. Hou er rekening mee als je een lijn (connections) in je C610 wijzigt en daarna op save drukt, deze in het volgende scherm (overview of connections) nooit onmiddellijk geregistreerd zullen staan. Het kan enkele minuten duren. Druk daarom na een minuutje eens op de refresh knop in je browser. Meestal is de connectie dan wel geregistreerd.
Het zou ook nuttig zijn mocht je eens een screenshot posten van je C610IP pagina met de verbindingsgegevens van Weepee en bijvoorbeeld Megavoip. De gegevens onder advanced setting zijn voor mij het belangrijkst. Er staat hier op het forum trouwens ergens een screenshot van mijn settings zoals het bij mij werkt achter de eerder genoemde routers of modems.
Pas als ik overtuigd ben dat SIP ALG niet werkt zoals het hoort, zou ik naar andere oplossingen zoeken.

https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 15#p715815

edit : Link naar screenshot toegevoegd.
Hoi,

Ik heb gedaan wat je vroeg, en hieronder een screenshot van de settings.
-Port mappings allemaal gewist
-SIP ALG terug aangezet

Voor alle duidelijkheid met de c610ip is niets mis qua settings, de weepee line gebruikt een auto config via de code, en de andere betamax accounts zijn ook correct ingesteld, dat wordt duidelijk wanneer ik het op een bbox aansluit.
Dus iets wijzigen aan de c610 lijkt me niet nuttig? ook niet de ssw server van weepee aangezien de andere lijnen ook niet werken..
P.S. De lijnen staan wel allemaal correct geregistreerd (altijd al geweest, SIP alg uit of aan maakt niet uit) & voor de volledigheid, inkomende oproepen lukken ook nog steeds.
Bijlagen
weepee.PNG
---
GSM: iPhone 6/64GB & Orange TM Arend Premium €19, Onbeperkt bel. & 20 GB data
VoIP: Gigaset C610-IP + C530H x3 => WeePee (IN), HotVoip (OUT)
VoIP Backup: ELRO SA-125 & Dommel
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
Backup 4G: (Orange Tempo Giga & D-LINK DWR-921 4G-modem)
---
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

De ervaring die ik heb met de settings die je doorkrijgt van Weepee is dat het niet werkt.
De link naar mijn screenshot heb ik ondertussen toegevoegd aan mijn post.

STUN = NEE
Uitgaande proxy-mode=NOOIT
Voip : Weepee, Callingcredit, Voiptiger Gsm : Proximus
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
Mr.mister
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 aug 2016, 12:01
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

PeterP schreef:De ervaring die ik heb met de settings die je doorkrijgt van Weepee is dat het niet werkt.
De link naar mijn screenshot heb ik ondertussen toegevoegd aan mijn post.

STUN = NEE
Uitgaande proxy-mode=NOOIT

Oke, heb het aangepast, ik zal nog eens proberen te bellen binnen een paar minuten, nadat ik de centrale gereboot heb.

Maar dan nog lijkt me dit een setting puur voor de weepee lijn, en gaan hiermee de andere lijnen niet beter werken?

Want op de megavoip account stond het op niet/nooit
---
GSM: iPhone 6/64GB & Orange TM Arend Premium €19, Onbeperkt bel. & 20 GB data
VoIP: Gigaset C610-IP + C530H x3 => WeePee (IN), HotVoip (OUT)
VoIP Backup: ELRO SA-125 & Dommel
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
Backup 4G: (Orange Tempo Giga & D-LINK DWR-921 4G-modem)
---
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Ik heb hier nog wat zitten opzoeken over de Flybox.
Indien ik het goed begrijp dan doe je port forwardings niet onder het tabblad “port Triggering” maar onder het tabblad “virtual server”. Wil je even nakijken of dit klopt ?
De reden waarom port forwardings niet mijn eerste voorkeur hebben is omdat het hele internet dan op de geforwarde poorten tot bij je VoIP toestel geraakt. Op mijn Mikrotik router firewal heb ik ongeveer een 50 tal drops per dag op poort 5060. Als je die pakketjes analyseert met Wireshark zijn dat allemaal zogenaamde “friendly-scanners”. Die friendly-scanners zijn een stukje open source software dat ooit geschreven werd om VoIP servers te testen op veiligheid. Er zijn natuurlijk gasten met slechte bedoelingen die deze software geïntegreerd hebben in een groter geheel om het gehele internet geautomatiseerd af te schuimen naar kwetsbare slachtoffers. Als ze ook maar op 1 pakketje een respons krijgen dan stoppen ze gewoon niet meer om op uw VoIP toestel te geraken. Dan gaat het letterlijk naar duizenden pakketjes per dag.
Een goede implementatie van SIP ALG laat enkel pakketjes door afkomstig van servers waarmee jij eerst contact hebt gelegd.

Mocht het met SIP ALG niet werken dan zou ik eerst proberen om SIP ALG uit te zetten en een STUN server gebruiken op de C610IP.
Voip : Weepee, Callingcredit, Voiptiger Gsm : Proximus
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
Mr.mister
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 aug 2016, 12:01
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

PeterP schreef:Ik heb hier nog wat zitten opzoeken over de Flybox.
Indien ik het goed begrijp dan doe je port forwardings niet onder het tabblad “port Triggering” maar onder het tabblad “virtual server”. Wil je even nakijken of dit klopt ?
De reden waarom port forwardings niet mijn eerste voorkeur hebben is omdat het hele internet dan op de geforwarde poorten tot bij je VoIP toestel geraakt. Op mijn Mikrotik router firewal heb ik ongeveer een 50 tal drops per dag op poort 5060. Als je die pakketjes analyseert met Wireshark zijn dat allemaal zogenaamde “friendly-scanners”. Die friendly-scanners zijn een stukje open source software dat ooit geschreven werd om VoIP servers te testen op veiligheid. Er zijn natuurlijk gasten met slechte bedoelingen die deze software geïntegreerd hebben in een groter geheel om het gehele internet geautomatiseerd af te schuimen naar kwetsbare slachtoffers. Als ze ook maar op 1 pakketje een respons krijgen dan stoppen ze gewoon niet meer om op uw VoIP toestel te geraken. Dan gaat het letterlijk naar duizenden pakketjes per dag.
Een goede implementatie van SIP ALG laat enkel pakketjes door afkomstig van servers waarmee jij eerst contact hebt gelegd.

Mocht het met SIP ALG niet werken dan zou ik eerst proberen om SIP ALG uit te zetten en een STUN server gebruiken op de C610IP.

Hoi,

Dat was de config die ik daarnet al geprobeerd heb, maar ik moest STUN van jullie uitschakelen.
Moet ik effectief iets ingeven bij virtual servers?
Want op de bbox staat daar ook niets ingevuld?
---
GSM: iPhone 6/64GB & Orange TM Arend Premium €19, Onbeperkt bel. & 20 GB data
VoIP: Gigaset C610-IP + C530H x3 => WeePee (IN), HotVoip (OUT)
VoIP Backup: ELRO SA-125 & Dommel
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
Backup 4G: (Orange Tempo Giga & D-LINK DWR-921 4G-modem)
---
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Gelieve de forumregels eens te lezen in verband met full quotes zoals je hierboven doet.

Ik probeer je in stappen (trial en error) naar een veilige oplossing te lijden.
1. SIP ALG aan, port forwardings uit, STUN uit (veilig)
2. SIP ALG uit, port forwardings uit, STUN gebruiken (veilig)
3. SIP ALG uit, port forwardings aan, STUN uit (minder veilig)

We zitten momenteel nog altijd bij optie 1.
Voip : Weepee, Callingcredit, Voiptiger Gsm : Proximus
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”