Opzegvergoeding: zuur einde van jarenlang klant zijn

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
wittmann
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 dec 2014, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Na jarenlang klant te zijn bij Scarlet ben ik recent verhuisd. Quasi gelijktijdig was ik overgeschakeld van de niet langer bestaande One naar de Trio formule.
Op het nieuwe adres haal ik amper nog een snelheid van 15Mbps, die terugvalt naar amper 10 tijdens het tv kijken. Icm Netflix of downloaden vonden we dit nu toch te laag en besliste ik mijn abo stop te zetten. Een laatste factuur ter afrekening bevatte een verbrekingsvergoeding van 73 euro (omdat ik al na 4 maanden mijn abo heb stopgezet, dus 2 maand te vroeg). Op papier klopt het wel allemaal, maar een verbrekingsvergoeding aanrekenen voor een louter technische aanpassing van de formule smaakt nu toch wel bijzonder zuur.
Zeker omdat het hier Scarlet is die geen degelijke snelheid kan leveren, en dat de oorzaak van stopzetting was. Contact met de helpdesk levert niets op voor creditering: eens je geen klant meer bent trekken ze het zich toch niet meer aan.
Dus opgelet bij het wijzigen van je formule die je hebt, want er begint een nieuwe termijn van 6 maand, iets wat ik in elk geval niet wist ...
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Dat is zo bij elke provider.
Als je een contracts/forumulewijziging aangaat zit je terug "vast" bij je provider.

Njagoed, nu weet je het voor in het vervolg.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Toch niet "elke" provider?

Noch Proximus, noch Telenet werken nog met contracten van bepaalde duur (voor particulieren). Dus een formulewijziging heeft bij deze providers geen enkele invloed op de contractduur.
Er zijn enkele uitzonderingen (maar die zijn duidelijk gecommuniceerd): als je bijvoorbeeld bij Telenet een extra TV pakket neemt (vb Sport), dan ben je 6 maand gebonden aan deze optie ...

Wat betreft de OLO's heb ik wel begrip voor de 6-m contract duur. Ze hebben vaste kosten (die ze aan Proximus moeten betalen) bij iedere nieuwe installatie, en deze kosten zijn redelijk hoog.
Een klant die minder dan één jaar blijft is voor hen een verliespost, een klant die al na 6 maand wegloopt (de wettelijke max. duur) is voor hen een verliespost!

PS. Je had je toch op voorhand kunnen informeren over de te verwachten snelheid op je nieuw adres?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Dat is niet zo bij elke provider:
Proximus:
https://userbase.be/nieuws/telecom/958- ... n-proximus
Telenet:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... -voor-mij/

Oei, Philippe was me net voor ...
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
wittmann
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 dec 2014, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Feit is wel dat ik er al jarenlang klant was met een One abo én dat ik dat al geruime tijd duurder betaalde (+- 48 euro) tov de trio formule van 39 euro. En dit dan nog omdat men mij bij de helpdesk niet kon garanderen dat ik na een wissel naar de Trio niet zou worden teruggezet naar een 30Mbps profiel.
Dus een verliespost? Integendeel denk ik dan :-o
Ik dacht ook dat ik toch minstens de 30Mbps zou halen op mijn nieuwe adres (voor de verhuis had ik rond de 60 btw), waarvoor ze zo volop reclame maken.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

DSL is een techniek die eigenlijk al jaren op life-support hangt en zo kunstmatig in leven gehouden wordt, met alle nadelen vandien.
Ik vreesde wel eventjes dat je zei dat de verhuis een contractvernieuwing triggerde; dat zou schandalig geweest zijn.
Ze hebben idd allemaal het recht om bij elke contractwissel je 6m te binden; alleen zijn er die daar vrijwillig afstand van nemen, maar het bestaat dus nog.
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 94 keer

Waar het wittmann om gaat, is dat je een klant sinds jaren niet op die manier hoort te behandelen, zeker niet als de operator niet in staat is de snelheden te leveren die hij vroeger blijkbaar wel haalde. In dergelijke gevallen zouden veel operatoren een 'commerciële geste' overwegen. Daar hoeft wittmann niet voor aangevallen te worden.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Als de aanrekening correct is op basis van de voorwaarden dan is daar niets aan te doen. U kan het daar niet mee eens zijn maar dat is dan "niet eens met met het beleid". Op dat punt kan u geen gelijk krijgen.

Als u nog iets zou willen proberen te doen dan zou ik het volgende doen;

Stuur een papieren brief naar Scarlet. Hou het eenvoudig en duidelijk. En vooral beleefd. Schrijf dat dat u reeds X jaren trouwe en tevreden klant was die correct betaalde (als dat zo was). Dat u recent verhuisde .. etc.

En vraag of men kan overwegen om in deze situatie de verbrekingsvergoeding te beperken.

Vraag een vermindering van de verbrekingsvergoeding, geen kwijtschelding. Ze gaan daar zo weinig papieren brieven met een klantenvraag ontvangen dat die direct onder de ogen zal komen van een ervaren medewerker. Die heeft als doelstelling om zo snel mogelijk de zaak op te lossen. Klantenvragen behandelen heeft een kost. Men wil de vraag oplossen op een wijze die het risico van het ontlokken van een vervolgvraag beperkt.

De eenvoudigste en snelste wijze om dit op te lossen is kredietnota op te stellen dan op uw vraag te reageren met een afwijzing. Dat heeft het risico dat u nog verder er over gaat komen zeuren. Als het een beleefde en redelijke vraag is van een trouwe klant heeft men als Scarlet medewerker (mogelijk) een opening om een kredietnota te verantwoorden onder het label "commerciële tegemoetkoming".

Of het zal lukken kan ik u niet beloven maar u kan het proberen.
Laatst gewijzigd door WalterB1 op 13 feb 2016, 20:53, 3 keer totaal gewijzigd.
wittmann
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 dec 2014, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb dit reeds getracht: eerst telefonisch: men zou me terugbellen, niets meer van gehoord. Zelf dan maar gemaild: men wou niets doen. Idem via bericht op facebook. Hier stopt het voor mij. Ik hoop dat de 73 euro het waard was want ik heb gisteren nog een collega tegengehouden die ging overstappen naar hen ( op mijn aanraden dan nog). De negatieve reclame zal hen nu wel meer gekost hebben dan een commerciele tegemoetkoming.
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 340
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 10 keer

groot gelijk.
Ik heb vandaag weer met de helpdesk te maken gehad.
nou ja helpdesk....dat is een groot woord. Het is meer miseriedesk.

ik ben ook al vele jaren klant maar de helpdesk is echt waardeloos.
Daar zit een stelletje johannas die nog niet weten wat een router doet !!!
En "RESET"is het enigste wat ze al oplossing bieden.

SCARLET = WAARDELOOS !!!

ik ga er ook weg...
Laatst gewijzigd door TiTanium op 23 jun 2016, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Rood voorbehouden voor UBcrew.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Wittmann probeer eens via ombudsdienst.
Als argument dat je wegns de verhuis de snelheden niet haalt.
En dat je nooit had gedacht na jaren trouwe klant nog een verbrekingsvergoeding moest betalen.
Misschien is de kans klein, maar het kost u niks via webfomulier en je hebt er niks bij te verliezen.
Scarlet heeft nie graag contact met de ombudsdienst dusja je weet nooit.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Stefaand schreef:...SCARLET...
Modbreak: rood is alleen voor de mods, gelieve een andere kleur te kiezen.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”