traag internet via sagem F3464 en 2e ppoe sessie

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
gunther_v
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2013, 15:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 3 keer

Hallo,
beetje een raar verhaal, heb al effe gezocht maar niks gevonden

ik heb nu scarlet trio met een Bbox3 technicolor router na verhuis naar nieuw appartement, lijntest website kent mijn adres nog niet (nieuwbouw).
Op mijn oud adres had ik dommel VDSL, setup was een sagem F3464 modem in bridge mode met ASUS RT-N56U die PPPOE connectie maakte.

Nu had ik graag zoals vroeger mijn een eigen routertje gebruikt dus had ik het Scarlet PPPOE username/password gewoon in mijn ASUS RT-N56U gezet en de boel ( asus en sagem F3464) aangezet.
Werkt maar wel enkel aan 0.8 up/12 down, dat vond ik een beetje traag...

Dus gewoon standaard BBox terugezet, krijg ik leuk 3.8 up/ 47 down.

Nu wou ik toch mijn eigen routertje gebruiken , dacht dat het misschien aan de sagem F3464 lag.

Hier op userbase gevonden dat je meerdere PPPOE sessies met scarlet kan hebben dus de wan poort van het asus routertje op lan3 van de bbox3 technicolor gestoken en terug een (extra) PPPOE sessie laten opbouwen door de ASUS RT-N56U .

Als ik dan via de ASUS RT-N56U connecteer geeft speednet terug 0.8 up/12 down.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
gunther_v
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2013, 15:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 3 keer

blijkbaar doe ik niks verkeerd gezien de weinige reacties :)

zijn er hier nog mensen die Scarlet BBOX3 met aparte router die de PPPOE sessie opbouwd gebruiken?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Meerdere sessies geeft al enige tijd problemen bij Scarlet helaas, ik had er ook lang gebruik van gemaakt maar ben er van moeten af stappen. Was wel met BBox 2 bij mij
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Ik ervaar geen problemen met meerdere PPPoE-sessie bij Scarlet Trio. Opstelling hier is een Sagem F@st 3464 en een D-Link DIR-615 die zelf een PPPoE-sessie opzet.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 539
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 61 keer

misschien eens bbo3 terugzetten, hierop pppoe uitschakelen en hierachter dan enkel de Asus pppoe laten doen?
(dus geen simultane pppoe sessies)
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Hier BBOX 2 met asus router die eigen PPPOE sessie opbouwd. BBOX 2 heeft ook zijn eigen PPPOE sessie (standaard settings in BBOX 2) en ervaar geen probleem
gunther_v
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2013, 15:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 3 keer

Bedankt voor de reacties,

na wat verder testen gevonden dat die ASUS router een Quality of Service (QoS) optie heeft die opstond en dat is blijkbaar mijn probleem.
Ik kan me niet herinneren dit opgezet te hebben (misschien door firmware upgrade aangezet of zo) maar als ik dat afzet dan is alles ok.

Dus het probleem was op de router kant :)
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”