Belgische telco Mobistar gaat nog dit jaar digitale kabel-tv

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

mij lijkt het allemaal niet meer echt op 'beta-testers' dat ze zoeken. Meer 'onder het mom van' een investering op lange termijn (en ondertussen verkopen ze ook veel abbo's)..... Iedereen en alles kan 'testen', nieuwe klant of oude klant of 'pas' klant, 't is allemaal gelijk. (zonder enige kennis van deze zaken)

Als ze X aantal testers hebben, is dit toch voldoende lijkt mij? Pas op, héél goed initiatief. Maar ik denk dat ze zo eigenlijk al 9 maanden gewonnen hebben met installeren, i.d. hoop dat 70-80% dit gaat verder nemen in de toekomst.
Zo vermijden ze ook al de grote stormloop bij aanvang van hun commerciële launch.

Ik denk dat ze de toekomst rooskleurig inzien (of sterke packs gaan aanbieden en héél gedifferentieerd). Slechter dan hun voorgaande combi's kan het niet gaan hé...met wijlen euphony, en dan met TVV. :-o
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Hier zijn ze het een maandje geleden ook komen installeren.
De technieker zei dat ze met 12 waren en 7 aansluitingen per dag deden gemiddeld.
Destijds waren de pakketten niet echt een succes doordat satellietschotel erbij zat en het over DSL ging.
Om nu te zeggen dat het slecht was vind ik overdreven. Het was iets genuanceerder dan dat.
Al moet ik zeggen dat het wel een echte prijsbreker was. TV via Telenet, al dan niet digitaal en daarbij 15 euro voor internet en 10 euro voor telefonie met onbeperkt bellen naar vast en in de daluren naar gsm + gratis nummerweergave.
ADSL2+ ging soms toch 13 Mb/s. Dat was dan toch een 15 euro per maand of 180 euro per jaar goedkoper dan Telenet en Belgacom.
Commercieel krijg kan je natuurlijk moeilijk verkocht krijgen dat je best digitale TV bij concurrent Telenet nam en de rest bij Mobistar.
Bovendien lag de gemiddelde snelheid op een schamele 4 Mb/s. Voor veel mensen voldoende op dat ogenblik, maar geen product om de toekomst tegemoet te treden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

satsurfer schreef:mij lijkt het allemaal niet meer echt op 'beta-testers' dat ze zoeken.
Dat gevoel heb ik ook als ik zie hoeveel mensen hier aangesloten worden... mensen die men bij de launch gewoon een fijn aanbod kan doen en die vermoedelijk blijven dan... soort jumpstart hé.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Het is duidelijk dat ze een zeer grote vraag verwachten,en op deze manier er proberen op in te spelen.Persoonlijk vind ik het wel goed gevonden,als het gratis(Testperiode)niet te lang duurd(voor Mobistar dan).Voor de klanten is het alvast meegenomen,al de aansluiting te hebben voor de off. start.Ben wel eens benieuwd hoelang het nog zal duren vooraleer Mobistar er echt tegenaan zal gaan.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Allee, dan sta ik niet alleen met mijn ideeën :-) ik vermoed ten vroegste vanaf september 2016.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Wat me toevallig is opgevallen. Toen ik nog bij Telenet zat connecteerde ik via een knooppunt (of hoe dit in het vakjargon heet) op vijf kilometers van mijn deur. Nu is dat een stad op 25 kilometers.

Hoe ik dit ontdekt heb? Ik draai een website en via Google Analytics zag ik een anders stad opduiken sinds ik bij Mobistar ben.

Heeft er iemand een idee wat dit betekent of wat de reden hiervan zou zijn?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Ik heb een easy internet @ Home abbonnement van Mobistar, maar heb geen nummer (geen opgegeven), zou ik dit ook kunnen aanvragen ? Welk nummer bel/mail ik best ?

Is het al beschikbaar in Gent ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Muziekbos schreef:Wat me toevallig is opgevallen. Toen ik nog bij Telenet zat connecteerde ik via een knooppunt (of hoe dit in het vakjargon heet) op vijf kilometers van mijn deur. Nu is dat een stad op 25 kilometers. Hoe ik dit ontdekt heb? Ik draai een website en via Google Analytics zag ik een anders stad opduiken sinds ik bij Mobistar ben.
Ik denk dat je verkeerde conclusies trekt... Google (en andere bedrijven) gebruiken gewoon een database waarbij voor een IP-adres een locatie is vermeld. Alles is dus afhankelijk van hoe statisch de IP-adressen zijn... stel dat je provider over gans Vlaanderen één grote DHCP pool zou hebben dan kan een IP-adres vandaag in Limburg gebruikt worden en morgen in Oostende.

Nu is het zo dat de providers wel kleinere DHCP pools gebruiken en de locatie waar de IP-adressen gebruikt worden beperkter is... maar behalve de provider zelf zal niemand anders exact tot op x-kilometer kunnen zeggen waar jij precies zit. Deze locatie heeft trouwens ook niets te maken met via welke gateway jij op internet gaat.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Voor Telenet geld wss volgende:

2 dagen geleden door wateroverlast stond hun kast onder water en +/- 24h geen tv / internet enz.

Had toen een ip adres in range 141.1**.x.x heb er nu 1 in range 78.2*.x.x

Deze range zie ik veel voorkomen, heb ook nog weet van andere ranges enz MAAR volgens mij is hier hier eerder provincie afhankelijk of anders per district ( bv 1e dis: oost-vl en west-vl/ 2 de dis antwerpen en brabant etc etc... )
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

De installateur zegt dat er net een nieuwe update is. 1.9.5 , zou alles sneller moeten maken.

Ze ook nog aan het uitzoeken als ze decoder ook als access point zouden inzetten
Seledotbe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 nov 2015, 16:11
Bedankt: 3 keer

ljd schreef:De installateur zegt dat er net een nieuwe update is. 1.9.5 , zou alles sneller moeten maken.

Ze ook nog aan het uitzoeken als ze decoder ook als access point zouden inzetten
dat zou wel goed zijn een ac punt van den decoder
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Seledotbe schreef:
ljd schreef:De installateur zegt dat er net een nieuwe update is. 1.9.5 , zou alles sneller moeten maken.

Ze ook nog aan het uitzoeken als ze decoder ook als access point zouden inzetten
dat zou wel goed zijn een ac punt van den decoder
Hij moet dan wel via een UTP kabel aangesloten zijn, maar ze waren het nog aan het bekijken ivm met de gezondheid :-D
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Ben eens benieuw ernaar 3 feb kan ik ook gaan testen en ga eens zeer grondig het netwerk bekijken en kijken langs waar alles loopt enz
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Seledotbe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 nov 2015, 16:11
Bedankt: 3 keer

Heb de decoder geupdate en nog eens getest,die van Telenet is toch veel beter ze,interface is beter en veel sneller en ik kan bv thuis alleen per dag opnemen en niet al de afleveringen?
Ik hoop dat ze binnen paar maand wat sneller zijn bij mobistar
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Seledotbe schreef:Heb de decoder geupdate en nog eens getest,die van Telenet is toch veel beter ze,interface is beter en veel sneller en ik kan bv thuis alleen per dag opnemen en niet al de afleveringen?
Ik hoop dat ze binnen paar maand wat sneller zijn bij mobistar
Je kan toch kiezen "Serie opnemen" of werkt misschien niet bij Thuis.

De huidige telenet digicorders zijn sneller maar vroeger was dit ook niet zo.

Voorlopig vind ik het grootste minpunt dat je de zenderlijst niet kan wijzigen maar enkel favorieten kan gebruiken.
Volgens mij stuurt Mobistar 1080P over hun hdmi terwijl bij Telenet max 1080i of 720p is.
Seledotbe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 nov 2015, 16:11
Bedankt: 3 keer

Blijkbaar werkt dit niet bij thuis.nog niet....
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Het abonnementh "North" zou bij Mobistar staan voor mensen die wonen in het Noorden van België. Degene die aangesloten zijn op het Telenet netwerk dus. Het abonnemeth "South" slaat op de mensen uit Wallonië, welke dus via VOO surfen. Er is op dit moment geen overeenkomst met Numéricable (Brussel).

Volgens Mobistar staat iedereen op een 100Mbit/6Mbit profiel in Vlaanderen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Eerst was er sprake v/e lancering eind 2015.Nu lees ik hier dat die lancering te vroegste zal plaats hebben in de zomer van dit jaar.Heeft iemand daar een verklaring voor?
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

ljd schreef:Volgens mij stuurt Mobistar 1080P over hun hdmi terwijl bij Telenet max 1080i of 720p is.
1080i of 1080p maakt op zich niet veel uit, want de HD-zenders zenden toch in 1080i uit. Enkel indien de deinterlacing van je tv-toestel slecht is zou dat een voordeel kunnen zijn (indien de decoder van Mobistar dat beter zou doen).
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

krisken schreef:Het abonnementh "North" zou bij Mobistar staan voor mensen die wonen in het Noorden van België. Degene die aangesloten zijn op het Telenet netwerk dus. Het abonnemeth "South" slaat op de mensen uit Wallonië, welke dus via VOO surfen. Er is op dit moment geen overeenkomst met Numéricable (Brussel).

Volgens Mobistar staat iedereen op een 100Mbit/6Mbit profiel in Vlaanderen.
Ze zouden het eigenlijk Noord en Sud moeten noemen...
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Seledotbe schreef:Blijkbaar werkt dit niet bij thuis.nog niet....
Hier kan ik gewoon "Serie opnemen" via de tv gids
Seledotbe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 nov 2015, 16:11
Bedankt: 3 keer

ljd schreef:
Seledotbe schreef:Blijkbaar werkt dit niet bij thuis.nog niet....
Hier kan ik gewoon "Serie opnemen" via de tv gids
Na de update van de decoder?ik zag dat ik dit kon doen voor de update maar dat wij bij een ander programma en na de update ging het niet bij thuis.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Seledotbe schreef:
ljd schreef:
Seledotbe schreef:Blijkbaar werkt dit niet bij thuis.nog niet....
Hier kan ik gewoon "Serie opnemen" via de tv gids
Na de update van de decoder?ik zag dat ik dit kon doen voor de update maar dat wij bij een ander programma en na de update ging het niet bij thuis.
Ja update 1.9.5
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Liever dat ze later lanceren en dat het dan GOED is ipv. nu al te lanceren en bugs te hebben!!!
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 252
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Bij mij wil soms de decoder niet opstarten, het ledje blijft dan gewoon oranje.
Iemand anders hier ook last van?
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

springfield schreef:Bij mij wil soms de decoder niet opstarten, het ledje blijft dan gewoon oranje.
Iemand anders hier ook last van?
Yep, ik heb dat ook gehad. Je moet de box eens volledig uitzetten en daarna terug aanleggen. Hij zal zichzelf terug her-installeren en daarna werkt alles terug perfect. Komt door één of andere bug, is gekend probleem bij Mobistar.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Weet er eigenlijk al iemand wat het merk is van die decoder ? Ben eens nieuwgierig...
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

BertG3 schreef:Weet er eigenlijk al iemand wat het merk is van die decoder ? Ben eens nieuwgierig...

het zou gaan om de decorder sgs 7233 http://www.siligence-sas.fr/products/vi ... s72xx.html
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

Op HLN staat:
Digitale tv en internet: Mobistar zal nog dit kwartaal, dus voor eind maart, zijn aanbod van vast internet en digitale televisie lanceren. Dat meldt het bedrijf bij de publicatie van zijn jaarresultaten.
Komt uit artikel: http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... ange.dhtml
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Mobistar zal vanaf 1 maart 2016 zijn diensten lanceren nl internet en digitale TV, ook analoge TV zou beschikbaar zijn.
Er is echter 1 minpunt en dat is dat die diensten niet overal beschikbaar komen, voor Vlaanderen zou dat enkel in Aalst en Leuven zijn, voor Brussel in 8 gemeenten en voor Wallonië zou dat enkel in Ottignies-Louvain-la-Neuve, Bergen en Waver zijn; de rest van België zal tot het eind van dit jaar geduld moeten uitoefenen want dan zijn die diensten in heel België uitgerold.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

FabriFibra schreef:Op HLN staat:
Digitale tv en internet: Mobistar zal nog dit kwartaal, dus voor eind maart, zijn aanbod van vast internet en digitale televisie lanceren. Dat meldt het bedrijf bij de publicatie van zijn jaarresultaten.
Komt uit artikel: http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... ange.dhtml
Dus ook zij werken met zo'n snertbakje
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Er was blijkbaar vandaag een update op de site van het BIPT ivm de tarieven en besluiten.
http://www.bipt.be/nl/operatoren
Een hele boterham.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Mobistar zit sinds gisteren in een aantal gemeenten op de kabel en wat het aanbod van de digitale TV zenders betreft: dat is niet zo erg denderend te noemen, om te beginnen zijn de 3 NPO zenders, BBC 2 en France 2 in SD wat bij Telenet in HD te zien zijn, Eurosport 2, France 5 en France Ô zitten evenmin in het aanbod.
Ook het aanbod van de radio zenders is voor te zeggen hetzelfde als bij Proximus nl enkel Belgische radiozenders zitten in het aanbod terwijl bij Telenet ook de buitenlandse radio zenders te horen zijn.
Sowieso was ik toch niet van plan om over te stappen maar nu ik het aanbod zie heb ik nu nog een reden om bij Telenet te blijven en bovendien zou ik ook de PRIME zenders kwijtspelen bij een overstap.
Besluit: Ik blijf bij Telenet want ik zit hier goed.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Radio 2 Vlaams Brabant zit bij radiozenders. Radio 2 West- (en Oost) Vlaanderen niet. Voor gebeld, maar dame aan andere kant wist blijkbaar niet wat west-vlaanderen betekende. :-o
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Die buitenlandse radiozenders staan wel in de zaplijst maar voor zover ik weet zijn die alleen in ex-Interkabel-gebied te ontvangen.
Als een zender bij Telenet alleen in HD te ontvangen is, zoals de zenders van de NPO, lijkt het me onmogelijk dat ze bij Mobistar in SD zijn.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”